Hiç araç vermeyenleri ne yapmalı ?
|
Fiat Egea Hybrid İzlenimlerim (3. sayfa)
-
-
Tamam hocam çok merak ettiğim bir model olduğu için detaylı inceleyeceğim.
İnşallah benim arabanin işleri cumartesine yetismezde hafta sonu oldukça detaylı test ederim.
Bu arada araç test aracı değil otokoc un ikame aracı, Fiat ikame araç olarak bunları vermiş lounge donanım seviyeli araçlar.
Burada yazdığım şeyleri servis görevlisine sordum, nasıl dedim bu araçlardan geri dönüşler nasıl sizi yoruyorlarmi varmı arıza vesaire dedim
Hayır hiç sıkıntı çıkarmadılar dedi onuda paylaşayım.
-
Ortalama hızı bilmiyorum ama forumdan bir arkadaşımız aynı motor şanzımanlı ikame jeep compass (1.5 ton) ile ankara kışında kış lastiği ile 5.7lt ortalama yakalamıştı. İkame araç için sizin görseldeki ortalama da çok iyiymiş
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 29 Şubat 2024; 21:14:19 > -
Bugün otoyol kullanımı dahil çeşitli testler yaptım. Hem tüketim hem hybridinin çalışma sistemi hem aracın performansı özelinde.
Kendimce kanaatlerim de oluşmaya başladı
Yarın hergun kendi aracım ile (1.3 Egea) geçtiğim yoğun şehir içi güzergahta bu arabanın hybrid olduğunu unutmuş gibi yaparak yani aynı 1.3 egeayi kullandığım şekilde deneyeceğim. Bakalım yakıt anlamında nasıl bir sonuç çıkacak.
-
Beni etiketlemişler madem detaylı bilgi vereyim
Aralık-Ocak dolaylarında 4 hafta boyunca Jeep Compass 2023 MHEV kullandım. 130 beygir hibrit model, Egea'daki motor şanzımanla aynı. Araç 1.5 ton ve Petlas kışlık lastik takılıydı. Aracın bende olduğu süre boyunca Ankara'da trafiğin kilit olduğu saatlerde ev-iş yaptım (sabah Eryaman->Next Level, akşam da geri dönmek şekliyle) başka da bir yere gitmedim. Tüketimim şu şekilde:
Alfa Romeo Tonale sahibiyim normalde. Bendeki Tonale'de de aynı motorun Tonale'ye özel 160 beygirlik bir türevi var. O da çok az yakıyor, daha önce şuraya yazmıştım:
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abandonware -- 29 Şubat 2024; 23:5:7 >
-
5.6lt çok iddialı hocam ya. Ortalama hız 30-35 arasıdır diye düşünüyorum. Benim kia sportage bu aralıklarda 9-10lt yakıyordu. Tecrübelerime göre hibrit corolla crossun da yakacağı 4.5lt civarı olur
Ben havalimanı tarafına gittiğim için ortalama hızım yüksek, referans olamam. Aralıkta sıfırlamıştım, ortalamam 5.9-6.1 arası değişiyor. 20 inc jant + 1.5 ton + suv kombinasyonu için bence müthiş değerler. Aynı rotada 1.5tsi q3-formentor, 1.6 3008 in 7.5-8lt bandında yaktığını biliyorum. Benzer kullanımda diğer aracım 1.2 puretech eat8 corsa ise 5.4lt yakıyor ama onda petlas kış lastiği var
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 1 Mart 2024; 9:4:29 > -
5.6 litre tüketim, 1.5 tonluk araç için kış şartlarında bence de çok iddialı. Ortalama hızım kaçtı bilmiyorum ama en fazla 30-35'tir. Ankara'nın en yoğun saatlerinde araba sürüyorum çünkü hep. 20" janta rağmen 1.5 160 bg Tonale de 5.9 litre yakıyordu aynı güzergahta. Fiat grubunun hibrit sisteminden çok memnunum ben.
Şehirler arası yolda az tüketme rekorum önceki aracım 2021 model manüel 1.2T 145 bg Astra K'ya aitti. Şehirler arası yolda normal kullanımda klima açık, bagaj dolu, 3 kişi 4.3 litre yakıyordum. Eğer az yakmak için kasarsam klima kapalı 3.6-3.8 litre görüyordum. GM kırk yılın bir başı harika bir motor geliştirdi onu da PSA satın alımı sonrası çöpe attılar. -
6 aydır cross wagon hybrid kullanıyorum. Genel olarak araçtan memnunum. Olumsuz etki bırakan yönlerden söz etmem gerekirse yokuşlarda yokuş kalkış desteği bazen aracı tutmuyor, salıyor. Bazen düşük hızlarda elektrikten benzine, benzinden elektriğe geçerken kimi zaman hafif bir sarsıntı şeklinde kimi zaman da tıkanma şeklinde hissediliyor.
-
-
Detaylı inceleme için teşekkürler hocam. Özetle, aracın sürüşü rafine değil demişsiniz. Tonale'mi ilk aldığımda ben de bunu düşünüyordum. Benim araba da elektrik modundan içten yanmalı'ya geçince silkeliyordu, şanzıman bazen kararsız davranıyordu. Bir süredir aracın hiç titreşimli geçiş yapmadığını fark etmeye başladım. Benim ayağım gaz pedalına mi alıştı yoksa servisin yüklediği yazılım güncellemeleri ile ince ayar mi yaptılar anlayamadım. Bayadir titreşimli/silkelemeli kalkış yapmıyorum sanırım.
Bir gozlemimi paylaşayım, shell fuel save yerine v-power alınca elektrikliden içten yanmalıya geçişteki titreşim bariz bir şekilde azaliyor. -
Araç üst viteslerde iken sorun yok (orada da geç tepkime var ama çok önemli değil) ama 1 ve 2 de hem şanzıman kararsızlığı hemde elektrik/benzin motor geçişi nedeniyle silkeleme bence olması gerekenden fazla burada yazılımla bir çözüm üretilebilir bence belki sizin aracınıza yapılan güncellemeler ile bunu çözdüler, çünkü herzaman olmuyor bazen yağ gibi, Fiat'ın bence yazilim üzerine çalışması lazım. Haa ben bunu sorun edermiyim herşey aracın fiyatına bağlı bu araç bu fiyat olmasa sorun etmem açıkçası, performansı çok iyi tüketim ideal derim ama sedan Egea için (kendi aracimda sedan Egea kimse alınmasın lütfen) 1400 lira veripte bu aracı sanırım almam.
Eğer benim aracı yarına yetistiremezlerse (inşallah yetişmez 😁) hafta sonu yakıtı da denerim aracı bana boş depo verdiler ve boş depo istiyorlar bende az yakıt aldım ve bitmek üzere 👍
Kazasız belasız güle güle güzel günlerde kullanın aracınızı çok yakışıklı bir model👍
-
bu araçla ilgili bilgi arayanların işine yarayabilir diyerek spontane bir video çektim.
İkinci_el_otomobil_tavsiyeyoutubeEgea 1.5 Hybridhttps://www.youtube.com/watch?si=6GgyJ58FAGW7kQGX&v=gCK-y5Hunv0&feature=youtu.be
-
Evet ben de Egea Cross Wagon Hybrit 1.5 benzin turbo Lounge güvenlik plus var maşallah ı var süper . Problem yok. FIAT böyle araba yapacağı aklıma gelmezdi. Döşşek at gez arka koltuğu yatır
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X