Şimdi Ara

Ford CEO'sundan Xiaomi SU7'ye övgü dolu sözler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
930
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ford CEO'sundan Xiaomi SU7'ye övgü dolu sözler
    Çinli teknoloji devi Xiaomi, elektrikli araç sektörüne adım atarak SU7 isimli ilk modelini piyasaya sürdü. Şimdilik sadece Çin'de satılan model ayda 10 bin adedin üzerinde satılıyor ve teslimat sürelerinde 8 aya varan kuyruk söz konusu.



    Genelde rekabetin yoğun olduğu bir sektörde herhangi bir ürünün rakip firma yöneticileri tarafından övgü yağmuruna tutulmasına alışık değiliz ancak Ford CEO'su Jim Farley, altı aydır günlük olarak kullandığı otomobil olan Xiaomi SU7'yi fantastik bir otomobil olarak nitelendirdi. SU7'yi değerlendirmek için Amerika'ya getirdiklerini söyleyen Farley, aracın anahtarlarını geri vereceği günün gelmesinden çok korktuğunu dile getirdi.



    Fully Charged programının sunucusu Robert Llewellyn'e konuşan Farley, "Şanghay'dan Chicago'ya bir tane getirdik. Altı aydır kullanıyorum ve vazgeçmek istemiyorum. Harika bir otomobil. Ayda 10 bin, 20 bin adet satıyorlar ve gelecek altı aydaki tüm araçlar satılmış durumda" şeklinde konuştu.



    Ayrıca Bkz.Chery, yeni model serisi LEPAS'ı ve onun ilk konseptini tanıttı



    Xiaomi'nin bir endüstri devi olduğunu dile getiren yönetici ayrıca şirketin "otomobil şirketlerinden çok daha güçlü bir tüketici markası" olduğu değerlendirmesinde bulundu. Daha önce Ford CFO'su John Lawler da Çinlilerin elektrikli araç konusunda kendilerinden önde olduğunu itiraf etmişti.



    Elbette her ne kadar etkileyici bir ürün ortaya koymuş olsanız da piyasanın dinamiklerine ayak uydurmak ve tutunmak için rekabetçi bir fiyat belirlemeniz gerekiyor. Bu durum, Xiaomi'nin yılın ilk yarısında sattığı her otomobilden 9 bin dolar zarar etmesine sebep oldu. 




    Kaynak:https://www.carscoops.com/2024/10/fords-ceo-is-dailying-a-xiaomi-su7-ev-and-loving-it/







  • Zamanında Amerikan, İngiliz araçları popülerdi, sonra bir dönem Alman rüzgarı esti ardından, Japon’ya da o esen rüzgara kapıldı. O dönemde birçok Avrupa aracı ile dalga geçiliyordu. Peugeot, Citroen ve Fiat gibi markaların yüzüne bile bakılmıyordu. 90’lı yılarla birlikte hareketlenme yaşandı ve sonradan popüler hale geldiler. 2000’li yıların başlarında ise Hyundai gibi Asyalı markalarla dalga geçilmeye başlandı, artık Hyundai alan adam, aracını öve öve bitiremiyor. 2020 gibi de Çin’li rüzgarı esmeye başladı şuan herkes otomobillere; ucuz Çinmalı elektronik cihaz muamelesi yapıyor ve saçma sapan espriler dönüyor. Oysa zamanında piyasayı sallayan Ford, Chevrolet gibi markaların esamesi bile okunmuyor.

    90'lara kadar Peugeot, citroen, Fiat yüzüne bakılmıyordu? Asıl 90'lara kadar avrupayı kasıp kavurdu bu markalar, bu nasıl bir yorumdur :)

    Alman rüzgarı esti bitti?

    Ford-Chevrolet esamesi okunmuyor?


    Kuzum bu Türkiye pazarına bakıp, globale yorum yapma hastalığını ne zaman bitirmeyi planlıyorsunuz?


    Adamın Su7'yi övmesi o kadar normal ki. ve bu ilk de değil, Toyota da Model Y'yi özellikle üretim teknolojisi olarak harika bulduğunu söylemişti. bunlar tamamen içten yanmalı araç mimarisinde uzman ve o pazarlarda etkinlik gösteren markalar. uzun yıllardır bambaşka mimaride çalışan start-up'ların elektrikli araç teknolojisini yakından inceleyince oldukça üst düzey buluyorlar elbette.


    Bu durum bu adamların bittiği öldüğü, gittiğini anlamına asla gelmez. otomotiv sektörü bilişime benzemez.


    bir Nokia durumu yaşandı diye herkes hazırolda aynı şey otomobil firmalarına falan olacak diye bekliyor :) boşuna bekliyorsunuz.

    VW'nin Beetle'ı varsa Citroen'in 2CV'si vardı, Citroen'in efsane olmuş DS'i, HY'si, Visa GTI'ı, CX' gti turbosu, SM'i ve Saxo VTS'i vardı ve her biri efsane sayılabilecek araçlardı bunlar. Citroen otomotiv endüstrisine bir çok yenilik kazandırmıştır. İşte bunlardan bazıları: unibody şasi (1934 Citroen Light 15), enterkonekte hidropnömatik süspansiyon (1955 Citroen DS), otomatik yükseklik ayarlı süspansiyon (1970 SM), hıza duyarlı hidrolik direksiyon vs. vs.


    Şu araba örneğin efsane ötesidir (1955 DS):

    Benzer şekilde Citroen'in şu modelide efsanedir (SM):

    Citroen efsane bir markadır ve zamanında Avrupada çok satmıştır.


    Keza Peugeot, 106 bir başka efsanedir. Yine 405 ülkemizde bile çok tutulan bir modeldi. Peugeot 306 GTI-6, 205 GTI, 208 GTI, 404 cabriolet, 406 coupe, 402, 403 eclipse... Bunlar hep efsane olmuş ve segmentinde çok satmış araçlar. Hele benim çok beğendiğim görece yeni RCZ R çok ödüllü bir modeldir:

    Fiat daha da ileridedir. Bünyesinde Ferrari, Maserati, Alfa Romeo ve Lancia gibi efsane markaları barındıran bir şirketi hafife almak otomobilden hiç anlamamakla eşdeğerdir. Ayrıca fiat kendi markası altında da Fiat 500, Topolino, 8V, 850, 124, 124 Sport Spider ve Coupesi, meşhur Dino, Fiat-Bertone X1/9 gibi efsane modeller üretmiştir ve 80-90 larda Panda, Uno, Punto gibi küçük şehir otomobilleri Avrupada çok satmıştır.


    Mesela şu aşağıdaki 90'lardan Fiat Coupe:

    Kısacası küçümsediğin bu markalar otomotiv dünyasında efsanedir ve Avrupada her zaman çok satmışlardır. Amerikan arabaları Ford hariç Avrupada çok satmaz, Avrupa arabaları da ABD'de pek satmaz ama bunun nedeni kötü arabalar üretmeleri değil, kültür ve coğrafyadır.

  • Övgü yapacağına sende mi boyle bir otomobil uretsen acaba Ford ! Adam akıllı ticari dışında güzel modelin kalmadı .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • adamlar kabullenmiş çinlilerin daha iyi olduğunu bizimkiler hala vw şöyle citroen böyle Ford CEO'sundan Xiaomi SU7'ye övgü dolu sözler 

  • DT seçim sonrası çözer bu konuları.


    Ford CEO'sundan Xiaomi SU7'ye övgü dolu sözler 

  • dikkat etsin, fordun hali durumu parlak degil. 5-10yil sonra kendilerini xiaomi'ye satilirken bulabilirler.

  • Moueson kullanıcısına yanıt

    konu reno olmayınca aslında mantıklı yorumlar yapıyorsun. reno olunca değişiyorsun. Ford CEO'sundan Xiaomi SU7'ye övgü dolu sözler 

  • darkaura kullanıcısına yanıt
    Belki de yolunu yapıyordur

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt
    😂

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Umarım bu övgüler ford’u yeniden sedan üretmeye iter. Suv çılgınlığıyla sedan üreten marka kalmadı neredeyse. Elektrikli bir coupe veya sedan mustang hiç fena olmazdı

  • Emekkk kullanıcısına yanıt
    Zamanında Amerikan, İngiliz araçları popülerdi, sonra bir dönem Alman rüzgarı esti ardından, Japon’ya da o esen rüzgara kapıldı. O dönemde birçok Avrupa aracı ile dalga geçiliyordu. Peugeot, Citroen ve Fiat gibi markaların yüzüne bile bakılmıyordu. 90’lı yılarla birlikte hareketlenme yaşandı ve sonradan popüler hale geldiler. 2000’li yıların başlarında ise Hyundai gibi Asyalı markalarla dalga geçilmeye başlandı, artık Hyundai alan adam, aracını öve öve bitiremiyor. 2020 gibi de Çin’li rüzgarı esmeye başladı şuan herkes otomobillere; ucuz Çinmalı elektronik cihaz muamelesi yapıyor ve saçma sapan espriler dönüyor. Oysa zamanında piyasayı sallayan Ford, Chevrolet gibi markaların esamesi bile okunmuyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Esxici E kullanıcısına yanıt

    Çinliler birçok alanda olduğu gibi otomotiv sektöründe de çok geliştiler. Özellikle alım gücünün düşük olduğu ülkelerde yıldızları parladı ama son cümleniz pek doğru olmamış. Otomotiv pazarı türkiye’den ibaret değil. Kaldı ki ford ticarilerde türkiye’de de gayet iyi konumda. Chevrolet’e gelirsek o da gm’nin çatısı altında yer alan en çok satılan markası. Özellikle kuzey-güney amerika, orta doğu ve bazı asya ülkelerinde oldukça önemli pazar payına sahipler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Esxici E kullanıcısına yanıt

    90'lara kadar Peugeot, citroen, Fiat yüzüne bakılmıyordu? Asıl 90'lara kadar avrupayı kasıp kavurdu bu markalar, bu nasıl bir yorumdur :)

    Alman rüzgarı esti bitti?

    Ford-Chevrolet esamesi okunmuyor?


    Kuzum bu Türkiye pazarına bakıp, globale yorum yapma hastalığını ne zaman bitirmeyi planlıyorsunuz?


    Adamın Su7'yi övmesi o kadar normal ki. ve bu ilk de değil, Toyota da Model Y'yi özellikle üretim teknolojisi olarak harika bulduğunu söylemişti. bunlar tamamen içten yanmalı araç mimarisinde uzman ve o pazarlarda etkinlik gösteren markalar. uzun yıllardır bambaşka mimaride çalışan start-up'ların elektrikli araç teknolojisini yakından inceleyince oldukça üst düzey buluyorlar elbette.


    Bu durum bu adamların bittiği öldüğü, gittiğini anlamına asla gelmez. otomotiv sektörü bilişime benzemez.


    bir Nokia durumu yaşandı diye herkes hazırolda aynı şey otomobil firmalarına falan olacak diye bekliyor :) boşuna bekliyorsunuz.





  • Arabayı acaba bedavaya verirler mi diye ajitasyon yapıyor🤪

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Esxici E kullanıcısına yanıt

    Dünyayı Türkiyeden ibaret sanıyorsun sanırım. Dünyada ve özellikle Avrupada söylediklerinin tersi geçerliydi. Fiat da Citroen de efsane markalardır. Peugeot da öyledir. Biraz Avrupa otomotiv tarihi hakkında okuma yapmak lazım.

  • furkan987654321 F kullanıcısına yanıt
    Hocam ticari araç piyasasından bağımsız diyorum. Binek araçta bir zamanlar chevrolet ve ford dünya piyasasını kasıp kavuruyordu. Hala da herkesin içinde bir mustang, charger ve camaro hayali vardır. Ama şuan Abd pazarı dışında satış rakamları pek iç açıcı değil.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Hocam Avrupa ve Abd pazarı üzerinden konuşalım. Hiçbir zaman saydığınız o üç marka Abd, markaları (Stellantis, General Motors, Ford) ya da İngiliz markaları gibi dünya piyasasına damga vuran araçlar üretemediler. Ferrari, Maserati, Lamborghini vb lüks markalardan bahsetmiyorum. Yani Mercedes Benz, Volvo gibi markalar o dönemde bu markalarla kıyaslayabileceğimiz modellerle piyasada adından söz ettiriyordu ama Fiat, Citroen, Peugeot klasikleşen, akıllarda yer edinen araçlar üretemediler. Köklü markalar bunlar ona sözüm yok. Belki de benim kaçırdığım modeller vardır. Var ise Camaro, Mustang vb gibi akıllarda yer edinen hala da adından söz ettiren modeller, bilmek isterim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Hocam bilişimle kıyaslamadım, tamam biraz Türkiye piyasası üzerinden giriş yaptım ama dünyaki satış rakamlarına bakınca Ford ve Chevrolet’in binek otomotiv satışlarındaki rakamlar ortada. Pickup,Suv, ticari araçlar vb. alana yöneldiler. Zaten globalde fransız markaları Abd, Japon ve Almanlar’la yarışamıyor bile. Asyalı markalar onlardan daha çok satıyor. Ya da ben otomotiv piyasasından uzak kaldım, dünyadan haberim yok. Varsa Kia, Hyundai, Byd’den daha fazla satan fransız modeller öğrenmek isterdim açıkçası. En azından burda yazdıklarım boşa gitmemiş olur:

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Esxici E kullanıcısına yanıt

    Eskiden amerikalı üreticiler pazara neredeyse tamamen hakimdiler. Özellikle asyalı üreticilerin otomotiv sektörüne girmesiyle pastaki paylarının bir kısmını kaybettiler o konuda haklısınız ama şu anda abd pazarı dışında söz sahibi değiller demek doğru olmaz. Gm ve ford, kanada ile birçok güney amerika ülkesinde satış rakamlarında ilk sıralara oynuyor. Orta doğu ve bazı asya ülkelerinde de hatrı sayılır pazar payları var. Gm ve ford globalde en çok satan ilk 6 marka arasında yer alıyor öyle açıklayayım. Ford, avrupa pazarında son yıllarda tökezlese de puma, kuga gibi suv modellerle hala söz sahibi. Explorer ev, capri ev gibi yeni modeller bence oldukça iddialı. avrupa’daki durumunu biraz daha iyileştirecektir diye tahmin ediyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • furkan987654321 F kullanıcısına yanıt
    Hocam Kuga yine bir nebze satış rakamı olarak iyi ama 2023 satış rakamlarında Tiggo 7 bile pumadan daha çok sattı. Byd Song, zaten diğer modelleri geçip Ram ve F serisi gibi modeller ile yarışır hale geldi. 2024 rakamları şuan ne durumda bilmiyorum. Vergiler belki düşürmüştür satışları ama resmen dünya binek otomotiv piyasası Byd-Tesla-Honda-Nissan-Toyota-Volkswagen 6’lısının çevresinde dönüyor gibi(Hyundai ve Kia da 7-8 diyebiliriz). Ford, Chevrollet gibi markalar Pickup, Suv ve ticari modeller üzerinden kazanıyor. (Zaten suv denince de akla genelde bu markalar geliyor)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Esxici E kullanıcısına yanıt

    VW'nin Beetle'ı varsa Citroen'in 2CV'si vardı, Citroen'in efsane olmuş DS'i, HY'si, Visa GTI'ı, CX' gti turbosu, SM'i ve Saxo VTS'i vardı ve her biri efsane sayılabilecek araçlardı bunlar. Citroen otomotiv endüstrisine bir çok yenilik kazandırmıştır. İşte bunlardan bazıları: unibody şasi (1934 Citroen Light 15), enterkonekte hidropnömatik süspansiyon (1955 Citroen DS), otomatik yükseklik ayarlı süspansiyon (1970 SM), hıza duyarlı hidrolik direksiyon vs. vs.


    Şu araba örneğin efsane ötesidir (1955 DS):

    Ford CEO'sundan Xiaomi SU7'ye övgü dolu sözler

    Benzer şekilde Citroen'in şu modelide efsanedir (SM):

    Ford CEO'sundan Xiaomi SU7'ye övgü dolu sözler

    Citroen efsane bir markadır ve zamanında Avrupada çok satmıştır.


    Keza Peugeot, 106 bir başka efsanedir. Yine 405 ülkemizde bile çok tutulan bir modeldi. Peugeot 306 GTI-6, 205 GTI, 208 GTI, 404 cabriolet, 406 coupe, 402, 403 eclipse... Bunlar hep efsane olmuş ve segmentinde çok satmış araçlar. Hele benim çok beğendiğim görece yeni RCZ R çok ödüllü bir modeldir:

    Ford CEO'sundan Xiaomi SU7'ye övgü dolu sözler

    Fiat daha da ileridedir. Bünyesinde Ferrari, Maserati, Alfa Romeo ve Lancia gibi efsane markaları barındıran bir şirketi hafife almak otomobilden hiç anlamamakla eşdeğerdir. Ayrıca fiat kendi markası altında da Fiat 500, Topolino, 8V, 850, 124, 124 Sport Spider ve Coupesi, meşhur Dino, Fiat-Bertone X1/9 gibi efsane modeller üretmiştir ve 80-90 larda Panda, Uno, Punto gibi küçük şehir otomobilleri Avrupada çok satmıştır.


    Mesela şu aşağıdaki 90'lardan Fiat Coupe:

    Ford CEO'sundan Xiaomi SU7'ye övgü dolu sözler

    Kısacası küçümsediğin bu markalar otomotiv dünyasında efsanedir ve Avrupada her zaman çok satmışlardır. Amerikan arabaları Ford hariç Avrupada çok satmaz, Avrupa arabaları da ABD'de pek satmaz ama bunun nedeni kötü arabalar üretmeleri değil, kültür ve coğrafyadır.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.