Şimdi Ara

Fiat Linea Genleşme tankının motor yağı ile dolması

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
8.799
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Çok yakın bir akrabam daha 2 hafta önce 2011 model ikinci el ~50bin km.de dizel linea satın aldı. Bir kaç gün önce aracın rolantide çalıştırırken (bu esnada bende ordaydım) araç bir anda hararet yapmaya başladı. Ne olduğunu anlamak için kaputu kaldırdığımızda aracın soğutma suyunun bulunduğu genleşme kabının simsiyah motor yağı ile dolmuş olduğunu gördük.

    Kendim de bir otomotiv şirketinde araç soğutma sistemleri üzerine mühendis olarak çalışmaktayım ve özellikle dizel araçlarda motor ve soğutma elemanları konusunda bilgili birisiyim. Bir aracın motor yağı ile soğutma suyu hiç bir şekilde bir birine karışmaz ve bunu zaten hiç mi hiç istemeyiz. Zaten bütün soğutma ekipmanları su veya antifiriz ile çalışacak şekilde optimize edilmiştir. Ayrıca motoru soğutma suyu motor blogu içersindeki su kanallarında dolaşarak, su pompası, radyatör, kabin ısıtıcısı ve termostat arasında bir çevrim içinde dolaşır ve hiç bir şekilde motor yağı ile karışmaz. Sadece motor yağı soğutucu'da aracın soğutma suyu ile soğutulur ve bu da yağ ile kesinlikle karışmaz. Durumu gördüğüm anda benim aklıma motor blogunun delinmiş olabileceği (-ki böyle ise gerçekten vahim bir durum) ya da motor yağ soğutucusunun bir şekilde iki sıvıyı karıştırdığı aklıma geldi.

    Her iki ihtimali de düşündüğümde gerçekten bir insanın başına gelebilecek çok kötü olaylardan birisi çünkü motorun zarar görmesi ile kalmayıp radyatörün, bağlantı hortumlarının, genleşme tankının ve aracın ön panelindeki evaparatörün tamamen motor yağı ile dolmasına ve kullanılamaz hale gelmesine sebep verecektir.

    Böyle bir olayın olabileceğini açıkçası insanın aklı almıyor. Kalite hatası mıdır, mühendislik hatası mıdır bilinmez ama gerçekten rezil bir durum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi southaegean -- 10 Ağustos 2012; 14:48:24 >







  • 10.000 de bir ihtimal olacak bir şeydir herhalde sizi bulmuş geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: southaegean

    Arkadaşlar merhaba,

    Çok yakın bir akrabam daha 2 hafta önce 2011 model ikinci el ~50bin km.de dizel linea satın aldı. Bir kaç gün önce aracın rolantide çalıştırırken (bu esnada bende ordaydım) araç bir anda hararet yapmaya başladı. Ne olduğunu anlamak için kaputu kaldırdığımızda aracın soğutma suyunun bulunduğu genleşme kabının simsiyah motor yağı ile dolmuş olduğunu gördük.

    Kendim de bir otomotiv şirketinde araç soğutma sistemleri üzerine mühendis olarak çalışmaktayım ve özellikle dizel araçlarda motor ve soğutma elemanları konusunda bilgili birisiyim. Bir aracın motor yağı ile soğutma suyu hiç bir şekilde bir birine karışmaz ve bunu zaten hiç mi hiç istemeyiz. Zaten bütün soğutma ekipmanları su veya antifiriz ile çalışacak şekilde optimize edilmiştir. Ayrıca motoru soğutma suyu motor blogu içersindeki su kanallarında dolaşarak, su pompası, radyatör, kabin ısıtıcısı ve termostat arasında bir çevrim içinde dolaşır ve hiç bir şekilde motor yağı ile karışmaz. Sadece motor yağı soğutucu'da aracın soğutma suyu ile soğutulur ve bu da yağ ile kesinlikle karışmaz. Durumu gördüğüm anda benim aklıma motor blogunun delinmiş olabileceği (-ki böyle ise gerçekten vahim bir durum) ya da motor yağ soğutucusunun bir şekilde iki sıvıyı karıştırdığı aklıma geldi.

    Her iki ihtimali de düşündüğümde gerçekten bir insanın başına gelebilecek çok kötü olaylardan birisi çünkü motorun zarar görmesi ile kalmayıp radyatörün, bağlantı hortumlarının, genleşme tankının ve aracın ön panelindeki evaparatörün tamamen motor yağı ile dolmasına ve kullanılamaz hale gelmesine sebep verecektir.

    Böyle bir olayın olabileceğini açıkçası insanın aklı almıyor. Kalite hatası mıdır, mühendislik hatası mıdır bilinmez ama gerçekten rezil bir durum.


    mühendislik hata ile ne alakası var anlayamadım.milyonlarca mjt motor piyasada.kronik bir prolem değil bu.Arkadaşınız almadan önceki sahibinin elinde iken motorda arıza oluşmuş araç conta yakmış veya blok çatlatmış olabilir.size satan kişide aman dizel motorbu artık düzen tutmaz satayım diyerek en ucuza yapan adama götürüp kuralına uygun şekilde düzgün yaptırmamışsa sıkıntı olmuştur.neticede 2.el bir araç mazisi nasıldır ne şartlarda kullanılmıştır.acaba gerçekten 50.000 kmdemidir.meçhul.hemen bir mühendislik hata vb aramanın anlamı yok.mutemelen aracın sizden gizlenmiş kötü bir mazisi var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi comanchee -- 23 Ağustos 2012; 16:07:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: comanchee

    quote:

    Orijinalden alıntı: southaegean

    Arkadaşlar merhaba,

    Çok yakın bir akrabam daha 2 hafta önce 2011 model ikinci el ~50bin km.de dizel linea satın aldı. Bir kaç gün önce aracın rolantide çalıştırırken (bu esnada bende ordaydım) araç bir anda hararet yapmaya başladı. Ne olduğunu anlamak için kaputu kaldırdığımızda aracın soğutma suyunun bulunduğu genleşme kabının simsiyah motor yağı ile dolmuş olduğunu gördük.

    Kendim de bir otomotiv şirketinde araç soğutma sistemleri üzerine mühendis olarak çalışmaktayım ve özellikle dizel araçlarda motor ve soğutma elemanları konusunda bilgili birisiyim. Bir aracın motor yağı ile soğutma suyu hiç bir şekilde bir birine karışmaz ve bunu zaten hiç mi hiç istemeyiz. Zaten bütün soğutma ekipmanları su veya antifiriz ile çalışacak şekilde optimize edilmiştir. Ayrıca motoru soğutma suyu motor blogu içersindeki su kanallarında dolaşarak, su pompası, radyatör, kabin ısıtıcısı ve termostat arasında bir çevrim içinde dolaşır ve hiç bir şekilde motor yağı ile karışmaz. Sadece motor yağı soğutucu'da aracın soğutma suyu ile soğutulur ve bu da yağ ile kesinlikle karışmaz. Durumu gördüğüm anda benim aklıma motor blogunun delinmiş olabileceği (-ki böyle ise gerçekten vahim bir durum) ya da motor yağ soğutucusunun bir şekilde iki sıvıyı karıştırdığı aklıma geldi.

    Her iki ihtimali de düşündüğümde gerçekten bir insanın başına gelebilecek çok kötü olaylardan birisi çünkü motorun zarar görmesi ile kalmayıp radyatörün, bağlantı hortumlarının, genleşme tankının ve aracın ön panelindeki evaparatörün tamamen motor yağı ile dolmasına ve kullanılamaz hale gelmesine sebep verecektir.

    Böyle bir olayın olabileceğini açıkçası insanın aklı almıyor. Kalite hatası mıdır, mühendislik hatası mıdır bilinmez ama gerçekten rezil bir durum.


    mühendislik hata ile ne alakası var anlayamadım.milyonlarca mjt motor piyasada.kronik bir prolem değil bu.Arkadaşınız almadan önceki sahibinin elinde iken motorda arıza oluşmuş araç conta yakmış veya blok çatlatmış olabilir.size satan kişide aman dizel motorbu artık düzen tutmaz satayım diyerek en ucuza yapan adama götürüp kuralına uygun şekilde düzgün yaptırmamışsa sıkıntı olmuştur.neticede 2.el bir araç mazisi nasıldır ne şartlarda kullanılmıştır.acaba gerçekten 50.000 kmdemidir.meçhul.hemen bir mühendislik hata vb aramanın anlamı yok.mutemelen aracın sizden gizlenmiş kötü bir mazisi var

    Aynı arızayı benim arkadaşımda yaşadı, onunda 2011 model Linea 1,3 mjt var km 60 bin civarı acaba sizin aracınız 1,6 mı 1,3 mü? Henüz garantisi devam ettiği için arızayı giderdiler, ama nasıl tamir ettiler ya da sorun neydi sormadım. Gerçekten yağ ile soğutma suyunun birbirine karışması ilginç. İkiside sizin belirttiğiniz gibi ayrı yerlerde olması gereken sıvılar. Şunu da söylemeden geçemiyeceğim 2 adet 1.3 mjt aracım oldu ve hala kullanmakta olduğum araç 1.3 mjt, toplamda 200 bin km yol yaptım, bugüne kadar motorla ilgili hiçbir sorun yaşamadım. Kullandığım araçlar 70bg olan mjtlerden. Lineanın motoru bildiğininz üzere 90lık. Bu motorlar dünyanın birçok ülkesinde üretiliyor. Acaba montajla ilgili sıkıntı olabilir mi?




  • Selamlar arkadaşlar bu tür yağı suya veya suyu yağada karıştırabilir sıkıntı genelde hararetten dolayı conta yakmasıdır çok aşırı hararet olmamışsa sadece conta değişimiyle kurtarır .
  • Yağ soğutucu patlamış, geçmiş olsun. Kronik değildir. Ama bu kilometrede çıkması problem. Aracın kilometresinden emin misiniz? Ayrıca aracın antifirizi ve motor yağı boşaltılıp, yağ soğutucu yenilenip, araca antifiriz yerine su ve çamaşır makinesi deterjanı konarak aracı birkaç gün kullanarak temizlenmesi sağlanır. Genelde sanayide uygulanan çözüm budur.
  • Hortlatma gibi olacak ama dizel araçlarda belli bir kmden sonra yaşanan bir durum, yağ soğutucusunun patlaması durumu, şayet sensörleri olan bir araca sahipseniz hararet hatası vererek sizi uyarır, hyundai getz gibi hararet göstergesi olmayan bir aracınız varsa motor yatak sarmaya kadar durum ilerleyebilir. Pejo, citroen ve ford ortak parça kullanıyor ve güncel fiyatı 300 TL civarındadır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arkadaşımın arabası yaklaşık 170 binde hafiften soğutma sıvısında (genleşme tankında) yağlanma başlamış, tamirci yağ soğutucusu arızalanmış dedi, yaklaşık 500 tl masrafı var, bu kilometre için bu arıza normal midir acaba? Şuan ona uygun fiyatlı parça araştırıyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blindfire

    Arkadaşımın arabası yaklaşık 170 binde hafiften soğutma sıvısında (genleşme tankında) yağlanma başlamış, tamirci yağ soğutucusu arızalanmış dedi, yaklaşık 500 tl masrafı var, bu kilometre için bu arıza normal midir acaba? Şuan ona uygun fiyatlı parça araştırıyoruz.
    Hocam merhaba bunun kilometre ile alakası yok. Aracım 1.6 linea. Geçen sene memleketten geldim. Aracı park ettim suyunda hiçbirşey yoktu (Huydur sürekli yağı suyu kontrol ederim :) ). Sonra 15 km kadar kullandım 2 gün içerisinde. Genel kontrolü yine yaptım su tahin gibi olmuştu balçıktı ustamı aradım yağ soğutucunun patladığını söyledi. Bana araç ile gezme komple su devirdaim yolları balçık olur mazallah hararet yapar dedi. (Başıma Allahtan uzun yolda gelmedi şükür) Parçaya geçen sene 500tl verdim 1.6 motor olduğundan. 200tl de işçilik verdim. (Temizlik sıvıları dahil) Usta araç antifrizsiz kalmış korozyon yapmış dedi. Yani anlayacağın 40 tl lik antifriz yüzüne başıma geldi önceki sahibi öyle binmiş aracım 117 bin km idi patlattığında. Size geçmiş olsun sanırım aracınız 1.3 model sanırım bu arada.




  • Ergin. kullanıcısına yanıt
    Evet hocam 1.3 Multijet parçayı internetten sipariş ettik, yarın sabah taktiriyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.