Şimdi Ara

Focus 3.5'den Egea Cross Wagon'a Geçilir mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
4.647
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • mahony16 kullanıcısına yanıt

    İnsanları yanıltan aslında şu; turbo motorlar günlük kullanım devirlerinde daha iyi güç üretiyorlar. Atmosferik bir motorda aynı gücü üretmek için günlük kullanım devirlerinin üstünde, +4000 devirlerde kalmak lazım. Mesela dizel kullanıcısı günlük kullanım devirlerinde, yani 2000-2500 devir civarında güce ihtiyacı olduğunda gaz pedalına basıyor ve o gücü alıyor. Benzinli kullanıcısı ya da dizel kullanım da benzinli tecrübe eden kişi 2000 devirde gaza basıyor güç yok. Ee benzinli çekmiyor gitmiyor diyor. Vites düşürmeyi de acizlik ve zayıflık olarak düşünüyor.

    Hele Fiat Egea grubundayım, uzun yolda 1.3 Multijet uçak, 1.4 Fire kağnı düşüncesinde herkes. Oysa 1.3 Multijet motorun 5. vitesi turbo dizel için kısa bir oran. 2750 devir ile 120 km hız yapıyor. Hal böyle olunca hem motor gerçekten güzel güç ürettiği bir bantta yürüyor (77 beygir) hem de kısa vites oranı sayesinde dişli çapından kazanıyor. 1.4 Fire motor ise normalde 1.6 atmosferiklerde gördüğümüz 3000 devirle 110 km hız yapıyor. Hatta bazı 1.6 atmosferikler 3000 devirde 100 km hız yapıyor. Zaten güç bandı olarak zayıf olduğu bir bantta (46 beygir) seyretmesi yetmezmiş gibi, bir de uzun vites oranı ile gidiyor. Hal böyle olunca rampalarda hızdan düşüyor. Halbuki vitesi direkt 4'e çekip 4200 devirde 110 yapınca (Ki bu 1.3 Multijet'in 5. vitesine benzer bir orantı) canavar gibi çıkıyor rampaları.


    2000-3000 devirle rampa çıkmaya çalışıyor sonra "Bayıla bayıla çıkıyor" diyor. Salsana motoru bi 4000 devre ulaşsın toplasın kendini?

    Bünyamin Onayyoutube
    Fiat Egea 1.4 Fire Rampa Performans #youtubeshorts #youtube #ytshorts #egea
    https://www.youtube.com/watch?v=HJJvqj4rsXA&feature=youtu.be




  • Perşembe günü birçok bayiyi gezdim. Ufak tefek işçilik hataları olsa da Focus'dan çok farklı bir kalitede değil Egea'nın iç mekanı. Ancak Citroen C4'de aklım kaldı: Kokpit kısmındaki kalite ve tasarım, koltuk konforu ve saklama gözleri açısından çok iyi duruyor. C4'ün 500 litrelik bir bagajı olsa C4 alırdım ama bagajda çuvallıyor. Toyota Corolla Cross'u da oldukça beğendim ama o ÖTV muafiyeti ile bu yıl alınabilecek bir araba değil bence çünkü mart-nisan ayına kadar sıra varmış.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hasan07-36 -- 19 Kasım 2022; 13:23:54 >
  • Hasan07-36 kullanıcısına yanıt

    Yakın bir zamanda Dacia jogger gelecek . O bagaj ihtiyacinizı karşılar gibi .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Dacia Jogger bagaj olarak iyi olsa da tüm versiyonları manuel olduğu için kesinlikle bir seçenek değil hocam. Manuel vitesi kullanmam neredeyse imkansız, bir şekilde kullanabilsem de ne ötv muafiyetiyle verirler ne de çevirmede ceza yemeden geçebilirim çünkü ehliyetim sadece otomatik vitesli araç kullanmaya uygun. Misal 2022 Mart ayı öncesi Egea Cross da seçenek değildi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben geçmezdim ama mantıksız değil

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hasan07-36 kullanıcısına yanıt

    Ne yaptın aldın mı? Ben de focus 3 sedan titanyumdan dan 1.5 hybrid cross lounge pakete geçmek istiyorum fakat kararsızım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.