Merhaba arkadaşlar. Yıl başında ötv muafiyetiyle araç yenileme planım var. Şu an 2015 Focus kullanıyorum. Fiat Egea Cross Wagon 1.5 Hibrit versiyonu gözüme kestirdim. Ekonomik bir fiyata güçlü motor, ekonomik yakıt ve bakım, özellikle bagaj olmak üzere geniş olması (bagajda sürekli tekerlekli sandalye mevcut), adaptip hız sabitleme/şerit takibi/çarpışma önleme sistemi gibi yardımcı sistemler ve dış tasarım olarak epey ilgimi çekti. Sizce Focus'dan geçersem kalite/sorunsuzluk/ses yalıtımı ve süspansiyon konforu gibi konularda pişman olur muyum? Sedan Egea öyle olmasa da Cross versiyonun Focus ile benzer kalite ve konforda bir araç olduğu kanısındayım ama emin değilim. Özellikle de iki aracı deneyen varsa yorumlarınızı merak ediyorum. Bir diğer seçenek de Flame ya da Flame X-Pack seviyesi Toyota Corolla Cross. Onda da çoğu güvenlik donanımı var ve bağımsız süspansiyon ile X-Pack'deki panoramik cam tavan ilgi çekici. Fiyat olarak da şu an iyi ama Mart-Nisan'a kadar muhtemelen bulunmaz ve o tarihte de yeni ötv muafiyet limitini aşabilir. Sizce hangisi mantıklı? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Focus 3.5'den Egea Cross Wagon'a Geçilir mi?
-
-
Her iki aracın da sedan versiyonunu uzun süre kullandım. Focusu 5 yıl 260bin km, egeayı 1.5 yıl 93 bin km kullandım. Eğer ki uzun yol yapmıyorsanız arabayı a noktasından B noktasına ulaşım için kullanıyorsanız egea'ya geçilebilir Aksi takdirde focus'a asla rakip olamaz. Uzun uzadıya yazmak istemiyorum ama egeanın üstün olduğu özellikleri yazayım.
Arka koltuk yaşam alanı focusa göre daha geniş, 3 kişi yolculuk yapılabiliyor. 1.6mjetin bakımı 20 binde bir. Bagajı nispeten daha büyük
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
3.5 yıldan beri egea hb kullanan birisi olarak merakımdan soruyorum, egea ile uzun yol yapılamaz mı veya focusun uzun yolda ne gibi bir artısı var?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Genel malzeme kalitesi ve yol tutuş anlamında bir gerileme dışında diğer her klasmanda ya benzer ya daha iyi bir araç bence Cross Wagon. 1.5 hybrid güçlü motoru, yaşam alanının genişliği, bagaj hacminin genişliği, yerden yüksek oluşu, kuvvetle muhtemel benzer koşullarda daha düşük yakıt tüketimi ile elinizdeki focustan daha iyi bir araç olacağı kanısındayım.
Tek sorun 750 bine cross wagon egea alınır mı?
Bende de Egea HB var, Nisanda 5 yıl dolacak, Kafamda cross wagon egea, crossland opel, hyundai bayon var ama şu yakıt fiyatlarıyla corolla hybrid cazip duruyor. Corolla cross fiyat olarak çok yukarıda kalacak.
-
Yapılmaz demedim, neden yapılmasın. Türkiyenin en çok satan arabası sonuçta.Ben de 93 bin kilometrenin 70 binini uzun yolda yapmışımdır ama tercihim focustan yana olurdu. Focus yüksek hızlarda kabine çok daha az ses alıyor (dizel araç için konuşuyorum). Koltukları daha ergonomik, benim egeamda bel desteği bile yoktu. Şu an 2022 octavia kullanıyorum focusun yol tutuşu octavianın da çok ötesinde. Yüksek hızlardaki fren kabiliyeti ve güven hissinde de focus ağır basıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Makyajlı kasa cross wagonun yalıtımı muhtemelen focustan iyidir. Sedan egea ile kıyaslamayın. Ayrıca 1.5 hibrit versiyon da 1.6 dizele göre sessiz olur. Bunu da hesaba katın.
Focusun yalıtımı iyi olsa da asfalt kalitesi düşünce o iyi yalıtımdan eser kalmıyor.
Uzun yolda tek mesele yalıtım da değil, iç hacim, ferahlık, kullanışlılık, bagaj da önemli. Cross wagon focus 3.5 den iyidir. Yeni kasa sw ya da sw active focus olsa egea tavsiye etmem ama focus 3.5 den sonra memnun eder.
-
Focus 3.5 uğun yol tutuşu hariç hiç bir şekilde Egea Cross dan daha iyi olduğu bir şey yok, aksine Egea Cross çok daha geniş ve ferah, malzeme kalitesi iyi, yedek parça ve bakım maliyeti olarakta Ford tan daha uygun bence mantıklı bir tercih olur. Yalnız şunu unutmayın, aracın hybrid olması şehir için de yakıt tüketimi olarak makul iken, şehir dışında bir anlamı yok. Yani Hybrid diye çok az yakmıyor, özellikle hybrid konusun da Fiatın bir miktar daha yol alması lazım, youtube videolarını izlediğim de, hemen herkes bu fikirdeydi.
-
Focusun tek artısı yol tutuş. Malzeme kalitesinden izalasyonıuna falan öyle iyi değil. Genişlik zaten çok kötü.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Araç güzel ama hibrit namına bişey beklemeyin
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok teşekkürler hocam. Aracı yarın görmeye gideceğim. Malzeme kalitesi konusunda bir düşüş ben de bekliyorum ama Focus'un da malzeme kalitesi bir Mondeo ya da Passat gibi olmadığından aman aman bir gerileme beklemiyorum. Misal Egea'da da Focus ile aynı yerler yumuşak plastik.
Yol tutuş en büyük kaybım olacak, o kesin. Yerden yüksek bir araçtan nispeten yere yakın bir araç kadar yol tutuşu beklemek mümkün değil. Ancak orada da en fazla 120-130 ile otobanda sorun yaşamayım yeter.
Hyundai Bayon/Kona, Toyota Yaris Cross, Citroen C3 Aircross gibi araçlara ben de bakıyorum ama sonrasında Egea'ya dönüyorum. Cross Wagon'daki o bagaj hacmi benim için muhteşem bir özellik. Focus'da araçta sürekli tekerlekli sandalye duruyor, bagajın yarısı kalıyor. Motor ve donanım açısından da iyi olduğundan 750.000 TL'yi hak ettiği düşüncesindeyim ki ben bir aksilik çıkmazsa ötv muafiyetiyle Focus'un üzerine para vermeden Egea'yı alacağım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Çok teşekkürler hocam. Yol tutuşundan kaybedeceğim kesin dediğiniz gibi ancak farklı bir gövde tipi denemek istiyorum. Alabilsem Ford Kuga alırdım ama onun da fiyatı malum. Sizin kullandığınız Egea sedan ise sedanlar yalıtım ve süspansiyon konforunda crossover ve hatchback versiyondan kötü diyorlar. Nasıl bir fark var hiç bilmiyorum Egea'ya binmediğim için. Ayda 1 ya da 2 kez uzun yol yapıyorum. Onlarda da maksimum git-gel dahil 300 km yol yapıyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Egea kimse kusura bakmasın ama dandik bir araba . Focus kalite , yol tutuş , güven duygusu olarak çok daha üstün bir araba. Bir kere egea kullanma fırsatım oldu araçın süspansiyonu çok konforsuz , her yeri tenekeden yapılmış gibi , kapıyı kapatırken bile çıkan ses çok itici kesinlikle tercih etmeyeceğim araçlardan biri .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok teşekkürler hocam. Asfalt kalitesi düşünce epey rahatsız ediyor. Yalıtım falan kalmıyor dediğiniz gibi.
850.000 TL'ye Titanium paket Focus Active SW verseler atmosferik benzinli dahi olsa Egea düşünmeyip onu alırdım ama dizel versiyonu var ve 950000 TL. Çarpışma önleme, şerit takibi, adaptif hız sabitleme gibi donanımlar için de bir de üstüne paket almak gerekiyor. 1 milyon TL'yi aşıyor. O fiyata çıkabilsem zaten Seat Ateca, Opel Grandland, Hyundai Tucson gibi gerçek SUV araçların orta paketleri var ki Ford'un en üst donanım üzerine ek paketle verdiği şeyleri standart sunanlar var. Ford'un bu huyundan vazgeçmesi lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok teşekkürler hocam. Genelde şehir içi veya yakın mesafe kullanıyorum. Ondan faydası olacağı düşüncesindeyim. Bir de ucundan da olsa elektrikli otomobilleri tecrübe etmiş olacağım. Dizel versiyon daha ucuz ama hem dizelin gürültüsü hem de bakımının daha maliyetli olmasından ve yukarıdaki sebeplerden dolayı hibrit daha çekici. Ama olur ya bir nedenle istediğim gibi hibrit Lounge GP+PP ekli araç bulamazsam 1.6 dizel otomatiğini de alabilirim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bütçeyi 850 ye kadar çıkartabiliyorsanız ve de özellikle sw bir araç bakıyorsanız Ceed sw ye de bir bakın derim.
Bulunabilirlik konusunda bilgim yok ama şansınızı bir deneyim derim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yorumunuz için çok teşekkürler hocam. Gidip bayide bir deneyim en iyisi. Herkes çok farklı görüşte. Sizin deneyiminiz sedan için mi yoksa cross/hatchback versiyonları denediniz mi? Sedan'ın bir de Easy paketle epey sıkıntılı olduğunu çoğu kişi söylüyor ama Cross hakkında söylenenler iyi olduğu yönündeydi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkürler hocam. Bana da öyle geliyor ama Egea hakkında olumsuz yorumda bulunan da çok olunca arada kaldım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkür ederim hocam. Bir bakayım. Aslında daha çok SUV/Crossover gövde arıyorum ama B-SUV'lar bagaj olarak biraz yetersiz geliyordu. Egea Cross ilk çıktığında sadece manuel olduğundan gram ilgilenmedim ama otomatik vitesli Cross Wagon duyurulduğunda bu tam aradığım şey diye bir düşünce oluştu. Hatta ilk başta Peugeot 2008 kovalıyordum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yorumunuz için çok teşekkürler hocam. Egea'da hangi gövde tipini ve donanımı kullandınız? Egea Sedan incelemelerinde süspansiyonlara laf edenler olduğunu gördüm. Hatta bazı yerlerde Sedan'ın Easy donanım ve Urban donanım arasında da fark olduğunu söyleyenler vardı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Makyajlı kasa cross wagonun yalıtımı muhtemelen focustan iyidir. Sedan egea ile kıyaslamayın. Ayrıca 1.5 hibrit versiyon da 1.6 dizele göre sessiz olur. Bunu da hesaba katın. Focusun yalıtımı iyi olsa da asfalt kalitesi düşünce o iyi yalıtımdan eser kalmıyor. Uzun yolda tek mesele yalıtım da değil, iç hacim, ferahlık, kullanışlılık, bagaj da önemli. Cross wagon focus 3.5 den iyidir. Yeni kasa sw ya da sw active focus olsa egea tavsiye etmem ama focus 3.5 den sonra memnun eder. |
Her iki aracın da sedan versiyonunu uzun süre kullandım. Focusu 5 yıl 260bin km, egeayı 1.5 yıl 93 bin km kullandım. Eğer ki uzun yol yapmıyorsanız arabayı a noktasından B noktasına ulaşım için kullanıyorsanız egea'ya geçilebilir Aksi takdirde focus'a asla rakip olamaz. Uzun uzadıya yazmak istemiyorum ama egeanın üstün olduğu özellikleri yazayım.
Arka koltuk yaşam alanı focusa göre daha geniş, 3 kişi yolculuk yapılabiliyor. 1.6mjetin bakımı 20 binde bir. Bagajı nispeten daha büyük |
Yapılmaz demedim, neden yapılmasın. Türkiyenin en çok satan arabası sonuçta.Ben de 93 bin kilometrenin 70 binini uzun yolda yapmışımdır ama tercihim focustan yana olurdu. Focus yüksek hızlarda kabine çok daha az ses alıyor (dizel araç için konuşuyorum). Koltukları daha ergonomik, benim egeamda bel desteği bile yoktu. Şu an 2022 octavia kullanıyorum focusun yol tutuşu octavianın da çok ötesinde. Yüksek hızlardaki fren kabiliyeti ve güven hissinde de focus ağır basıyor. |
Focus 3.5 uğun yol tutuşu hariç hiç bir şekilde Egea Cross dan daha iyi olduğu bir şey yok, aksine Egea Cross çok daha geniş ve ferah, malzeme kalitesi iyi, yedek parça ve bakım maliyeti olarakta Ford tan daha uygun bence mantıklı bir tercih olur. Yalnız şunu unutmayın, aracın hybrid olması şehir için de yakıt tüketimi olarak makul iken, şehir dışında bir anlamı yok. Yani Hybrid diye çok az yakmıyor, özellikle hybrid konusun da Fiatın bir miktar daha yol alması lazım, youtube videolarını izlediğim de, hemen herkes bu fikirdeydi. |
Focusun tek artısı yol tutuş. Malzeme kalitesinden izalasyonıuna falan öyle iyi değil. Genişlik zaten çok kötü.
|
Benzer içerikler
- egea 1.3 multijet yakıt tüketimi
- ford focus station wagon yorumları
- tp motor yağı yorumları
- motor subap değişimi fiyatları 2024
- antalya adana arası kaç km sahil yolu
- citroen c3 2022
- omega 5 araba
- maxus fiyat
- hyundai staria yakıt tüketimi
- en iyi suv 2024
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X