Arkadaşlar dizel araçlarda turbonun zarar görmemesi için araç bir süre rölantide çalıştırılıp,sonra kontağın kapatılması gerektiği söyleniyor. Bu doğru ise,bir süre bekledikten sonra,kontağı kapatırken birden sıfıra mı getirmeli yoksa önce kontak iki konumundayken motor stop ettirilmeli sonra da turbonun durma sesini duyup sonra anahtarı sıfır konumuna getirip,çıkarmak mı gerekir? Saygılar.
quote:
Orjinalden alıntı: blueblood34
Arkadaşlar dizel araçlarda turbonun zarar görmemesi için araç bir süre rölantide çalıştırılıp,sonra kontağın kapatılması gerektiği söyleniyor. Bu doğru ise,bir süre bekledikten sonra,kontağı kapatırken birden sıfıra mı getirmeli yoksa önce kontak iki konumundayken motor stop ettirilmeli sonra da turbonun durma sesini duyup sonra anahtarı sıfır konumuna getirip,çıkarmak mı gerekir? Saygılar.
turbo elektronik veya elektrikli bir sistem değildir bu nedenle aracı rölantide 1-2 dk beklettikten sonra araç stop edilebilir.Bu benim şahsi kanaatim bu parça ile ilgili okuduklarım bu kanaati, edinmeme yol açtı forumdaki ustalarda ayrıca bakar.İlave olarak araç stop edilmeden önce kontağa bağlı çalışan far,teyp,kalorifer klima vb cihazlar önce kapatılıp sonra kontak kapatılmalıdır.Bu aracın ilk çalışmasındaki güç dengesizliklerinden bu tür donanımı korur.Motor ilk çalıştırılırken bunların kapalı olması aracın daha kolay çalışmasını sağlar.Aracın elektrik sistemine ek yük bindirmez.