Egeadaki fiyat cazipligi 1.5 hibritlerde pek kalmıyor ama yine de rakiplerine göre avantajlı. |
Focus 3.5'den Egea Cross Wagon'a Geçilir mi? (2. sayfa)
-
-
1.6 cross wagon urban donanım kullanıyorum.. Şaşırtıcı derecede yalıtım dan memnunum. Süspansiyon olarak da araçta FSD (frequent selective dumping) amortisör mevcut. Bence başarılı iş çıkarıyor.
Sedan modellere göre egea HB-SW ve Cross modelleri çok farklıdır. En basitinden iç tavan döşemelerine bir bakın, sedan halı gibidir ama diğer modeller dokulu özel döşemedir. İnternette egea yalıtım seti olarak satılan kapı altı fitilleri ve kaput içi fitil kendi aracımda vardı mesela. Hatta sibop kapağı sökmek için özel aparat dahi var stepne takımında..
Şahsen sw kasa alacaktım ki yakın fiyata cross wagon aldım.. Dıştan çok dikkat çeken bir model olmuş. Allah gönlünüze göre versin.. -
Bende 2015 model octavia style aracımı satıp ya hybrid egea cross lounge ya da 1.5 corolla passion x almayi düşünüyorum. Ikiside 700 750 k bandında. Cok kararsız kaldım. Egeanin yüksekliği cok cazip geliyor. Corollanin da yillarin verdiği deneyimle üretilmesi ilgimi çekiyor. Konuyu takipteyim. Bende önümüzdeki hafta ankarada 2 arabayi da incelemek icin bayilere gideceğim sonra kararimi vereceğim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Triptofan -- 16 Kasım 2022; 21:40:45 > -
Aracınız hybrid mi? Öyleyse ortalama hız ve yakıt tüketimi bilgisini paylaşır mısınız? -
1.6 Motor dizel olan.. Hybrid 1.5 Motor olarak geçiyor. Bende dizel 1.6 kullanmaktayım.
-
A doğru 1.6 detayını atlamışım. -
2 gun once 2019 otm 1.6 easy egea sattim.sirket aracimizdi ben satmadan once meraktan bir iki gun kisa sure kullandim amma 2000 model focusu ona tercih ederim.cok egreti bir yol tutusu vardi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 16 Kasım 2022; 23:1:33 > -
Estağfurullah, yakıt hariç diğer konularda bilgi aktarabilirim
-
Corolla cross en boş donanımda bile tüm aktif güvenlik özellikleri mevcut.ornek verecek olursam adaptif hız sabitleme,tepki vermediginizde aracı sağa cekip tam durdurma vs vs -
Konu sahibi beyefendi aracı yük ve eşya taşımak ticaret yapmak maksadı ile istemiyor ki!
Bu sebeple dizelin güçlü!hızlı!dayanıklı olması onun için bir anlam ifade etmiyor!
Yeni olsun az yaksın bagajı olsun istiyor.
Ayrıca benzinli hibrit motor da 130 hp! ile dizelden daha performanslı ve muhtemelen de benzin mazot fiyatları farkı dolayısı ile aşağı yukarı kafa kafaya da tüketebilir...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahony16 -- 17 Kasım 2022; 11:35:46 > -
quote:
Orijinalden alıntı: mahony16Konu sahibi beyefendi aracı yük ve eşya taşımak ticaret yapmak maksadı ile istemiyor ki!
Bu sebeple dizelin güçlü!hızlı!dayanıklı olması onun için bir anlam ifade etmiyor!
Yeni olsun az yaksın bagajı olsun istiyor.
Ayrıca benzinli hibrit motor da 130 hp! ile dizelden daha performanslı ve muhtemelen de benzin mazot fiyatları farkı dolayısı ile aşağı yukarı kafa kafaya da tüketebilir...
Fiatın dizelleri zaten çok yakıyor, iş arkadaşımda var Ankara ş.içi ortalama hız 35-36 km ile 6,5 lt yakıyor diyor. Hybridin o hızlarda biraz da dikkatli kullanılırsa 6-7 lt yakması normal. Bu durumda dizelden daha ucuza gelir ama aradaki satın alım farkı (ÖTV istisnası ile) 33 bin tl, bu tutarı ne kadar sürede amorti eder orası tartışılır. Ama hybridin sessizliği ve muhtemel düşük bakım maliyetleri düşünüldüğünde aradaki farka değebilir de.
-
2.5 yıl 1.4 Sedan kullandım.
Öncelikle malzeme kalitesi hakkında şunu söyleyeyim, evet muhteşem bir malzeme kalitesi yok. Sadece ön göğüs yumuşak plastik alt kısımlar, kapı üstleri falan sert plastik.
Ortadan gri renkli bir şerit geçiyor, plastik ve ek yerleri falan kaliteyi belli ediyor burası da tamam ama;
Araçta trim sesi oluşmuyor. Bende 43 bine gelmiş arabada sadece nadiren sol B sütunu içerisinden ince bir tıkırtı gelirdi. Sanki kemer ya da kablo v.b aracın iç sacına vuruyor gibi. Yani "kalitesiz" olsa da trim sesi v.b yapmıyor ki bu bence güzel.
Onun dışında ergonomi konusunda şaşırtıcı derecede başarılı bir araba. İç dikiz aynasından arka camın ve yolun görüntüsü çok güzel. İnsan neredeyse yan dikizlere ihtiyaç duymayacak. Cam açma düğmeleri tam insanın elinin altında kalıyor. Megane 4'de mesela çok geride bu tuşlar. Camı açması kapatması biraz zor. Dokunmatik ekran tam elinizin altında. Uzak kalmıyor direksiyondan uzaklaşmıyorsunuz. Yine sadece direksiyonu kullanarak ihtiyacınız olan her işi görebiliyorsunuz. Klima kontrolleri bugüne kadar kullandığım en rahat ve en amaca hizmet eden klima kontrolleriydi. Açması, kapatması, artırıp azaltması çok basit, çok böyle nasıl denir, içgüdüsel yani.
Yani Egea zannedildiği gibi kötü bir araba değil. Altyapı olarak biraz sıkıntıları var evet ama 2,5 senede hiç sorun yaşamadım. Bir iki kere korkuttuğu oldu ama onda da yolu tuttu. Sadece arka torsiyon olduğu için ben bağımsız süspansiyondan geçtiğim için virajda yolun ek yerinde arka bir atar gibi oldu o kadar.
-
Bu foruma ve genel Türk otomobil kullanıcısına göre bir aracın torku varsa gerisi teferruattır. Tork yoksa isterse 500 beygir olsun "Çekmez, gitmez, rampada kamyonlar sollar" denir.
-
Özellikle atmosferik kullananlar yokuş görünce benzin döküp yakıp otostopla devam ediyor
-
Egea cross wagon, yol tutuş haricinde her konuda (evet her konuda) focus 3.5'tan iyidir. İnanmazsanız deneyin
-
Focus 3.5 genişlik- darlık hariç her konuda her çeşit Egeadan üstündür.
Focustan Egeaya geçilir mi geçilir.
Daha modelli arac almak istersin geçilir
Genis araba lazımdır geçilir. -
Benim 1.4 Egea vardı, yokuşta milleti arabadan indiriyordum. Vakt-i zamanında bir Rolls Royce ile aynı benzinlikten benzin almıştım onun yüzü suyu hürmetine o da yoksa tek kişiyle de çıkmayacak rampayı.
-
Mantikliymis arabadan indirmek. Ben de yola çıkacağım, yokuşta ufakliklardan başlayayım atmaya. Zorlanmaya devam ederse kaynanayla hanımı da atarım 😁
-
Aracı yürütenin beygir olduğunu ve torkun da beygir ve vites oranlarına tamamen bağımlı bir bileşen olduğu unutuluyor.
Torkun turbo basıncı ile bir anda gelmesini insanlar aracın uçup kaçtığını felan zannediyorlar ama sadece adı üstünde zannediyorlar.
Kendimden örnek vereyim sene 2010 110 hp megane 1 aracımı satıp turbodizel 1.4 d4d auris aldım sırf tipini sevdiğimden!
Gazı köklüyorum turbo sesi ve dizelin tırlak sesi ile vitesleri bir bir atıyorum,attım 4. vitese aman yarabbim uçuyorum zannediyorum ibreye bir baktım hızım daha 100
Sözün özü araba 90 hp idi,gidişi de öyleydi ama hissedilen 120 hp idi olay bu kadar basit aslında.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X