Şimdi Ara

FOCUSUN MOTOR ÖMRÜ NEDİR? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
11.310
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • quote:

    Orjinalden alıntı: kermo


    quote:

    Orjinalden alıntı: asbengu

    aslını sorarsanız 500 bin neki.
    ben 2 yaşında ve 950 bin km de(günü günü ne bakımlı) marea bile gördüm.bir pazarlamacınındı.

    o zaman focusun ki de 1 milyonu devirir gibi geliyor bana, lakin canlı örnek varmı diye bu konuyu açtım.


    Bu pazarlamacının 2 yılda 950.000 km yapması için günde 1301 km yol yapması gerekir bu da günde en az 10 saatinin direksiyon başında geçmesi ve Türkiye'yi kuzeyden güneye geçmesi anlamına geliyor bu adam nezaman yemek yer ,nezaman dinlenir, nezaman uyur nezaman tatil yapar bünye bunu nasıl kaldırır bu nu anlayamadım





  • arkadaşlar biraz abartmışlar pug 2 milyon km yapmış falanda filan
    pug normal şartlarda 150-200 bin km civarında yapar ama bu arada 2 defa baskı 1 defa motor 1 ve 2 defa da turbo ver

    Gelelim forda focus sağlam iyi bir araba ama 1000000 falan sadece rüya normal kullanımla birlikte tahminimce en fazla 300-350 bin yapar şimdi arkadaşlar arabanın çok km yapmasın değil arabadan verim almak da önemli fordu sen 800000 km de kullanırsın ama yakıtı anormalleşir motordan verim alınmaz olur bir bis

    şahinle doğanla 600-800 bin km yapanlar o km ye kadar en az 6-8 defa motor yapmışlardır çünkü kendim kullandığım için biliyorum 60-70 bin km den sonra kuş serisinin motorları kompresyon kaçağı halk tabiri ile üflemeye başlar kısaca sekmanlar aşındığı için yaktın ve havanın karışımından olan sıkıştırma gücündeki basıncı kaçırmaya başlar bu da arabalardaki çekiş gücünü azaltır taşıma gücünü azaltır ve yakıt falza arcamaya başlanır.
    Esasen motor yaptırma olarak tabir edilen şey de budur sekmanları değiştirme. tabi bazen motorun aşınma derecesine göre siboplar gömlekler belkide pistonlar değişir ama esas gücü tutan sekmalardır.




  • Tabii bu motor bitme sekman olayı dizel den benzinli motora göre değişir.
    söylediklerinin hebsine katılıyorum.
    şöyle bir gerçek varki
    üzülerek söylüyorum alman aracalarında en çabuk yorulan araçta (kırma american-germany) Ford lar.
    hele TR imalatları daha berbat bunu Ticari binek olarak söylüyorum.
    avrupada üretilen yani almancı fordlar tez dayanmıyor Tr ye

    quote:

    Orjinalden alıntı: Halim7889

    arkadaşlar biraz abartmışlar pug 2 milyon km yapmış falanda filan
    pug normal şartlarda 150-200 bin km civarında yapar ama bu arada 2 defa baskı 1 defa motor 1 ve 2 defa da turbo ver

    Gelelim forda focus sağlam iyi bir araba ama 1000000 falan sadece rüya normal kullanımla birlikte tahminimce en fazla 300-350 bin yapar şimdi arkadaşlar arabanın çok km yapmasın değil arabadan verim almak da önemli fordu sen 800000 km de kullanırsın ama yakıtı anormalleşir motordan verim alınmaz olur bir bis

    şahinle doğanla 600-800 bin km yapanlar o km ye kadar en az 6-8 defa motor yapmışlardır çünkü kendim kullandığım için biliyorum 60-70 bin km den sonra kuş serisinin motorları kompresyon kaçağı halk tabiri ile üflemeye başlar kısaca sekmanlar aşındığı için yaktın ve havanın karışımından olan sıkıştırma gücündeki basıncı kaçırmaya başlar bu da arabalardaki çekiş gücünü azaltır taşıma gücünü azaltır ve yakıt falza arcamaya başlanır.
    Esasen motor yaptırma olarak tabir edilen şey de budur sekmanları değiştirme. tabi bazen motorun aşınma derecesine göre siboplar gömlekler belkide pistonlar değişir ama esas gücü tutan sekmalardır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Halim7889

    arkadaşlar biraz abartmışlar pug 2 milyon km yapmış falanda filan
    pug normal şartlarda 150-200 bin km civarında yapar ama bu arada 2 defa baskı 1 defa motor 1 ve 2 defa da turbo ver

    Gelelim forda focus sağlam iyi bir araba ama 1000000 falan sadece rüya normal kullanımla birlikte tahminimce en fazla 300-350 bin yapar şimdi arkadaşlar arabanın çok km yapmasın değil arabadan verim almak da önemli fordu sen 800000 km de kullanırsın ama yakıtı anormalleşir motordan verim alınmaz olur bir bis

    şahinle doğanla 600-800 bin km yapanlar o km ye kadar en az 6-8 defa motor yapmışlardır çünkü kendim kullandığım için biliyorum 60-70 bin km den sonra kuş serisinin motorları kompresyon kaçağı halk tabiri ile üflemeye başlar kısaca sekmanlar aşındığı için yaktın ve havanın karışımından olan sıkıştırma gücündeki basıncı kaçırmaya başlar bu da arabalardaki çekiş gücünü azaltır taşıma gücünü azaltır ve yakıt falza arcamaya başlanır.
    Esasen motor yaptırma olarak tabir edilen şey de budur sekmanları değiştirme. tabi bazen motorun aşınma derecesine göre siboplar gömlekler belkide pistonlar değişir ama esas gücü tutan sekmalardır.



    Selamlar,
    Sonuçta PSA grubu üretimi olan bu motorun ömrü Ford içinde peguet veya kullanılan diğer benzer araçlar için fark etmeyecektir gibi gözüksede yazılımları farklıdır.Şanzıman oranları farklıdır, araç ağırlıkları farklıdır.Bu da fark yaratır.
    Dahası bir motor için en önemli konulardan biri nasıl kullanıldığıdır. Öyle kullanıcılar var ki 1900-2500 devir aralığında araç kullanıyorlar. Hatta halk içinde bu tür kullanılmış araç için, açılmamış, motoru daha sıkı gibi tabirler kullanırlar. Aslında olay parçaların birbirine ulan uyum sürecidir.
    Her parça belli telorans oranlarında üretilirler ama ilk çalışma süreçlerinde birbirlerine uyumları daha düşüktür.Yani parçaların sürtünme miktarı fazladır.
    Buda yapılan Km lerle dahası dakika devirlerle ideal değerlere düşer, belli km den sonra ise aşınma etkisiyle toleransların dışına doğru düşer. Tabiki burda yapılan devir sayısı çok önemlidir. Aslında motorların yaptığı devir ölçeklenebilseydi ,motor ömrü açısından daha doğru olurdu , bu mümkün olmadığı için yapılan km baz alınmıştır. Düşük devirde kullanılan bir dieselin ömrü yüksek devirde kullanılana göre 2 veya 3 kat fazla olabilir. Bu tür kullanımlar tabii ki istisna teşkil etmeyecek kadar da azdır ama hiç yok değildir. Bu şartlarda kullanılan bir 1.6 tdci 1000000 km yi pratikte aşacağına inanıyorum. Ama üst yazımda da belirttiğim gibi sadece besleme sistemi için değişecek ekipman bedeli bile bunu gereksiz hale getiriyor.Bu yüzden de konunun teorikte kalması daha doğru.
    Özellikle peuguet için söylediklerim, focus I ve II için rakip 307 ve 308 modeli içindir ve motor konusundan ziyade de aracın geneli kast edilmiştir.
    Bu arada internette baktığımda 200000 km aşmış focus ve peugoet ler var bazılarını aradım hiç motor yaptırmamışlar ve durumu iyi diyorlar???
    Daha öncede yazdım samandıra intercity rentacar da 420000 km yapmış focus gördüm hiç motor falanda yapılmamış. Ama bunlar dediğim gibi istisna.

    Bu arada Herkesin Kurban Bayramı Mübarak olsun Arkadaşlar.




  • Focus II HB tdci cvt şanzuman şu an 60.000 km de tık yok arkadaşlar
    sorunum olursa buraya yazarım
  • USTAMIN DEDİĞİNE GÖRE FORD BENZİNLİ ZETEC MOTORLARI KOMPLE BLOK KULLANIYORMUŞ GÖMLEK FİLAN YOKMUŞ O YÜZDEN MOTOR YAPTIRMASI ÇOK PAHALIYA GELİYORMUŞ ?
  • sayın mendel50 motorun kaça yapıldığını değil ömrünü konuşuyorduk, genede sağol.

    ama bunuda demeden geçmeyeceğim, motorumuz uzun ömürlü ise (300 bin üstü) varsın tamiri pahalı olsun.
  • benım focusum 160 000 km de perıyodık olarak yagını degiştiriyorum 5 30 yagda 10000 de 1 lt eksıltıyor .(ama süreklı tamamlıyorum 200 gr lık ölculerle )10x40 yagla 500 gr ancak eksıltıyorbu normalmı .motorun bitik olması için ne kadar eksıltmesı söz konusu olur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: izh pickup

    benım focusum 160 000 km de perıyodık olarak yagını degiştiriyorum 5 30 yagda 10000 de 1 lt eksıltıyor .(ama süreklı tamamlıyorum 200 gr lık ölculerle )10x40 yagla 500 gr ancak eksıltıyorbu normalmı .motorun bitik olması için ne kadar eksıltmesı söz konusu olur



    Selamlar,

    5-30 orjinal yağıdır, daha önce 10-40 mı kullanılmış yoksa 5-30 mu. bunu sormamım sebebi uzun süre daha kalın yağ kullanılan (vikozitesi daha düşük) motorlarda daha sonradan ince yağ kullanıldığında keçeler ve fitillerde yağ kaçırması olması normaldir.
    Benim 1999 hb ghia aracımı 2004 de sattığımda 130000 km deydi ve hep 5-30 kullanılmıştık, yağ eksiltemisi hiç yoktu yada benim tespit edemediğim kadar azdı. (100-200 gr)
    Bana 160000 km deki bir focus için 15000 km periyodda 1 litre yağ çok geldi. Bence bir servise kontrol ettirin.Özellikle kaçakları ayrıntılı olarak kontrol etsinler.Eksozdan azda olsa beyaz duman falan atmıyordur umarım. bunuda kontrol ettirin.
    Gerçi şirkette kulladığım 2007 yeni kasa corsa 1,3 multijet 75 hp lik motorda daha 15000 km olmadan 1 litre yağ eksiltti. Bu araçtan 11 tane aldık ve hepsinin yağ tamamlama ikazı (bu ikazı veren bir ekstra uyarı lambası var) 6000- 10000 km aralığında yandılar.Kendi kullandığımada 11000 km de iken 1 litre yağ ilave ettim.Şimdiki bazı yeni nesil arabalarda yağ yakma miktarı biraz fazla olabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 27 Aralık 2007; 9:54:02 >




  • eeğr bahsettiğiniz eksiltme miktarları oluyorsa 10-40 yağı kullanmanız daha uygun gibi görünüyor tanbii kiaşırı kış şartları yoksa .Aşırıdan kastım -20 derece ve altı .
    quote:

    Orjinalden alıntı: izh pickup

    benım focusum 160 000 km de perıyodık olarak yagını degiştiriyorum 5 30 yagda 10000 de 1 lt eksıltıyor .(ama süreklı tamamlıyorum 200 gr lık ölculerle )10x40 yagla 500 gr ancak eksıltıyorbu normalmı .motorun bitik olması için ne kadar eksıltmesı söz konusu olur

  • gerçi ben arabayı avrupa da daha çok yetkılı servıse götürdüm.buraada ford un 1 lt ye kadar yag eksıltmesını normal oldugunu söylemıslerdi.arkadaslar hiç eksıltmıyor deyınce biraz tereddute düstüm.
  • avrupada malum genelde araçlar yüksek süratte km yapıyor otobanları sağolsun.
    biz ise tatilden tatile 120 km yi görüyoruz. dolayısı ile devamlı devirli/süratli kullanılan aracın yağ yakması normaldir.

    bunun canlı şahidide gene benim .şöyleki benim aracın aynısı bir müteahhitte var oda 10.000 km de 1lt yakıyor dedi. benimki yakmıyor. çünkü ben genelde şehir içi o ş.dışı kullanıyor. (aynı yağı kullanıyorduk.)

    bütün mesele kullanım tarzı yani+yağın kalitesi
  • Frd motorları 30 yıl öncede 1 milyon km yi rahat geçerdi şimdide geçerler. Ford un motor ömrü sıkıntısı yok yeterki doğru yakıt ve doğru bakımı yapın yağ eksiltmeymiş 200gram yağlada o motorlar çalışır hiç merak etmeyin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    USTAMIN DEDİĞİNE GÖRE FORD BENZİNLİ ZETEC MOTORLARI KOMPLE BLOK KULLANIYORMUŞ GÖMLEK FİLAN YOKMUŞ O YÜZDEN MOTOR YAPTIRMASI ÇOK PAHALIYA GELİYORMUŞ ?


    Bu iddianın aslı var mıdır?Forumda hiç üzerinde durulmamış..Öyle bakıp geçilecek birşey değil...Bilgisi olanlar aktarırsa sevinirim..Dizel motor mu ki bu?! Ne kadara mal oluyor motor yapımı, yaptıran var mı?
  • bencede focusun motoru bıtmez.. benım teyzemde var vallla bayan olması yusunden arabayı çok kotu kullnıo
    ama araba genede hıc servıse gitmedı yanı çok gusel bı araba focusss adamlar yapıo yaaa... valla bn cok begenyrm focusları arabalrdan hıc ses gelmıo ne gusel tintin gidio....[simage][/simage]
  • quote:

    Orjinalden alıntı: x15


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    USTAMIN DEDİĞİNE GÖRE FORD BENZİNLİ ZETEC MOTORLARI KOMPLE BLOK KULLANIYORMUŞ GÖMLEK FİLAN YOKMUŞ O YÜZDEN MOTOR YAPTIRMASI ÇOK PAHALIYA GELİYORMUŞ ?


    Bu iddianın aslı var mıdır?Forumda hiç üzerinde durulmamış..Öyle bakıp geçilecek birşey değil...Bilgisi olanlar aktarırsa sevinirim..Dizel motor mu ki bu?! Ne kadara mal oluyor motor yapımı, yaptıran var mı?

    Merhaba

    Mondeom vardı ve yetkili servis dışında birkaç yere götürdüğümde ....geyikten problemlerle ilgili örnek dandik benzin vuruntu yapar,dandik yağda metal vuruntusu sesi çıkartırır...blabla kendini bilmiş ustalar hemen subaplar yok motor yapılcak yok bunlar zaten yeni teknoloji dağılıyor hemen yok aluminyum blok at çöpe.....bir tane ustada gördüm hiç derdi olmayan motora yok yağ yakıyormuş yok bilmem ne diye motor yaptığını gördüm sonra aynı arabayı yapıldıktan sonra yetkili servise götürdüm aynı dönem belçika fabrikadan gelen ekip vardı çok güldüler. Adam motoru açıp temizleyip toplamış ama kalibre bile edememiş yağ yakmada yok çok güzel açıkladı birkaç defa farklı incelikte yağ değişimi yapılmış marka farklılığından dolayı bu gariplikler olur ama bu motorlar zaten 500.000km de bile sorun çıkarmazki manyakmı sizin servisler dediler gittiler...................
    efsanelere inanmayın.




  • focus bir defa alıyosun daha sonra yeni kasa çıkınca motorsuz alıp mevcut eski motoru takiyosun focusun motoru bitmezki kasadan kasaya gezer
  • ford motoru gerçekten sağlamdır. eğer bakımları zamanında yapılırsa
  • herkese paylaşım için özellikle PERPEREK e teşekkürler:
    çok doyurucu oldu.
  • Hiç yok mu focus motoru yaptıran ya da yapıldığını duyan...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.