Şimdi Ara

Fiat tipo alınır mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
1
Favori
49.119
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Babama araba almaya karar verdik, maximum 10 12 bin TL araçlara bakıyoruz.

    Fiat tipoya bakmaya başladık bu araçlar hakkında bilgisi olanlar yardımcı olabilir mi ? Araba alındıktan sonra mecbur kalmadıktan sonra satmayı düşünmüyoruz yani uzun süre binilebilecek bir araba mıdır ?

    SLX modellere bakıyoruz genelde donanım olarak daha iyi olduğu için ama bu araba hakkında pek bir bilgimiz yok sadece tipi hoşumuza gidiyor. Bu araç alınır mı tercih eder misiniz ?

    İstanbulda şehir içinde kullanılacak ve kesinlikle 1.6 olmasını istiyoruz. Bu aracın artıları ve eksilerini söyleyebilir misiniz ?

    Parçaları pahalı mıdır ? 2. eli nasıldır, satmak istesek aylarca beklemek zorunda kalır mıyız ? yedek parça sıkıntısı var mıdır ? S,SX,SLX modellerinden hangisine bakmalıyız ve neden ? Performans açısından nasıldır ? Yakıt durumu nasıldır ? vb.


    Çok soru sordum ama tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.







  • 2.0 16v motorlar çok profesyonel motorlar, piyasadaki otomobillerden çok farklı, zaten bu farklılığı da 2.0 16v motorun ralli motoru olması. Türkiyede 4-5 kişiden başka dilinden anlayan yok. Çok ince noktalar var. Çok farklı yorumlar var motorunda. Bu motor hakkında hiçbir bilginiz yoksa uzak durun
    Üst kapak değiştirmek ne demek? Bir üst kapak niye değişir beyefendi? Ben yalan mı konuşuyorum? Üst kapak ,araç ne olursa olsun kullanıcı hatası yüüznden değişir. Muhtemelen yukarıdaki şahıs araca hararet yaptırdı ve üst kapağı çatlattı, bu yüzden de kapak değişimi yapıldı. Zaten bir otomobilin hararet yapabilecek parçaları (devirdaim,termostat,müşürler vs) 10-15 yıl içinde arıza vermese bile değiştirilir. Çünkü bu parçalar sürekli su ile temas ettiğinden dayanıklılıkları çok uzun sene çıkmaz. Bu sadece tipo için değil, bütün otomobiller için geçerlidir, ve bunu da buraya masraflı diye yansıtması gayet can sıkıcı. Aynı zamanda Tempra-Tipo serilerinin yürüyen aksamları şahin doğan broadway'den çok farklı, bozuk yollara girildiğinde özensiz kullanım alt takımda hasarlara meydan verebiliyor., 96 tempra sahibiyiz, ve aracın bugüne kadar alt takımından 1 vida bile değişmedi. Bence fazla polemik yaratmaya çalışmayın, buradan size ekmek çıkmaz. Bildiğim test ettiğim gecemi gündüzüme katarak uğraştığım bu araçlar hakkında asla mütevazi olamam.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Kalavun

    Budur
    Şimdi, net bilgi vereceksek konuşalım, vermeyeceksek konuşmayalım.

    Defalarca bu araçların motoru olsun şasesi olsun senelerdir uğraşıyorum. Yukarıda verilen çoğu bilgi yanlış, onları düzeltmektense ben size bu araçlarla uğraştığım için bigli vereyim

    SLX donanım , 1.6 MPI motorları enjeksiyonludur. ABS ve Klima donanımı olanları var ancak, bu sistemlerin çalışıp çalışmadığı çoğu zaman muammada kalıyor. Malum apaçiler bu araçları mahvettiler. Her neyse, Yakıtı konusunda sizi üzmez, motor parçaları gayet ucuz. Yani o fiyata alınaiblecek araçlar arasındaki en fazla parça tedariği sağlayabileceğiniz araç. Opar hala her gün her ay bu araçların parçaların piyasaya sürüyor. Konfor olarak, yol tutuş olarak o fiyata alınabilecek en güzel araç. MPI motorun performansı da sizi gayet mutlu edecektir. Ön takım bozulur gibi saçma şeylere aldırış etmeyin, insan gibi kullanıldığında hiçbir sorun olmuyor . birçok 96-97 tipo tempra var 1 tane alt takımdan vidası bile değişmeden yürüyen.. Tempra Tipo'dan daha az tercih edilebilen bir model, eğer alrsanız satmak istediğnizde de çok sıkıntı çıkmaz.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Fiat Tipo Alınır mı?

    Fiat Tipo, C segmentinde yer alan, Sedan, Hatchback ve Station Wagon kasa tiplerine sahip popüler bir otomobildir. Uzun yıllardır pazarda olan Tipo, uygun fiyatı ve geniş iç hacmiyle öne çıkmaktadır.

    Tipo 1.6 S Alınır mı?

    1.6 litrelik benzinli motora sahip Tipo 1.6 S, giriş seviyesi bir modeldir. 110 beygir güç ve 152 Nm tork üreten motor, günlük kullanım için yeterli performans sunar. Yakıt tüketimi de idarelidir. Ancak otomatik şanzıman seçeneğinin olmaması bir dezavantajdır.

    Tipo MPI Motor Alınır mı?

    MPI (Çok Noktalı Enjeksiyon) motor, Fiat Tipo'nun 1.4 litrelik benzinli motorudur. 95 beygir güç ve 127 Nm tork üreten motor, 1.6 S'ye göre daha az güçlüdür. Yakıt tüketimi ise 1.6 S ile benzer seviyelerdedir.

    Fiat Tipo 2.0 16V Alınır mı?

    2.0 litrelik dizel motora sahip Tipo 2.0 16V, performans arayanlar için iyi bir seçenektir. 170 beygir güç ve 350 Nm tork üreten motor, güçlü bir çekiş gücü sağlar. Ancak yakıt tüketimi 1.6 S ve MPI motorlara göre daha yüksektir.

    Tipo DGT Alınır mı?

    DGT (Çift Kavramalı Şanzıman), Fiat Tipo'nun otomatik şanzıman seçeneğidir. 6 ileri çift kavramalı şanzıman, konforlu ve sarsıntısız vites geçişleri sağlar. Ancak diğer şanzıman seçeneklerine göre daha pahalıdır.

    Fiat Tipo Tutulan Modeli

    Fiat Tipo'nun en tutulan modeli Hatchback versiyonudur. Geniş iç hacmi, pratik bagajı ve uygun fiyatı ile Hatchback, aileler ve şehir içi kullanımlar için idealdir.

    Sonuç

    Fiat Tipo, fiyat, performans ve iç hacim dengesiyle öne çıkan bir otomobildir. Hangi modelin sizin için uygun olduğuna karar verirken, ihtiyaçlarınızı ve bütçenizi göz önünde bulundurmanız önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • İtalyan olanların usta ve parça sıkıntısı var diye duydum.
    Normalde yedek parça sıkıntısı yok fiyat ve bulunabilirlik açısından. Almayı ben de düşünüyorum kullanıcıları hep memnun sürüşü falan zevkliymiş şuanki yaşlardaki tipolar için hala geçerlimi bilmem :)

    Alacaksanızda klimalı ve full olanından alın. 1.6 SLX ie ile 1.6 S arasında çok fark varmış detayını bilmiyorum :)

    Ben şahsan 2.0 16V almak istiyorum temiz bulabilirsem. Tipo 2.0 hakkında ne düşünüyorsunuz.

    Birde ben bütçeyi 14-15 çıkabilirim palio,clio,polo,bravo falan bakıyorum hadi hayırlısı :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kdr_81

    İtalyan olanların usta ve parça sıkıntısı var diye duydum.
    Normalde yedek parça sıkıntısı yok fiyat ve bulunabilirlik açısından. Almayı ben de düşünüyorum kullanıcıları hep memnun sürüşü falan zevkliymiş şuanki yaşlardaki tipolar için hala geçerlimi bilmem :)

    Alacaksanızda klimalı ve full olanından alın. 1.6 SLX ie ile 1.6 S arasında çok fark varmış detayını bilmiyorum :)

    Ben şahsan 2.0 16V almak istiyorum temiz bulabilirsem. Tipo 2.0 hakkında ne düşünüyorsunuz.

    Birde ben bütçeyi 14-15 çıkabilirim palio,clio,polo,bravo falan bakıyorum hadi hayırlısı :D
    O paraya; tipo, toyota ve hyundai eski modelleri alınabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HerkesMemnun

    O paraya; tipo, toyota ve hyundai eski modelleri alınabilir.

    Alıntıları Göster
    Geçen ay 1.6 SX sattım arabam 205 bindeydi. bu güne kadar 2 kere torsiyon değiştirdim üst kapak değiştirdim komple soğutma sistemini aküyü ön takımı vs değiştirdim falan filan yılda en fazla 450 500 tl bakımı oluyor. Yakıtı ayağına kontrol edersen eğer çok üzmez öyle 40 50 kuruş yakmak hayal den öteye gitmez. Uzun yolda 20 kuruşa şehir içinde en baba 30 kuruşa gezersin. Karbüratörlü 75 hp 5 ileri 120 nm tork var. Performans olarka yarış arabası almadğımız için memnunduk. Ancak klima ve abs nin olmayışı nedeniyle sattık.

    Benim sana tavsiyem Tipo 1.6 SLX ie almandır. Alacağın zaman dikkat et kesinlikle 4 başlık, dijital klima, elektrikli 4 cam, ön arka kol dayama, ABS, Hidrolik direksiyon(Bazılarında elektrikli), elektrikli ayna ve ön far yıkama olsun. Dediğim dolulukta orjinal araç alırsan eğer bu araba seni epeyce götürür. Zaten bu araba 105 hp seni çok çok tatmin eder. Tipodan sonra bineceğin her arabada tatmin etmez. O yüzden 1.6 slx ie den sonra alacağın araba full+full olacak

    Bu arada 10.000-15.000 aralığında bu arabadan başka arabaya binilmez. Dışarıdan eski gözüksede fiyat/performans olarak gerçekten hakkını veriyor.

    Sormak istediğiniz soru varsa elimden geldiğince cevaplayabilirim.

    Edit: SLX modeller en dolusu oluyor. S veya SX lere bakmanı önermem klima abs olmayabiliyor. Parça konusunda 0 radyatör 80 liraydı, komple 2 aks 2 aks körüğü aks milleri, salıncak rot başı rot kolu vs vs toplam 450 ye yaptırmıştım. Öyle ahım şahım bi fiyat pahalılığı yok. Şanzıman değiştirmiştim ben 350 liraya çıkma almıştım. Daha öncede 400 liraya dolu üst kapak almıştım sıfır olarak. Ama üzeirnden 2, 2.5 yıl geçiyor. Bugünde en baba 10-20 lira oynar yine değişen birşey olmaz.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GReddy.x -- 13 Mart 2015; 13:55:19 >




  • 10-12 bin tl ye araba alacak olsam mazdalara bakardım. 98 99 tipo yerine 93-94 mazdaya binerdim ben olsam. Tipo da dönemin güzel arabalarından, o zaman lükstü baya
  • GReddy.x kullanıcısına yanıt
    Budur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GReddy.x

    Geçen ay 1.6 SX sattım arabam 205 bindeydi. bu güne kadar 2 kere torsiyon değiştirdim üst kapak değiştirdim komple soğutma sistemini aküyü ön takımı vs değiştirdim falan filan yılda en fazla 450 500 tl bakımı oluyor. Yakıtı ayağına kontrol edersen eğer çok üzmez öyle 40 50 kuruş yakmak hayal den öteye gitmez. Uzun yolda 20 kuruşa şehir içinde en baba 30 kuruşa gezersin. Karbüratörlü 75 hp 5 ileri 120 nm tork var. Performans olarka yarış arabası almadğımız için memnunduk. Ancak klima ve abs nin olmayışı nedeniyle sattık.

    Benim sana tavsiyem Tipo 1.6 SLX ie almandır. Alacağın zaman dikkat et kesinlikle 4 başlık, dijital klima, elektrikli 4 cam, ön arka kol dayama, ABS, Hidrolik direksiyon(Bazılarında elektrikli), elektrikli ayna ve ön far yıkama olsun. Dediğim dolulukta orjinal araç alırsan eğer bu araba seni epeyce götürür. Zaten bu araba 105 hp seni çok çok tatmin eder. Tipodan sonra bineceğin her arabada tatmin etmez. O yüzden 1.6 slx ie den sonra alacağın araba full+full olacak

    Bu arada 10.000-15.000 aralığında bu arabadan başka arabaya binilmez. Dışarıdan eski gözüksede fiyat/performans olarak gerçekten hakkını veriyor.

    Sormak istediğiniz soru varsa elimden geldiğince cevaplayabilirim.

    Edit: SLX modeller en dolusu oluyor. S veya SX lere bakmanı önermem klima abs olmayabiliyor. Parça konusunda 0 radyatör 80 liraydı, komple 2 aks 2 aks körüğü aks milleri, salıncak rot başı rot kolu vs vs toplam 450 ye yaptırmıştım. Öyle ahım şahım bi fiyat pahalılığı yok. Şanzıman değiştirmiştim ben 350 liraya çıkma almıştım. Daha öncede 400 liraya dolu üst kapak almıştım sıfır olarak. Ama üzeirnden 2, 2.5 yıl geçiyor. Bugünde en baba 10-20 lira oynar yine değişen birşey olmaz.




    Hocam öncelikle çok teşekkür ederim uzun uzun cevap verdiğin için :)

    Bende zaten almışken SLX düşünüyorum donanım olarak oldukça tatmin edici. Ama bu saydığın donanımlar bütün SLX modellerde standart değil galiba çünkü ön cam otomatiği klima dışındakiler pek denk gelmedi bana bu modellere bakarken. Ama dediğin gibi o donanımlarda düzgün bi Tipo bulursam yıllarca kullanırım parasına göye bayaa konforlu donanımlı bir araç almış olurum.

    Hocam bi de şunu sormak istiyorum dijital gösterge sorun çıkarıyormuş ve sorun çıkınca da tamir ettirmesi oldukça maliyetliymiş sağdan soldan duyduğum şeyler bunlar, sen sonuçta kullanmış birisi olarak bilirsin doğru mudur bu söylenen ?

    Bu arada sen kaça satmıştın senin aracını hocam ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalavun

    Budur
    Şimdi, net bilgi vereceksek konuşalım, vermeyeceksek konuşmayalım.

    Defalarca bu araçların motoru olsun şasesi olsun senelerdir uğraşıyorum. Yukarıda verilen çoğu bilgi yanlış, onları düzeltmektense ben size bu araçlarla uğraştığım için bigli vereyim

    SLX donanım , 1.6 MPI motorları enjeksiyonludur. ABS ve Klima donanımı olanları var ancak, bu sistemlerin çalışıp çalışmadığı çoğu zaman muammada kalıyor. Malum apaçiler bu araçları mahvettiler. Her neyse, Yakıtı konusunda sizi üzmez, motor parçaları gayet ucuz. Yani o fiyata alınaiblecek araçlar arasındaki en fazla parça tedariği sağlayabileceğiniz araç. Opar hala her gün her ay bu araçların parçaların piyasaya sürüyor. Konfor olarak, yol tutuş olarak o fiyata alınabilecek en güzel araç. MPI motorun performansı da sizi gayet mutlu edecektir. Ön takım bozulur gibi saçma şeylere aldırış etmeyin, insan gibi kullanıldığında hiçbir sorun olmuyor . birçok 96-97 tipo tempra var 1 tane alt takımdan vidası bile değişmeden yürüyen.. Tempra Tipo'dan daha az tercih edilebilen bir model, eğer alrsanız satmak istediğnizde de çok sıkıntı çıkmaz.




  • serseri121 kullanıcısına yanıt
    Hiçbir sorun yok, eğer elektronik göstergeler arızalanırsa bunların %99'u kondansatör ve küçük diyot arızalarından başka bir şey değil, tamiri çok basit. daha önceleri ülkemizde elektronikten kimse anlammadığı için bu araçlar üzerine bu iftira atıldı,
  • kdr_81 kullanıcısına yanıt
    2.0 16v motorlar çok profesyonel motorlar, piyasadaki otomobillerden çok farklı, zaten bu farklılığı da 2.0 16v motorun ralli motoru olması. Türkiyede 4-5 kişiden başka dilinden anlayan yok. Çok ince noktalar var. Çok farklı yorumlar var motorunda. Bu motor hakkında hiçbir bilginiz yoksa uzak durun
  • MaVu! kullanıcısına yanıt
    Bence yukarıda GReedy.x isimli üyenin söyledikleri gayet makul ve tecrübe ile sabit idi. Yanlış birşey yok. Senelerce binilen pert hale gelmiş arabaların 3-4 bin tl para yediğini gözümle gördüm. Bir tane de ben almak niyetindeyim. Çarpışan oto olarak kullanılacak. Debriyaj dersleri için evdeki araçlar biraz komplike kaçıyor. İş bitiminde de satmayıp elde tutacağım.
  • Kalavun kullanıcısına yanıt
    Üst kapak değiştirmek ne demek? Bir üst kapak niye değişir beyefendi? Ben yalan mı konuşuyorum? Üst kapak ,araç ne olursa olsun kullanıcı hatası yüüznden değişir. Muhtemelen yukarıdaki şahıs araca hararet yaptırdı ve üst kapağı çatlattı, bu yüzden de kapak değişimi yapıldı. Zaten bir otomobilin hararet yapabilecek parçaları (devirdaim,termostat,müşürler vs) 10-15 yıl içinde arıza vermese bile değiştirilir. Çünkü bu parçalar sürekli su ile temas ettiğinden dayanıklılıkları çok uzun sene çıkmaz. Bu sadece tipo için değil, bütün otomobiller için geçerlidir, ve bunu da buraya masraflı diye yansıtması gayet can sıkıcı. Aynı zamanda Tempra-Tipo serilerinin yürüyen aksamları şahin doğan broadway'den çok farklı, bozuk yollara girildiğinde özensiz kullanım alt takımda hasarlara meydan verebiliyor., 96 tempra sahibiyiz, ve aracın bugüne kadar alt takımından 1 vida bile değişmedi. Bence fazla polemik yaratmaya çalışmayın, buradan size ekmek çıkmaz. Bildiğim test ettiğim gecemi gündüzüme katarak uğraştığım bu araçlar hakkında asla mütevazi olamam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaVu! -- 13 Mart 2015; 14:49:41 >




  • serseri121 kullanıcısına yanıt
    Alacaksan 96 model üstü al bunlar da güçlendirilmiş şasi var.

    İstersen tempra da alabilirsin daha geniş bir araç Tipo dan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orktas -- 13 Mart 2015; 14:50:35 >
  • MaVu! kullanıcısına yanıt
    Alakası yok. En pahalısı 20 lira olan eski bir araç serisi hakkında konuşuyoruz. Samimi olalım lütfen. Siz ne dediğimi çok iyi anladınız. Üstteki üye düzgün bir cevap vermiş ve doğrusunu konuşmuş. Üstüne de en fazla 500 tl masrafınız olur demiş. Alınmaz, tu kaka ilan etmemiş

    Geçelim bunları Sayın Mavu )

    İyi günler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Şimdi, net bilgi vereceksek konuşalım, vermeyeceksek konuşmayalım.

    Defalarca bu araçların motoru olsun şasesi olsun senelerdir uğraşıyorum. Yukarıda verilen çoğu bilgi yanlış, onları düzeltmektense ben size bu araçlarla uğraştığım için bigli vereyim

    SLX donanım , 1.6 MPI motorları enjeksiyonludur. ABS ve Klima donanımı olanları var ancak, bu sistemlerin çalışıp çalışmadığı çoğu zaman muammada kalıyor. Malum apaçiler bu araçları mahvettiler. Her neyse, Yakıtı konusunda sizi üzmez, motor parçaları gayet ucuz. Yani o fiyata alınaiblecek araçlar arasındaki en fazla parça tedariği sağlayabileceğiniz araç. Opar hala her gün her ay bu araçların parçaların piyasaya sürüyor. Konfor olarak, yol tutuş olarak o fiyata alınabilecek en güzel araç. MPI motorun performansı da sizi gayet mutlu edecektir. Ön takım bozulur gibi saçma şeylere aldırış etmeyin, insan gibi kullanıldığında hiçbir sorun olmuyor . birçok 96-97 tipo tempra var 1 tane alt takımdan vidası bile değişmeden yürüyen.. Tempra Tipo'dan daha az tercih edilebilen bir model, eğer alrsanız satmak istediğnizde de çok sıkıntı çıkmaz.

    Yani bu yorumdan da anladığım kadarıyla bu araba benim gerçekten işimi görür . Zaten dikkatli kullanıldıktan sonra problem olmaz herhalde ilk alındığında da gereken her şeyi yaptırırsak biraz da dikkatli kullanırsak ön takım da dağılmaz. Zaten babam işe gidip gelmek için kullanacak hafta sonları da gezmek için kullanıcaz yakıt konusunda da 30 kuruşu geçmezse benim için idealdir.

    Yorumların için teşekkür ederim kardeş sağolasın.




  • MaVu! kullanıcısına yanıt
    Siz böyle konuştukca daha çok alasım geldi :D İstanbulda ikamet ediyorum ve ilk arabam olacak usta sıkıntısı çekmem heralde. Çok sıkıntı çıkarırsa bilmediklerimi öğrenmiş olurum çıkarmazsa rahat rahat gezerim. Ama bilmiyorum clio,palio,polo daha mantıklı daha modern duruyorlar. Bütçe 14bin . Araba sürmeyi Doğan SL 93 ile öğrendim Albea 1.3 Mj ile biraz geliştirdim (Babam sağolsun). Tipo da İst. trafiğine alıştırırsın beni yeter :)
  • kdr_81 kullanıcısına yanıt
    İstanbul'da yaşayan birçok kişi yaşıyor bu problemi, eğer almak isterseniz 2.0 16v, almaya niyetlenirseniz ben size yardımcı olmak isterim. çünkü çok ince detaylara sahip otomobiller, ayrıca bu arabaların özel ustalarının da adresini sizlere veririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    İstanbul'da yaşayan birçok kişi yaşıyor bu problemi, eğer almak isterseniz 2.0 16v, almaya niyetlenirseniz ben size yardımcı olmak isterim. çünkü çok ince detaylara sahip otomobiller, ayrıca bu arabaların özel ustalarının da adresini sizlere veririm.
    Temiz bişey bulduğumda almadan önce aldıkdan sonra sizinle iletişime geçiceğime emin olabilirisiniz. :)
    Peki 2.0 ile 1.6 SLX ie donadım açısından fark varmı klima abs vs..
  • kdr_81 kullanıcısına yanıt
    2.0'lar şase olarak güçlendirilmiştir 1.6'ya göre, ayrıca 2.0 serilerinde yağ basınç saati, yağ ısı göstergesi, 260 kmh kadranlı hız göstergesi , airbaglı direksiyon gibi farkları var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    2.0'lar şase olarak güçlendirilmiştir 1.6'ya göre, ayrıca 2.0 serilerinde yağ basınç saati, yağ ısı göstergesi, 260 kmh kadranlı hız göstergesi , airbaglı direksiyon gibi farkları var.
    Klima + Abs li araç alın bütçenizi biraz aşıyor ama 1.2 16v klimalı fiat palio işinizi görebili. Belki tipo kadar oturaklı değildir ama hem yakıt konusunda hem de yedek parça konusunda sıkıntı yaratmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rapzedee -- 13 Mart 2015; 16:55:59 >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.