2007 yılında piyasada olan C segmenti araçların uzunluk ve dinil mesafesiyle karşılaştır bir daha düşün
quote:
Orijinalden alıntı: jac0B0
quote:
Orijinalden alıntı: Donald Draper
Linea b sınıfıdır.
2007 yılında piyasada olan C segmenti araçların uzunluk ve dinil mesafesiyle karşılaştır bir daha düşün
Hani bi laf vardır boyu değil işlevi diye.
Senin dediğin şekilde düşünürsek fluence d segmenti, superb e segmenti olur.
İster fiyat olarak bak, ister motor olarak, ister malzeme kalitesi. lafın kısası linea b segmentidir. Fiat'ın c segmenti aracı Bravo'dur.
quote:
Orijinalden alıntı: Donald Draper
quote:
Orijinalden alıntı: jac0B0
quote:
Orijinalden alıntı: Donald Draper
Linea b sınıfıdır.
2007 yılında piyasada olan C segmenti araçların uzunluk ve dingil mesafesiyle karşılaştır bir daha düşün
Hani bi laf vardır boyu değil işlevi diye.
Senin dediğin şekilde düşünürsek fluence d segmenti, superb e segmenti olur.
İster fiyat olarak bak, ister motor olarak, ister malzeme kalitesi. lafın kısası linea b segmentidir. Fiat'ın c segmenti aracı Bravo'dur.
segment belirlenirken önemli olan boyu oluyor.
dediğin araçlarda uçuk kaçık fark yok satandart C ve D segmentleriyle hemen hemen aynılar
quote:
Orijinalden alıntı: jac0B0
quote:
Orijinalden alıntı: Donald Draper
quote:
Orijinalden alıntı: jac0B0
quote:
Orijinalden alıntı: Donald Draper
Linea b sınıfıdır.
2007 yılında piyasada olan C segmenti araçların uzunluk ve dingil mesafesiyle karşılaştır bir daha düşün
Hani bi laf vardır boyu değil işlevi diye.
Senin dediğin şekilde düşünürsek fluence d segmenti, superb e segmenti olur.
İster fiyat olarak bak, ister motor olarak, ister malzeme kalitesi. lafın kısası linea b segmentidir. Fiat'ın c segmenti aracı Bravo'dur.
segment belirlenirken önemli olan boyu oluyor.
dediğin araçlarda uçuk kaçık fark yok satandart C ve D segmentleriyle hemen hemen aynılar
Lineada uçuk kaçık fark yok 301, c-ellyse, accent blue vb b segmenti sedan rakipleri ile.
Ayrıca bmw 3 serisi, audi a4 serisi boyut olarak c segmenti araçlara daha yakın. c segmenti mi diyeceği onlarada?
Bir kez daha söylüyorum Linea b segmenti bir araçtır. rakipleride yukarda yazdığım 301, c-ellyse, accent blue, symbol, aveo vs'dir.
quote:
Orijinalden alıntı: Donald Draper
quote:
Orijinalden alıntı: jac0B0
quote:
Orijinalden alıntı: Donald Draper
quote:
Orijinalden alıntı: jac0B0
quote:
Orijinalden alıntı: Donald Draper
Linea b sınıfıdır.
2007 yılında piyasada olan C segmenti araçların uzunluk ve dingil mesafesiyle karşılaştır bir daha düşün
Hani bi laf vardır boyu değil işlevi diye.
Senin dediğin şekilde düşünürsek fluence d segmenti, superb e segmenti olur.
İster fiyat olarak bak, ister motor olarak, ister malzeme kalitesi. lafın kısası linea b segmentidir. Fiat'ın c segmenti aracı Bravo'dur.
segment belirlenirken önemli olan boyu oluyor.
dediğin araçlarda uçuk kaçık fark yok satandart C ve D segmentleriyle hemen hemen aynılar
Lineada uçuk kaçık fark yok 301, c-ellyse, accent blue vb b segmenti sedan rakipleri ile.
Ayrıca bmw 3 serisi, audi a4 serisi boyut olarak c segmenti araçlara daha yakın. c segmenti mi diyeceği onlarada?
Bir kez daha söylüyorum Linea b segmenti bir araçtır. rakipleride yukarda yazdığım 301, c-ellyse, accent blue, symbol, aveo vs'dir.
şu an rakipleri onlar olabilir ama üretildiği zamanda rakibi bunlar değil
jette, focus, Corolla vs. idi
quote:
Orijinalden alıntı: jac0B0
quote:
Orijinalden alıntı: Donald Draper
quote:
Orijinalden alıntı: jac0B0
quote:
Orijinalden alıntı: Donald Draper
quote:
Orijinalden alıntı: jac0B0
quote:
Orijinalden alıntı: Donald Draper
Linea b sınıfıdır.
2007 yılında piyasada olan C segmenti araçların uzunluk ve dingil mesafesiyle karşılaştır bir daha düşün
Hani bi laf vardır boyu değil işlevi diye.
Senin dediğin şekilde düşünürsek fluence d segmenti, superb e segmenti olur.
İster fiyat olarak bak, ister motor olarak, ister malzeme kalitesi. lafın kısası linea b segmentidir. Fiat'ın c segmenti aracı Bravo'dur.
segment belirlenirken önemli olan boyu oluyor.
dediğin araçlarda uçuk kaçık fark yok satandart C ve D segmentleriyle hemen hemen aynılar
Lineada uçuk kaçık fark yok 301, c-ellyse, accent blue vb b segmenti sedan rakipleri ile.
Ayrıca bmw 3 serisi, audi a4 serisi boyut olarak c segmenti araçlara daha yakın. c segmenti mi diyeceği onlarada?
Bir kez daha söylüyorum Linea b segmenti bir araçtır. rakipleride yukarda yazdığım 301, c-ellyse, accent blue, symbol, aveo vs'dir.
şu an rakipleri onlar olabilir ama üretildiği zamanda rakibi bunlar değil
jette, focus, Corolla vs. idi
Birincsi linea hala üretiliyor.
İkinci olarak siz diyorsunuzki bu araba ilk olarak c segmenti araçlara rakip olarak üretildi sonra ne oldu ise bi anda b segmenti araçlara rakip oldu.
Ben hayatımda ömrünün ilk bir kaç senesinin bir üst segmentteki araçlara rakip olan makyaj yiyip çok daha kaliteli bir hal aldığı halde bir alt segmentteki araçlara rakip olan bir araba dahi görmedim.
quote:
Orijinalden alıntı: Donald Draper
quote:
Orijinalden alıntı: jac0B0
quote:
Orijinalden alıntı: Donald Draper
quote:
Orijinalden alıntı: jac0B0
quote:
Orijinalden alıntı: Donald Draper
quote:
Orijinalden alıntı: jac0B0
quote:
Orijinalden alıntı: Donald Draper
Linea b sınıfıdır.
2007 yılında piyasada olan C segmenti araçların uzunluk ve dingil mesafesiyle karşılaştır bir daha düşün
Hani bi laf vardır boyu değil işlevi diye.
Senin dediğin şekilde düşünürsek fluence d segmenti, superb e segmenti olur.
İster fiyat olarak bak, ister motor olarak, ister malzeme kalitesi. lafın kısası linea b segmentidir. Fiat'ın c segmenti aracı Bravo'dur.
segment belirlenirken önemli olan boyu oluyor.
dediğin araçlarda uçuk kaçık fark yok satandart C ve D segmentleriyle hemen hemen aynılar
Lineada uçuk kaçık fark yok 301, c-ellyse, accent blue vb b segmenti sedan rakipleri ile.
Ayrıca bmw 3 serisi, audi a4 serisi boyut olarak c segmenti araçlara daha yakın. c segmenti mi diyeceği onlarada?
Bir kez daha söylüyorum Linea b segmenti bir araçtır. rakipleride yukarda yazdığım 301, c-ellyse, accent blue, symbol, aveo vs'dir.
şu an rakipleri onlar olabilir ama üretildiği zamanda rakibi bunlar değil
jette, focus, Corolla vs. idi
Birincsi linea hala üretiliyor.
İkinci olarak siz diyorsunuzki bu araba ilk olarak c segmenti araçlara rakip olarak üretildi sonra ne oldu ise bi anda b segmenti araçlara rakip oldu.
Ben hayatımda ömrünün ilk bir kaç senesinin bir üst segmentteki araçlara rakip olan makyaj yiyip çok daha kaliteli bir hal aldığı halde bir alt segmentteki araçlara rakip olan bir araba dahi görmedim.
sonra ne oldu ise değil
2007 yılında Corolla E12 kasa üretiliyordu
üstüne kasa değiştirdi
üstüne makyaj gördü
üstüne bir daha kasa değiştirdi
ancak Linea sadece makyaj gördü, o yüzden rakiplerinden geri kaldı 6 yıldır aynı araç üretiliyor.
quote:
Orijinalden alıntı: jac0B0
quote:
Orijinalden alıntı: Donald Draper
quote:
Orijinalden alıntı: jac0B0
quote:
Orijinalden alıntı: Donald Draper
quote:
Orijinalden alıntı: jac0B0
quote:
Orijinalden alıntı: Donald Draper
quote:
Orijinalden alıntı: jac0B0
quote:
Orijinalden alıntı: Donald Draper
Linea b sınıfıdır.
2007 yılında piyasada olan C segmenti araçların uzunluk ve dingil mesafesiyle karşılaştır bir daha düşün
Hani bi laf vardır boyu değil işlevi diye.
Senin dediğin şekilde düşünürsek fluence d segmenti, superb e segmenti olur.
İster fiyat olarak bak, ister motor olarak, ister malzeme kalitesi. lafın kısası linea b segmentidir. Fiat'ın c segmenti aracı Bravo'dur.
segment belirlenirken önemli olan boyu oluyor.
dediğin araçlarda uçuk kaçık fark yok satandart C ve D segmentleriyle hemen hemen aynılar
Lineada uçuk kaçık fark yok 301, c-ellyse, accent blue vb b segmenti sedan rakipleri ile.
Ayrıca bmw 3 serisi, audi a4 serisi boyut olarak c segmenti araçlara daha yakın. c segmenti mi diyeceği onlarada?
Bir kez daha söylüyorum Linea b segmenti bir araçtır. rakipleride yukarda yazdığım 301, c-ellyse, accent blue, symbol, aveo vs'dir.
şu an rakipleri onlar olabilir ama üretildiği zamanda rakibi bunlar değil
jette, focus, Corolla vs. idi
Birincsi linea hala üretiliyor.
İkinci olarak siz diyorsunuzki bu araba ilk olarak c segmenti araçlara rakip olarak üretildi sonra ne oldu ise bi anda b segmenti araçlara rakip oldu.
Ben hayatımda ömrünün ilk bir kaç senesinin bir üst segmentteki araçlara rakip olan makyaj yiyip çok daha kaliteli bir hal aldığı halde bir alt segmentteki araçlara rakip olan bir araba dahi görmedim.
sonra ne oldu ise değil
2007 yılında Corolla E12 kasa üretiliyordu
üstüne kasa değiştirdi
üstüne makyaj gördü
üstüne bir daha kasa değiştirdi
ancak Linea sadece makyaj gördü, o yüzden rakiplerinden geri kaldı 6 yıldır aynı araç üretiliyor.
linea yenilenmedği için sadece makyaj gördüğü için c segmenti olmaktan çıktı corolla, fluence vb rakiplerinden geri kaldı ve B segmenti bir araç haline geldi artık 301, c-ellyse, aveo, accent vs ile rakip diyorsun yani.
Senin yazdıklarından bu sonuç ortaya çıkıyor.
quote:
Orijinalden alıntı: atom239
Su anti fiatciliginiz oldurecek beni ya.
Bir VAG kullanıcısından bunu duymak güzel;)
Her linea konusu mutlaka segment tartışmasına girip kalıyor şuna bir son noktayı koyalım artık forumda.
Araçların segmentlerini belirleyen unsur müşterinin kolay anlayabilmesi amacıyla uzun uzun yıllar öncesine dayanarak sınıflandırılmış,bununla ilgili gerekli bilgiler google 'da var.Ve bu unsuru belirleyen en önemli farktör bir kaç yıl öncesine kadar araçların boyutlandırmalarıydı.Ancak gerek modern zamanın ihtiyaçları gerek müşteri beklentilerinin değişmeleri gerekse otomobil markalarının pastadan en büyük dilimi kapma gibi çabaları vs gibi sebeplerden ötürü otomobil firmalarıda bu kısır segment tartışmalarından uzaklaşıp,farklılaştırmalara gitti.
Çok değil bundan 15 sene kadar öncesinde ülkemizde sadece başta c sınıfı sonrasında d,e sınıfı araçlar çoğunlukla rağbet görürken bugün a,b,c,d,e,g segmentinin haricinde artık aslında yepyeni segmentler olan mpv,suv,lcv,mcv gibi (hafif ticari ağır ticari) değişik segmentleri de gerek dünya gerekse ülkemiz görmeye başladı.Örn doblo gibi yepyeni bir sınıfı yarattık.
Şimdi konuyu eski alışkanlıklarla sadece boyut üzerinden tartışırsak örn eski c sınıfı araçlar ile bugünün c sınıfı araçları arasında,yada örneğin yeni kasa bir c sınıfı toyota coralla ile hali hazırda satışta olan bir d sınıfı avensisi alıp karşı karşıya koyun ölçün tartın göreceksinizki ne dünün c sınıfları c sınıfı olabilir nede bugünün d sınıfları d sınıfında kalabilir.Yani yeni kasa bir corolla hacimleri bakımından bir üst segmentteki avensisi kıskandırcak ölçülere sahip hatta bazı noktalarda ondan iyi.Peki bunun sebebi pastadan en büyük payı kapma çabası üreticiyi en uç noktaya iletme çabasında ise ozaman neden hala ölçü birimleri üzerinden tartışıyoruz her başlıkta.
Haliyle eldeki mal bugünün şartlarında artık bu hale gelmişse oturup şunu düşünmeli.Ya boyutlar üzerinden otomobilleri tartışacaksak artık bu kriterleri yeniden oturup yazmamız lazım ki bu bizim elimizde olan birşey değil yada araçları sadece cm hesabından kurtarıp işlevsellik,maksimum verim,kalite gibi konulardan değerlendirmek gerekli.
Şimdi linea'yı bu eski mantıkla b yada c istediğiniz yere koyun ama bence doğru olan değerlendirme artık ikinci dediğim kısımda saklı.Haliylede bu durumda linea'yı (290.000 km kullandım) rakipleri ile karşılaştırınca sınıflandırması hiçte zor olmasa gerek.Kesinlikle bir corolla astra focus vs ayarında değil iki kere iki dört.Ama işin içine geitirpte yine o kısır ölçü tartışmasını sokarsanız bu konu gereksiz yere konuşulmaya devam eder gider.
Nedir bu forumun hali yav? Herkes kendi arabasını övüyor, diğer markaları yerden yere vuruyor. Bu şekilde bir sonuç elde edilebileceğini mi sanıyorsunuz?
quote:
Orijinalden alıntı: Utku
Yalnız bu kadife olayı hafife alınıyor ama yeni araçların pek çoğunda kaliteli sayılabilecek döşeme, en üst donanım pakedinde veya opsiyon olarak deri veya yarı deri şeklinde geliyor. Onlar dışındaki döşemeler bildiğin çuvaldan dikilmiş gibi. Dokununca bile insan rahatsız oluyor, dandikliği anlıyor. D segmentinde bile bazı modellerin başlangıç paketi koltukları farklı değil. Örneğin ; Passat.
O koltukları gördükten sonra kadife döşeme bildiğin premium. Markalar artık döşemeden bile çalıyor.
Hocam, Lineanın kadife koltuk olayında sürekli sınıfında tek olduğu gibi bir algı yaratılmış konuda. Bu yanlış Fotoğraftaki araç benim eski aracım 2008 TSI Comfortline modeli. Koltuklar kadife! Fakat koltuğun sadece kadife olması yetmiyor. Mesela Jettada ön şöför koltuğunda bulunan bel desteği, yükseklik derinlik gibi bir çok özellik yan sürücü koltuğundada bulunuyor. Ayrıca gerçekten Lineaya göre çok rahat ve konforlu koltuklar. Focustata hemen hemen hemen aynı kalite ve rahatlıkta koltuklar mevcut. Ama lineanın bu araçlarla boy çlçüşmesi gerçekten mümkün değil. Lineanın Puntodan ne farkı var ? Linea B sınıf bir araçtır.
Bu araç B sınıf Punto
Bu araç C sınıfı olduğu iddia edilen Linea
İkisi arasında fark gören varsa gelsin beriye
Yahu Fiati bende severim ama bu araba C sinifi falanda degil, FIATin gelismekte olan ülkeler icin ürettirdigi ucuz sedan projesinin bir ürünü. He full paketi C sinifina denk geliyordur ona bisey diyemem.
Fiat zaten su an C sinifi sedan üretmiyor
quote:
Orijinalden alıntı: Gökhan And Jetta
Bu araç B sınıf Punto
Bu araç C sınıfı olduğu iddia edilen Linea
İkisi arasında fark gören varsa gelsin beriye
Öncellikle merhaba amacım arayı kızıstırmak değil fakat bana çok anlamsız geldi sizin paylaştıgınız bu fotograflar o zaman söylede ben paylaşayım.
Vw GOLF Konsol Vw POLO Konsol
Ne değişmiş hiç birşey değişmemiş aynı konsol tasarımı sadece tuşun yada kilima göstergelerini değiştirmişler kilimanın havalandırma cıkışları bile değişmemiş. Peki biri "C" Sınıfı digeri "B" Sınıfı değilmiydi?
Öncelikler Fiat linea fanatiği degilim hiçde sahip olmadım. Sizin burada koydugunuz 2 konsolda aynı olabilir fakat bu birşeyi kanıtlamaz he benim hisettiğim B+ gibi fakat kıyaslanınca C segmentindekilerle kıyaslanıyor.
İyi günler Herkeze hayırlı cumalar Forum yöneticilerinden ricam konuyu kitlesinler yoksa birbirinizi üzeceksiniz saygılar..
Atilla bey çektiğiniz fotografları görmüştüm bi ara çok güzeldi. Farın içindeki Vw amblemli olanı aldım haberiniz olsun :)
B mi C mi bilmem amma.... Yeni Kasanın Otomatiği olsa 2 kat fazla satar...
Pasha37
kullanıcısına yanıt
Hocam merhaba
Şimdi vermiş olduğunuz fotoğrafta Golf ve Polo var dediğiniz gibi. Ancak her iki araç arasında ciddi boyut farkı var, malzeme kalitesinde ciddi farklılıklar var. Ve görüntüdede belli başlı ciddi farkılıklar var. Punto kullandınızmı bilmiyorum ama ben lineayıda puntoyuda kullandım. Genişik ebatları aynı, malzeme kalitesi ve görünüm konsol üstündeki uzanmış kısım haricinde tüm çizgiler aynıydı. Dikkat çekmek istediğim nokta buydu.
Daha ve VW fotoğrafları var hocam bir görsen için gider valla
quote:
Orijinalden alıntı: Gladiotürk
B mi C mi bilmem amma.... Yeni Kasanın Otomatiği olsa 2 kat fazla satar...
+1
biri konumu hortlatmış :/
quote:
Orijinalden alıntı: JackSp@rrow
Mesaj kasmak için her konuya aynı smileyi koyduğun için şikayet edildin, lütfen gören diğer duyarlı arkadaşlarda şikayet etsin ki en kısa sürede kurtulalım gereksiz üyelerden.