Şimdi Ara

FOCUSUN MOTOR ÖMRÜ NEDİR?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
50
Cevap
0
Favori
11.308
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tabiki bu sorunun cevabı çok değişkendir.
    kullanıcı faktörü,iklim ve bakımların zamanında yapılması, yakıtın temizliği, hatta lpg li olup olmaması ... vs. vs diye uzar gider bu liste.
    hepsi doğrudur,etkiler.
    ama biz burda güncel yaşamdan örneklerle tecrübelerimizi paylasalım diyorum.Benzin-dizel-lpg farketmez,sadece belirtelim.

    BU BÖLÜM ÖZELLİKLE ESKİ VEYA ÇOK KM YAPAN KULLANICILARA HİTAP EDİYOR.

    SİZİN VEYA YAKIN ÇEVRENİZDEKİLERİN FOCUSLARI KAÇ KM DE?
    İLK CİDDİ MOTOR ARIZASINI NE ZAMAN YAPTI(TABİ YAPTIYSA)?



  • focusun motoru bitmez. normal kullanımda 500bin km gider sanırım ama amele kullanımda 200bini devirir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gacara_53

    focusun motoru bitmez. normal kullanımda 500bin km gider sanırım ama amele kullanımda 200bini devirir
    quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    focusun motoru bitmez. normal kullanımda 500bin km gider sanırım ama amele kullanımda 200bini devirir

    Evet bitmez.Ford'ların hep iyi motoru olmuştur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.BULUT

    quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    focusun motoru bitmez. normal kullanımda 500bin km gider sanırım ama amele kullanımda 200bini devirir

    Evet bitmez.Ford'ların hep iyi motoru olmuştur

    Alıntıları Göster
    aslını sorarsanız 500 bin neki.
    ben 2 yaşında ve 950 bin km de(günü günü ne bakımlı) marea bile gördüm.bir pazarlamacınındı.

    o zaman focusun ki de 1 milyonu devirir gibi geliyor bana, lakin canlı örnek varmı diye bu konuyu açtım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbengu

    aslını sorarsanız 500 bin neki.
    ben 2 yaşında ve 950 bin km de(günü günü ne bakımlı) marea bile gördüm.bir pazarlamacınındı.

    o zaman focusun ki de 1 milyonu devirir gibi geliyor bana, lakin canlı örnek varmı diye bu konuyu açtım.

    Alıntıları Göster
    Aynı motoru kullanan peugeot 308'in 2milyon km testini rahatlıkla geçtiğini söylüyor peugeot nun türkçe web sayfasında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaTToRi

    Aynı motoru kullanan peugeot 308'in 2milyon km testini rahatlıkla geçtiğini söylüyor peugeot nun türkçe web sayfasında.

    Alıntıları Göster
    Fransızlar 2 milyonu deviriyorsa.Bilinki focusun ömrü bitmez abi.Yapabildiği yere kadar.Ölçememişler zaten ne kadar yaptığını...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F93BE544A

    Fransızlar 2 milyonu deviriyorsa.Bilinki focusun ömrü bitmez abi.Yapabildiği yere kadar.Ölçememişler zaten ne kadar yaptığını...

    Alıntıları Göster
    2 milyon km (bayağı iddialı ama) benzinmi dizel mi?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    motor ömrü kaç km ?
    18 yıl önce açıldı
    Nedir bu ZETEC motor ???
    19 yıl önce açıldı
    BMW MOTOR ÖMRÜ
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbengu

    2 milyon km (bayağı iddialı ama) benzinmi dizel mi?

    Alıntıları Göster
    Tabiki dizeldir
  • Selamlar,

    Focus I 1.6 benzinli için araç kiralama şirketlerinde 450000 km yi yapan araçlar görmüştüm, burdaki ustalar bu motorun düzgün bakımla, en az 700000 km leri yapması muhtemel olduğunu söylemişlerdi.Forumda da bir arkadaş mondeo ile 750000 km lerden bahsetmişti aracın ilk sahibiymiş 10 seneyi aşkındır kullanıyormuş. Benim eski focus I 1,6 100 hp 5 sene sonunda 130000 km deydi ve çok iyi durumdaydı, yağ eksiltme sorunu falan hiç bir şey yoktu.
    focus II 1.6 diesel için düzgün bakımla 1000000 lar rahatlıkla aşılabilir olmalı. Ama turbo ve diğer yakıt sistemi diesel pompası bu kmler boyunca kaç defa değişir bunu söylemek zor.
    Normalde 1.6 tdci larda 100000 km turbo değişimi 200000 km de ise enjektörlerin değişmesi gerekiyor. (Normalde 300000 km bosch belirttiği ömür) Pompanında revizyon görmesi gerekecektir.
    Bunlarıda bu periyodda değiştirirseniz 10 defa turbo 5 defa enjektör eder. enjektörler 800*4=3200*5= 16000 turbo 2000*10= 20000
    36000 ytl aracın sıfır bedelini ödersiniz. Durum bundan ibaret.
    Turbonun 200000 de enjektörlerin 300000 km bir değiştiğini bile düşünseniz yinede ciddi rakkam ortaya çıkıyor.
    Tabiki bu kullanım tarzı ilede ilgili sürekli devirli kullanım motor ömrünü yarı yarıya düşürüyor.Ne kadar az devir okadar motor ömrü.
    Peugoet bu iddayı biraz sallamış, zira bu km hangi devirde hangi yük altında yapmışlar, laboratuvar ortamında yapılan testler katagorileri ve sınıflandırmaları var. Bende focusun diesel motorunu 1800 d/d yüksüz ortamda çalıştırip 3000000 km yapabilirim. Bu filiyatla aynı şey değil.Bırakın 2000000 km yi şöyle gerçek sürüş ortamında yollarda bir 300000 km testine çıksınlar ondan sonra bakalım durum ne oluyor.
    307 de kaybettikleri itibarı ve rezilliklerini bu tür haberlerle kurtarmaya çalışıyorlar.
    307 deki hatalrından ders alıp 308 güzel bir araç olarak yapmış olmalarını umuyorum ama motor konusunda anlattıkları biraz hikaye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 12 Aralık 2007; 9:58:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxfocus

    Selamlar,

    Focus I 1.6 benzinli için araç kiralama şirketlerinde 450000 km yi yapan araçlar görmüştüm, burdaki ustalar bu motorun düzgün bakımla, en az 700000 km leri yapması muhtemel olduğunu söylemişlerdi.Forumda da bir arkadaş mondeo ile 750000 km lerden bahsetmişti aracın ilk sahibiymiş 10 seneyi aşkındır kullanıyormuş. Benim eski focus I 1,6 100 hp 5 sene sonunda 130000 km deydi ve çok iyi durumdaydı, yağ eksiltme sorunu falan hiç bir şey yoktu.
    focus II 1.6 diesel için düzgün bakımla 1000000 lar rahatlıkla aşılabilir olmalı. Ama turbo ve diğer yakıt sistemi diesel pompası bu kmler boyunca kaç defa değişir bunu söylemek zor.
    Normalde 1.6 tdci larda 100000 km turbo değişimi 200000 km de ise enjektörlerin değişmesi gerekiyor. (Normalde 300000 km bosch belirttiği ömür) Pompanında revizyon görmesi gerekecektir.
    Bunlarıda bu periyodda değiştirirseniz 10 defa turbo 5 defa enjektör eder. enjektörler 800*4=3200*5= 16000 turbo 2000*10= 20000
    36000 ytl aracın sıfır bedelini ödersiniz. Durum bundan ibaret.
    Turbonun 200000 de enjektörlerin 300000 km bir değiştiğini bile düşünseniz yinede ciddi rakkam ortaya çıkıyor.
    Tabiki bu kullanım tarzı ilede ilgili sürekli devirli kullanım motor ömrünü yarı yarıya düşürüyor.Ne kadar az devir okadar motor ömrü.
    Peugoet bu iddayı biraz sallamış, zira bu km hangi devirde hangi yük altında yapmışlar, laboratuvar ortamında yapılan testler katagorileri ve sınıflandırmaları var. Bende focusun diesel motorunu 1800 d/d yüksüz ortamda çalıştırip 3000000 km yapabilirim. Bu filiyatla aynı şey değil.Bırakın 2000000 km yi şöyle gerçek sürüş ortamında yollarda bir 300000 km testine çıksınlar ondan sonra bakalım durum ne oluyor.
    307 de kaybettikleri itibarı ve rezilliklerini bu tür haberlerle kurtarmaya çalışıyorlar.
    307 deki hatalrından ders alıp 308 güzel bir araç olarak yapmış olmalarını umuyorum ama motor konusunda anlattıkları biraz hikaye.
    Arakadaşlar 400-500 bin km ne ki?
    Aranızda hiç Ticari Taksiye binen yokmu?
    Bindiğinizde bir bakın. Ben bazen dikkat ediyorum. 870.000 km de doğan var. 600-700 bin kmlerde şahinler görüyorum.
    Bunlara nazaran Focusun 1 milyonu (rahatlıkla ve sorunsuz) devirmemesi çok abes olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: focusum

    Arakadaşlar 400-500 bin km ne ki?
    Aranızda hiç Ticari Taksiye binen yokmu?
    Bindiğinizde bir bakın. Ben bazen dikkat ediyorum. 870.000 km de doğan var. 600-700 bin kmlerde şahinler görüyorum.
    Bunlara nazaran Focusun 1 milyonu (rahatlıkla ve sorunsuz) devirmemesi çok abes olur.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: focusum

    Arakadaşlar 400-500 bin km ne ki?
    Aranızda hiç Ticari Taksiye binen yokmu?
    Bindiğinizde bir bakın. Ben bazen dikkat ediyorum. 870.000 km de doğan var. 600-700 bin kmlerde şahinler görüyorum.
    Bunlara nazaran Focusun 1 milyonu (rahatlıkla ve sorunsuz) devirmemesi çok abes olur.


    Tamam da bindiğiniz taksinin motorunun revizyon görüp görmediğini nereden biliyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    quote:

    Orjinalden alıntı: focusum

    Arakadaşlar 400-500 bin km ne ki?
    Aranızda hiç Ticari Taksiye binen yokmu?
    Bindiğinizde bir bakın. Ben bazen dikkat ediyorum. 870.000 km de doğan var. 600-700 bin kmlerde şahinler görüyorum.
    Bunlara nazaran Focusun 1 milyonu (rahatlıkla ve sorunsuz) devirmemesi çok abes olur.


    Tamam da bindiğiniz taksinin motorunun revizyon görüp görmediğini nereden biliyorsunuz?

    Alıntıları Göster
    Sevgili Arkadaşım motor revize de edilse, rektefiye de olsa bahsettiğim araba Türkiyede üretilen herkesin burun kıvırdığı TOFAŞ ın arabası. Demek istediğim TOFAŞ da durum buysa Koskoca Ford un motorunun onu 3 e katlaması gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: focusum

    Sevgili Arkadaşım motor revize de edilse, rektefiye de olsa bahsettiğim araba Türkiyede üretilen herkesin burun kıvırdığı TOFAŞ ın arabası. Demek istediğim TOFAŞ da durum buysa Koskoca Ford un motorunun onu 3 e katlaması gerekir.

    Alıntıları Göster
    bu arada 99000 den sonra 0 lanıyor şahinler.. nasıl anladın 800 binlere geldiğni




  • quote:

    Orijinalden alıntı: focusum

    Sevgili Arkadaşım motor revize de edilse, rektefiye de olsa bahsettiğim araba Türkiyede üretilen herkesin burun kıvırdığı TOFAŞ ın arabası. Demek istediğim TOFAŞ da durum buysa Koskoca Ford un motorunun onu 3 e katlaması gerekir.

    Alıntıları Göster
    konuyu biraz derinleştireyim.
    malum focusların motoru alüminyumdur. bu bize hafiflik+ekonomi olarak yansıyor.

    işte bu noktada akla takılan soru şu uzun vadede sorun çıkartır mı?
    çünkü hiçbir üretici 5-10 yıl veya 500 bin-1 milyon km sonrasını düşünmez, ilk yıllar sorunsuz olsun yeter.
    daha sonra nasılsa yeni modeller çıkar eskisini konuşmanın anlamı kalmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbengu

    konuyu biraz derinleştireyim.
    malum focusların motoru alüminyumdur. bu bize hafiflik+ekonomi olarak yansıyor.

    işte bu noktada akla takılan soru şu uzun vadede sorun çıkartır mı?
    çünkü hiçbir üretici 5-10 yıl veya 500 bin-1 milyon km sonrasını düşünmez, ilk yıllar sorunsuz olsun yeter.
    daha sonra nasılsa yeni modeller çıkar eskisini konuşmanın anlamı kalmaz.

    Alıntıları Göster
    hafiflik, ekonomi ve uzun ömür diyelim (durability)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okyaypay

    hafiflik, ekonomi ve uzun ömür diyelim (durability)

    Alıntıları Göster
    Şahin ve Doğanların KM si 99 binden sonra sıfırlanmaz. Sadece başındaki rakam gözükmez. Gösterge panelini söküp açarsanız altında ne yazdığını görürsünüz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F93BE544A

    Fransızlar 2 milyonu deviriyorsa.Bilinki focusun ömrü bitmez abi.Yapabildiği yere kadar.Ölçememişler zaten ne kadar yaptığını...

    Alıntıları Göster
    Fransız tenekesi 2 miilyon yapıyorsa ki ben güncel kullanımda yistanbul trafiğinde mesela pug gibi bir aracın asla bukadar km yapacağına inanmıyorum inanmıyorum.
    Laboratuar ortamında test yapmak güncel trafikte test etmeye benzermi?
    istanbul trafiğinde dur kalk durkallar soğuk sıcak nem,
    yağ eksilticek kullanıcı farketmicek motoru zorlanacak vb.
    bunlar çok önemli faktörlerde bu adamlar buna göremi test ettiler acaba
    ben inanmıyorum.

    ayrıca dizel 2milyon yapar demiş arkadaşın biri Ford için 350-400bin görsün şükretmek lazım
    unutmayınki fordun dizel motorunuda PSA grubu yapıyor neyazıkki.

    quote:

    Orjinalden alıntı: erdemdogan24

    Fransızlar 2 milyonu deviriyorsa.Bilinki focusun ömrü bitmez abi.Yapabildiği yere kadar.Ölçememişler zaten ne kadar yaptığını...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarthVader_

    Fransız tenekesi 2 miilyon yapıyorsa ki ben güncel kullanımda yistanbul trafiğinde mesela pug gibi bir aracın asla bukadar km yapacağına inanmıyorum inanmıyorum.
    Laboratuar ortamında test yapmak güncel trafikte test etmeye benzermi?
    istanbul trafiğinde dur kalk durkallar soğuk sıcak nem,
    yağ eksilticek kullanıcı farketmicek motoru zorlanacak vb.
    bunlar çok önemli faktörlerde bu adamlar buna göremi test ettiler acaba
    ben inanmıyorum.

    ayrıca dizel 2milyon yapar demiş arkadaşın biri Ford için 350-400bin görsün şükretmek lazım
    unutmayınki fordun dizel motorunuda PSA grubu yapıyor neyazıkki.

    quote:

    Orjinalden alıntı: erdemdogan24

    Fransızlar 2 milyonu deviriyorsa.Bilinki focusun ömrü bitmez abi.Yapabildiği yere kadar.Ölçememişler zaten ne kadar yaptığını...


    Alıntıları Göster
    Söz Pug dan açılmışken birşey ekliyeyim.
    Alman aracların (kırmada olsa Focus yarı almandır. ) özelliği
    kullanıcı dostu sağlam güvenli ve fiyatınında bir okadar uygun olması.
    TR şartlarına uygun olması nedeniyle kullanıcıların en fazla rağbet ettiği araçlar olmuşlardır.

    Geçen hafta Pug yetkili bayiine gittim herkezin met ettiği şu 2milyon kmyi deviren aslana birde ben bakayım dedim.
    bir baz model birde stil paketi eklenmiş olanı vardı haa bunların ikiside comfort paketi ama ne hikmetse ne sadece stil paketine çelik jant ve sis farı var.
    neyse bu ürün pazarlama taktği diyelim.
    araca göz gezdirdim 307den farkı nediye;

    Kapıları açtım kapattım (benim Golfte keza arkadaşımım focus'unda ve diğer alman araçlarının geninde olan sağlamlık bu raçta yok) kapılar sanki bahçe kapısı gibi kapanıp açılıyor
    içeri girdiğinizde inanın içteki fitil aralarında yapışkan lekeleri mevcur
    arka cama çok dikkat edin cam sanki 50.00 km yapmış gibi siyah olan yerleri eskimiş solmuş kararmış.

    Önüne geçin hiç birşey yapmadan sadece armanın oraya hafifçe baskı yapın bakalım noluyor?
    ön komple oynuyor aracın çamurluk kaput harik tampon ve panjur elinde kalacak gibi havada sanki.
    daha bu araç için yazacak çok şey var ama uzatmıyorum

    amman uzakdurun yenibir maceraya daha atılmaya gerekyok
    sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yermiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: focusum

    Şahin ve Doğanların KM si 99 binden sonra sıfırlanmaz. Sadece başındaki rakam gözükmez. Gösterge panelini söküp açarsanız altında ne yazdığını görürsünüz...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: focusum

    Şahin ve Doğanların KM si 99 binden sonra sıfırlanmaz. Sadece başındaki rakam gözükmez. Gösterge panelini söküp açarsanız altında ne yazdığını görürsünüz...


    Arkadaş bindiği taksinin göstergesinimi söktü acaba? Nerden anladı 800-900 binde olduğunu Ben siena el gördüm akrabanın 700 bin km idi tüplüydü.Yavaş yavaş sorun çıkarmaya başladı satılar.Benzinli olarak kalsa 1 milyonu devirirdi heralde.Tüp yarı yarıya azaltıyo motor ömrünü...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbengu

    aslını sorarsanız 500 bin neki.
    ben 2 yaşında ve 950 bin km de(günü günü ne bakımlı) marea bile gördüm.bir pazarlamacınındı.

    o zaman focusun ki de 1 milyonu devirir gibi geliyor bana, lakin canlı örnek varmı diye bu konuyu açtım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: asbengu

    aslını sorarsanız 500 bin neki.
    ben 2 yaşında ve 950 bin km de(günü günü ne bakımlı) marea bile gördüm.bir pazarlamacınındı.

    o zaman focusun ki de 1 milyonu devirir gibi geliyor bana, lakin canlı örnek varmı diye bu konuyu açtım.


    Bu pazarlamacının 2 yılda 950.000 km yapması için günde 1301 km yol yapması gerekir bu da günde en az 10 saatinin direksiyon başında geçmesi ve Türkiye'yi kuzeyden güneye geçmesi anlamına geliyor bu adam nezaman yemek yer ,nezaman dinlenir, nezaman uyur nezaman tatil yapar bünye bunu nasıl kaldırır bu nu anlayamadım




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.