Şimdi Ara

Ford CEO'sundan Xiaomi SU7'ye övgü dolu sözler (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
930
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • sacma sapan motor gucu uzerinden yapılan vergilendirmeden dolayı bu tur aracları turkiyede zor...bu vergilendirmedinin tek kazananı koc grubu ...tesaduf mu bence değil..zira bu nedenle uzakdogu ve amerikan markaları piyasaya giremiyor...bu ulkeye hizmet edecek bir brokrat cıksada su işi düzeltse..hatta xiomi yede bu vergiyi kaldıralım gel sende fabrikanı turkiyede kur denilse olmazmı...

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Hocam bunların hangisi bir camaro, impala, mustang, charger ya challenger kadar ses getirdi ve hala da onlar kadar popüler. Diğer klasik modelleri saymaya bile gerek duymuyorum. Saydığın modellerden; Vw Beetle o zamanın hippileri tarafından patlatıldı, T2 panelvan da yine o dönemden kalma. İtalyan markalarını küçümsemiyorum ve bünyelerindeki lüks markalar hariç dedim. Saydığınız tüm modeller (özellikle de fiat, peugeot ) yakın dönem ki o dönemlerde o markaların bu araçları popülerleşmeye başladı dedim zaten. Diğer nostaljik modeller de çağına göre yeniliklerle öne çıktılar ama çoğu piyasadan silinen modeller oldu. Hiçbiri Ford, Chevrolet, Buick, Cadillac vb Abd modelleri kadar tutmadı. Bu saydığınız modelleri sokaktan geçen bir gence ya da yaşlı amcaya sorun bilmez ama ford chevrolet gibi markaların bu modellerini 7-8 yaşındaki çocuk bile size söyleyebilir. Bunlar değersiz, içi boş markalar demiyorum ama klasik araç furyasının yaşandığı dönemlerde pek de etkili değildiler. Bildiğim kadarıyla 70’li yıllara kadar da öyle ortalığı kasıp kavuran modeller üretemediler. Beetle, Topolino, mini gibi modeller de zaten ufak araç furyasının patlamasıyla çok satıldı. 80-90-2000’li yıllarda ise zaten dediğim gibi piyasa artık daha bi çeşitlendi. 80’lerden sonra da (kendi görüşümdür) artık araçlarda estetikten çok fiyat, yakıt tasarufu vb. şeyler öne çıktı ve araçlar çirkinleşmeye başladı. (Spor araçlar, lüks araçlar hariç) Tabi bunlar benim şahsi görüşüm, kendi analizlerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Esxici -- 25 Ekim 2024; 9:37:32 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Esxici E kullanıcısına yanıt

    Binek otomobile doğru düzgün talep kalmadı ki zaten, kim satıyor ki milyonlarla normal otomobil artık? Amerikada japon markalar bile iyice pick-up tarafına yöneldiler ve Suv satıyorlar.


    Byd'den çok satan Kia, Hyundai olup olmaması değil mesele (Byd halen büyümekte olan dünyanın en büyük nüfuslu pazarında yerel üretici bu arada çok satması normal)


    90'lara kadar Fransızlar yoktu Fiat yoktu, Amerikanlar bitti çıkarımlarına takıldım ben sadece.. Fransızlar bizim ülkemizde çok nadirdi evet, biz bir 504 bilirdik, 90'ların başında BX'ler vardı ama Avrupa'da İngiltere'de falan bir sürü Fransız aracı vardı ve satışları hep iyiydi. İngilizler için de geçerli, kocaman bir British Leyland vardı, Morrisler, Austin'ler, MG'ler, Triumph, Rover bunların çoğunu bilmeyiz biz ama hepsinin ana akım modelleri vardı. Fiat'ın da modellerini saymak istemiyorum, yabancı basında araştırabilirsiniz ama sadece şunu söyleyim, Fiat dediğimiz Türkiye'yi ispanya'yı, Rusya'yı Polonya'yı sattığı 124 ve 131 üretim bantları ile ayağa kaldıran bir dev. bir sürü efsane modeli vardı. ama biz hep 80'ler sonu, 90'lar sonrasını, yerel modelleri biliyoruz.


    Fiat'ın günümüzde eski gücünden, kapasitesinden eser yok orası doğru. ve Çin'lilerin de bu jenerasyonun yıldızı olacağı kesin ve Alfa romeo veya DS gibi niş avrupalı markaların işi artık çok zor. ama dev üreticilerin çoğu yoluna dönüşüp devam edecektir.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Ben bu markaların köklü olduğunu biliyorum, yoktu derken popülerite anlamında, sükse yapan modeller anlamında konuşmuştum ama yanlış anlaşıldım ya da kendimi iyi ifade edemedim herhalde. O yüzden bir karışıklık çıktı 😅

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Yapamazlar.

    Yaşlı ve hantallaşmış batının, hırs dolu, genç, dinamik Çin'i geçmesine imkan yok. Adamlar zararına satıyormuş.

    Hepsi çöp olacak. Aklı olan markasını Arap'lara satıp çıkar bu işten.

    E. Mask bile g.t korkusuna Tramp'a sarıldı Çin'e karşı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Esxici E kullanıcısına yanıt

    Saydığın modellerin Avrupada esamesi okunmaz. Avrupalılar o modellere yüz vermezler. O saydığın modellerin tamamı Amerikan kültürüne has, ABD'de iş yapacak otomobiller. Bizim de bu otomobillerden haberimiz Hollywood filmleri sayesinde oldu, yoksa biz de pek yakından tanımazdık bu modelleri. Bu arabalar büyük ölçüde çok iyi arabalar olduğu için değil, ABD'nin muazzam pazarlama gücü sayesinde meşhur olmuş araçlardır. Param olsa hiç birini almayacağım araçlar bunlar. "Amerikan Muscle Car" konsepti lüzumsuz bir konsepttir. Viraj yeteneği olmayan ancak düz hatta hız yapabilen, beygir gücünü de sofistikasyondan çok devasa motor hacimleriyle elde eden vasat spor otomobiller bunlar. bana kalsa spor otomobil bile değiller ama genellikle o kategoride değerlendiriliyorlar ve spor otomobil kategorisinde zirveye oynayacak araçlar asla değiller.


    Anlaşılan sende Amerikan kaslı araba hayranlığı var ve sen hayransın diye herkesin de hayran olduğunu sanıyorsun. Sokağa çıkıp sorsam bilmezlermiş. Hala küçük Türkiye pazarı penceresinden bakmaya devam ediyorsun. Çık Avrupa'da sor bakalım, biliyorlar mı... Hala Türkiye sınırları dışına çıkamamışsın hocam. Evet Fiat, Peugeot, Citroen vb. "global presence" denilen global varlığı sınırlı markalardır, doğru ama Avrupa kıtasında ve Rusyada bu markalar efsanedir.


    Senin Citroen DS'i bilmiyor olman, Peugeot'un ve Fiat'ın efsane modellerini bilmiyor olman üzgünüm ama senin ayıbındır, araba tanınmadığı için değil. Maalesef sen tanımıyorsun, bilmiyorsun. Bana göre gerçek bir otomobilsever bu modelleri ezbere bilir. Gerçek bir otomobil tutkunu olsan zaten o mesajı yazmazdın. Ya da otomobilseversin ama ya çok gençsin, geçmişi bilmiyorsun ya da ufkun sadece Türkiye ve Hollywood efekti yüzünden ABD ile sınırlı. Üzgünüm ama gerçek bu.


    Dünya Türkiye ve ABD'den ibaret değil. Fiat belki eski gücünde değil ama Citroen ve Peugeot global ölçekte gayet iyi durumdalar. Ayrıca bir firmanın tüm dünyaya yayılma hırsı olmasıyla iyi otomobiller üreten bir firma olması arasında korelasyon yoktur. Hyundai daha çok satıyor ama iz bırakan, akılda kalan modelleri pek yok örneğin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 25 Ekim 2024; 19:49:55 >




  • Henry Ford mezarında ters dönmüştür

    Ford CEO'sundan Xiaomi SU7'ye övgü dolu sözler

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Tam tersine Japon ve İtalyan spor otomobili hayranıyım. Saydığım modeller Amerikan kültürüne has doğru ama globalde de prim yapmış otomobiller (dediğin gibi çoğu hantal ve drag odaklı) . Zaten birçok marka model, reklamını o dönemlerde filmlerle, kliplerle yapıyordu. Hocam yine tekrarlıyorum. Citroen, Peugeot, Renault, Fiat gibi markalar efsaneleşmiş, ikonik otomobiller üretemediler (ürettiler de akılda yer etmediler de diyebiliriz). Çağına göre yenilikçi modeller ürettiler, farklı modeller ürettiler ama geçmişten günümüze kadar herkesin hala da konuşacağı vay be ne otomobildi, piyasayı allak bullak etti dedikleri modeller üretemediler. Daha çok günlük kullanım için, uygun fiyatlı, az yakan otomobiller ürettiler. Senin saydığın modelleri de ancak otomobil gurmeleri bilir. Bu Türkiye bazında da değil, Avrupa’da da öyle Asya’da da öyle, Afrika’da da öyle. Şöyle diyim; Toyota Supra, Nissan Gtr, Honda Nsx, Peugeot Rcz, Fiat Coupe, Renault Alpine bu 6 modeli yan yana koyup birine sorsan. Sence ilk göze çarpan modeller, Fiat Coupe, Pugeot Rcz ve Renault Alpine mi olur, yoksa Supra ve Gtr mi olur. Yani anlatmaya çalıştığım, bu markalar güzel otomobiller üretse de herkesin aklında yer edinen modeller üretemediler ( Renault Alpine belki biraz yaklaştı diyebiliriz). Volkswagen Puma, güzel araç mesela, ama kaç kişi biliyor bu aracı. Aynı segmentteki bazı marka modeller nedense daha çok akılda kaldı ama bunlar Peugeot, Fiat, Citroen gibi markaların araçları olmadı. En azından benim izlenimlerim bu yönde diyebilirim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Esxici E kullanıcısına yanıt

    Yok hocam ürettiler de sen onlara yetişemedin, hatta ben bile yetişememiş olabilirim. Citroen DS olsun SM olsun premium ve lüks modellerdir. BZaten o yüzden Citroen bugün premium kategorisindeki araçlarına DS diyor. Benim çocukluğumda Citroen hidropnömatik süspansiyonlu modelleri için sanki halı üstünde gidiyor derlerdi. Hidropnömatik süspansiyon motor kapalıyken aracın arkası yere yakın durur, motor çalışır çalışmaz arabanın arkası yükselirdi. Görenler mest olurdu. Keza Pejo 504,405 ülkemizde iyi bilinen modellerdi zamanında, sen yetişememişsin. Mesai arkadaşlarımdan birinin 504'ü vardı. Benim gençliğimde Mazda 323 ve 626 deli gibi satardı, hatta en çok satan yabancıydı bir ara. Bugün Passat neyse 626 da bir zamanlar oydu.


    Sen ister kabul et ister etme, Peugeot da, Citroen de, Fiat da Avrupa kıtasında çok iyi sattılar. Efsane modeli yok diyorsun, sayıyorum, bilmiyorsun tanımıyorsun. Mesela Pejo 106 diyorum, bütün dünyanın tanıdığı bir model ama sen tanımıyorsun bilmiyorsun. belli ki çok gençsin. Keza Citroen Saxo döneminde Avrupanın en çok satan modellerindendi.


    Senin otomobil anlayışın sanırım performans otomobilleri ile sınırlı çünkü sürekli performans otomobilleri sayıp duruyorsun. Bakışın bu olunca da haliyle gösterdiğim örnekler seni kesmiyor, nasıl efsane olabilir ki bunlar diye düşünüyorsun herhalde ama biraz tamirat-Tadilatın ilk serilerini seyredersen, saydığım otomobillerin Avrupalılar için ne anlama geldiğini gayet iyi anlayacaksın.


    Anlıyorum, bu konu güncel değil, saydığım modeller de güncel değil, daha çok otomobil tarihiyle ilgili ve şimdiki neslin otomotiv tarihiyle pek ilgilenmediği de ortada. Zaten ilgileniyor olsalar bu modelleri tanırlardı çünkü bu otomobiller döneminde iz bırakmış modellerdi ve bugün ciddi koleksiyon değerleri vardır. Efsane olmasalar koleksiyon değerleri olmazdı değil mi?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 25 Ekim 2024; 21:32:8 >




  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Herhalde bir birimizi anlamıyoruz 😅👍 ben tasarım, performans, ikon olmaktan bahsediyorum. Nissan Micra da çok sattı ama ikon olamadı. Clio, egea modellerinin çok satıp ikonlaşamaması gibi. Yani şuan kimse bir 106 hayali kurmaz, ya da 30-40 yıl sonra kimse bir 405 hayali kurmaz. Taxi filminde 406 kullanılmıştı yanılmıyorsam ama o bile ikonlaşıp efsaneleşemdi. Mevzu çok satmak değil, ikonlaşmak. Neyse cevaplar için teşekkür ederim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Esxici E kullanıcısına yanıt

    İyi ama sen ilk mesajında bu 3 marka satmadı dediğin için o modelleri saydım. oysa gayet de iyi sattılar.


    Neyse ben de teşekkür ederim. Belki de sen haklısındır, birbirimizi anlamamış olabiliriz.

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    👏👏👍

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ben onu bunu bilmem. TOGG un başında kim var ? Gürcan karakaş. Nereden geldi, çekirdekten yetişme Alman ekolünden. Ne üretti ? Almanların mühendislik bilgisi ile sağlam ve mobilite kaynaklı devamlı güncelleme yeteneği olan eskimeyen bir araç. Bitti..istemeyen gitsin son sahibi olacakları çin malı araç alsın, isteyen gitsin demode kalmış Avrupa veya Amerikan malı araç alsın. Hiç biri TOGG un yeniliklerine yetişemez...

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.