Şimdi Ara

FORD FOCUS HARARET SORUNU (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
4
Favori
45.595
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    sorunu çözdüm galiba. hararet sorunu bende de var. öyle aracı çok sıkıştırmayada gerek yok yola çıkıyorum bir km olmadan hararet yapıyor, lpg regülatörü donuyor stop ediyor araç. ilk kez yaptığında termostat açmamıştır diye termostat değişti. aynı gün yine sorun çıktı. sabah bi sorun yoktu. bir ay kadar öyle kullandım. arada biraz da antifiriz ekledim. şimdi yine başladı. forumlardan okudum bazıları sorunun antifiriz oranının fazla olduğundan kaynaklandığını yazmış ben de bugün denedim. iki litre antifirzli suyu su deposundan boşaltıp yerine saf su ekledim araç kendine geldi. inşallah sorun ondandır. zaten hararet problemi yaşayanların çoğu herhangi bir nedenle su değişimi, termostat değişimi, antifiriz ekleme gibi durumlardan sonra hararet sorunu yaşıyor. bana usta artık motoru açacaz sorun contadan bile dedi. böyle bir durumda ben kesinlikle motoru açtırmam. benzinde olmuyor çünkü. hararet yapınca benzine alıyorum ve sorunsuz yola devam ediyorum. bence sorun lpg regülatörü antifirizin yoğunluğunu kaldıramıyor.hava yapıyor veya tıkanıyor. regülatör ısınmayınca lpg donuyor. lpg donunca su devirdaim yapmıyor. motor içindeki hararet yükseliyor ancak termostata sıcaklık ulaşmadığı için termostat açmıyor. eğer sizinde aracınızda lpg regülatörü donuyor ve hararet yapıyorsa hiç ustaya götürmeden antifiriz oranını düşürün. sorunu halleden ustalarda bişeyleri değiştiriyorlar termostat gibi. ve antifiriz oranını da doğru ayarlıyorlar. oysaki termostat değişimine gerek yok.
    Arkadaşlar bu sorunu eminim birçok kişi yaşayacak.aylar süren bir serüvenimi tek tek paylaşmak istemiyorum ama yazılan yada yazılmayan birçok olayla bende karşılaştım.Olayın özeti şu şekilde öncelikle havasının düzgün bir usta tarafından alınması.Birkaç deneme sonrasında eğer düzelme yok ise benim tavsiyem termostat sökülerek su ve antifirizi tamamen boşaltarak havasının alınması bu esnada termostat açılmışken değiştirin onuda. Havasını aldım birader diyen her ustayada itimat etmeyin alamıyrlar bircok ustayla papaz oldum bu yüzden. Bu işlemlerin düzgün yapıldığına kanaat getirdiyseniz.Müşür denen zımbırtıyı motorun üstünde bujilerin ortasındaki müşürü söktürün.Eğer ucu çok yuvarlak hale geldiyse.100 tl civarında bir fiyatı var orjinal olana yakın malzemenin onu alın ve taktırırken altına 2 tane ince pul rondelan koydurun. Havasınında düzgün alındığına kanaat getirdiyseniz sorununuz çözülmüştür. ama benim yaşadığım problem şöyle tekrarlıyor.Su eksiltme sonrası su ekleme yada birşekilde sıcakken kapak açıldıysa tekrar hava yapıyor.Gidip diğer hiçbiryere dokundurtmadan sadece havasını aldırıp su ekletiyorum düzeliyor.

    Not: Birdaha asla ford almak istemiyorum.




  • strong06 S kullanıcısına yanıt
    Slm bu ford larda haralet sorununu cozen varsa bilgi verirse sevinirim tskler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZETEC SE

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar yaklaşık 1 ay önce 2002 model ford focus comfort AT modeli bir araba aldım. Hararet sorununu aldığım andan itibaren bende yaşamaya başladım. İzmir de bulunan çok iyi bir ford ustasına götürdüm. Araba üç gün serviste kaldı. Devir daim, hararet müşiri, ısı sensörü falan bir yığın parça değişti. Havası alındı. Sorun çözüldü ancak yine tekrarlarsa son çare olarak beyine yazılım yüklenmesi gerekecek, yükleme sırasında beyinin çökme riski de var dediler. Otobana çıkıp rampada biraz yüklendiğimde aynı sorun gene oldu. Hararet göstergesi deli gibi bir anda kırmızıya dayanıp düzlüğe çıkınca bir anda ortaya dönüyordu. Bu nedenle soğumuştum arabadan. İnternette araştırınca bu sorunun focus 1 lerde çok sık yaşandığını gördüm. Sırf bu sorun nedeniyle arabadan birden soğudum, satmayı bile düşündüm açıkçası. Sonra forumlarda önerilen bir ustayı buldum. Ankara Şaşmaz'da Başkent Sanayi Sitesinde bulunan Çetin ismindeki bu ustayı telefonla aradım. Sorunun basit birşey olduğunu yarım saatte garantili bir şekilde çözdüklerini söyledi. Geçtiğimiz hafta sonu atladım Ankara'ya gittim. Çetin Usta'yı buldum. Hemen ilgilendiler ve 45 dakika içinde işlemi tamamladılar. Sonra beraber uzunca bir test sürüşü yaptık. İyice zorladık arabayı. İbre ortadan bir milim bile sağa kaymadı. İzmir'e dönerken arabayı yokuşlarda rampalarda iyice zorlamama rağmen hiç sorun yaşamadım. Problem tamamen çözüldü çok şükür. İşin garibi arabanın performansı da arttı ve yakıt tüketimi inanılmaz azaldı. Klima açık olmasına ve ortalama hızımın 110-120 km olmasına rağmen yakıt tüketimi 18-19 kuruşu geçmedi. Depo tamamen boşken 71 tl lik gaz aldım 389 km yol yaptı ki daha da gaz vardı depoda, sonrasında 68 tl lik gaz aldım 385 km yol yaptı gaz bitene kadar. Eğer bu sorunu yaşıyorsanız arabanızı boş yere kurcalattırıp benim gibi bir yığın masraf yapmayın derim. Eğer imkanınız varsa Çetin Usta'ya götürün. Burada telefonunu vermem doğru olurmu bilmiyorum. Arzu eden arkadaşlar bana ulaşırsa yardımcı olurum kendilerine.




  • 2004 model Ford Focus aracım var. Aracın motor suyu haznesinde (antifiriz konulan), Eylül 2014'te, küçük bir çatlak oldu. Motor suyu haznesi değiştirildi. Antifiriz eklendi. Ancak uzun yolda ve rampalarda düşük devirde devir göstergesi kırmızıya dayanmaya başladı. Uzun yolda gözümü devir göstergesinden alamaz oldum. Ford yetkili servisi, yeni bir araç kitinin takılarak denenmesi, sorun çözülmezse motor üst kapağının açılması gerektiğini söyledi. Aracımın donanımında herhangi bir sorun bulunamadı. Ancak sorun devam ediyordu. Forumlardan 2001-2010 model Ford Focus sahibi olanların bu sorunla karşılaştığını, kimisinin hararet müşürü, kimisinin termostatı değiştirdiğini, bu değişikliklere rağmen sorunun devam ettiği yönündeki şikayetlerini okudum. Bir yorumda, Ankara'daki Çetin ustanın bu işi çözdüğünü gördüm ve bugün sabah Çetin ustaya gittim. Çetin ustaya hararet sorunum var dediğim zaman hemen sorunumu anladı ve "Çözerim ama şu kadar..." dedi. Verdiğim parayı buraya yazmayacağım. Ama bence bu soruna karşılık çok cüzzi bir rakam. Hele ki uzun yolda gözünü devir göstergesinden ayıramamak kadar, devir göstergesi kırmızıya dayandığında ayağını gazdan çekip dörtlüleri yakıp yolun sağına geçip durup ondan sonra tekrar yoluna devam etmek kadar sinir bozucu bir sorunun karşısında verdiğim para Çetin ustaya sonuna kadar helal olsun dedirttiriyor. Neyse sabah aracımı götürdüm. Çetin ustanın ne yaptığını ve sorunu nasıl çözdüğünü de buraya yazmayacağım ama sorun çok basitmiş. Ama her usta usta değil. Usta dediğin sorunu çözer. Çetin usta sorunumu 50 dakika gibi kısa bir süre içinde çözdü. İstanbul yolunda aracımı da kendisi denedi. 150-160-170 km hızla giderken gazdan çekti ayağını ve sonunda hararet sorunum çözüldü. Eğer sizin de hararet sorununuz varsa tek yol Çetin usta. Türkiye'nin neresinde olursanız olun. Fazla vaktinizi almaz. Gelin Ankara'ya sorununuzu çözün. Albayraklar Teknik Tamir & Bakım Servisi Çetin Usta Benden bu kadar. Başka bir sorunda görüşmek üzere mutlu kalın fazla hız yapmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkerkarapinar -- 20 Temmuz 2015; 12:33:06 >




  • Bide cetin ustacilar turedi cetin usta ne yapiyo bilen yok cetin usta kac para aliyo bilen yok adam sirf bunu yazmak icin uye olmus iki paragraf yazi yazmis daha foruma girmemis ulan cozumu bilmiyorsan yazmiyorsan ne diye basliga yaziyon anlamak guc
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babapars

    Bide cetin ustacilar turedi cetin usta ne yapiyo bilen yok cetin usta kac para aliyo bilen yok adam sirf bunu yazmak icin uye olmus iki paragraf yazi yazmis daha foruma girmemis ulan cozumu bilmiyorsan yazmiyorsan ne diye basliga yaziyon anlamak guc
    Arkadaşlar, focusunuz uzun yolda 120 - 130 dan sonra anlık hararet yapıyorsa veya rampaya vurunca hararet çıkıp gazı kesince tekrar düzeliyorsa, ve bunları antifiriz değişimi sonrası yaşamaya başladıysanız, lütfen arabanızın herhangi bir yeri ile oynatmayın kimseye. Yok üst kapak, yok termostat, yok müşür... para harcamadan, sadece 20 dakikalık bir iş için KENDİ USTANIZAödeyeceğiniz el emeği ücreti ile sorununuzu çözerim. Hiçbir koşul ve yorumsuz çözümü özelden mail atanlara yazarım. Buraya yazmıyorum çünkü binbir kişiye cevap vermekle uğraşmak istemiyorum. Sorunun bu ise yazın, mail atayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi harun464646 -- 11 Şubat 2016; 15:52:08 >




  • Focus mk1lerin kronik sorunu hararet kimi yalancı der kimi gercek kimi kit der kimi conta der kimi devirdaim..:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky

    Focus mk1lerin kronik sorunu hararet kimi yalancı der kimi gercek kimi kit der kimi conta der kimi devirdaim..:)
    Madem bu kadar sık rastlanabilen bir sorun, özellikle Ankara'da yaşayanların yerinde olsam bu konuyla ilgili focus 1 kullanan taksicilere de danışırdım. Ankara'da fazlasıyla mevcut. Birden fazla taksiciye danışılmalıki ortak bir çözüme ulaşılsın. Şehir içi sıkışık trafikte gün boyu araç kullanıyorlar, hepsinin değilse de bir kısmının başına muhakkak gelmiştir bu sorun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky

    Focus mk1lerin kronik sorunu hararet kimi yalancı der kimi gercek kimi kit der kimi conta der kimi devirdaim..:)

    Öncelikle bu hararet yalancı filan değil gerçektir. Hararet sırasında motor üst kapağındaki sıcaklık 700 dereceyi görür... Çelik conta olduğu içinde kurtarır. Yoksa ben görürüm o yalancı hararet diyenleri...

    Bu sorunun yüzde yüz ve tek çözümü yukarıda yazdığımdır. Kendi aracımızda ve yukarıdaki ceya023 nickli arkadaşın aracında denenmiş ve sorun kesinlikle gitmiştir. Benim bahsettiğim araç hararetten kendini motor korumaya alıp pistonlara benzin basan ve bunu hemen her uzun yolda hatta şehir içinde durduk yere yapan bir araçtı. Bu parçayı sanayide bir ford parçacısından sipariş verdim ve taktırdım. Araç resmen karekter değiştirdi, normal lpg takılmamış benzinli orijinal haline döndü. Yakıt düştü, çekiş ve gaz tepkileri iyileşti, vites ve debriyaj yumuşadı, ses azaldı. Aşırı zorlamama rağmen araç hareret yapmadı . Sıcaklık ortada sabitleniyor milim oynamıyor. Bu sorunu yaşıyorsanız tek ve kesin çözüm budur. Ustalara kanmayın. Bu sorunu çözesiye kadar çok sıkıntı yaşadık. Giden paralarda cabası oldu. Kimsenin sorunu ve çözümü bildiği yok. İzmirde çok övülen ve özgüven patlaması yaşayan ford ustaları bile bu rapordan habersiz. Söylediğimde de yok öyle birşey benden iyimi bilecen diyen ford ustaları bile gördüm. Boşuna uğraşmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 20 Şubat 2016; 18:10:01 >




  • Sen yetkili bi abeye benzion ..:D peki birsey soracagim bu hararet lpg takılıncamı başlıyor?Bu kiti takınca hararet geç yükselme oluyor mu? Focus kullanıp bu sorunu yasayanları aydınlattığınız icin tesekkurler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky

    Sen yetkili bi abeye benzion ..:D peki birsey soracagim bu hararet lpg takılıncamı başlıyor?Bu kiti takınca hararet geç yükselme oluyor mu? Focus kullanıp bu sorunu yasayanları aydınlattığınız icin tesekkurler.

    Yalnız ben Abe filan pek hoşlanmam. Yetkiyi size verem ben.

    Sayın abem. Sanırım yazdıklarım kafanıza takıldı;-)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 13 Şubat 2016; 23:28:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky

    Sen yetkili bi abeye benzion ..:D peki birsey soracagim bu hararet lpg takılıncamı başlıyor?Bu kiti takınca hararet geç yükselme oluyor mu? Focus kullanıp bu sorunu yasayanları aydınlattığınız icin tesekkurler.

    Yalnız ben Abe filan pek hoşlanmam. Yetkiyi size verem ben.

    Sayın abem. Sanırım yazdıklarım kafanıza takıldı;-)

    İlk cümlem espiriydi bununla ilgili bir video var hatta ama anlamamışsın.(işten anlıyorsun anlamında söylenen bir söz)hoşlanmasanda söyledim artık anladın :).
    Yetkiyide ben almayayım saol varol.Yazdıkların kafama takılmadı soğutma sistemine ekstra birşey ekliyorsun getirisi götürüsü nedir diye focus kullanan arkadaşları aydınlatma bağabında cevap beklemiştim.Zamanında bendede vardı focus bulamamıştım sorunu ondan dolayı sordum.Teşekkürler.




  • 2004 focus 1 fan müşürünün yeri neresi
    Bu mesaja eklenen görseller:

     FORD FOCUS HARARET SORUNU FORD FOCUS HARARET SORUNU




  • Fan müşürü hararet müşürü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cnuk

    Fan müşürü hararet müşürü
    konu düzenli bir şekilde hortlamış
  • 2000 Model Focusum vardi.Hararet sorunu basima bela olmustu.Yokuslarda sona vuruyor du sabahlari fan açıyordu..6 ay öncesine kadar 2500 liraya yakın para harcadım termostat devirdayim petekler radyotorler üst kapak herseye uğraştılar bi fayda etmedi.Allah razi olsun Çetin usta diye birisini buldum geze geze sorunumu 1 saat icinde çözdü.Belki sizlerden bi dua alırım diye paylasmak istedim.Adam garantili bir sekilde isinizi yapiyor.Ankara Başkent sanayi sitesinde Albayraklar oto servisi çetin usta 05358233286 .
  • Fan muşuru veya termostat a matkap ile delik açıyorlar. Isınınca açılması gereken termostat sürekli açık ve devridaim yapıyor. Hararet kalmıyor. Benim başıma da gelmişti bu şekilde cozum buldular.
  • INSPECTOR35 I kullanıcısına yanıt
    S.a kardeş bana ulaşırsan sevinirim 0553 649 12 25
  • Ahmetkeskn kullanıcısına yanıt
    Ne kadara mal oluyo kardeş
  • babapars kullanıcısına yanıt
    aradım çetin ustayı 250 lira istedi arabayı ankaraya getir dedi. Türkiye deki aynı sorunlu fordları bu ustaya götürmek şart mı bilmiyorum
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.