< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Lpg doğru montajla subap yakmaz denir ama teoride kalıyor gibi. Çünkü montajlar genelde düzgün değil. Yine de 122 bin km'de yapılan tasarrufun yanında zarar çok az. Bence lpg takmak için göze alınacak bir risk.
Bunun yanında 100 hp'lik motorda değişken subap zamanlaması yok, sorun olma olasılığı daha az olan motor. Bu da akla montaj hatasını getiriyor. Aryıca hata kodunda tek silindir olması sadece 1 nolu silindirin subapların bozulduğu anlamına gelir ki bu da montaj/parça kaynaklı olduğunu gösterir. Son söz olarak, bence ülkemizde yapılan lpg montajları genellikle tam doğru olmadığı için bu tür sorunların çıkma olasılığı hep var. |
bence yanlis dusunyorsunuz hava cok kirli dizel arac geldi dun onume cam acamadim egsoz gazindan munkunse dizeller yasaklansin
|
LPG kaynaklı sübap erimesinin çözümü AFR ayarıdır.
Karışım bozukluklarının önüne geçtiğiniz zaman benzin performansı ve sağlığı ile aracınızı kullanırsınız. İncelemenizi tavsiye ederim :http://lpgayari.com/ bu da facebook sayfası :https://www.facebook.com/groups/166227217241702/ |
Ekte Mertol Kip'in bir yazısı var. 1,6 ti-cvt 125 beygirlik motordaki bir arıza (kendi aracı) için bunu yazmış ama fordlardaki genel problem için açıklayıcı bir yazı.
Konunun LPG ile doğrudan alakası yok. Ford gibi çingene şirketler aracın tam olarak ihtiyacı neyse o hacimde enjektör koyarlar. Sonada tam yük altında o enjektörleri %85 duty cycle ile çalıştırırlar. Aynı enjektörü hem 100 hp lik 1.6 motora hemde 125 diye sattıkları dünyanın geri kalanında 123 hp olan motorda kullanmaktan da geri kalmazlar.. %85 duty cycle ne demektir? Enjektörler motorun tam yükte olduğu durumda sürenin %85 ini açık olarak geçiriyor demektir. Teorik olarak limitlerde ve sorun yok aslında. Ama LPG takıpta eğer orjinale yakın bir hacimde enjektör kullanırsanız, bile PWM i yaklaşık %50 uzatmanız gerekir. E %85 x 1.5 = 1,275 Yani bir devirde basmasını geçip diğer devirde bile devam eden bir püskürtme zamanı söz konusu. E bu durumda enjektörler sürekli açık kalacak demektir. Enjektörü lisedeki fizik dersinde gördüğünüz zil gibi düşünün. Bir bobin merkezinden geçen mili elektrik akımı vasıtası ile ileri geri hareket ettiriyor. Mantık aynı. Eğer AC çalışması gereken bir bobine DC bağlarsanız ne olur? Bobin yanar.. E enjektörde yanar. Yandığı anda eğer tam açık pozisyondaysa o pozisyonda kalır. Bu ne demek? LPG püskürtmeye devam edecek demek. Yani? Benzine bile geçseniz LPG enjektörleri çalışmaya devam edecek. Yani? Aşırı yakıt gelecek ve piston eriyecek.. İşin saçma tarafı şu. Ford un çok gelişmiş hormonlu ECU su buji falan kırılmadan pistonun eriyip yağın yukarıya taşındığının farkına varamıyor. Buji yağ ile temas ettiği için kırılmaz ise, arabayı stop edip tekrar çalıştırana kadar arıza lambası falanda yanmıyor. Dolayısı ile iş işten geçtikten sonra olayın farkına varıyorsunuz. Arıza oluşuyor, siz farkında olmuyorsunuz, herşey olup bitiyor, siz arıza lambası ile müşerref oluyorsunuz.. E araba 3 silindir ile bile sorunsuz yürüyebildiğinden siz sorunu anladığınızda zaten iş bitmiş oluyor.. Sebebi basit, çözümü basit.. Eğer yüksek devir kullandıysan, bu da bir sebeptir. Yine Mertol Tekrar yazayım. Sebepte sonuçta belli.. LPG ile son hız denemeleri yapmayacaksınız. LPG ile yüksek devirde uzun süreli olarak seyahat etmeyeceksiniz. Bunları yapmayı düşünüyorsanız o zaman normalde olması gerekenden daha büyük enjektör kullanılmasını sağlayacaksınız. Ama bunu yaptığınızda da benim araba şehiriçinde çok tüketiyor diye sızlanmayacaksınız. Ya da en iyisi, konuyu siz baştan okuyun. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/186263-motor-problemi/ |
Focus 2 yi 3 yıl kullandım. 50 bin km civarında lpg uygulanmış ben 74 binde aldım. 135 binde subapları eritti. Bunda en büyük etken en son ayar yaptırdığım yer olduğunu düşünüyorum. Çünkü ayardan sonra araba çok az yakmaya başladı ama beraberinde arıza lambası yandı. Çok geçmeden titremeler teklemeler derken subapları elimize aldık.
Sonuş 1 : focus 2 ler de subap eritiyor. sonuç 2 : doğru ayar ve doğru montajla daha uzun kullanabilirsiniz. Dikkat edilmesi gerekn şey arıza lambasının yanmamasıdır. Özellikle fakir karışım kötü gazla birleişirse 20 bin km de bile eritebilirmiş. |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi idemo -- 30 Kasım 2017; 17:27:53 > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |