|
Ford CEO'sundan Xiaomi SU7'ye övgü dolu sözler
-
-
Övgü yapacağına sende mi boyle bir otomobil uretsen acaba Ford ! Adam akıllı ticari dışında güzel modelin kalmadı .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
adamlar kabullenmiş çinlilerin daha iyi olduğunu bizimkiler hala vw şöyle citroen böyle
-
DT seçim sonrası çözer bu konuları.
-
dikkat etsin, fordun hali durumu parlak degil. 5-10yil sonra kendilerini xiaomi'ye satilirken bulabilirler.
-
konu reno olmayınca aslında mantıklı yorumlar yapıyorsun. reno olunca değişiyorsun.
-
Belki de yolunu yapıyordur
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
😂
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Umarım bu övgüler ford’u yeniden sedan üretmeye iter. Suv çılgınlığıyla sedan üreten marka kalmadı neredeyse. Elektrikli bir coupe veya sedan mustang hiç fena olmazdı
-
Zamanında Amerikan, İngiliz araçları popülerdi, sonra bir dönem Alman rüzgarı esti ardından, Japon’ya da o esen rüzgara kapıldı. O dönemde birçok Avrupa aracı ile dalga geçiliyordu. Peugeot, Citroen ve Fiat gibi markaların yüzüne bile bakılmıyordu. 90’lı yılarla birlikte hareketlenme yaşandı ve sonradan popüler hale geldiler. 2000’li yıların başlarında ise Hyundai gibi Asyalı markalarla dalga geçilmeye başlandı, artık Hyundai alan adam, aracını öve öve bitiremiyor. 2020 gibi de Çin’li rüzgarı esmeye başladı şuan herkes otomobillere; ucuz Çinmalı elektronik cihaz muamelesi yapıyor ve saçma sapan espriler dönüyor. Oysa zamanında piyasayı sallayan Ford, Chevrolet gibi markaların esamesi bile okunmuyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Çinliler birçok alanda olduğu gibi otomotiv sektöründe de çok geliştiler. Özellikle alım gücünün düşük olduğu ülkelerde yıldızları parladı ama son cümleniz pek doğru olmamış. Otomotiv pazarı türkiye’den ibaret değil. Kaldı ki ford ticarilerde türkiye’de de gayet iyi konumda. Chevrolet’e gelirsek o da gm’nin çatısı altında yer alan en çok satılan markası. Özellikle kuzey-güney amerika, orta doğu ve bazı asya ülkelerinde oldukça önemli pazar payına sahipler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
90'lara kadar Peugeot, citroen, Fiat yüzüne bakılmıyordu? Asıl 90'lara kadar avrupayı kasıp kavurdu bu markalar, bu nasıl bir yorumdur :)
Alman rüzgarı esti bitti?
Ford-Chevrolet esamesi okunmuyor?
Kuzum bu Türkiye pazarına bakıp, globale yorum yapma hastalığını ne zaman bitirmeyi planlıyorsunuz?
Adamın Su7'yi övmesi o kadar normal ki. ve bu ilk de değil, Toyota da Model Y'yi özellikle üretim teknolojisi olarak harika bulduğunu söylemişti. bunlar tamamen içten yanmalı araç mimarisinde uzman ve o pazarlarda etkinlik gösteren markalar. uzun yıllardır bambaşka mimaride çalışan start-up'ların elektrikli araç teknolojisini yakından inceleyince oldukça üst düzey buluyorlar elbette.
Bu durum bu adamların bittiği öldüğü, gittiğini anlamına asla gelmez. otomotiv sektörü bilişime benzemez.
bir Nokia durumu yaşandı diye herkes hazırolda aynı şey otomobil firmalarına falan olacak diye bekliyor :) boşuna bekliyorsunuz.
-
Arabayı acaba bedavaya verirler mi diye ajitasyon yapıyor🤪
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Dünyayı Türkiyeden ibaret sanıyorsun sanırım. Dünyada ve özellikle Avrupada söylediklerinin tersi geçerliydi. Fiat da Citroen de efsane markalardır. Peugeot da öyledir. Biraz Avrupa otomotiv tarihi hakkında okuma yapmak lazım.
-
Hocam ticari araç piyasasından bağımsız diyorum. Binek araçta bir zamanlar chevrolet ve ford dünya piyasasını kasıp kavuruyordu. Hala da herkesin içinde bir mustang, charger ve camaro hayali vardır. Ama şuan Abd pazarı dışında satış rakamları pek iç açıcı değil.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam Avrupa ve Abd pazarı üzerinden konuşalım. Hiçbir zaman saydığınız o üç marka Abd, markaları (Stellantis, General Motors, Ford) ya da İngiliz markaları gibi dünya piyasasına damga vuran araçlar üretemediler. Ferrari, Maserati, Lamborghini vb lüks markalardan bahsetmiyorum. Yani Mercedes Benz, Volvo gibi markalar o dönemde bu markalarla kıyaslayabileceğimiz modellerle piyasada adından söz ettiriyordu ama Fiat, Citroen, Peugeot klasikleşen, akıllarda yer edinen araçlar üretemediler. Köklü markalar bunlar ona sözüm yok. Belki de benim kaçırdığım modeller vardır. Var ise Camaro, Mustang vb gibi akıllarda yer edinen hala da adından söz ettiren modeller, bilmek isterim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam bilişimle kıyaslamadım, tamam biraz Türkiye piyasası üzerinden giriş yaptım ama dünyaki satış rakamlarına bakınca Ford ve Chevrolet’in binek otomotiv satışlarındaki rakamlar ortada. Pickup,Suv, ticari araçlar vb. alana yöneldiler. Zaten globalde fransız markaları Abd, Japon ve Almanlar’la yarışamıyor bile. Asyalı markalar onlardan daha çok satıyor. Ya da ben otomotiv piyasasından uzak kaldım, dünyadan haberim yok. Varsa Kia, Hyundai, Byd’den daha fazla satan fransız modeller öğrenmek isterdim açıkçası. En azından burda yazdıklarım boşa gitmemiş olur:
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Eskiden amerikalı üreticiler pazara neredeyse tamamen hakimdiler. Özellikle asyalı üreticilerin otomotiv sektörüne girmesiyle pastaki paylarının bir kısmını kaybettiler o konuda haklısınız ama şu anda abd pazarı dışında söz sahibi değiller demek doğru olmaz. Gm ve ford, kanada ile birçok güney amerika ülkesinde satış rakamlarında ilk sıralara oynuyor. Orta doğu ve bazı asya ülkelerinde de hatrı sayılır pazar payları var. Gm ve ford globalde en çok satan ilk 6 marka arasında yer alıyor öyle açıklayayım. Ford, avrupa pazarında son yıllarda tökezlese de puma, kuga gibi suv modellerle hala söz sahibi. Explorer ev, capri ev gibi yeni modeller bence oldukça iddialı. avrupa’daki durumunu biraz daha iyileştirecektir diye tahmin ediyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam Kuga yine bir nebze satış rakamı olarak iyi ama 2023 satış rakamlarında Tiggo 7 bile pumadan daha çok sattı. Byd Song, zaten diğer modelleri geçip Ram ve F serisi gibi modeller ile yarışır hale geldi. 2024 rakamları şuan ne durumda bilmiyorum. Vergiler belki düşürmüştür satışları ama resmen dünya binek otomotiv piyasası Byd-Tesla-Honda-Nissan-Toyota-Volkswagen 6’lısının çevresinde dönüyor gibi(Hyundai ve Kia da 7-8 diyebiliriz). Ford, Chevrollet gibi markalar Pickup, Suv ve ticari modeller üzerinden kazanıyor. (Zaten suv denince de akla genelde bu markalar geliyor)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
VW'nin Beetle'ı varsa Citroen'in 2CV'si vardı, Citroen'in efsane olmuş DS'i, HY'si, Visa GTI'ı, CX' gti turbosu, SM'i ve Saxo VTS'i vardı ve her biri efsane sayılabilecek araçlardı bunlar. Citroen otomotiv endüstrisine bir çok yenilik kazandırmıştır. İşte bunlardan bazıları: unibody şasi (1934 Citroen Light 15), enterkonekte hidropnömatik süspansiyon (1955 Citroen DS), otomatik yükseklik ayarlı süspansiyon (1970 SM), hıza duyarlı hidrolik direksiyon vs. vs.
Şu araba örneğin efsane ötesidir (1955 DS):
Benzer şekilde Citroen'in şu modelide efsanedir (SM):
Citroen efsane bir markadır ve zamanında Avrupada çok satmıştır.
Keza Peugeot, 106 bir başka efsanedir. Yine 405 ülkemizde bile çok tutulan bir modeldi. Peugeot 306 GTI-6, 205 GTI, 208 GTI, 404 cabriolet, 406 coupe, 402, 403 eclipse... Bunlar hep efsane olmuş ve segmentinde çok satmış araçlar. Hele benim çok beğendiğim görece yeni RCZ R çok ödüllü bir modeldir:
Fiat daha da ileridedir. Bünyesinde Ferrari, Maserati, Alfa Romeo ve Lancia gibi efsane markaları barındıran bir şirketi hafife almak otomobilden hiç anlamamakla eşdeğerdir. Ayrıca fiat kendi markası altında da Fiat 500, Topolino, 8V, 850, 124, 124 Sport Spider ve Coupesi, meşhur Dino, Fiat-Bertone X1/9 gibi efsane modeller üretmiştir ve 80-90 larda Panda, Uno, Punto gibi küçük şehir otomobilleri Avrupada çok satmıştır.
Mesela şu aşağıdaki 90'lardan Fiat Coupe:
Kısacası küçümsediğin bu markalar otomotiv dünyasında efsanedir ve Avrupada her zaman çok satmışlardır. Amerikan arabaları Ford hariç Avrupada çok satmaz, Avrupa arabaları da ABD'de pek satmaz ama bunun nedeni kötü arabalar üretmeleri değil, kültür ve coğrafyadır.
adamlar kabullenmiş çinlilerin daha iyi olduğunu bizimkiler hala vw şöyle citroen böyle |
Zamanında Amerikan, İngiliz araçları popülerdi, sonra bir dönem Alman rüzgarı esti ardından, Japon’ya da o esen rüzgara kapıldı. O dönemde birçok Avrupa aracı ile dalga geçiliyordu. Peugeot, Citroen ve Fiat gibi markaların yüzüne bile bakılmıyordu. 90’lı yılarla birlikte hareketlenme yaşandı ve sonradan popüler hale geldiler. 2000’li yıların başlarında ise Hyundai gibi Asyalı markalarla dalga geçilmeye başlandı, artık Hyundai alan adam, aracını öve öve bitiremiyor. 2020 gibi de Çin’li rüzgarı esmeye başladı şuan herkes otomobillere; ucuz Çinmalı elektronik cihaz muamelesi yapıyor ve saçma sapan espriler dönüyor. Oysa zamanında piyasayı sallayan Ford, Chevrolet gibi markaların esamesi bile okunmuyor.
|
Övgü yapacağına sende mi boyle bir otomobil uretsen acaba Ford ! Adam akıllı ticari dışında güzel modelin kalmadı .
|
konu reno olmayınca aslında mantıklı yorumlar yapıyorsun. reno olunca değişiyorsun. |
90'lara kadar Peugeot, citroen, Fiat yüzüne bakılmıyordu? Asıl 90'lara kadar avrupayı kasıp kavurdu bu markalar, bu nasıl bir yorumdur :) Alman rüzgarı esti bitti? Ford-Chevrolet esamesi okunmuyor? Kuzum bu Türkiye pazarına bakıp, globale yorum yapma hastalığını ne zaman bitirmeyi planlıyorsunuz? Adamın Su7'yi övmesi o kadar normal ki. ve bu ilk de değil, Toyota da Model Y'yi özellikle üretim teknolojisi olarak harika bulduğunu söylemişti. bunlar tamamen içten yanmalı araç mimarisinde uzman ve o pazarlarda etkinlik gösteren markalar. uzun yıllardır bambaşka mimaride çalışan start-up'ların elektrikli araç teknolojisini yakından inceleyince oldukça üst düzey buluyorlar elbette. Bu durum bu adamların bittiği öldüğü, gittiğini anlamına asla gelmez. otomotiv sektörü bilişime benzemez. bir Nokia durumu yaşandı diye herkes hazırolda aynı şey otomobil firmalarına falan olacak diye bekliyor :) boşuna bekliyorsunuz. |
VW'nin Beetle'ı varsa Citroen'in 2CV'si vardı, Citroen'in efsane olmuş DS'i, HY'si, Visa GTI'ı, CX' gti turbosu, SM'i ve Saxo VTS'i vardı ve her biri efsane sayılabilecek araçlardı bunlar. Citroen otomotiv endüstrisine bir çok yenilik kazandırmıştır. İşte bunlardan bazıları: unibody şasi (1934 Citroen Light 15), enterkonekte hidropnömatik süspansiyon (1955 Citroen DS), otomatik yükseklik ayarlı süspansiyon (1970 SM), hıza duyarlı hidrolik direksiyon vs. vs. Şu araba örneğin efsane ötesidir (1955 DS): Benzer şekilde Citroen'in şu modelide efsanedir (SM): Citroen efsane bir markadır ve zamanında Avrupada çok satmıştır. Keza Peugeot, 106 bir başka efsanedir. Yine 405 ülkemizde bile çok tutulan bir modeldi. Peugeot 306 GTI-6, 205 GTI, 208 GTI, 404 cabriolet, 406 coupe, 402, 403 eclipse... Bunlar hep efsane olmuş ve segmentinde çok satmış araçlar. Hele benim çok beğendiğim görece yeni RCZ R çok ödüllü bir modeldir: Fiat daha da ileridedir. Bünyesinde Ferrari, Maserati, Alfa Romeo ve Lancia gibi efsane markaları barındıran bir şirketi hafife almak otomobilden hiç anlamamakla eşdeğerdir. Ayrıca fiat kendi markası altında da Fiat 500, Topolino, 8V, 850, 124, 124 Sport Spider ve Coupesi, meşhur Dino, Fiat-Bertone X1/9 gibi efsane modeller üretmiştir ve 80-90 larda Panda, Uno, Punto gibi küçük şehir otomobilleri Avrupada çok satmıştır. Mesela şu aşağıdaki 90'lardan Fiat Coupe: Kısacası küçümsediğin bu markalar otomotiv dünyasında efsanedir ve Avrupada her zaman çok satmışlardır. Amerikan arabaları Ford hariç Avrupada çok satmaz, Avrupa arabaları da ABD'de pek satmaz ama bunun nedeni kötü arabalar üretmeleri değil, kültür ve coğrafyadır. |
Benzer içerikler
- whatsapp durum kaç saniye
- whatsapp çevrimiçi kapatma
- wechat qr code
- snapchat toplu arkadaş silme
- instagram arka plan beyaz yapma
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X