Tüm Donanımhaber ahalisine saygılarımı sunar selamlarım;
Arkadaslar forumu aktif takip ederim ancak cok nadir konu acar, nadir yazarım. Yani biraz stand by konumunda olur genelde. Şu anda 2011 model dizel 110 hp Ford Focus dizel kullanıyorum, aracımı sıfır km olarak almıştım. O dönemlerde tam f/o araciydi. Aracım collection donanim seviyesinde Abs ebd 4 airbag, cc sis far alaşım jant, deri direksiyon vites Topuz'u vs standart özellikler bildiginiz üzere mevcut. Buna ilave olarak birkaç orjinal aksesuar ve geringorus kamerali navigasyonlu multimedia mevcut.
Aracım henüz 30000 km lerde ve araçtan gayet memnunum. Yeni golf 7 yi özsa otomotivde inceledim ve aracı gayet beğendim. Özellikle pasif güvenlik önlemleri anlamında arac gayet cüretkar donanim sunmuş. 1.2 tsı motorlu comfortline paketi Manuel olanı da gayet mantıklı bir fiyat olmuş. Şimdilerde aracımı satılığa çıkarırsam aracıma bu şekliyle 40000 tl fiyat biçiyorum ki bunu rahatça verenler var. Ancak ben yeni golf konusunda halen cok kararsızım ve bu konuda bana ne gibi fikirler verirsiniz? Arac Kayseri kıs şartlarında 27 km ortalama hız ile su anda 6,1 litre tüketiyor. Yeni 1,2 tsı golf alsam arada cok ciddi sayılabilecek bir tüketim farkı olur mu sizce.? Sizce biraz daha teknolojik bir araca gecmek icin üstün Focus yol tutkusundan ve ekonomik dizel motordan vazgeçmeye deger mı? Bu konuda görüşlerinizi rica ediyorum düzgün bir anlatımla amacının dışına çıkmadan konuşabilir miyiz? Herkese şimdiden teşekkürler konu içerisinde yanıtlayacağım yada merak ettikleriniz olursa elimden geldiğince cevaplayacağım. Herkese teşekkürler
Merhaba,
Açıkçası 1.2 TSI Manuel Golf ile test yapmadan sakın almaya kalkışmayın derim. Kağıt üzerindeki teknik bilgilerle pratikteki gerçekler genelde uyuşmaz. Ayrıca 2011 model dizel Collection Focus bence gayet yeterli bir otomobil, ESP eksikliği dışında Golf'e göre büyük bir artısının olduğunu düşünmüyorum. Bence yola Focus ile devam edin.
Ayrıca Golf her ne kadar 1.2 TSI olsa da 1.6 TDCI kadar ekonomik olamaz diye düşünüyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: Stand Alone
Merhaba,
Açıkçası 1.2 TSI Manuel Golf ile test yapmadan sakın almaya kalkışmayın derim. Kağıt üzerindeki teknik bilgilerle pratikteki gerçekler genelde uyuşmaz. Ayrıca 2011 model dizel Collection Focus bence gayet yeterli bir otomobil, ESP eksikliği dışında Golf'e göre büyük bir artısının olduğunu düşünmüyorum. Bence yola Focus ile devam edin.
Ayrıca Golf her ne kadar 1.2 TSI olsa da 1.6 TDCI kadar ekonomik olamaz diye düşünüyorum.
Bence saçma olur , para cebinde seni dürtüyosa düşünülebilir
40 a satamazsin bn titanium 40 satamiyorum piyasa su siralar ölu mayis hazirani bekle kalite bakimindan atlarsin ama yakit bakimindan diplerde gezersin bn golf satip focus aldim simdiki aklim olsa almazdimda neyse
Sayın DH-DN Bende iste tam bu konularda kararsız kalıyorum. Bayide 1.2 tsı motorlu jetta var onun sürüsünü yapmıştım daha önce, bu motora göre focusun motoru bariz daha performansli hissettiriyor kendini. Ama bir yandan da focusun iç malzeme kalitesi ve güvenlik seviyesi konusunda Golf ile rekabet edecek düzeyde degil. Aslında focustan cok memnunum dediğim gibi, biraz daha yumuşak suspansiyonu olsa mesela diyorum bazen. Allah korusun bir kaza anında fıçısında gayet sağlam ve kaliteli olduğunu düşünüyorum ama hani golf te yeni ya biraz kafa karıştırıyor iste. Golf ile test sürüsü bu hafta salı gunü yapmayı düşünüyorum ama Yinede tam bir karar verme süreci olmayacak gibi. Dediğiniz gibi cok ta ekonomik olmaz mı acaba 1.2 tsı? Malum benzin fiyatları uçmuş gitmiş dizel de ise ciddi ekonomik buna göre bence. Reelde sizce ne kadar fark olur?
quote:
Orijinalden alıntı: TheJudgé
Bence saçma olur , para cebinde seni dürtüyosa düşünülebilir
Yok para acısından degil benimkisi. Cok fark olmadan değiştirmek nasıl olur gibisinden
quote:
Orijinalden alıntı: 26_____
40 a satamazsin bn titanium 40 satamiyorum piyasa su siralar ölu mayis hazirani bekle kalite bakimindan atlarsin ama yakit bakimindan diplerde gezersin bn golf satip focus aldim simdiki aklim olsa almazdimda neyse
Yaşadığım yerdeki piyasada alıcısı var. Ben aracımdan memnunum siz neden böyle düşünüyorsunuz
Gereksiz olur bence. Aracı hangi ay aldınız bilmiyorum ama, 2011 başında aldıysanız yılda 15 bin km yapıyorsunuz ki, dizelin eşiğinde bir değer bu. Ek olarak yüksek torkun verdiği sürüş keyfi de bambaşka. Hani golf 7 1.6 tdi olsa golf derdim. Ama burda golf'ün kaybettirdiği kazandırdığından daha fazla bence.
quote:
Orijinalden alıntı: 038poyraz
Sayın DH-DN Bende iste tam bu konularda kararsız kalıyorum. Bayide 1.2 tsı motorlu jetta var onun sürüsünü yapmıştım daha önce, bu motora göre focusun motoru bariz daha performansli hissettiriyor kendini. Ama bir yandan da focusun iç malzeme kalitesi ve güvenlik seviyesi konusunda Golf ile rekabet edecek düzeyde degil. Aslında focustan cok memnunum dediğim gibi, biraz daha yumuşak suspansiyonu olsa mesela diyorum bazen. Allah korusun bir kaza anında fıçısında gayet sağlam ve kaliteli olduğunu düşünüyorum ama hani golf te yeni ya biraz kafa karıştırıyor iste. Golf ile test sürüsü bu hafta salı gunü yapmayı düşünüyorum ama Yinede tam bir karar verme süreci olmayacak gibi. Dediğiniz gibi cok ta ekonomik olmaz mı acaba 1.2 tsı? Malum benzin fiyatları uçmuş gitmiş dizel de ise ciddi ekonomik buna göre bence. Reelde sizce ne kadar fark olur?
Merhaba 038poyraz arkadaşım,
Söylemiş olduğunuz gibi, Türkiye'de 1.6 dizel motor artık sömürü unsuru olarak kullanılıyor. Bence 1.6 TDI motor, Golf 7 için gerçekten gereksiz bir hale getirilmiş durumda. 1.4 TSI ile 1.2 TSI bu konuda seçim yapılması gerekilen motorlar. 1.2 TSI aynı zamanda vergilendirme açısında da avantajlı ama 1.4 TSI motora göre performans açısından bir dezavantaj sağlar diye düşünüyorum.
Burada önemli olan sizin beklentileriniz. Performans beklentiniz yoksa 1.2 TSI düşünülebilir. Küçük hacimli motorların uzun yolda yüksek hızlara çıkıldığında fazla yakıt harcadığını da unutmamak gerekir. Focus'tan sonra Golf ile daha kaliteli bir iç mekana sahip olacaksınız ama 1.6 TDCI motorun ekonomisi ile 1.2 TSI motorla aynı ekonomiyi tutturmanın zor olacağını düşünüyorum. Yılda ne kadar km yapıyorsunuz, bu da önemli. Bence dizele vereceğiniz fiyat farkını farklı yerler için de kullanabilirsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: Aytürk
Gereksiz olur bence. Aracı hangi ay aldınız bilmiyorum ama, 2011 başında aldıysanız yılda 15 bin km yapıyorsunuz ki, dizelin eşiğinde bir değer bu. Ek olarak yüksek torkun verdiği sürüş keyfi de bambaşka. Hani golf 7 1.6 tdi olsa golf derdim. Ama burda golf'ün kaybettirdiği kazandırdığından daha fazla bence.
Sayın aytürk Aracımı 2011 yılı Mart aynin basında almıştım. 2013 Mart ayında 2. Yılına girecek. Aslında dediğiniz gibi 15000 km senede yapıyorum. En asgari yılda yine aynı kilometreleri yaparım. Yani daha kaliteli iç mekan ve güvenlik donanımı beni ciddi cezbediyor.
Cok sert sürüşler yada yuksek süratleri uzun yapanlardan değilimde kısmen de olsa bazen performansli kullanırım aracı.
quote:
Orijinalden alıntı: Stand Alone
quote:
Orijinalden alıntı: 038poyraz
Sayın DH-DN Bende iste tam bu konularda kararsız kalıyorum. Bayide 1.2 tsı motorlu jetta var onun sürüsünü yapmıştım daha önce, bu motora göre focusun motoru bariz daha performansli hissettiriyor kendini. Ama bir yandan da focusun iç malzeme kalitesi ve güvenlik seviyesi konusunda Golf ile rekabet edecek düzeyde degil. Aslında focustan cok memnunum dediğim gibi, biraz daha yumuşak suspansiyonu olsa mesela diyorum bazen. Allah korusun bir kaza anında fıçısında gayet sağlam ve kaliteli olduğunu düşünüyorum ama hani golf te yeni ya biraz kafa karıştırıyor iste. Golf ile test sürüsü bu hafta salı gunü yapmayı düşünüyorum ama Yinede tam bir karar verme süreci olmayacak gibi. Dediğiniz gibi cok ta ekonomik olmaz mı acaba 1.2 tsı? Malum benzin fiyatları uçmuş gitmiş dizel de ise ciddi ekonomik buna göre bence. Reelde sizce ne kadar fark olur?
Merhaba 038poyraz arkadaşım,
Söylemiş olduğunuz gibi, Türkiye'de 1.6 dizel motor artık sömürü unsuru olarak kullanılıyor. Bence 1.6 TDI motor, Golf 7 için gerçekten gereksiz bir hale getirilmiş durumda. 1.4 TSI ile 1.2 TSI bu konuda seçim yapılması gerekilen motorlar. 1.2 TSI aynı zamanda vergilendirme açısında da avantajlı ama 1.4 TSI motora göre performans açısından bir dezavantaj sağlar diye düşünüyorum.
Burada önemli olan sizin beklentileriniz. Performans beklentiniz yoksa 1.2 TSI düşünülebilir. Küçük hacimli motorların uzun yolda yüksek hızlara çıkıldığında fazla yakıt harcadığını da unutmamak gerekir. Focus'tan sonra Golf ile daha kaliteli bir iç mekana sahip olacaksınız ama 1.6 TDCI motorun ekonomisi ile 1.2 TSI motorla aynı ekonomiyi tutturmanın zor olacağını düşünüyorum. Yılda ne kadar km yapıyorsunuz, bu da önemli. Bence dizele vereceğiniz fiyat farkını farklı yerler için de kullanabilirsiniz.
Alıntıları Göster
Ben de titanium tdci 5d vardı 2009 model 30bindeyken 40 bine sattım ama pişman oldum.Bu araçlar tip olarakta kalite olarakta gayet iyi araçlar.Bu donanımda aracı yeniden alsan 60bine ancak alırsın.Hele ki dizelden benzinliye geçmek bence hazmedilmesi zor bir durum olur.Biraz daha aracını kullanmanı tavsiye ederim.
quote:
Orijinalden alıntı: 038poyraz
Sayın DH-DN Bende iste tam bu konularda kararsız kalıyorum. Bayide 1.2 tsı motorlu jetta var onun sürüsünü yapmıştım daha önce, bu motora göre focusun motoru bariz daha performansli hissettiriyor kendini. Ama bir yandan da focusun iç malzeme kalitesi ve güvenlik seviyesi konusunda Golf ile rekabet edecek düzeyde degil. Aslında focustan cok memnunum dediğim gibi, biraz daha yumuşak suspansiyonu olsa mesela diyorum bazen. Allah korusun bir kaza anında fıçısında gayet sağlam ve kaliteli olduğunu düşünüyorum ama hani golf te yeni ya biraz kafa karıştırıyor iste. Golf ile test sürüsü bu hafta salı gunü yapmayı düşünüyorum ama Yinede tam bir karar verme süreci olmayacak gibi. Dediğiniz gibi cok ta ekonomik olmaz mı acaba 1.2 tsı? Malum benzin fiyatları uçmuş gitmiş dizel de ise ciddi ekonomik buna göre bence. Reelde sizce ne kadar fark olur?
Allah aşkına golfün neresi yeni. Golf 5 kasanın güncellenmiş versiyonu. Bariz olan tek geliştirme yeni bir platform ürünü olması. Dizel focusu satıp, benzinli golfmu alacaksın. Hiç gerek yok.
DH-DN ; Evet malesef ülkemizde dizel araclar icin cok ac gözlü fiyatlar istenir oldu. Özellikle golfteki bu fark cok cok fazla. İnsanlarin bu tutarı amorti etmesi uzun yıllar alır. Ama kimselere birsey diyemeyiz tercihlerinden dolayı, çünkü gördüğüm tabloda fiyatını en son sorun yapıyorlar bence. Ziraa dizel ve bu fiyata alıcısı gayette var, netice olarak bence sıfır alımlarda bu fark cok acımasız. O yüzden tsı fiyatları dizele oranla daha gerçekçi fiyatlar. 1.4 tsı bence olsa cok daha iyi olur gibi ama fazladan yakıt tüketimi cok daha fazla üzer uzun vadede. Bu yüzden 1.2 cazip gibi ama ilerisi nasıl olur kestirmek orası var
Ts 1967 Gercekten bu aracı alıp kullanmış sonra satmış kime rastlasam dediğinizi söylüyor. Satanlar ilerisinde hep pişman yada az daha kullansaydım diyor. Dediğiniz gibi bir hata olmaması icin sizlerin fikirleri beni ciddi anlamda sonuca ulaştıracak, bu yüzden ayrıca teşekkür ederim
Acr
Gercekten dış tasarım olarak golf bayağı yavan duruyor, dediğiniz gibi her ne kadar yeni platform olsada sanki eskisinin aynı gibi. Zaten focusun dış tasarımı bence son çıkan kasasından bile guzel. Focusun da son kasası bence rezil bir görünümde. Ford bu çizgisinde bence fazla kalmamalı. Birde golf focusa göre daha kısa ve daha dar bir arac. Ama içindeki malzeme kalitesi gercekten farkli
quote:
Orijinalden alıntı: 038poyraz
quote:
Orijinalden alıntı: 26_____
40 a satamazsin bn titanium 40 satamiyorum piyasa su siralar ölu mayis hazirani bekle kalite bakimindan atlarsin ama yakit bakimindan diplerde gezersin bn golf satip focus aldim simdiki aklim olsa almazdimda neyse
Yaşadığım yerdeki piyasada alıcısı var. Ben aracımdan memnunum siz neden böyle düşünüyorsunuz
2008 de sifir golf aldim benzinliydi ve artik gina geldi tup taktirmayi (hata ettim sanirim) sattim 1.6 mpi motordu. 2012 eylul ayinda 2010 model titanium focus aldim donanim olarak super aldigim fiyat super motor guzel ama ici dandik acikcasi acayip bi kalite farki var bn acikcasi golfun icindeki hazzi focus ta alamiorum hee yakit konusunda cok cok iyi degil balikesirdeyim 6.8 /6.1/8.1 bu seviyelerde dolasiorum gerci kisa surus ve kis sartlari etken bu duruma sole soliyim bi depo ile s.ici 700 gidiorum bnm icin arabanin ici onemli ama focus gibi araba salakliklarla dolu cc de isiklandirma yok en baslica saclalik ya yagmur sensoru yapiosun onler calisio niye arkasi calismaz anlyamiorum neyse yaza bn satarim bunu diorum ama bu muadildeki araba nerden baksan 50 den asagiyada bulamam gibi
quote:
Orijinalden alıntı: ts1967
Ben de titanium tdci 5d vardı 2009 model 30bindeyken 40 bine sattım ama pişman oldum.Bu araçlar tip olarakta kalite olarakta gayet iyi araçlar.Bu donanımda aracı yeniden alsan 60bine ancak alırsın.Hele ki dizelden benzinliye geçmek bence hazmedilmesi zor bir durum olur.Biraz daha aracını kullanmanı tavsiye ederim.
Aslında dediğiniz gibi. Şimdilerde aynısının son kasası gercekten 60i buluyor. Tamam arac yeni kasa ama o kadar da fark yok gibi. Focusun son modellerinin dizelleri 6 ileri vites, ve kabin izolasyonu selefine göre başarılı. Ama ikisi icin verilen fiyat cok yuksek
quote:
Orijinalden alıntı: 038poyraz
quote:
Orijinalden alıntı: ts1967
Ben de titanium tdci 5d vardı 2009 model 30bindeyken 40 bine sattım ama pişman oldum.Bu araçlar tip olarakta kalite olarakta gayet iyi araçlar.Bu donanımda aracı yeniden alsan 60bine ancak alırsın.Hele ki dizelden benzinliye geçmek bence hazmedilmesi zor bir durum olur.Biraz daha aracını kullanmanı tavsiye ederim.
Aslında dediğiniz gibi. Şimdilerde aynısının son kasası gercekten 60i buluyor. Tamam arac yeni kasa ama o kadar da fark yok gibi. Focusun son modellerinin dizelleri 6 ileri vites, ve kabin izolasyonu selefine göre başarılı. Ama ikisi icin verilen fiyat cok yuksek
Alıntıları Göster
Dizel C sınıfı bir araba demek, her türlü 40.000 TL üstü para demek. Bence siz Focus kullanmaya devam edin derim, bu devirde ekonomi de artık önemli.
quote:
Orijinalden alıntı: 26_____
quote:
Orijinalden alıntı: 038poyraz
quote:
Orijinalden alıntı: 26_____
40 a satamazsin bn titanium 40 satamiyorum piyasa su siralar ölu mayis hazirani bekle kalite bakimindan atlarsin ama yakit bakimindan diplerde gezersin bn golf satip focus aldim simdiki aklim olsa almazdimda neyse
Yaşadığım yerdeki piyasada alıcısı var. Ben aracımdan memnunum siz neden böyle düşünüyorsunuz
2008 de sifir golf aldim benzinliydi ve artik gina geldi tup taktirmayi (hata ettim sanirim) sattim 1.6 mpi motordu. 2012 eylul ayinda 2010 model titanium focus aldim donanim olarak super aldigim fiyat super motor guzel ama ici dandik acikcasi acayip bi kalite farki var bn acikcasi golfun icindeki hazzi focus ta alamiorum hee yakit konusunda cok cok iyi degil balikesirdeyim 6.8 /6.1/8.1 bu seviyelerde dolasiorum gerci kisa surus ve kis sartlari etken bu duruma sole soliyim bi depo ile s.ici 700 gidiorum bnm icin arabanin ici onemli ama focus gibi araba salakliklarla dolu cc de isiklandirma yok en baslica saclalik ya yagmur sensoru yapiosun onler calisio niye arkasi calismaz anlyamiorum neyse yaza bn satarim bunu diorum ama bu muadildeki araba nerden baksan 50 den asagiyada bulamam gibi
Evet focusun malzeme kalitesi golfe göre bariz basit kalıyor, ama Yinede cok şükür ki icinde citirti ses falan yok benim araçta. Sizin tüketim bayağı fazla geldi bana, cok kısa mesafelerde kullanıyorsunuz galiba, bu şekildeki bir kullanımda hemen her arac aynı yakar kanaatindeyim. Evet cc tuşlarında ışık olmamasını bende cok saçma buluyorum, ama bu iç mekan kalitesi icin de bazen düşünmüyor da değilim, yazık günah sırf bunun icin arac değiştirilir mı diye. Ama iste insanoğlu boyle
quote:
Orijinalden alıntı: DH-DN
Dizel C sınıfı bir araba demek, her türlü 40.000 TL üstü para demek. Bence siz Focus kullanmaya devam edin derim, bu devirde ekonomi de artık önemli.
Haklısınız, en mantiklisi ekonomik olanını düşünmek, ileride bütün hevesleri unutturur cepten çıkan para. İyisi mı kullanmaya devam etmek. Ama golfteki kaliteli iç mekan da hep kendini düşündürecek