Yeni Dragon serisi benzinli motoru, 123 BHP ve 150 Nm tork üreten 1,5 L, 3 silindirli, doğal emişli bir benzinlidir. LPG'de düşünülerek tasarlanmış ve LPG ile tamamen uyumlu olması sağlanmıştır. Motorun Hindistan, İngiltere, Brezilya, Çin, Rusya ve Meksika'da da üretilmesi düşünülmektedir. Dragon serisi, Ford otomobil serisindeki mevcut motorlardan bazılarının yerini alması beklenen 1,2 L ve 1,5 L, 3 silindirli motorlardan oluşuyor.
Ağırlığı azaltmak için kapak motor braketleriyle entegre edilmiştir: Krank mili, piston ve silindirin dikey ekseninden kaydırılmıştır. Genellikle, ofset krank mili, güç stroku sırasında krank mili dikey eksene neredeyse dik olacak ve biyel kolu, piston silindirinin dikey ekseniyle aynı hizada olacak şekilde yerleştirilir. Dengeleme mili, birinci dereceden titreşimlerin ortadan kaldırılmasına yardımcı olur. Bunlar genellikle sıralı 3 silindirli motorlarda görülür. Egzoz manifoldu silindir kafasına entegre edilmiştir. Uluslararası alanda pek çok otomobil üreticisi entegre bir egzoz manifolduna geçiyor. Valf çalıştırma sistemi, valflerin kapanma ve açılma eyleminden sorumludur. Bu özel sistemin valf boşluğunu (külbütör kolları ile valf iticisi arasındaki boşluk) kendi kendine düzenleniyor. Yağdaki kayışın sektörde bir ilk olduğu iddia ediliyor. Sürtünmeyi ve gürültüyü azaltmak için uygulandı. Her silindire ayrı bir ateşleme bobini verilir. Fayda? Daha kolay soğuk çalıştırma ve daha iyi yanma kontrolü. Bujiler yanma odasının merkezine yerleştirilmiştir. Kullanılan tüm teknolojilerin özeti güç ve tork eğrisi: Güç Eğrisi Tork Eğrisi (Önceki nesil doğal emişli motorlara göre daha alt devirlerde daha yüksek tork un verilmesi sağlanmış. ~2000-3000rpm/ ~130-140nm) Alüminyum motorun bazı profil görüntüleri: Krank mili yerindeyken: Monte edilecek volan : üstte dengeleyici şaft var: Bu iş çok fazla konsantrasyon gerektiriyor: Ggösterilen döner külbütör ve hidrolik dokunuşu fark edebilirsiniz. Bu, sistemi LPG ve CNG gibi alternatif yakıtlarla uyumlu hale getirir. Sürtünmeyi azaltmaya yardımcı olur ve bakım gerektirmez. Burada ayrıca ikiz değişken eksantrik milleri de görülüyor (Ford'un Ti-VCT teknolojisi): Triger kayışı: Motorlar neredeyse hazır. Kapsamlı bir testin ardından bu motorlard sevk edilecek. Havalanmayı bekleyen volanlar: Soğuk test konsolu. Her motor bu soğuk testten geçiyor. team-bhp.com forumlarından alıntıdır. Zamanla eksiklikler giderilecektir... < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi szm428 -- 13 Mayıs 2024; 14:31:55 > |
Ford 1.5 Ti-VCT Dragon Benzinli Motoruna Yakından Bakış
-
-
Ford Focus (2018-... mk4 ve mk4,5) 1.5l ti-vct dragon ve 1.0l ecoboost benzinli motorlarda sae 5w-20 , wss-m2c948-b şartnamesini sağlayan yağlar kullanılması elzemdir. Aksi takdirde yağ içerisinde bulunan triger kayışında bakım zamanından önce, daha erken yıpranmalar görülmesi ve kopması muhtemeldir. Muhakkak dikkat edelim.
Bu hususta şikayetleri incelediğimizde; ortak özelliklerinin yetkili servis dışında bakım yaptırmaları ve yağ şartnamesine (muhtemelen) dikkat etmedikleri olduğunu görüyoruz. (teknik şartnamelere, hususlara dikkat etmek koşuluyla istediğiniz yerde bakım yaptırabilirsiniz.)
1.5l ti-vct dragon ve 1.0l ecoboost motor kontrol ünitelerinde firmware (yazılım) güncellemeleri mevcut bunları servislerde yaptırmanız menfaatinizedir, aracınız daha iyi çalışır, farklılaştığını hissedersiniz ve size hizmet eder. değişiklikler sizi memnun edecektir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi szm428 -- 17 Mayıs 2024; 22:6:46 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X