en eski focus 99 model ne zaman bitecek daha bir 20 yıl daha bekle
quote:
Orjinalden alıntı: gacara_53
ford motoru gerçekten sağlamdır. eğer bakımları zamanında yapılırsa
Kesinlikle.. Yurdum insanında maalesef bakımdan kaçma olayı sıklıkla rastlanabiliyor... Neymiş maliyetmiş.. Düzgün bakım motorun ömrü için o kadar önemli ki..
Zamanında efsana kasa corolla'mız vardı. Her bakımına harfiyen kilometresinde giderdik.. 4 sene kullandık, arabayı satarken ilk günkü halinden (motor olarak) hiç bir farkı yoktu. Hatta alan adam bile 'merdecesim bile böyle kaçmıyor' diyordu
arkadaşlar herkese merhaba, şunu merak ediyorum, acaba ford önümüzdeki 1-2 yıl içinde, focusta veya başka bir modelde düşük hacimli yüksek beygirli tıpkı vw'de olduğu gibi bir motor üretecekmi. bununla ilgili bir bilgisi olan varmı.
Onno ustayı bilen bilir, Ford focus 2 nin benzinli motorunun 100 bin km testini bitirdiler (ülkemiz şartlarında) ve motorunu Onno ustaya incelettiler, Onno ustanın yorumu şu oldu "100 bin km daha sorunsuz gidecek kadar az aşınmış" focus 1 in 100 bin km testinide auto bild yapmıştı "ford bu işi öğrenmiş" şeklinde başlık atmışlardı, motor için aynı yorum yapıldı. Sanırım motor ömrü nedir? sorusuna cevap olmuştur. Tdci kullanıcılarına bir hatırlatma 20-30 bin km arası turbo hortumu neredeyse %50 focusta yırtılıyor dikkat!!!
Eee TDCI kullanıcısı biliyor altındaki canavarı köklemedende yapamıyor O güce hortum dayanamıyor tabii
İlk nesil intercooler borularındaki bir tasarım hatasından kaynaklanan bir yırtıktı o. 2007 model ve sonrasında sorun giderildi. Daha eski modellerde de yeni nesil borunun montajını servislerde ücretsiz olarak yaptırabilirsiniz...
Ford motorlarında (dizel benzinli farketmez) gömlek yok. Ve blok aluminyum. Eğer tamir sekmanı ile bile kompresyon yükseltilemeyecek hale geldiyse motor, blok değiştirmek dışında bir alternatifiniz yok.
1.4 ve 1.6 Dizel motorlarında yüzer gömlek sistemi kullanılıyor. Yeni 1.6 benzinlilerinde de aynı sisteme geçtiler. Şu an mondeodaki 1.6 yüzer gömlekli. Makyaj sonrası aynı bloğu focus ve fiestada falanda kullanmaya başlayacaklar. Dolayısı ile bu bloklar aşındıktan sonra gömlek çakılacak kadar yere sahip değiller. Eğer silindirde aşınmadan dolayı genişleme olursa tamir sekmanı adı verilen standarttan daha geniş sekman ile değiştirilir. Bunların birkaç tipi var. En genişi kullandıktan sonra bloğu değiştirmek dışında bir şansınız yok zaten. Bakımı zamanında ve doğru yapılan bir benzinli motor ortalama 200 K km de sekman istese Yaklaşık 600- ile 800 bin km arasında motor ömrü var diyebiliriz. Tabi o arada kaç kere debriyaj kaç kere amortisör kaç kere diğer parçalardan değiştirdiğinizi hesaba katarsanız arabayı 200 bin kmye gelince satmanız en mantıklısı.
Demekki ortaya şu çıkıyor. Dizel motorları üreten Citroen (PSA) grubuda bir aferin'i hak ediyor o zaman...
quote:
Orjinalden alıntı: c-max
Onno ustayı bilen bilir, Ford focus 2 nin benzinli motorunun 100 bin km testini bitirdiler (ülkemiz şartlarında) ve motorunu Onno ustaya incelettiler, Onno ustanın yorumu şu oldu "100 bin km daha sorunsuz gidecek kadar az aşınmış" focus 1 in 100 bin km testinide auto bild yapmıştı "ford bu işi öğrenmiş" şeklinde başlık atmışlardı, motor için aynı yorum yapıldı. Sanırım motor ömrü nedir? sorusuna cevap olmuştur. Tdci kullanıcılarına bir hatırlatma 20-30 bin km arası turbo hortumu neredeyse %50 focusta yırtılıyor dikkat!!!
Ben tam anlamadim o zaman motor omru 200.000 mi demek istemis?
Uzun dönem testleri 100 bin km yapılır, sonra araç tamamen sökülür ve tüm parçalar değerlendirilir, test süresi 100 bin olduğu için hep bu ifadeler kullanılır yani 2. 100 bin testinde bile sorun çıkarmasını beklemediğini anlatmak için. "C segmentinde" ki arabalar arasında bildiğim en uzun dönem motor dayanıklılığı 243 bin km boyunca sorun çıkarmayan opel astra sonra aracı satıp focus aldı arkadaşım:)
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme