Şimdi Ara

focus ile peugeot torku arasındaki fark (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
0
Favori
2.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • onu bilmem de focus TDCi ile benzinli karşılaştırılınca ara hızlanmalarda tdci çok daha iyi olması lazım 0-100 zaten aynı..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cardinal636

    onu bilmem de focus TDCi ile benzinli karşılaştırılınca ara hızlanmalarda tdci çok daha iyi olması lazım 0-100 zaten aynı..


    Gelde anlat be hocam...
    Almışlar eline bir teknik veri.Yok benzinlini daha serii olması lazım.Fizik kurallarına aykırı.Yok bu araç max 188 görür vs.vs....
    Dizeller eskidende öyle kamyon gibi siyah duman atanlar felan.Haberini yok belki ama Common Rail Teknoloji'si diye bişey çıktı.Artık Dizellerde en az benzinliler kadar atak ve serii
    Bakını Audi R8 V12 TDİ




  • Teknik verilerde 188 yazıyor diye araba daha yukarı çıkmaz diye birşey yok ama benzinlinin teknik verisi 200 ise ikisinin son hızı da limitleri herneyse (yol şartları,eğim,ruzgar vs..) benzinli dizelden daha yüksek olur diye düşünmek gerek..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24


    quote:

    Orjinalden alıntı: cardinal636

    onu bilmem de focus TDCi ile benzinli karşılaştırılınca ara hızlanmalarda tdci çok daha iyi olması lazım 0-100 zaten aynı..


    Gelde anlat be hocam...
    Almışlar eline bir teknik veri.Yok benzinlini daha serii olması lazım.Fizik kurallarına aykırı.Yok bu araç max 188 görür vs.vs....
    Dizeller eskidende öyle kamyon gibi siyah duman atanlar felan.Haberini yok belki ama Common Rail Teknoloji'si diye bişey çıktı.Artık Dizellerde en az benzinliler kadar atak ve serii
    Bakını Audi R8 V12 TDİ


    ya sen ne laf anlamaz be adamsın..yazımı iyi okusana ne dedim ben..adam hala benim arabam 200 yapıyo diyo..yapar tabii eğim rüzgar lastik çapı ve belli bir süre sonra motorda oluşan ek güç artışları nedeniyle demedik mi..yani sana göre senin arabanın 200 yapması dünyaca ünlü tek ve özel bir üretim olduğu için mi..neyse ya..polemik polemik...daha yazdıklarımda ne demek istediğimi anlamamış.senin araban bu gazla 300 ü de görür..burası alengirli lafların edildiği magazin programlarına döndü hemen..bilgi işte..azıcık okumak lazım bu konularda..yine bu bişey değil kartala 400 yaptıranlar da çıkıyo bazen..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gone_With_The_Sin -- 11 Haziran 2008; 10:09:46 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gone_With_The_Sin

    fakat öyle yok 230 yaparamış benzinliyi her konuda tokatlarmış felan bunu azıcık fizikten anlayan kimse idda etmez....


    Ben iddaa ediyorum...Dizel Focus'lar Benzinli Focus'ları tokatlar.Çağır ustanı gel...
    İkisinide kullanmadan bunu anlayamazsın.Focus'un motoru 3 arabada kullanıyor.Aynı motor.Ama Focus'taki hem daha ekonomik hemde daha serii...Neden ? Made İn Germany
    İkisinide sür ne demek istediğimi anlarsın
  • düz yolda son dişli de 5100 devri çeviremez onu neden hesaba katmıyorsun. ayrıca km saatininda fazla gösterdiğin hesaba kat. bir teorik maksimum sürat vardır birde pratik. teorikle pratik maksimum sürati eşit olan yani son viteste devir bandının tamamını kullanabilen arabaları da genelde ferrari tasarlar. rüzgarın basmasıyla kaldırması eşit olurki f360 ve f430 bunlara örnektir. düz yolda asla bir binek araba son viteste max devir çeviremez. 4000devirde gördüğün 200 de tahmini olara 180 km civarındadır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24

    Gözümemi inancam onno ustayamı
    Benim aracım 4000 devirde 200 görüyor...Bu araba 5100 çeviriyor.Sor bakalım onno ustana bu 1100 devir boyunca araç aynı hızdamı kalır yoksa daha da artarmı ???
    Ayrıca fabrika verisi 188 diyo ama 200 yapıyoruz nolcak ? Milyardolarlık mühendis varsın 188 yapsın.Ben 230'u yapıştırır çevirir üflerim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    düz yolda son dişli de 5100 devri çeviremez onu neden hesaba katmıyorsun. ayrıca km saatininda fazla gösterdiğin hesaba kat. bir teorik maksimum sürat vardır birde pratik. teorikle pratik maksimum sürati eşit olan yani son viteste devir bandının tamamını kullanabilen arabaları da genelde ferrari tasarlar. rüzgarın basmasıyla kaldırması eşit olurki f360 ve f430 bunlara örnektir. düz yolda asla bir binek araba son viteste max devir çeviremez. 4000devirde gördüğün 200 de tahmini olara 180 km civarındadır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24

    Gözümemi inancam onno ustayamı
    Benim aracım 4000 devirde 200 görüyor...Bu araba 5100 çeviriyor.Sor bakalım onno ustana bu 1100 devir boyunca araç aynı hızdamı kalır yoksa daha da artarmı ???
    Ayrıca fabrika verisi 188 diyo ama 200 yapıyoruz nolcak ? Milyardolarlık mühendis varsın 188 yapsın.Ben 230'u yapıştırır çevirir üflerim



    anlayan nasıl belli oluyor..dostuj çok doğru söylüyorsun da o hala işin kapışma kısmında..boşver..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24

    Focus'un motoru 3 arabada kullanıyor.Aynı motor.Ama Focus'taki hem daha ekonomik hemde daha serii...Neden ? Made İn Germany



    1.6 TDCi'ların tamamı PSA grubunun Tremery, Fransa bölgesinde üretiliyor, yani Made in France...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24


    quote:

    Orjinalden alıntı: Gone_With_The_Sin

    fakat öyle yok 230 yaparamış benzinliyi her konuda tokatlarmış felan bunu azıcık fizikten anlayan kimse idda etmez....


    Ben iddaa ediyorum...Dizel Focus'lar Benzinli Focus'ları tokatlar.Çağır ustanı gel...
    İkisinide kullanmadan bunu anlayamazsın.Focus'un motoru 3 arabada kullanıyor.Aynı motor.Ama Focus'taki hem daha ekonomik hemde daha serii...Neden ? Made İn Germany
    İkisinide sür ne demek istediğimi anlarsın


    ben ikisini de sürdüm..dizel alt devirlerde çok keyifli..eksi olarak turbo lag dizele alışık olmadığım için hiç hoşuma gitmedi.yüksek torkun alt devirlerden itibaren kullanıma hazır olması vitesle fazla oynamayan kullanıcılar ve bir süre koltıuğa yapışıp ivme zevkini almak isteyen kullanıcılar için vazgeçilmez olmalı..fakat bak burayı iyi dinle artık anla benzinli arabada vitesi iki tane küçültürsün,,,aynı ivmeyi elde edersin.şimdi dizel mi iyi benzinli mi iyi bunun tartışmasına girmeyelim..yeni bir geyik bu fakat bir o kadar da anlamsız..dizellerin birçok kullanım dezavavntajı vardır..ama bu dizel olduğu içn değil turbo olduğu içindir..porcsche 911 turbo benzinli olduğu halde onda bile belli bir turbo boşluğu var )ki bu dizellerde daha fazla) viraj içlerindeki gaz verme komutlarında çok dikkatli olmak gerekiyor..çünkü turbonun biraz gecikmesi dolayısıyla,,viraj içlerinde güç patlamaları yaşanıp arabalar savrulabiliyor..neyse daha çok olay var dizel benzin farkı da (her ikisinin avantaj ve dezavantajları) yeter bu kadar çok zamanımı aldı..




  • ona kaldıktan sonra megane2 1.6 16v araçlarda 250 yi gören varmış. hadi bunu açıklayın. diğer şartları düşünmüyorlar. rüzgar bile o kadar çok etkiliyorki... bu hız büyük ihtimalle otobanda bayağı dik ve uzun bir rampada rüzgar desteğini de arkasına alarak belki olabilir...
  • dizel olsa ne olur iş birazda şöförde bitiyor
    benim 1.6 ghia fiestam var arkadaşımdada 2.7 range rover sport var adam bütün yolu arkamda geldi sollayamadı bile ne torkundan bahsediyorsunuz
    neymiş rampa yukarı beni geçermiş, yarışacak yer bula bula rampa yukarımı bulacam pehhhhh,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecoli19

    arkadaslar benim 1.6 115 hp benzinli focusum un torku 155/4150.arkadasın peugeot 207 1.4 70 hp hdi sinin torku 160/2000.zaten motor gücü focusun çok üstün peugeot a göre.ben daha önce hiç peugeot kullanmadım.arkadasım bana iddia ediyor rampada sen benim tozumu yutarsın diye.ama bir denemek nasip olmadı.sizce nasıl olur.bu tork olayı önemlimidir?



    Selamlar,

    207 nin rampada olsa hiç şansı yok, ben eski 100 hp lik fosumla 1,3 cdti corsaları ister rampa ister düzlük hepsinde denedik geride bıraktım.
    Rampada sıfırdan kalkışda dahil, bu örnekteki 207 nin şansı daha da az. O 207 1.6 90 hp lik olsaydı rampada çok zorlardı hatta uygun vitese geçilmezsede geçer gider de 1.4 70 hp biraz nazire olmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 11 Haziran 2008; 14:45:42 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53


    quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24

    Benzinli 180'e gelince bağırmaya başlar.Dizel ise 180'de gidecek yol arar
    230'a kadar yolu var


    bizim focusta (kuzenimin focusu) öyle bişey yok senin araba mod lu sanırım
    230kompressor


    Selamlar,

    Moddan değil kadran hatasından tdci focusların hepsinde %5 kadran hatası fabrikasyon standart.
    Eğer inanmıyorsan, araç kontak anahtarı II konumunda iken YB nin reset tuşuna basılı tut ve YB nin test moduna gir , bilgi ekranlarında gezmeye başla kadran ve lamba testlerini geç daha sonra km ve mil cinsinden anlık gerçek değerleri göreceksin yolda gider bak bakalım kadranla aralaraında ne kadar fark var. %5 dir bu arada bu ekran tüm motor bilgilerini, diğer sensör bilgilerini , anlı yakıt tüketiminin kodlanmış halini görebilirsin. 5 ileri focus getrag mtx75 şanzımanıyla 4000 d/d 5. viteste en fazla 192 yapar gerisi yalan, bunuda kadranda 201 km olarak görürsün.230 görmen için gerçek süratinin 219 km olması lazım ki bu da düzlükte mümkün değil. Devrinde 4500 civarında olmalı.
    Ben benim c-max ta düzlükte 190-195 leri aşamadım, rampa aşağıda gördüğüm 210km. Geçenlerde yeni corsa 1,3 cdti 75 hp ile aynı rampa inişte 200km ye ulaştım 4500 d/d , 1,4 tdi seat cordoba ile aynı yerde 210 nu 4600 d/d görmüştüm. Adapazarı inişinde sapanca düzlüklerinde seatla çok kez 200 km leri devirdim ama ne corsa nede seat güven vermiyorlar. Düzlükte ise corsa maks 175 km seat ise 180 leri buluyordu. Rampalarda corsa 160-165 km den yukarı uynamıyor seatta 175 leri rahat buluyordu. Rampa e5 kaynarcadan, sabiha gökçen tem bağlantı yolu.
    Yine 1,4 75 hp lik motorlar için oldukça iyi bir performans veriyorlar. Corsanı 1,3 lük tdci motorunun çok rahat 1,2,3,4 viteslerde 5000 d/d gördüğünü redline nında burdan itibaren başlağınıdı ilave edebilirim. Tabi ki bu araçlarında kadranlarında hata payı olma ihtimali söz konusu, ancak corsanın fab. ver, 165 km olduğuna göre kadranda çok fazla hata payı olduğunu düşünmüyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    1.6 TDCi'ların tamamı PSA grubunun Tremery, Fransa bölgesinde üretiliyor, yani Made in France...


    Kerem bey.
    Ben aracın az yakmasının nedenini aracın dengesi ve rüzgara karşı olan kısmandan dolay Alman malı dedim...Kaportasıda Fransa'da yapılmıyor değilmi ?
    Yada aynı motoru kullanmasına rağmen Focus'un az yakması serii olmasını neye bağlayabiliriz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24


    quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    1.6 TDCi'ların tamamı PSA grubunun Tremery, Fransa bölgesinde üretiliyor, yani Made in France...


    Kerem bey.
    Ben aracın az yakmasının nedenini aracın dengesi ve rüzgara karşı olan kısmandan dolay Alman malı dedim...Kaportasıda Fransa'da yapılmıyor değilmi ?
    Yada aynı motoru kullanmasına rağmen Focus'un az yakması serii olmasını neye bağlayabiliriz


    Ben "motor da Made in France" yazdığınızı sandığım için öyle yazdım.

    Aynı motoru kullanıyorlar ama vites oranları, araç ağırlıkları, aerodinamik yapı ve lastiklerin yuvarlanma dirençleri, değindiğiniz gibi farklı tüketim ve performans değerlerinin ortaya çıkmasına yol açabilir...




  • Yinede Fransız malı olan motorda problem yok.Takdir etmek lazım...Ya motorları yürüyen aksamları gibi yapsalardı
  • sabırsam her türlü dizel fena tokat yapar benzinliye yani turbo dizel kastım nerdeyse 3000cc motorun torku var 1.6 tdci larda en basitinden atakule yokuşunda clio dizel 86hp benim mondeo yu affedersin...............bensadece izliyorum...sonra şirkete akdıj öyle kantarda symbol 86hp fizel 860kg geliyordu boşu.deli gibi gidiyor ilk arzasını 499bin km de verdi kızdırma bujileri yandı- 9000km dede turbo palleri eridi......hepside boktan yakıttan 2 dakka rolantide bekletiptede stop etsen reno larda hortumda çok ısı ve yakıt külü kalıyor eşşk gibi hortum.........

    neyse dizel fena kor ancak çift vanoslu büyük headersli benzinlimotorlar onlarada fena kor çünkü sürekli çekiş var o benzinlilerde ama onlarda bir bmw ve bir yeni kasa mondeo da var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: perperek

    sabırsam her türlü dizel fena tokat yapar benzinliye yani turbo dizel kastım nerdeyse 3000cc motorun torku var 1.6 tdci larda en basitinden atakule yokuşunda clio dizel 86hp benim mondeo yu affedersin...............bensadece izliyorum...sonra şirkete akdıj öyle kantarda symbol 86hp fizel 860kg geliyordu boşu.deli gibi gidiyor ilk arzasını 499bin km de verdi kızdırma bujileri yandı- 9000km dede turbo palleri eridi......hepside boktan yakıttan 2 dakka rolantide bekletiptede stop etsen reno larda hortumda çok ısı ve yakıt külü kalıyor eşşk gibi hortum.........

    neyse dizel fena kor ancak çift vanoslu büyük headersli benzinlimotorlar onlarada fena kor çünkü sürekli çekiş var o benzinlilerde ama onlarda bir bmw ve bir yeni kasa mondeo da var.


    Selamlar,,

    O kadar tork kalkışta işine yaramaz, sadece ara hızlanmalarda faydasını görürsün, son sürat ve 0-100 ve 0-400 km de 1.6 diesel ile 1.6 benzinli focus karşılaştırmasında , benzinli olan dieseli her zaman geçer.
    http://otoshow.info/otoshow/index.php?option=com_content&task=view&id=33&Itemid=45
    Ayrıca debriyaj problemi çıkaran focuslar yabana atılmayacak kadar fazla.
    Bu arada 86 hp lik clio yok diye biliyorum, 80 hp olması lazım. Renaultun 1.5 dci motorunun 65, 70, 80 ve 100 hp olanları bulunuyor.
    http://www.renault.com.tr/model/techspec_list.asp?modelID=1




  • quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus


    quote:

    Orjinalden alıntı: perperek

    sabırsam her türlü dizel fena tokat yapar benzinliye yani turbo dizel kastım nerdeyse 3000cc motorun torku var 1.6 tdci larda en basitinden atakule yokuşunda clio dizel 86hp benim mondeo yu affedersin...............bensadece izliyorum...sonra şirkete akdıj öyle kantarda symbol 86hp fizel 860kg geliyordu boşu.deli gibi gidiyor ilk arzasını 499bin km de verdi kızdırma bujileri yandı- 9000km dede turbo palleri eridi......hepside boktan yakıttan 2 dakka rolantide bekletiptede stop etsen reno larda hortumda çok ısı ve yakıt külü kalıyor eşşk gibi hortum.........

    neyse dizel fena kor ancak çift vanoslu büyük headersli benzinlimotorlar onlarada fena kor çünkü sürekli çekiş var o benzinlilerde ama onlarda bir bmw ve bir yeni kasa mondeo da var.


    Selamlar,,

    O kadar tork kalkışta işine yaramaz, sadece ara hızlanmalarda faydasını görürsün, son sürat ve 0-100 ve 0-400 km de 1.6 diesel ile 1.6 benzinli focus karşılaştırmasında , benzinli olan dieseli her zaman geçer.
    http://otoshow.info/otoshow/index.php?option=com_content&task=view&id=33&Itemid=45
    Ayrıca debriyaj problemi çıkaran focuslar yabana atılmayacak kadar fazla.
    Bu arada 86 hp lik clio yok diye biliyorum, 80 hp olması lazım. Renaultun 1.5 dci motorunun 65, 70, 80 ve 100 hp olanları bulunuyor.
    http://www.renault.com.tr/model/techspec_list.asp?modelID=1





    valla ben 1.6 benzinli focusun dizeller kadar hızlı oldugnu düşünmüyorum..benzinlinin en avantajlı olduğu yer olan 0-100 de sadece 0.1 sn var zaten..hem TDCi lar 100 ü ancak 3. viteste görebiliyor o da bi etken tabi




  • Selamlar,

    Zaten dieseller kullanım sırasında torkun etkisinden insanda böyle bir etki bırakıyor ama sonuçta bu yola fazla yansımıyor.
    Zaten bu torklu bir aracı kalkış sırasında kontrol etmekte, aktarmaya binen yükte ciddi problem yaratabilir.
    Ben yaklaşık 2004 ekimden beri diesel araç kullanıyorum, önceki araçlarım hep benzinli araçlardı, tamam tork muhteşemde, acaba yere ne aktarıyorsun , tekerlek gücünede bakmak gerekir.Her neyse konu oldukça detaylıdır. Ama focusun 1.6 dieselinde getrag mtx 75 5 ileri şanzuman vardır. bunlada 4000 d/d de 192 km ulaşırsın. 4000 d/d den sonrada aratık güç de tork da ciddi düşmeye başlar hafif rampa aşağıya bulursan 4300 hadi maks 4500 gelsen ki gelmez, 215 ler civarı olur. 115 hplik focus çok rahat düzlükte 210 görür.Benim eski 1,6 100 hp bile 4 viteste aynı sanzımanla 195 5. viteste 210 km yi görüyordu. 1,6 tdci için 4500 d/d düzlükte mümkün değil. Zaten focus II lerinde c-max larında km göstergelerinde %5 hata fabrikasyon standart. 220 gören araç aslında 210 la gidiyor.Ford forumundaki topiclerde 220-230 km yi gördüğünü söyleyenler oldu ama aslında gerçek süratleri daha aşağıda.
    Belki yeni nesil çıkacak CR III TDCI da bu mümkün olur.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.