30 senedir hibrit satan toyota bıyık altından gülüyor :))) < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Fiat Egea Hybrid İzlenimlerim (2. sayfa)
-
-
45bin km toyota chr hibrit, yaklaşık 2bin kmdir de 1.5 alfa romeo tonale kullanan biri olarak yorum yapacak olursam;
Konunun ilk mesajındaki maddelerin çoğuna katılıyorum. Özellikle motor soğukken düşük viteslerde ve elektrik motoru geçişlerinde şanzıman kararsız ve sarsıntılı. Aynı şekilde durmaya yakın da bazen titreşim olabiliyor. Bununla birlikte hem elektrik motoruyla kalkışlarından hem de hemen 2. vitese atmadığı için kavrama ömrü uzun olacak gibi duruyor. Şanzımanın kendisi sağlam zaten getrag üretimi yağlı tip
Araçta turbo lagı çok yüksek. 30-40 ile giderken gaza bastığımda 2-3sn lag yiyor ama sonrasında yapıştırıyor tabi ki. Alfa romeoda dynamic modda bu laga maruz kalmıyorsunuz
Bu motor hibrit toyotaların rakibi değil, olamaz da. Elektrik motoru ve batarya kapasitesi çok düşük. Ancak bu motor mild hybrid de değil. İkisi arasında bir şey
Toyotadaki pürüzsüzlük, şehir içi sürüş konforu, şanzıman geçişleri ( aslında toyotada şanzıman yok ) elektrikli motor geçişleri mükemmel. Bu kombinasyon klasik çift kavrama şanzıman + turbo benzinli motor, fazlası yok. Hatta tsi + dsg daha stabil bence
İstanbul dışında yakıt ekonomisi yapılabilecek bir motor. Bu sıkışık trafikte çok yakacağı anlamına gelmiyor tabi, deneyimlemek lazım. Akıcı trafikte (ankaranın genelinde mesela) 6lt civarı ortalama yakalanabilir
Motor performansı ciddi manada tatmin edici. 100km/s hızın üstünde de gayet istekli devam ediyor
Katılmadığım madde ise ışıklarda ve kısa süreki dur kalklarda elektrikli motoru kullanabiliyor. Konu sahibi denk gelmemiş büyük ihtimalle
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 28 Temmuz 2023; 20:22:32 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
turbo+ hybrid olacaksa belki de turbo elektrikli olmalı.
-
sen dizel araçlara binmeye devam et paran yetiyorsa tesla al ama milletin bindiğine saygı duy:..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yakınımda corolla hibrid var şirket aracı. Çok şikayetçi. Atmosferik motor yokuşta çok bağırıyor. Benim tdi’yı bile daha sessiz buldu
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Benzin parasını kendi vermeyen adamlara hibrit corolla gereksiz oluyor. Dizel egea, 301 vs verip geçeceksin çok severler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Egea’dan pek bir farkı yok corolla’nın konfor olarak.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İnsanlar boşu boşuna 300-400bin tl fazla veriyormuş demek ki :) Bu halde dünyanın en çok satan arabası olması da çok ilginç. Demek ki dünyanın en zekisi beyinsis, geri kalanı beyinsiz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aristo mantığıyla gidersen doğrusun ama işte şükürler olsun ki dünyanın geri kalanı senin gibi aristo mantığıyla düşünmüyor. Corolla’nın daha çok satmasının bir çok sebebi var ama hiçbiri egea’dan daha konforlu olması değil, çünkü daha konforlu değil.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ben konfordan hiç bahsetmedim zaten
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşım egeadan bir farkı yok konfor olarak demişim, ordan yürümüş gitmişsin. Konfordan bahseden benim, o zaman ordan cevap verme.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba, bu araçlari halen kullaniyormusunuz?
Kaç km kullandınız, bu kullanım sürecinde yaşanan problemler oldumu ,motor, şanzıman hybrid ünite de gibi, bilgi verirseniz makbule geçer.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 20 Şubat 2024; 22:17:41 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam tonale deki motor şanzımanla egea daki (beygir gücü hariç) aynı değil mi?
Motor, hybrid ünite ve şanzıman noktasında araştırma yapıyorum en fazla 60.000 km civarında araçlar görüyorum bu km ye kadar takip ettiniz mi kronik sıkıntıları var mı? Bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız makbule geçer.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam evet fiat ve jeeptekiler 130 beygir, alfa romeoda 160 beygir.
Servis hybrid beyniyle ilgili değişimlerin olduğunu söylemişti ama bu mhev için mi phev için mi bilmiyorum açıkçası. Motor zaten eski multiairlerin güncellenmiş hali, sorun çıkacağını sanmıyorum. Şanzıman yağlı çift kavrama getrag üretimi. Bu da en azından dsgden sağlamdır diye düşünüyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: masterapHocam evet fiat ve jeeptekiler 130 beygir, alfa romeoda 160 beygir.
Servis hybrid beyniyle ilgili değişimlerin olduğunu söylemişti ama bu mhev için mi phev için mi bilmiyorum açıkçası. Motor zaten eski multiairlerin güncellenmiş hali, sorun çıkacağını sanmıyorum. Şanzıman yağlı çift kavrama getrag üretimi. Bu da en azından dsgden sağlamdır diye düşünüyorum
Böyle düşününce insana bir güven geliyor ama yinede bilemiyorum.
Keşke uzun dönemli bir kullanıcı yorumu bulabilsem, bireysel kullanıcıların araclarj genelde çok düşük km li, Aviste 60.000 civarına gelmiş araçlar var ama onlarla ilgilide kullanıcı deneyimi yok.
Sonuç itibariyle her ne kadar şanzıman getrag üretimi olsada FIAT in 1.6 Multijet lerdeki çift kavrama için servis ücretini duyunca insani bir korku almıyor degil, buna birde hybrid ünitede sıkıntılar varsa ve o eklenirse garantisiz ikinci el araçlarin sahipleri için gerçekten can sıkıcı olaylar yaşanabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Öyle hocam ne yazık ki. Psadaki değişim de tamamlanınca çoğu araç çift kavrama şanzımana sahip olacak. Kaçış yok sanırım :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Herkes çift kavramaya dönüyor sanırım daha az yakıt tükettirdiklerinden.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Çift kavramanın firmalar açısından bir cok avantaji var bu nedenle de dediğiniz gibi genel eğilim o yöne doğru ve eğer araç sıfır alınacaksa bence riskte yok ama ikinci elde özellikle ilerlemiş km lerde ben çift kavramadan halen korkan gruptayim. aslinda araç alırken öngörülebilir bir takim riskler almaktan da çok fazla cekinmem ama bu riskler aynı araçta birden fazla olmaya başlıyorsa çok yanasamiyorum. Bu araç özelinde şanzıman ve hybrid ünitenin elemanları açısından biraz deneyim birikmesini bekleme ve deneyim biriktirmek istiyorum.
Bu anlamda deneyimleri olan arkadaşlar yazarlarsa bilgi sahibi oluruz,ben bir çok grupta araştırma yaptım ama şöyle 0 dan 60.000 km ye kadar kullanan kimse bulamadım.
Avis elindeki 1.5 egelari yavaş yavaş çıkarıyor (sorunlu olduğu için falan değil zamanı geldiği için) fiyat fayda anlamında da güzel bir noktadalar ama 60.000 km civarındaki bu araçlari soran eş dosta gönül rahatlığı ile tavsiye edemiyorum bu nedenle araştırmalarım.
Birşeyler yakalarsam buradanda paylaşırım, bilgi paylaşınca güzel.
🖐️
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Şanslısınız hocam, güzel denk gelmiş.
Tecrübelerinizi bekliyoruz. Sadece tüketim değil de yalıtım, konfor da önemli.
Test aracı için tüketim fena değil ama doğru fikir vermez. Nasıl kullanıldığı önemli. Benim aurisin son 1.5 yıl ortalaması 35ort hızda 6.0.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X