Çalışanlarına bir yaşam standardı sağlayamayan firma zaten iflas etmiştir. Bir an önce kağıt üzerinde de iflas etsin ki yetenekli yeni firmalara yer açılsın. |
Ford CEO'su: İşçilerin istediği zam şirketi iflas ettirir (2. sayfa)
-
-
Trdeki Ford fabrikasına gittim çalışmaya adamlar 4-5 tane sınava soktular 1 ayda eğitim veriyolar saçma sapan videolar izletiyorlar vercekleri maaşta 15-16k rezillik tamamen bildiğin sanayi ortamı hani gidip orda zam istesen insan kaynakları denilen yaratıklar alay geçerler işine son verirler.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Henry Ford, zamanında yevmiye ücretini 2 katından fazla arttırarak dönemine damga vurmuş bir sanayiciydi. Daha az kaza, daha az maliyet, daha az sorun, daha fazla üretim, daha fazla satış… Kapitalist olabilirler ama 1970’lere kadar süren bir akıma neden oldular ve üretkenlikleri tavan yaptı. İşçilere haftasonu tatili gibi haklar verildi. Ford’un şu an ki durumu yöneticilerin basiretsizliği.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
"American Factory" diye bir belgesel var netflix te açın izleyin. Amerika da fabrikadaki işçilere bir bakın hele.
Beğenirsiniz yada beğenmezsiniz Çin olmasa hepimiz yanmışız doğru düzgün kimse birşey üretemez (üretemez den kasıt kağıt üstünde değil fabrika da).
-
çok haklısın ancak Dünya çok değiştir ve aşırı vahşileşti...
Ford unutulacak markaların arasına girdi son 10 yılda ...
grafikleri hiç iç açıcı değil...
dönemi anlayabilmek büyük bir beceri ve basiret örneği...
Ford genel anlamda bunu yakalayamadı...
-
Bundan şeyin, yani Ford'un haberi var mı?
-
Muhtemelen Ford Amerikayı terk edecek çünkü finansal verileri hiç hoş değil şirketin. Tamam yöneticiler milyon dolar ücret alıyor ama Futbolcularda milyon dolar alıyor ekonomiye tek kuruş katkıları yok herkes baş tacı ediyor. Neyse konumuza dönecek olursak ABD de iş verimliliği zaten çok düşük Asyalı üreticiler bile sırf ABD ambargolarından kurtulmak için fabrika açmak zorunda kalıyor yoksa kimse ABD gibi bir yerde fabrika falan açmaz zaten olanlarda nasıl kaçarız diye bakıyor. Kapital her daim karlılığa bakar karlılığın olmadığı yerde yatırımda olmaz iş gücüde gelişmez ticarette olmaz bunlar olmazsa bir şey üretmeninde anlamı yoktur.
-
Ben "Amerikalıyım" diyenlerin büyük bir kısmı Japon arabalarına binmiyor Amerika'da. Chevy ve Ford'un bugüne kadar kaymağını bir güzel yediklerini düşündüğüm konu budur. Halbuki Honda, Acura, Toyota, Lexus, Mitsubishi, Kia, Hyundai o kadar çok araç satıyor ki, Amerika müthiş bir pazar. Bu duruma Trump kayıtsız kalmadı ve ya fabrika açarsınız ya da vergiye razı olun diyince arkadaşın bahsettiği gibi fabrika yatırımlarına girişmek durumunda kaldılar. Ne kadar dayanırlar? Tesla gibi firmaların atılımlarıyla piyasaya yön veren hareketlerde, ne kadar iyi tutunurlarsa o kadar. Elektrikli furyasından sonra sektörün yönü değişti. Artık kimse çok parça içeren motor üretmek ve bunun bakımıyla uğraşmak istemiyor. Basit ama işlevi yüksek ürünler tutuluyor. Elektrikliyi sevmesem de gidişatın kaydığı yön belli.
Ford bunlara ayak uyduracaktır. Bir CEO değişimine bakacaktır. Geçmiş geçmişte kaldı.
-
var evet... kopan yaygara bunun göstergesi...
bkz. Şekil 1 A...
Focus veya Mondeo sahibiyiz sanırım ?
-
Tabi uzak doğulular Trumph tan çok önce oradaydılar fabrikaları ile. Zaten uzak doğulular ABD pazarına girememiş olsalardı bu güne gelmeleri çok zordu o pazardan iyi mali kaynak devşirdiler araba yapmayı öğrendiler. Toyota nın Honda nın ilk hallerini hatırlayın araba diye binilecek halleri yoktu.
-
Zamanında işçilerine hak ettiklerinden fazla maaş vererek orta gelir kesimini oluşturup işçilerine araç satarak büyüyen dahi Henry Ford’un şirketinin düştüğü durumlara bak. Nereden nereye.
-
Yaygara?
Kopan bir yaygara yok. Focus yada herhangi bir Ford sahibi de değilim.
Sadece yanlış düşündüğünü düşünüyorum. Zaman kimin haklı olduğunu çıkartır.
-
tüm dünya oturmuş bunu konuşuyor...
adamlar iflasa sürükleneceklerinden bahsetmişler gelen zam talepleri ile..
Tesla ve Çin tehdidi tüm uzun vadeli planlarını alt üst etmiş
veriler ortada...
ben katılmıyorum diyorsun... zaman gösterir diyorsun...
zaman göstereceğini göstermiş hali hazırda...
vaktin var ise lütfen otur izle ve verileri takip et...
kendileri zaten bunu söylüyor...bizde duyamazsın böyle bir şeyi
öz eleştiri....
150 farklı parça içerisindeki yazılımları birlikte çalışır hale getiremiyoruz.
Otomobil yapmayı biliyoruz ama yazılım yapmayı bilmiyoruz.
Aracı tek bir yazılım altında…şeklinde uzun vadede işlerinin zor olacağından bahsediyor...
İbrahim Özer on XtwitterFord CEO'su elektrikli otomobil üretiminde neden Tesla'nın gerisinde kaldıklarını anlatıyor. Özetle : 150 farklı parça içerisindeki yazılımları birlikte çalışır hale getiremiyoruz. Otomobil yapmayı biliyoruz ama yazılım yapmayı bilmiyoruz. Aracı tek bir yazılım altında…https://twitter.com/ozer_i/status/1703374077971358061?t=hXLGy-rlQQ5jG98i1qUkQQ&s=03
-
Geçmişte, çok yaşanmış buna benzer şeyler. Dolarla gelen zam var, tl ile karıştırma. Amerikada sendikalar çok güçlü. Su akar yolunu bulur, orta yol bulunur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Henry Ford ile birlikte oluşturduğunuz tüketim ekonomisiyle birlikte, her çalışanın "Ford Model T" alabilecek ekonomiye sahip olmasını sağlayarak ortaya çıkardığınız tüketim ve rekabet ortamını bugün kendiniz sağlayamıyorsunuz ve suçu işçilere yıkıyorsunuz. İnanılmaz.
-
muazzam bir tespit....
-
Ne yazık ki öyle ;)
-
O kadar hisse aldık, habere bak neyse hissedar olarak olaya el atmam lazım.
-
Napın edin Sakın forda bulaşmayın bildiğin sanayici arabası ford olmasaydı tamirciler ekmek bulamazdı hergün dua ediyolardır forda
-
E hadi gidin o zaman siz girersiniz başka firma gelir.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X