Şimdi Ara

Fiat tipo alınır mı ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
1
Favori
49.119
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tipo güzeldir tasarımı bana sorarsan döneminin oldukça ilerisindedir alabilirseniz slx olanını alın birde gençlerden olmamasına dikkat edin genelde hor kullanıyor gençler biraz daha aile arabası olarak kullanılan tipolar görece daha iyi durumda olacaktır veya bendeki psikolojik birşey bilmiyorum ama yine de tipo tipiyle bile başlı başına alınma sebebidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar Tipo SLX bakıyorum ama bir arkadaşım Renault 19 Europa önerdi. Tipo SLX mi yoksa Renault 19 mu ?

    R19 kullanıcılarından yorum bekliyorum yakıt, yol tutuş, yedek parça vs. nasıldır ?

    Sedan bir araç olduğu için bagajı daha büyük olduğu için düşünülebilir ama diğer özellikleri hakkında pek bi fikrim yok. 1.6 modeller nasıldır R19 'un.

    Yorumlar için teşekkür ederim herkese.
  • MaVu! kullanıcısına yanıt
    Ben konuları kişiselleştirmiyorum. Herkes benim arkadaşım =) Bazen üyeler farklı düşünüp farklı görüyor olabilir. Esas konu uzlaşıdır.

    Yeniden teşekkür ederim.

    Kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serseri121


    quote:

    Orijinalden alıntı: GReddy.x

    Kardeşim benim 2 tane tipom oldu. İlki SLX Tipo idi. Çok uyguna ihtiyaç sahibinden düştü 8,200 e almıştım 10,500 e ertesi hafta verdim. Ardından 98 Tipo SX Kum gri aracımı aldım. 8,500'e almıştım. 4 yıl boyunca bindim. Aldığım vatandaş aracı yayları sanayide ısıtmak suretiyle yere basınca ön takım falan kalmamış zaten. Ben aldığımda stock helezon amortisör takımı vardı. Ön takımı değiştirdikten sonra 4 yıl boyunca hiç ön takım istemedi. Yine o vatandaş arabanın ciğerini sökercesine kullandığı için üst kapak contası yanmış ve üst kapak inceden çatlak haldeydi. Hararet sorunuyla sanayide komple üst kapak yenilendi. Ondan sonra 1 kere dahi olsun hararet yapmadı. Kışın yağını suyunu lastiğini koydum bindim. Yaz gelince yine aynı yağ su lastik koydum bindim. 4 yıl boyunca bir araba nasıl hizmet ederse öyle hizmet etti. Kırıkkaleden 20 Liralık Gaz ile Ankaraya (Evden eve 95km) gidiyordum. Tahminimce içinde benzinliğe gitmek için 1-2 liralıkta gaz kalıyodur. 4 sene hemen her gün binmişimdir arabaya başka bir arıza masraf vermedi. Sadece satmadan 1 hafta evvel kalorifer peteğine gelen su hattının musluğu patlamıştı. Sanayide 75 lira dediler. Parçayı 15 liraya alıp kendim değiştirdim.

    Arabanın kronik sorunlarından birisi fren müşürüdür. 4 yılda 5-6 defa değiştirmişimdir. Tanesi 5 lira. Bir diğer sorun Radyatör Kapağı, eğer kalitesiz yan sanayi parça alırsan contası kalitesiz oluyor ve sürekli kapaktan su atıyor bir süre sonra arabada su kalmıyor. O yüzden orjinal parça al. 4 yılda 2 defa değiştirdim.Yine aldıktan hemen sonra baskı balata değiştirdim. Eğer kalitesiz bir parça ile kötü bir ustaya gelirsen titreme sorununu çözemezsin. O yüzden kaliteli parça alacaksın. Titreme sorunu yüzünden komple şanzuman değiştirdim (450TL). Silecekler doğru silmiyor evet, orjinal parça silecek lastik ve güzel ayar ile camı sıfır siler. Birde son olarak arabayı sattığım gün sağ kapının camı düştü motoruyla vırt zırt birlikte 50 liraya yaptırmıştım.

    Dediğim gibi eğer bilinçli kullanıcıdan alınmış bir temiz bir tipo ile sadece keyfe keder masraf yaparsınız. Ben biraz kıl olduğum ve uzun süre bindiğim için A dan Z ye herşeyini sıfır orjnial parça ile değiştirdim. Temiz sağlıklı bir tipoyu gerçekten otomobil gibi kullanırsan eğer yıllık bakımı 500 Tl den başka hiçbirşey harcamana gerek kalmaz. Ben Arasıra abimin 1.3 Mj 75 hp Punto'suna bindiğim zaman Tipomu özlüyorum. Kolay alışıyorsun zor vazgeçiyorsun

    Aklınıza takılan soru varsa sorabilirsiniz. İyi forumlar..

    Edit: Aracımı satarken 4 parça değişen ve komple boya olduğunu öğrendim. Aldığım kişiden tanıdık vasıtası ile aldığım için sadece motorunu göstermiştim. Bana çok büyük bir ders oldu. Aldığım zamanlarda. Fakat çok güzel bir kâr ile galeriye sattım..


    Hocam Allah razı olsun cok guzel anlatmissin butun detaylari ile birlikte anlatmissin sagolasin. Bu yorumlari gordukten sonra iyice emin oldum eger temiz motoru yipranmamis curugu carigi olmayan bi Tipo slx bulursam alacağım.

    Peki hocam dijital gosterge ile ilgili problem yaşadın mi hic ? Soylenildigi gibi tamiri masraflı mi ?

    Ön takim cok hassas diyenler var ama senin de dediğin gibi duzgun kullanildiktan sonra surekli ariza yapacagini sanmiyorum bende.

    Seni bulmusken aklima gelenleri sorayim dedim kusura bakma :)

    Yorumlarin icin de tesekkur ederim tekrardan kardesim

    Teşşekkür ederim hocam. Şimdi benim 2 tipomdada gösterge arızası vardı İlk tipomda diyotları değiştirdim lehimlere bakım yaptırdım orjinalden daha iyi olmuştu. İkinci tipomdada aynısnı yaptım bir süre sonra bu sefer ampüller solmaya başladı, biraz sıvı temasıda olunca kısa devre olmuştu. Kilometre ve devir saati normal çalışıyordu ancak hararet benzin ve kapıların stopların farların yandığı bir nevi yol bilgisayarı gibi olan panel bozulmuştu. Komple diyot lehim ampüller sökme takma işçilik falan 80 liraya anlaşmıştım zaman bulamadığım için satmıştım. Elektronik arızası sadece o var oda kronik değil 10 tipodan 2 sinde denk gelirsin. Arızasıda çok masraflı değil. İstersen keyfi olarak yaptır bin yada yaptırma senin keyfine kalmış hocam. 12-13 liraya gidip Broadway, Europa, Şahin, Doğan tavsiye edenleri anlayamıyorum ya. Corolla, Mazda tavsiye etse anlarımda sadece piyasası hızlı diye 4 teker 1 direksiyona binmekte beni üzer yani. O yüzden bende gidip tipo almıştım. Sende benim tavsiyeme uy üzülmezsin




  • Tipo yerine brava öneririm. Tipo çok konforlu araba arkadasimda vardi ama 6 ayda zor saatti 1.4 sx modeli idi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GReddy.x

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri121


    quote:

    Orijinalden alıntı: GReddy.x

    Kardeşim benim 2 tane tipom oldu. İlki SLX Tipo idi. Çok uyguna ihtiyaç sahibinden düştü 8,200 e almıştım 10,500 e ertesi hafta verdim. Ardından 98 Tipo SX Kum gri aracımı aldım. 8,500'e almıştım. 4 yıl boyunca bindim. Aldığım vatandaş aracı yayları sanayide ısıtmak suretiyle yere basınca ön takım falan kalmamış zaten. Ben aldığımda stock helezon amortisör takımı vardı. Ön takımı değiştirdikten sonra 4 yıl boyunca hiç ön takım istemedi. Yine o vatandaş arabanın ciğerini sökercesine kullandığı için üst kapak contası yanmış ve üst kapak inceden çatlak haldeydi. Hararet sorunuyla sanayide komple üst kapak yenilendi. Ondan sonra 1 kere dahi olsun hararet yapmadı. Kışın yağını suyunu lastiğini koydum bindim. Yaz gelince yine aynı yağ su lastik koydum bindim. 4 yıl boyunca bir araba nasıl hizmet ederse öyle hizmet etti. Kırıkkaleden 20 Liralık Gaz ile Ankaraya (Evden eve 95km) gidiyordum. Tahminimce içinde benzinliğe gitmek için 1-2 liralıkta gaz kalıyodur. 4 sene hemen her gün binmişimdir arabaya başka bir arıza masraf vermedi. Sadece satmadan 1 hafta evvel kalorifer peteğine gelen su hattının musluğu patlamıştı. Sanayide 75 lira dediler. Parçayı 15 liraya alıp kendim değiştirdim.

    Arabanın kronik sorunlarından birisi fren müşürüdür. 4 yılda 5-6 defa değiştirmişimdir. Tanesi 5 lira. Bir diğer sorun Radyatör Kapağı, eğer kalitesiz yan sanayi parça alırsan contası kalitesiz oluyor ve sürekli kapaktan su atıyor bir süre sonra arabada su kalmıyor. O yüzden orjinal parça al. 4 yılda 2 defa değiştirdim.Yine aldıktan hemen sonra baskı balata değiştirdim. Eğer kalitesiz bir parça ile kötü bir ustaya gelirsen titreme sorununu çözemezsin. O yüzden kaliteli parça alacaksın. Titreme sorunu yüzünden komple şanzuman değiştirdim (450TL). Silecekler doğru silmiyor evet, orjinal parça silecek lastik ve güzel ayar ile camı sıfır siler. Birde son olarak arabayı sattığım gün sağ kapının camı düştü motoruyla vırt zırt birlikte 50 liraya yaptırmıştım.

    Dediğim gibi eğer bilinçli kullanıcıdan alınmış bir temiz bir tipo ile sadece keyfe keder masraf yaparsınız. Ben biraz kıl olduğum ve uzun süre bindiğim için A dan Z ye herşeyini sıfır orjnial parça ile değiştirdim. Temiz sağlıklı bir tipoyu gerçekten otomobil gibi kullanırsan eğer yıllık bakımı 500 Tl den başka hiçbirşey harcamana gerek kalmaz. Ben Arasıra abimin 1.3 Mj 75 hp Punto'suna bindiğim zaman Tipomu özlüyorum. Kolay alışıyorsun zor vazgeçiyorsun

    Aklınıza takılan soru varsa sorabilirsiniz. İyi forumlar..

    Edit: Aracımı satarken 4 parça değişen ve komple boya olduğunu öğrendim. Aldığım kişiden tanıdık vasıtası ile aldığım için sadece motorunu göstermiştim. Bana çok büyük bir ders oldu. Aldığım zamanlarda. Fakat çok güzel bir kâr ile galeriye sattım..


    Hocam Allah razı olsun cok guzel anlatmissin butun detaylari ile birlikte anlatmissin sagolasin. Bu yorumlari gordukten sonra iyice emin oldum eger temiz motoru yipranmamis curugu carigi olmayan bi Tipo slx bulursam alacağım.

    Peki hocam dijital gosterge ile ilgili problem yaşadın mi hic ? Soylenildigi gibi tamiri masraflı mi ?

    Ön takim cok hassas diyenler var ama senin de dediğin gibi duzgun kullanildiktan sonra surekli ariza yapacagini sanmiyorum bende.

    Seni bulmusken aklima gelenleri sorayim dedim kusura bakma :)

    Yorumlarin icin de tesekkur ederim tekrardan kardesim

    Teşşekkür ederim hocam. Şimdi benim 2 tipomdada gösterge arızası vardı İlk tipomda diyotları değiştirdim lehimlere bakım yaptırdım orjinalden daha iyi olmuştu. İkinci tipomdada aynısnı yaptım bir süre sonra bu sefer ampüller solmaya başladı, biraz sıvı temasıda olunca kısa devre olmuştu. Kilometre ve devir saati normal çalışıyordu ancak hararet benzin ve kapıların stopların farların yandığı bir nevi yol bilgisayarı gibi olan panel bozulmuştu. Komple diyot lehim ampüller sökme takma işçilik falan 80 liraya anlaşmıştım zaman bulamadığım için satmıştım. Elektronik arızası sadece o var oda kronik değil 10 tipodan 2 sinde denk gelirsin. Arızasıda çok masraflı değil. İstersen keyfi olarak yaptır bin yada yaptırma senin keyfine kalmış hocam. 12-13 liraya gidip Broadway, Europa, Şahin, Doğan tavsiye edenleri anlayamıyorum ya. Corolla, Mazda tavsiye etse anlarımda sadece piyasası hızlı diye 4 teker 1 direksiyona binmekte beni üzer yani. O yüzden bende gidip tipo almıştım. Sende benim tavsiyeme uy üzülmezsin

    O zaman Tipo'nun kronik sayılabilecek büyük arızaları yok anladığım kadarıyla. Dijital gösterge problemleri de genelde basit şeyler çıkıyormuş zaten sonuçta eski araba 2 3 senelik araçta olsa o zaman pahalı olur ama sonuçta eski araba ve Fiat sonuçta parçaları da ucuz olduğu için çok problem yaşamam herhalde. Sağol hocam yorumlar için valla detaylı bir şekilde anlatıyorsun ne sorsam =)

    Europa da fena degil gibi tip olarak ama sonuçta Tipo bana daha düzgün geliyor dış görünüş olarak filan daha yeni gibi duruyor sanki ne biliyim Tipo'ya karşı bi sempatim var zaten, babam da beğeniyor sonuçta birlikte kullanıcaz o yüzden Tipo bakıyoruz halen, temiz düzgün birşey denk gelirse alacağız Allah nasip ederse.

    Zaten broadway, şahin, doğana o kadar para hayatta verilmez bencede. Ama europa sanki bu saydıklarımdan biraz ötede gibi geliyor o yüzden sorayım demiştim.

    Yardımların için tekrardan sağolasın kardeşim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    Tipo yerine brava öneririm. Tipo çok konforlu araba arkadasimda vardi ama 6 ayda zor saatti 1.4 sx modeli idi.

    1.4 motorlu olanlari cok tutulmuyor diye biliyorum o yüzden olmustur belki. Brava nin piyasasi nasil ki 2.eli hareketli mi kolay satilir mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • serseri121 kullanıcısına yanıt
    Allah aşkına şu arabayı alırsan haber ver Resim isteriz Hocam.

    Umarım istediğiniz gibi bir araç düşer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kdr_81

    İtalyan olanların usta ve parça sıkıntısı var diye duydum.
    Normalde yedek parça sıkıntısı yok fiyat ve bulunabilirlik açısından. Almayı ben de düşünüyorum kullanıcıları hep memnun sürüşü falan zevkliymiş şuanki yaşlardaki tipolar için hala geçerlimi bilmem :)

    Alacaksanızda klimalı ve full olanından alın. 1.6 SLX ie ile 1.6 S arasında çok fark varmış detayını bilmiyorum :)

    Ben şahsan 2.0 16V almak istiyorum temiz bulabilirsem. Tipo 2.0 hakkında ne düşünüyorsunuz.

    Birde ben bütçeyi 14-15 çıkabilirim palio,clio,polo,bravo falan bakıyorum hadi hayırlısı :D

    Tipo 2.0 16v ile Tempra CAT serisi motorları ve herşeyi aynı.

    Temprada parça sıkıntısı yok, haliyle tipoda da yok. Amma temiz bulun. ve 2.0 16v olsun. 150 HP. bence 1.6 ile aynı yakar. Bende bakınıyorum bu ara Tempra veya Tipo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serseri121

    quote:

    Orijinalden alıntı: GReddy.x

    Geçen ay 1.6 SX sattım arabam 205 bindeydi. bu güne kadar 2 kere torsiyon değiştirdim üst kapak değiştirdim komple soğutma sistemini aküyü ön takımı vs değiştirdim falan filan yılda en fazla 450 500 tl bakımı oluyor. Yakıtı ayağına kontrol edersen eğer çok üzmez öyle 40 50 kuruş yakmak hayal den öteye gitmez. Uzun yolda 20 kuruşa şehir içinde en baba 30 kuruşa gezersin. Karbüratörlü 75 hp 5 ileri 120 nm tork var. Performans olarka yarış arabası almadğımız için memnunduk. Ancak klima ve abs nin olmayışı nedeniyle sattık.

    Benim sana tavsiyem Tipo 1.6 SLX ie almandır. Alacağın zaman dikkat et kesinlikle 4 başlık, dijital klima, elektrikli 4 cam, ön arka kol dayama, ABS, Hidrolik direksiyon(Bazılarında elektrikli), elektrikli ayna ve ön far yıkama olsun. Dediğim dolulukta orjinal araç alırsan eğer bu araba seni epeyce götürür. Zaten bu araba 105 hp seni çok çok tatmin eder. Tipodan sonra bineceğin her arabada tatmin etmez. O yüzden 1.6 slx ie den sonra alacağın araba full+full olacak

    Bu arada 10.000-15.000 aralığında bu arabadan başka arabaya binilmez. Dışarıdan eski gözüksede fiyat/performans olarak gerçekten hakkını veriyor.

    Sormak istediğiniz soru varsa elimden geldiğince cevaplayabilirim.

    Edit: SLX modeller en dolusu oluyor. S veya SX lere bakmanı önermem klima abs olmayabiliyor. Parça konusunda 0 radyatör 80 liraydı, komple 2 aks 2 aks körüğü aks milleri, salıncak rot başı rot kolu vs vs toplam 450 ye yaptırmıştım. Öyle ahım şahım bi fiyat pahalılığı yok. Şanzıman değiştirmiştim ben 350 liraya çıkma almıştım. Daha öncede 400 liraya dolu üst kapak almıştım sıfır olarak. Ama üzeirnden 2, 2.5 yıl geçiyor. Bugünde en baba 10-20 lira oynar yine değişen birşey olmaz.




    Hocam öncelikle çok teşekkür ederim uzun uzun cevap verdiğin için :)

    Bende zaten almışken SLX düşünüyorum donanım olarak oldukça tatmin edici. Ama bu saydığın donanımlar bütün SLX modellerde standart değil galiba çünkü ön cam otomatiği klima dışındakiler pek denk gelmedi bana bu modellere bakarken. Ama dediğin gibi o donanımlarda düzgün bi Tipo bulursam yıllarca kullanırım parasına göye bayaa konforlu donanımlı bir araç almış olurum.

    Hocam bi de şunu sormak istiyorum dijital gösterge sorun çıkarıyormuş ve sorun çıkınca da tamir ettirmesi oldukça maliyetliymiş sağdan soldan duyduğum şeyler bunlar, sen sonuçta kullanmış birisi olarak bilirsin doğru mudur bu söylenen ?

    Bu arada sen kaça satmıştın senin aracını hocam ?



    Elektronik göstergede sıkıntı yok. Tamir ediliyor. Basit. Eskidendi onlar:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    İstanbul'da yaşayan birçok kişi yaşıyor bu problemi, eğer almak isterseniz 2.0 16v, almaya niyetlenirseniz ben size yardımcı olmak isterim. çünkü çok ince detaylara sahip otomobiller, ayrıca bu arabaların özel ustalarının da adresini sizlere veririm.

    Hocam 2.0 16v tempra almak üzereyim. CAT seri. Tamamen orjinal. Ön panjur ve tamponu bile değişmemiş.

    bu motorların ustası çok az demişsiniz. Yani ne kadar komplike ki ustası az. Bilmediğimden sorup öğrenmek niyetindeyim. Yanlış anlamayın.

    Veya 1.6 motorlu Tempra, Tipo almak istesek hangi seri motoru almamız lazım. Karbüratörlü istemiyorum. Sıralı LPG olsun.
    Çünkü çok fazla motor çeşidi var. Çıkamadım işin içinden.

    İstanbuldayım.




  • bu konu hakkında diğer bir konuda şu yorumu yapmıştım, birçok bilgi vermiştim, tekrardan aynı şeyleri yazmaktansa buraya kopyalıyorum. Her zaman bu araçlar hakkında iletişime geçebilirsiniz.

    ''''


    1- 2.0 motorlar teknoloji olarak eski değillerdir. Metal olarak eskidir zaten o da yılla alakalı bir şey. 2.0 motorlarda bulunan volan , map , lambda gibi sensörler bugün çoğu otomobillerin temelini oluşturuyor. Bunu unutmayın 2.0 8v motor 115 beygir aldı ancak, 16v motor ise üretime konulduğu ilk 93 yılında 148 beygir max. güç verdi (6250) devirde. Bu değerler günümüz için bile muazzam değerlerdir.

    2- Asla fazla benzin tüketmezler, Ayarları tam otutturulmuş bir 2.0 serisi şehir içinde 10.5 litreden yukarı yakmıyor, KULLANDIĞIM TEST ETTİĞİM VE HALA KULLANDIĞIM OTOMOBİL ve kendi ölçüm değerlerimdir. Teknolojiden dem vurmuşsunuz unutmyın günümüzde ki çoğu 1.6 araç 9-10 Litre yaakıt tüketiyor, kendi tezinizi kendiniz çürütüyorsunuz.

    3-Orjinal parçaların bulunması zordur kabul ediyorum. Ancak bu araçların 2014 yılında çok güçlü üreticileri var. Tabii orjinal parça muadili ve kalitesinde olmassa dahi günümüz şartlarında bu araçları yarı yolda bırakacak parçalar değllerdir. Örneğin yatak üreticisi GLYCO, Piston üreticisi GOETZE gibi markalarla bu aracın parçalarını bulabiliyorsunuz ve bu parçalarda 1.6 şahin parçalarıyla aynı fiyatlara satılıyor, tabii siz piyasayı bilmeden gidip sanayide bu arabaları hayalet gibi gören insanlara sorarsanız alacağınız fiyat 5 katı olacaktır. Aynı zamanda yağ soğutucusu diyip duruyorsunuz , Yağ soğutucusu 2.0 16v'lerde bozulacak bir parça değildir, metal bir parçanın içinde soğutma suyunu gezdirerek motor yağınınn oraya temas etmesi ile yağı yaklasık 3-4 derece soğtumaya yarayan bir parçadır, bu parça 8v'lerde yoktur, kaybetmediğiniz sürece bu parçanın bozulması imkansızdır.

    4- Rolanti hava valfi parçası sorunlu bir parçadır ve bu aracın tek KRONİK problemidir, Tamirati 5 TL'ye yapılmaktadır , içindeki aşınan parça tornacı da aynısı yapılıp yerine takılmasından ibarettir. bu parça klasik bir yüzüğü andırmaktadır zor pir parça değildir. Bu parça'nın bozulmaması için Fiat italyada toz süzücü ek bir parça yapmıştır ancak TOFAŞ buunu ülkemize getirmemiştir. Bu parça 90.000 - 100.000 km de tekrar değiştirilebilir.

    5- BUNU 2.0 serilerine yamayamazsınız , Salıncak değişmesi en kolay ve tempra için 40 tl olan bir parçadır , bugüne kadar 150.000'km'nın altında salıncak değiştiren tempra 2.0 YOKTUR! (istisnalar kaideyi bozmaz)

    6-Kullanıcı hatası , gerekeni söylemişsiniz.

    2.0 16v ve 8v serileri.... Rüya gibi otomobiller, Isındıkça daha fazla devir alma isteği artan, piyasada sinek vızıltıılarıyla gezen büyük motorlara inatla tahrik edici kükremesiyle iç gıdıklayıcı sayılı otomobillerdendir. Bu araçların gaz potansiyometre , volan , faz sensörleri , Rolanti ayarı manuel yapılır ve bazı parçaların ayarı FIAT EXAMINER ile yapılır. Yani bilgisayar ile. Karter kapasitesi 5.2 Litredir ve sanayimizde bu otomobiller hakkında bilgisi olmayanlar 4 litre yağ koyup gönderirler.. Yağ filtreleri özel yapıya sahiptir, yağ dolaşımını sağlıklı yapması için, muadili yoktur. Özel olarak alınırlar. Triger sente ayarı için yağ pompasının üzerinde bile sente çizgileri mevcuttur, Motorda dönen balans kitleri triger'e yataklık eder ve motor sarsıntılarını alan ekstra bir kayış sistemidir. Ve bunların ayarları yol otomobillerinden çok farklıdır, bilmyorum motorsporlarını takip edermisiniz, tıpkı 2.0 16v - 8v serileri gibi ince ve çok ayar ile yürüyen motorlardır, zaten bahsettiğiniz gibi bu otomobiller yarış pistlerinden direk olarak piyasaya sunulmuş, sadece tek farkı turbosuz olmasıdır. Ve 2.0 16v - 8v beğenilmeyen tempraların krank milleri ve piston kolları bizzat yarış otomobillerinden gelen krank milleridir, dökümleri aynıdır ve sorunsuz şekilde 300 beygir'in üzerinde güçleri kaldırabilmektedir. , Bu motorların blok ve krank dökümünü ise dünyaca ünlü , Ferrarinin bile dökümünü yapan TEKSID markasıdır. Günümüzdeki çoğu sıfır otomobilde, ve çoğu üst sınıf klasman otomobillerde bile bu kadar kaliteli parçaya rastlaayamazsınız. Uzun uzun yazsamda anlamayacağınızı bilerekten toplamaya çalışırsam,
    Bu otomobiller şahinden - doğandan inip binilecek araçlar değillerdir. Ayarları , yapısı , teknolojisi ve kalitesi ile %100 müdahale isteyen motorlardır. Şu an ülkemizde sıfır otomobiller dışında çoğu otomobil %100 fabrikasyon ayarlarıyla yürümez, Örneğin bir renault laguna, 2.0 vectra , 2.0 toyota avensis gibi araçlar küçcük hataları zaten farkettirmez, ama fabrika ayarlarından biraz uzaklaşan 2.0 fiat motorları hemen düzeltilmeyi ister. Çünkü yapısı böyle siz bu yapıya hayran kalacak yerlerde bu araçları kötü görüyorsunuz ve bu otomobillere çamur atıyorsunuz. Şu an piyasada vuruntulu çalışan, arıza ışıklarıyla yürüyen , ayarsız yüzlerce 2.0 16v var bu da otomobillern değil , sizin gibi zihniyetlerin sucudur. Sizin gibi zihniyetler yüzünden ülkemiz 3. dünya ülkesi olarak görülüyor ve 1.4'den üste motorları üreticiler ülkemize getirmiyorlar bile, çünkü rezil ediyoruz otomobilleri. Bu otomobillerin rakibi 1.6 karbüratörlü fiat otomobilleri değil , döneminin güçlü olan 2.0 otomobilleridir ve kıyasladığınız zaman o motorlardan çok daha üst kalitededirler. Unutmadan söylemek gerekirse, bu otomobiller 11 sene üretimde kalmış ve şu an italyada hala ralli ve yerel yarışlarda kullanılmaktadır, sizin gibi bu otomobilleri yürütemeyenler utansın. Otomobillere çamur atmayın! Siz keşke 2.0 alacağınıza 1.6 alsaydınız. Size daha söyleyecek çok sözüm var ancak değmez. Bu otomobillerle profesyonel olarak uğraşan birisi olarak ülkemizin gerçek yüzünü tekrar gösterdiğiniz ve beni tekrar bu bilince ulaştırdığınız için teşekkür ederim.

    '''




  • SLX motor yani karbiratörlü alırsan başın ağrımaz ustasıda parçasıda zibil gibi kuş serisi doğan slx lerle aynı motor.Enjeksiyonlu alırsan eski motor sonuçta parçasıda sıkıntı ustasıda. Elektronik aksamı fazla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serseri121


    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    Tipo yerine brava öneririm. Tipo çok konforlu araba arkadasimda vardi ama 6 ayda zor saatti 1.4 sx modeli idi.

    1.4 motorlu olanlari cok tutulmuyor diye biliyorum o yüzden olmustur belki. Brava nin piyasasi nasil ki 2.eli hareketli mi kolay satilir mi ?

    Bravaninds kolay satılacağını sanmam ama çok kaliteli arabadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu hortlatmış gibi olucam ama arkadaş aldı mı acaba tipo ben 1.6 slx ie lere bakıyorum 15 bin diyolar şaka gibi 12 e bulduysa vala helal olsun olsa bende alıcam.
  • Slx al ama 96 dan yukarı almanı tavsiye ederim ve 1.6 al. Kolay yolda bırakmaz. O fiyata klima abs bi ton ıvır zıvır. Bi de o uzay üssünden fırlama gösterge paneli çok güzel ya. Dijital kilometre falan baya sağlam araç

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhami Arslan

    Konuyu hortlatmış gibi olucam ama arkadaş aldı mı acaba tipo ben 1.6 slx ie lere bakıyorum 15 bin diyolar şaka gibi 12 e bulduysa vala helal olsun olsa bende alıcam.


    Selam arkadaşlar tekrardan,

    Tipo bakarken Opel vectra aldık babama :) 93 model 2.0 motor otomatik vites ve şu ana kadar da bir sorun çıkarmadı gayet memnunuz taş gibi araba kaportası filan çok sağlam gerçekten. Bi de 2.0 olmasının avantajıyla özellikle uzun yolda kullanmak çok keyifli asfalta yapışıyor resmen yol tutuşu da çok iyi. Yakıt olarak da LPG de 30 kuruş yakıyor ortalama.
  • Hayırlı olsun hocam 2.0 motor gider tabiki hatta uçar 30 kuruşta yakar ben vala çok kararsız kaldım sonradan sorun çıkartmasından korkuyorum.Albea yada dizel 5 kapı paliolara bakıyorum onlarda 15 17 felan 20 ye koyanda varda onlara bakmıyorum.Anlayacağın biraz rötarlı alıcaz herhalde bu gidişle arabayı hayırlısı bakalım.
  • bizde bi abi var yıllardır kullanıyor

    içi çok geniş bu araçların tempranın heçbeki

    mareanın heçbeki brava tempranınkide uno tipo

    alınır binilirde parçası ucuz ama eski oldugu için bakım isteyecek parçaları değiştirirsen sorun yaşamazsın




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.