Şimdi Ara

Ford Focus II Lpg'den Subap Yaktı...!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
9.404
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba son 5-6 aydır rolantide hafif titreme başlamıştı, son 2 aydır da arıza lambası yanmaktaydı. (Arıza kodu P0301 1. Silindir Teklemesi) Buji, Buji kabloları, bobin değişti düzelmedi, Lpg ayarları ve enjektörleri kontrol edildi bir problem görülmedi. Ustanın biri subap oturmuş motor açılacak en az 2 bin TL tutar dedi. İçim rahat etmediğinden bugün Ankara'da bilinen bir Ford ustası Öner oto Tuncay ustaya götürdüm, kendisi güleryüzlü efendi bir insan, arıza kodunu aldı, yapılanları dinledi, kaputu açtı aracı çalıştırıp motoru gözlemledi ve hiç tereddütsüz subap yanmış dedi. Masrafı ne olur diye sorduğumda 1500 TL dedi.
    Ben Focus 2 100hp motorlarda subaplar gaza dayanıklıdır diye düşünürdüm ama öyle değilmiş. Araç ilk alındığından itibaren tüp takılıydı 122 bin kmde subaplar cortlamış oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Lpg doğru montajla subap yakmaz denir ama teoride kalıyor gibi. Çünkü montajlar genelde düzgün değil. Yine de 122 bin km'de yapılan tasarrufun yanında zarar çok az. Bence lpg takmak için göze alınacak bir risk.

    Bunun yanında 100 hp'lik motorda değişken subap zamanlaması yok, sorun olma olasılığı daha az olan motor. Bu da akla montaj hatasını getiriyor.

    Aryıca hata kodunda tek silindir olması sadece 1 nolu silindirin subapların bozulduğu anlamına gelir ki bu da montaj/parça kaynaklı olduğunu gösterir.

    Son söz olarak, bence ülkemizde yapılan lpg montajları genellikle tam doğru olmadığı için bu tür sorunların çıkma olasılığı hep var.
    Ekte Mertol Kip'in bir yazısı var. 1,6 ti-cvt 125 beygirlik motordaki bir arıza (kendi aracı) için bunu yazmış ama fordlardaki genel problem için açıklayıcı bir yazı.

    Konunun LPG ile doğrudan alakası yok. Ford gibi çingene şirketler aracın tam olarak ihtiyacı neyse o hacimde enjektör koyarlar. Sonada tam yük altında o enjektörleri %85 duty cycle ile çalıştırırlar. Aynı enjektörü hem 100 hp lik 1.6 motora hemde 125 diye sattıkları dünyanın geri kalanında 123 hp olan motorda kullanmaktan da geri kalmazlar..
    %85 duty cycle ne demektir? Enjektörler motorun tam yükte olduğu durumda sürenin %85 ini açık olarak geçiriyor demektir. Teorik olarak limitlerde ve sorun yok aslında. Ama LPG takıpta eğer orjinale yakın bir hacimde enjektör kullanırsanız, bile PWM i yaklaşık %50 uzatmanız gerekir. E %85 x 1.5 = 1,275 Yani bir devirde basmasını geçip diğer devirde bile devam eden bir püskürtme zamanı söz konusu. E bu durumda enjektörler sürekli açık kalacak demektir. Enjektörü lisedeki fizik dersinde gördüğünüz zil gibi düşünün. Bir bobin merkezinden geçen mili elektrik akımı vasıtası ile ileri geri hareket ettiriyor. Mantık aynı. Eğer AC çalışması gereken bir bobine DC bağlarsanız ne olur? Bobin yanar.. E enjektörde yanar. Yandığı anda eğer tam açık pozisyondaysa o pozisyonda kalır. Bu ne demek? LPG püskürtmeye devam edecek demek. Yani? Benzine bile geçseniz LPG enjektörleri çalışmaya devam edecek. Yani? Aşırı yakıt gelecek ve piston eriyecek.. İşin saçma tarafı şu. Ford un çok gelişmiş hormonlu ECU su buji falan kırılmadan pistonun eriyip yağın yukarıya taşındığının farkına varamıyor. Buji yağ ile temas ettiği için kırılmaz ise, arabayı stop edip tekrar çalıştırana kadar arıza lambası falanda yanmıyor. Dolayısı ile iş işten geçtikten sonra olayın farkına varıyorsunuz. Arıza oluşuyor, siz farkında olmuyorsunuz, herşey olup bitiyor, siz arıza lambası ile müşerref oluyorsunuz.. E araba 3 silindir ile bile sorunsuz yürüyebildiğinden siz sorunu anladığınızda zaten iş bitmiş oluyor.. Sebebi basit, çözümü basit..


    Eğer yüksek devir kullandıysan, bu da bir sebeptir. Yine Mertol

    Tekrar yazayım. Sebepte sonuçta belli.. LPG ile son hız denemeleri yapmayacaksınız. LPG ile yüksek devirde uzun süreli olarak seyahat etmeyeceksiniz. Bunları yapmayı düşünüyorsanız o zaman normalde olması gerekenden daha büyük enjektör kullanılmasını sağlayacaksınız. Ama bunu yaptığınızda da benim araba şehiriçinde çok tüketiyor diye sızlanmayacaksınız.

    Ya da en iyisi, konuyu siz baştan okuyun.
    http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/186263-motor-problemi/
    Focus 2 yi 3 yıl kullandım. 50 bin km civarında lpg uygulanmış ben 74 binde aldım. 135 binde subapları eritti. Bunda en büyük etken en son ayar yaptırdığım yer olduğunu düşünüyorum. Çünkü ayardan sonra araba çok az yakmaya başladı ama beraberinde arıza lambası yandı. Çok geçmeden titremeler teklemeler derken subapları elimize aldık.
    Sonuş 1 : focus 2 ler de subap eritiyor.
    sonuç 2 : doğru ayar ve doğru montajla daha uzun kullanabilirsiniz. Dikkat edilmesi gerekn şey arıza lambasının yanmamasıdır. Özellikle fakir karışım kötü gazla birleişirse 20 bin km de bile eritebilirmiş.
  • Lpg doğru montajla subap yakmaz denir ama teoride kalıyor gibi. Çünkü montajlar genelde düzgün değil. Yine de 122 bin km'de yapılan tasarrufun yanında zarar çok az. Bence lpg takmak için göze alınacak bir risk.

    Bunun yanında 100 hp'lik motorda değişken subap zamanlaması yok, sorun olma olasılığı daha az olan motor. Bu da akla montaj hatasını getiriyor.

    Aryıca hata kodunda tek silindir olması sadece 1 nolu silindirin subapların bozulduğu anlamına gelir ki bu da montaj/parça kaynaklı olduğunu gösterir.

    Son söz olarak, bence ülkemizde yapılan lpg montajları genellikle tam doğru olmadığı için bu tür sorunların çıkma olasılığı hep var.
  • idemo kullanıcısına yanıt
    1. Silindirle ilgili ne tür bir montaj hatası olabilir konuyu biraz açar mısın? Subap değişiminden sonra düzeltme imkanımız olur belki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracını sürekli ilk çalıştırmada lpg ile mi çalıştırıyorsun ?

    Alınan gazın bile önemi büyüktür bu konuda. Ayrıca Focus'un 1.6 motorunda lpg ile yaşanan tek sorun rölanti problemidir. 250.000 Km deki Focus'a bindim motoru hiç açılmamış hala rahat çalışıyordu. Lpg sisteminin düzgün takılmaması 1 silindire eksik giden yakıt bile doğrudan sibopları etkiler
  • Focus 2 yi 3 yıl kullandım. 50 bin km civarında lpg uygulanmış ben 74 binde aldım. 135 binde subapları eritti. Bunda en büyük etken en son ayar yaptırdığım yer olduğunu düşünüyorum. Çünkü ayardan sonra araba çok az yakmaya başladı ama beraberinde arıza lambası yandı. Çok geçmeden titremeler teklemeler derken subapları elimize aldık.
    Sonuş 1 : focus 2 ler de subap eritiyor.
    sonuç 2 : doğru ayar ve doğru montajla daha uzun kullanabilirsiniz. Dikkat edilmesi gerekn şey arıza lambasının yanmamasıdır. Özellikle fakir karışım kötü gazla birleişirse 20 bin km de bile eritebilirmiş.
  • Yine iyi gitmiş, 122 bin km boyunca sağladığı tasarrufun yanında masraf kabul edilebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lego95 kullanıcısına yanıt
    Araç sıralı sistem teleflex. İlk benzinle çalışıyor. 122 bin km boyunca hiç gaz ayarı yaptırılmadı, ilk nasıl kalibre edildiyse öyle gitti. Bunlarda ayar olmuyor, ilk nasıl yapuldıysa o yeterli diye söylemişlerdi. Tamirat sonrası acaba 1. silindirdeki lpg enjektörünü de mi değiştirtsem? Tanesi de 300 TL imiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Focus II'deki 100hp'lik motor Focus1'deki 100hp motorla aynı diye biliyorum.

    Benim Focus1'in motoru da LPG takıldıktan 160.000km sonra sübapları bitirdi. Focus'lardaki 100hp motordaki sübapların LPG'de aşınması Cruze, Opel kadar hızlı olmuyor ama uzun vadede aşınıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Focus II'deki 100hp'lik motor Focus1'deki 100hp motorla aynı diye biliyorum.

    Benim Focus1'in motoru da LPG takıldıktan 160.000km sonra sübapları bitirdi. Focus'lardaki 100hp motordaki sübapların LPG'de aşınması Cruze, Opel kadar hızlı olmuyor ama uzun vadede aşınıyor.


    Dostum sonraki süreçte subap değişimi yapıldı mı, değişim sonrası eski performans geri geliyor mu? Tamiratta mutlaka şunlara dikkat et dediğin noktalar var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    Araç sıralı sistem teleflex. İlk benzinle çalışıyor. 122 bin km boyunca hiç gaz ayarı yaptırılmadı, ilk nasıl kalibre edildiyse öyle gitti. Bunlarda ayar olmuyor, ilk nasıl yapuldıysa o yeterli diye söylemişlerdi. Tamirat sonrası acaba 1. silindirdeki lpg enjektörünü de mi değiştirtsem? Tanesi de 300 TL imiş.

    Demek istediğim ilk benzinle çalışsa bile eğer arabayı çalıştırmadan önce tüp tuşuna basarsanız direk lpg de çalışır. Bunu yapmak kısa vadede sorun yaratmazken , uzun vadede enjeksiyonlu araba için direk sorun yaratır. Ayrıca aracın benzindeki durumuna dikkatli bakılmalı sonrasında motoru açtırmalısınız. Benzinde sorunsuz çalışan arabanın motorunda sorun yoktur. Tek sorun lpg tesisatı ya da enjektörüdür.
  • LPG kaynaklı sübap erimesinin çözümü AFR ayarıdır.

    Karışım bozukluklarının önüne geçtiğiniz zaman benzin performansı ve sağlığı ile aracınızı kullanırsınız.

    İncelemenizi tavsiye ederim :http://lpgayari.com/

    bu da facebook sayfası :https://www.facebook.com/groups/166227217241702/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Şu LPG yasaklansa çok iyi olacak aslında. Hem trafik sorunu da fazlasıyla çözülür.

    bence yanlis dusunyorsunuz hava cok kirli dizel arac geldi dun onume cam acamadim egsoz gazindan munkunse dizeller yasaklansin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 120bin km normal. Babamın corollası da 160bin km'de çok yağ yakmaya başladı. Yakında o da bir sübap bakımı ister gibi.
  • Sanayide ki ilkokul mezunu ustaların teşhis koymalarına hastayım.
    Şu heriflerle muhattap olmamak için bile lpg den uzak durulur.
  • Mazotşist kullanıcısına yanıt
    Yanlış hatırlamıyorsam ti-vct motorlarda hep 4. silindirde sorun çıkıyor. Bu motor farklı gerçi ancak yine de 1. silindir diye hata kodu verince aklıma bu geldi. Yanlış delinmesi ya da enjektörün yakıt kaçırması bile buna neden olabilir.
  • Lpg'den degil montaj ve ayar hatasindandir o.

    Isterse montajin kralini ayarin nirvanasini yapsinlar lpg belli bir km'den sonra sıkıntı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazotşist kullanıcısına yanıt
    Ekte Mertol Kip'in bir yazısı var. 1,6 ti-cvt 125 beygirlik motordaki bir arıza (kendi aracı) için bunu yazmış ama fordlardaki genel problem için açıklayıcı bir yazı.

    Konunun LPG ile doğrudan alakası yok. Ford gibi çingene şirketler aracın tam olarak ihtiyacı neyse o hacimde enjektör koyarlar. Sonada tam yük altında o enjektörleri %85 duty cycle ile çalıştırırlar. Aynı enjektörü hem 100 hp lik 1.6 motora hemde 125 diye sattıkları dünyanın geri kalanında 123 hp olan motorda kullanmaktan da geri kalmazlar..
    %85 duty cycle ne demektir? Enjektörler motorun tam yükte olduğu durumda sürenin %85 ini açık olarak geçiriyor demektir. Teorik olarak limitlerde ve sorun yok aslında. Ama LPG takıpta eğer orjinale yakın bir hacimde enjektör kullanırsanız, bile PWM i yaklaşık %50 uzatmanız gerekir. E %85 x 1.5 = 1,275 Yani bir devirde basmasını geçip diğer devirde bile devam eden bir püskürtme zamanı söz konusu. E bu durumda enjektörler sürekli açık kalacak demektir. Enjektörü lisedeki fizik dersinde gördüğünüz zil gibi düşünün. Bir bobin merkezinden geçen mili elektrik akımı vasıtası ile ileri geri hareket ettiriyor. Mantık aynı. Eğer AC çalışması gereken bir bobine DC bağlarsanız ne olur? Bobin yanar.. E enjektörde yanar. Yandığı anda eğer tam açık pozisyondaysa o pozisyonda kalır. Bu ne demek? LPG püskürtmeye devam edecek demek. Yani? Benzine bile geçseniz LPG enjektörleri çalışmaya devam edecek. Yani? Aşırı yakıt gelecek ve piston eriyecek.. İşin saçma tarafı şu. Ford un çok gelişmiş hormonlu ECU su buji falan kırılmadan pistonun eriyip yağın yukarıya taşındığının farkına varamıyor. Buji yağ ile temas ettiği için kırılmaz ise, arabayı stop edip tekrar çalıştırana kadar arıza lambası falanda yanmıyor. Dolayısı ile iş işten geçtikten sonra olayın farkına varıyorsunuz. Arıza oluşuyor, siz farkında olmuyorsunuz, herşey olup bitiyor, siz arıza lambası ile müşerref oluyorsunuz.. E araba 3 silindir ile bile sorunsuz yürüyebildiğinden siz sorunu anladığınızda zaten iş bitmiş oluyor.. Sebebi basit, çözümü basit..


    Eğer yüksek devir kullandıysan, bu da bir sebeptir. Yine Mertol

    Tekrar yazayım. Sebepte sonuçta belli.. LPG ile son hız denemeleri yapmayacaksınız. LPG ile yüksek devirde uzun süreli olarak seyahat etmeyeceksiniz. Bunları yapmayı düşünüyorsanız o zaman normalde olması gerekenden daha büyük enjektör kullanılmasını sağlayacaksınız. Ama bunu yaptığınızda da benim araba şehiriçinde çok tüketiyor diye sızlanmayacaksınız.

    Ya da en iyisi, konuyu siz baştan okuyun.
    http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/186263-motor-problemi/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi idemo -- 30 Kasım 2017; 17:27:53 >




  • şimdiye kadar lpg kullanıp da sorun yaşamayan pek görmedim. sadece zaman meselesi diye görünüyor.
    vw'in tgi motorlarını merak ediyorum. tsi üzerine geliştiriliyor. tanıtımında lpg'nin çalıma ısısına göre güçlendirildi diyorlar.
    önce 1.4 tsi üzerine geliştirdiler. bu sene de 1.0 tgi olarak çıkardılar.
    keşke türkiyeye getirseler fakat vag gurubundan şimdilik bir açıklama yok
  • ne marka sistem takılıydı
  • Geçen h.sonu sübap ayarı yaptım ama sanırım ayar tutmadı.

    Gazda parkettiğim araç ertesi sabah benzinde bile şiddetli titreyerek çalışıyor gaz yemiyor.

    Geceden benzinde parkedince sorun yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.