Şimdi Ara

FİAT EFSANE MOTORLAR(1.4 FİRE-1.3-1.9 MULTİJET-1.9 JTD) (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
269
Cevap
2
Favori
87.089
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: killerbull

    Arkadaşlar 1.4 fire motor kullanıcılarına bir sorum olacak,

    Geçen kıştan bu yana başıma gelmemişti, havalar tekrar soğumaya başlayınca geçen gün yine oldu. Şöyle, Aracı yaklaşık 24 saat aradan sonra tekrar çalıştırmak için kontağı ilk bir kademe çevirdiğimde gösterge ışıkları yanıyor. (hararet, benzin, yağ vs.) Aynı anda hararet ibresi sonuna kadar dayanıyor hararet ışığı sönmesiyle birlikte ibre sıfır çizgisine iniyor. Normalde her kontağı çevirişimde bu olayı yapmıyor. Kafama takıldı nedir diye... Acaba soğuklarla mı ilgisi var yoksa müşürle ilgili bir problemin habercisi midir? Aynı problemle karşılaşan var mı arkadaşlar?





    bu oLayLar geneLde Elektronik araçLarda benim başıma geLiyor onun nedeinide geneLde manyetik aLAndan doLayı oLuyor yani sorun oLmaz....




  • Geremy Senin Sesi bugün Servisede sordum büyük ÖlÇde benim dedim yeri diyor ...

    KRANK KASNAĞI..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fdd24

    Geremy Senin Sesi bugün Servisede sordum büyük ÖlÇde benim dedim yeri diyor ...

    KRANK KASNAĞI..



    sağol servise bir gideyim.
  • Teşekkürler.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fdd24


    quote:

    Orjinalden alıntı: killerbull

    Arkadaşlar 1.4 fire motor kullanıcılarına bir sorum olacak,

    Geçen kıştan bu yana başıma gelmemişti, havalar tekrar soğumaya başlayınca geçen gün yine oldu. Şöyle, Aracı yaklaşık 24 saat aradan sonra tekrar çalıştırmak için kontağı ilk bir kademe çevirdiğimde gösterge ışıkları yanıyor. (hararet, benzin, yağ vs.) Aynı anda hararet ibresi sonuna kadar dayanıyor hararet ışığı sönmesiyle birlikte ibre sıfır çizgisine iniyor. Normalde her kontağı çevirişimde bu olayı yapmıyor. Kafama takıldı nedir diye... Acaba soğuklarla mı ilgisi var yoksa müşürle ilgili bir problemin habercisi midir? Aynı problemle karşılaşan var mı arkadaşlar?





    bu oLayLar geneLde Elektronik araçLarda benim başıma geLiyor onun nedeinide geneLde manyetik aLAndan doLayı oLuyor yani sorun oLmaz....





  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fdd24

    Geremy Senin Sesi bugün Servisede sordum büyük ÖlÇde benim dedim yeri diyor ...

    KRANK KASNAĞI..



    sağol servise bir gideyim.







  • fiat benzinli motorlara karbon clean yaptıran oldumu arkadaşlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustafasefa

    arkadaşlar bi sorum olacaktı 95 starjet ile 77fire arasında teknik olarak ne gibi değişiklikler var


    öğrenebildinmi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafasefa

    arkadaşlar bi sorum olacaktı 95 starjet ile 77fire arasında teknik olarak ne gibi değişiklikler var


    öğrenebildinmi

    diğeer forumlardan öğrendim abi burda bilen yok




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustafasefa


    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafasefa

    arkadaşlar bi sorum olacaktı 95 starjet ile 77fire arasında teknik olarak ne gibi değişiklikler var


    öğrenebildinmi

    diğeer forumlardan öğrendim abi burda bilen yok


    bizede anlatsaydın keşke




  • Starjet 16 valf, Fire 8 V. Starjet çift egzantrikli,fire tek egzantrik. Starjette değişken subab zamanlaması (VVT-i) var , fireda yok. İşletim sistemleri de haliyle farklı.

    alıntıdır...
  • Ben geçen nisan ayında bakımda servisin tavsiyesi üzerine yaptırmıştım. O zaman 48.000 km idi aracım. Servisteki usta 45.000 üzerindeki araçlara yapıyoruz dedi. 60YTL aldılar. Pistonlara temizleyici bir sıvı enjekte edip içindeki kurumları temizliyormuş. Ama motorda anlaşılır bir fark hissedemedim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    fiat benzinli motorlara karbon clean yaptıran oldumu arkadaşlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: killerbull

    Ben geçen nisan ayında bakımda servisin tavsiyesi üzerine yaptırmıştım. O zaman 48.000 km idi aracım. Servisteki usta 45.000 üzerindeki araçlara yapıyoruz dedi. 60YTL aldılar. Pistonlara temizleyici bir sıvı enjekte edip içindeki kurumları temizliyormuş. Ama motorda anlaşılır bir fark hissedemedim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    fiat benzinli motorlara karbon clean yaptıran oldumu arkadaşlar.




    genelde kurum olayı dizellerde çok oluyor ve temizlik yaptırdıkdan sonra yakıt ve çekişde farklılıklar ortaya çıkıyor
    yakıt kalitesi ve kısa süreli kullanımlar kurumu artırıyor.
    kurumlanmanın önüne geçmenin bana göre en iyi yollarında biri uzun mesafe kullanımları




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustafasefa

    Starjet 16 valf, Fire 8 V. Starjet çift egzantrikli,fire tek egzantrik. Starjette değişken subab zamanlaması (VVT-i) var , fireda yok. İşletim sistemleri de haliyle farklı.

    alıntıdır...


    işletim sistemleri deyince aklıma geldi acaba 1.4 fire motorlarda işletim sistemi yükseltilebilirmi veya güncelleme gibi bir olanak varmı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: killerbull

    Ben geçen nisan ayında bakımda servisin tavsiyesi üzerine yaptırmıştım. O zaman 48.000 km idi aracım. Servisteki usta 45.000 üzerindeki araçlara yapıyoruz dedi. 60YTL aldılar. Pistonlara temizleyici bir sıvı enjekte edip içindeki kurumları temizliyormuş. Ama motorda anlaşılır bir fark hissedemedim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    fiat benzinli motorlara karbon clean yaptıran oldumu arkadaşlar.




    genelde kurum olayı dizellerde çok oluyor ve temizlik yaptırdıkdan sonra yakıt ve çekişde farklılıklar ortaya çıkıyor
    yakıt kalitesi ve kısa süreli kullanımlar kurumu artırıyor.
    kurumlanmanın önüne geçmenin bana göre en iyi yollarında biri uzun mesafe kullanımları

    Günaydın arkadaşlar,hayırlı cumalar.Carbon clean olayı bence kişinin arabasına yaptığı bakımla ilgili olsa gerek.Zamanında yağlarını ve filtrelerini değiştirirse,orjınal parça kullanılırsa en önemliside eur mazot konursa bence yaptırmaya gerek yok sanıyorum.Örnek verecek olursam bu bayram memlekete giderken,benim doblo 2005 jtd,112 000 km ' de araçta 5 kişi bagaj tavana kadar dolu,otobanda giderken yeni kasa 1.9 multıjette ise 3 kişi bagaj yarıya kadar dolu test edeyim diye önce rampada başladık sonrada düz yolda basdık inanırmısınız hem rampada hemde düz yolda 100 mt fark attım.Ben carbon clean yaptırmadım ama periyodik bakımlarını ve diğer bakımlarını aksatmadan yaptırdım.Yeni doblonun bana fark atması gerekiyordu.Yorumu sizlere bırakıyorum.




  • illaki bakımların ve yakıtın önemi kaçınılmaz.100 bine yaklaşmış ve temizlik yapılmamış motorlara yapmıyorlar sanırım faydadan çok zarar veriyormuş.
  • 1.3 multijet (aslında 1.3 bile değil, 1248 cc. 1.25 gibi) ürettiği güç değerleriyle, 1.3 tonu geçen dobloyu bile rahat ve güvenli bir şekilde çekmesi bana göre efsane olduğunun kanıtıdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Energetic

    1.3 multijet (aslında 1.3 bile değil, 1248 cc. 1.25 gibi) ürettiği güç değerleriyle, 1.3 tonu geçen dobloyu bile rahat ve güvenli bir şekilde çekmesi bana göre efsane olduğunun kanıtıdır.

  • Fiat'tan Türkiye pazarına 4 model

    Türkiye'de TOFAŞ çatısı altında temsil edilen Fiat, Alfa Romeo ve Maserati markalarının yeni modelleri 12. Uluslararası Otomotiv Fuarında tanıtıldı.
    Fiat 500, Alfa Romeo MiTo ile Maserati GranTurismo S ve Quattroporte S, fuardaki tanıtımlarıyla birlikte Türkiye pazarında da satışa sunuldu.

    Fiat, Alfa Romeo ve Maserati'nin fuardaki standlarında gerçekleştirilen tanıtımlara, Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç ve TOFAŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Pandır da katıldı.

    Fiat standındaki tanıtımda konuşan Fiat İş Birim Direktörü Okan Baş, Avrupa'da satışa sunulduğu tüm ülkelerde kısa sürede büyük ilgi gören Fiat 500'ün, Fiat'ın yükselen marka imajını yansıtan en önemli modeller arasında geldiğini belirterek, 2008 yılının otomobili seçilen Fiat 500'ün markaya olan katkısının yanı sıra satış grafiğine de olumlu yönde etkilemesiyle ön plana çıktığını anlattı.



    Avrupa'da satışa çıktığı ilk günden bu yana 260 bin adedi aşan sipariş alan Fiat 500'ün, 120 bin adetlik yıllık üretim hedefinin 195 bin adede yükseltilmiş olmasının, otomobilin başarısının kanıtı olduğunu ifade eden Baş, şunları kaydetti:

    "Fiat Avrupa'da Fiat 500 ile başarılı satış adetlerinin yanı sıra hem marka imajını daha yukarıya çekmeyi başarırken, hem de yeni müşteri gruplarına hitap etme fırsatı yakaladı. Biz de Türkiye'de de trend oluşturabilecek özelliklere sahip Fiat 500 ile farklı müşteri gruplarına ulaşma imkanı yakalarken, bir yandan da Fiat markasının yükselen marka imajını daha iyi yansıtabileceğiz."

    Fiat 500'ün Türkiye'de 28 bin YTL'den başlayan fiyatlarla satışa sunulduğunu belirten Baş, ilk Fiat 500 anahtarını ise Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç'a hediye etti.

    -ALFA MiTo DA TÜRKİYE'DE-

    Fuarda adını tasarım ve üretiminin gerçekleştirildiği Milano ve Torino şehirlerinin ilk iki harfinin birleşmesiyle alan Alfa Romeo MiTo da tanıtıldı.

    Alfa Romeo İş Birimi Direktörü Arzu Çolakoğlu, Alfa Romeo tarafından yılda 80 bin adetlik üretim hedefiyle tanıtılan Alfa MiTo'nun, İtalyan üreticinin daha genç Alfa Romeo kullanıcıları kazanma stratejisinin en önemli adımını temsil ettiğini söyledi.



    Türkiye'de de yeni Alfa MiTo ile özellikle 18-35 yaş arası yeni hedef kitlelere ulaşabilecekleri bir modele kavuşmuş olduklarını ifade eden Çolakoğlu, lüks küçük sınıfa MiTo ile giriş yapan Alfa Romeo'nun, yeni nesil otomobil severlere uygun fiyat stratejisiyle ulaşmayı hedeflediğini bildirdi.

    Alfa 8C modelinden ilham alınarak geliştirilen Alfa MiTO'nun Türkiye'de lüks küçük sınıfın toplam pazar payını daha da genişleteceğini belirten Çolakoğlu, aracın 1,4 78 HP'lik benzinli versiyonunun 19 bin avro, 1.4 litre 155 HP'lik versiyonunun 21 bin 500, 1,6 litre 120 HP'lik turbo dizel versiyonun ise 22 bin 60 avroluk anahtar teslim fiyatıyla satışı sunulduğunu bildirdi.

    -MASERATİ'NİN YENİ MODELLERİ…-

    Maserati GrandTurismo S ve Quattroporte S de fuarda tanıtıldı.

    Maserati standında düzenlenen toplantıda konuşan Fer-Mas Oto Genel Müdürü Orhan Ülgür, tüm dünyada lüks sınıfın en değerli markaları arasında yer alan Maserati ile Türkiye'de başarılı bir grafik çizmeye devam ettiklerini söyledi.



    Genel otomobil pazarıyla lüks otomobil pazarının dinamiklerinin birbirinden farklı olduğuna dikkati çeken Ülgür, Maserati'nin tasarım, kalite, mühendislik ve sportif dinamizm gibi unsurlarının müşterilerinin gönlünü fethettiğini dile getirdi.

    Ülgür, GranTurismo S'in 245 bin avro, Quattroporte S'in ise 242 bin avrodan başlayan fiyatlarla satışa sunulduğunu bildirdi.

    AA




  • Anadolu arabaları


    AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Türkiye'nin ilk ve tek ''Anadolu Arabaları Müzesi'' olan ve toplam 17 bin metre karelik alanda yer alan müze, Umurbey Mahallesi'ndeki eski bir ipek fabrikasının TOFAŞ tarafından restore edilmesiyle oluşturuldu.

    Müzeye girildiğinde ziyaretçileri, 2 bin 600 yıl önceye ait Balıkesir Üçpınar tümülüsünde bulunan araba parçaları buluntuları ve tekerlek parçaları karşılıyor.

    Ziyaretçiler, tarihi öneme sahip araba parçalarını görmelerinin ardından, tamamen orijinal malzemelerden oluşan at arabası ve fayton imalatının yapıldığı dükkan ile arabaların deri-koşum takımları ve branda işlerinin yapıldığı saraçevini görme imkanı buluyor.

    Tarihi imalathanelerden örneklerin incelenmesinden sonra sıra, Anadolu'nun çeşitli dönemlerini yansıtan ve hepsi orijinal olan öküz ve at arabalarıyla faytonlara geliyor.

    Her yörenin coğrafi yapısına, iklim durumuna göre imal edilmiş, süslenmiş bu arabalar, köy ve şehirler gezilerek, tek tek toplanmış.

    Müzede, Yozgat, Çorum, Bursa ve Balıkesir yörelerine ait öküz arabaları, Bursa, Edirne, Eskişehir, Manisa, Konya ve İstanbul yörelerine ait at arabaları yer alıyor.

    İki yanlarındaki fenerler, ahşap ve demir dışında deri ve panzot kullanımı, hava şartlarından korunmak için üzerine tente yapılması gibi özelliklere sahip faytonlarla, günümüz dünyasının arabalarına biraz daha yaklaşılıyor.

    -İLK MURAT 124-

    Motorlu araç olarak ziyaretçilerin karşısına ilk olarak 1971 model, TOFAŞ tarafından üretilen ''İlk'' Murat 124 çıkıyor.

    En çok ilgiyi çektiği bildirilen bu otomobil ile müzede, ilk Murat 131, TOFAŞ'ın ürettiği bir milyonuncu araç ''Tempra'' ve 2 milyonuncu araç ''Palio Go'', son ''Uno'', son ''Tipo'' ve dönen standt üzerinde ''Doblo Malibu'' yer alıyor.

    Ziyaretçilerini adeta zaman tüneline sokan müzede, ayrıca, ünlü F1 pilotu Michael Schumacher tarafından TOFAŞ'ta deneme sürüşü yapılan ''Palio Kit Car'' yarış arabası ve TOFAŞ'ın motor sporları yarışlarında kazandığı kupalar bulunuyor.


    -''ZİYARETÇİ SAYISI MEMNUN EDİCİ''-


    Müze Yöneticisi Zeynep Döndüren Karayalçın, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ziyarete 28 Haziran 2002'de açılan TOFAŞ Bursa Anadolu Arabaları Müzesi'nin, adı duyuldukça daha fazla ziyaretçi çektiğini söyledi.

    Müze alanında bulunan Umurbey Hamamı'nın, bu yıl içinde restore ettirilerek, sanatsal ve kültürel etkinlikler için kullanılmaya başlandığını belirten Karayalçın, bunun da ziyaretçi sayısına olumlu etkisi olacağını ifade etti.

    Pazartesi hariç 10.00-17.00 saatlerinde açık olan müzeyi, bu yılın ağustos ayı sonuna kadar 207 bin kişinin gezdiğini ifade eden Karayalçın, ''Turistik açıdan Bursa'yı İstanbul ile kıyaslayamayız. Bu açıdan ziyaretçi sayısı memnun edici ve her yıl da müzeyi gezen kişi sayısı artıyor'' dedi.

    Müzeyi, yabancı turist kafilelerinin de gezdiğini dile getiren Karayalçın, yabancı turistlerin, müze sayesinde, kendi araba kültürleriyle Anadolu kültürü arasındaki farkı görebildiğini ifade etti.



    (aa)




  • fiat hangi motorlarda gaz teli kullanmıyor?
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.