Şimdi Ara

FORD FOCUS LPG ARIZA KODU P0171

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
9.102
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşıma ait 1.6 focus var. LPG marka ZAVOLİ. Arkadaşım aracı 3 ay kadar önce LPG li aldı, LPG takılalı ortalama 10 bin km olmuş. 1 ay öncesine kadar herhangi bir sorun yoktu.
    1ay önce araç arıza ışığı yaktı. Bende GARMIN marka navigasyon cihazı ve bu cihazın ECOROUTE HD adlı bir ek parçası var. Bu ek parça aracın OBD II portuna bağlanınca hem arıza kodunu okuyabiliyor, hem de silebiliyor. Ayrıca aracın motor suyu sıcaklığı, emiş hava basınç ve sıcaklığı, anlık ve ortalama yakıt tüketimi, gaz kelebek pozisyonu, akü voltajı vs.... gibi ECUnun okuduğu bazı parametreler dijital olarak görüntülenebiliyor.
    Bu cihazı araca bağladığımızda P0171 hata kodu okuyor. Kodu silince ışık sönüyor fakat yaklaşık 10 gün -1000 km gibi sonra tekrar yanıyor ve aynı kodu veriyor.
    Bu kodu internette araştırdım. Fakir karışım anlamına geliyormuş. Lambda sensörü arızası veya aracın hava emişinde bir problem gibi sebeplerden yanabilidiğini okudum. Aracın hava filtresini, bujilerini yağ ve yağ fltresini değiştirdik, durum aynı.
    Bir de araçta bize garip gelen bir durum daha var. Araç hava sıcaklığı 10 derece civarı iken dahi sabah ilk çalıştırmada 300-400 mt 'de LPG ye geçiyor. Bu bana çok erken gibi geliyor.
    Mesela geçtiğimiz pazar günü sıcaklık 15 derece civarı arkadaşım evinden benim yanıma yaklaşık 3.5 km geldi. Aracı benim işyerime bırakıp benim aracımla bir yere gittik yaklaşık 3 saat sonra geldik. Sonra araca cihazı bağladığımızda motor suyu sıcaklığı 53 derece okudu bu bana yanlış gibi geldi ve araç olduğu yerde hiç hareket ettirmeden yaklaşık 30 sn çalışınca sıcaklık 60 dereceyi buldu ve araç LPG ye geçti. BU SIRADA ARACIN HARARET GÖSTERGESİ EN DİPTE HİÇ YERİNDEN BİLE OYNAMAMIŞTI.
    Araçla biraz yol yapıp harareti normald earacın çıktığı maksimum seviyeye çıkardık yani aracın göstergesinin ortalarına. Bizim elektronik cihaz bu sırada 110 derece okudu, aracı kenara çekip hararet var mı diye baktık, suda kaynama yoktu.
    Sorularım şunlar:
    P0171 hata kodu hakkında ayrıntılı açıklama yapabilir misiniz?
    Aracın bu kadar erken LPG ye geçmesi normal mi_?
    Aracın hararet göstergesi yerinden oynamadığı halde ECUdan okuyan elektronik cihazın motor su sıcaklığını 60 derece okuması normal mi?
    Aracın harareti ortalarda iken ECUdan okuyan elektronik cihazın motor su sıcaklığını 110 derece okumasuı normal mi?
    Çözüöm önerileriniz nelerdir?
    Teşekkürler.
    Saygılarımla.
    Aracın







  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Arkadaşıma ait 1.6 focus var. LPG marka ZAVOLİ. Arkadaşım aracı 3 ay kadar önce LPG li aldı, LPG takılalı ortalama 10 bin km olmuş. 1 ay öncesine kadar herhangi bir sorun yoktu.
    1ay önce araç arıza ışığı yaktı. Bende GARMIN marka navigasyon cihazı ve bu cihazın ECOROUTE HD adlı bir ek parçası var. Bu ek parça aracın OBD II portuna bağlanınca hem arıza kodunu okuyabiliyor, hem de silebiliyor. Ayrıca aracın motor suyu sıcaklığı, emiş hava basınç ve sıcaklığı, anlık ve ortalama yakıt tüketimi, gaz kelebek pozisyonu, akü voltajı vs.... gibi ECUnun okuduğu bazı parametreler dijital olarak görüntülenebiliyor.
    Bu cihazı araca bağladığımızda P0171 hata kodu okuyor. Kodu silince ışık sönüyor fakat yaklaşık 10 gün -1000 km gibi sonra tekrar yanıyor ve aynı kodu veriyor.
    Bu kodu internette araştırdım. Fakir karışım anlamına geliyormuş. Lambda sensörü arızası veya aracın hava emişinde bir problem gibi sebeplerden yanabilidiğini okudum. Aracın hava filtresini, bujilerini yağ ve yağ fltresini değiştirdik, durum aynı.
    Bir de araçta bize garip gelen bir durum daha var. Araç hava sıcaklığı 10 derece civarı iken dahi sabah ilk çalıştırmada 300-400 mt 'de LPG ye geçiyor. Bu bana çok erken gibi geliyor.
    Mesela geçtiğimiz pazar günü sıcaklık 15 derece civarı arkadaşım evinden benim yanıma yaklaşık 3.5 km geldi. Aracı benim işyerime bırakıp benim aracımla bir yere gittik yaklaşık 3 saat sonra geldik. Sonra araca cihazı bağladığımızda motor suyu sıcaklığı 53 derece okudu bu bana yanlış gibi geldi ve araç olduğu yerde hiç hareket ettirmeden yaklaşık 30 sn çalışınca sıcaklık 60 dereceyi buldu ve araç LPG ye geçti. BU SIRADA ARACIN HARARET GÖSTERGESİ EN DİPTE HİÇ YERİNDEN BİLE OYNAMAMIŞTI.
    Araçla biraz yol yapıp harareti normald earacın çıktığı maksimum seviyeye çıkardık yani aracın göstergesinin ortalarına. Bizim elektronik cihaz bu sırada 110 derece okudu, aracı kenara çekip hararet var mı diye baktık, suda kaynama yoktu.
    Sorularım şunlar:
    P0171 hata kodu hakkında ayrıntılı açıklama yapabilir misiniz?
    Aracın bu kadar erken LPG ye geçmesi normal mi_?
    Aracın hararet göstergesi yerinden oynamadığı halde ECUdan okuyan elektronik cihazın motor su sıcaklığını 60 derece okuması normal mi?
    Aracın harareti ortalarda iken ECUdan okuyan elektronik cihazın motor su sıcaklığını 110 derece okumasuı normal mi?
    Çözüöm önerileriniz nelerdir?
    Teşekkürler.
    Saygılarımla.
    Aracın

    1- aracınız fakir karışım çalışıyor LPG servisinize giderek yeniden yüksüz ve yolda giderken yüklü ayarlarını yeniden yaptırınız.
    2- Aracınızın ısı tutarsızlığının sebebi su bağlantısının yanlış yerden yapıldığını gösteriyor, aracım focus diye yazmasaydınız bile ''aracınız focusmu diye sorardım'' sorunu size yazardım yani bu focuslarda doğru bağlantıya ve hava kalmamasına özen gösterilmeli.
    geçmiş olsun.




  • Çok Teşekkürler Faruk ve Recep Beyler.
    Dün yaptığımız bir denemede ilk mesajımda yazdığım ısı ile ilgili cümlelerin yanlış olduğunu gördüm kusura bakmayın. Şöyle ki;
    Dün arkadaşım aracıyla tekrar yanıma geldi araç stop ettikten yaklaşık 8 saat kadar sonra cihazı araca bağladık
    Hava sıcaklığı 13 dereceydi, ilk çalışmada motor sıcaklığı 18 derece.
    Aracı çalıştırıp rolantide yürütmeden ısı yükselmesini ve LPG ye geçiş süresini takip ettik.
    50 sn içinde ECU dan ölçülen dijital motor sıcaklığı 60 dereceye çıktı ve araç LPG ye geçti.
    Fakat bu sürede hararet ibresi yerinden oynamadı (belki de çok belli belirsiz oynadıysa da ben farkedemedim).
    Bu verilere göre aracın "su bağlantısının yanlış olduğunu" söyleyebilir misiniz? Evet derseniz bu cümleyi biraz daha açıp bizi bilgilendirebilir misiniz? Gözle görebileceğimiz bir şey var mı?
    Teşekkürler-Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Çok Teşekkürler Faruk ve Recep Beyler.
    Dün yaptığımız bir denemede ilk mesajımda yazdığım ısı ile ilgili cümlelerin yanlış olduğunu gördüm kusura bakmayın. Şöyle ki;
    Dün arkadaşım aracıyla tekrar yanıma geldi araç stop ettikten yaklaşık 8 saat kadar sonra cihazı araca bağladık
    Hava sıcaklığı 13 dereceydi, ilk çalışmada motor sıcaklığı 18 derece.
    Aracı çalıştırıp rolantide yürütmeden ısı yükselmesini ve LPG ye geçiş süresini takip ettik.
    50 sn içinde ECU dan ölçülen dijital motor sıcaklığı 60 dereceye çıktı ve araç LPG ye geçti.
    Fakat bu sürede hararet ibresi yerinden oynamadı (belki de çok belli belirsiz oynadıysa da ben farkedemedim).
    Bu verilere göre aracın "su bağlantısının yanlış olduğunu" söyleyebilir misiniz? Evet derseniz bu cümleyi biraz daha açıp bizi bilgilendirebilir misiniz? Gözle görebileceğimiz bir şey var mı?
    Teşekkürler-Saygılarımla.

    Biz teşekkür ederiz,
    1 nci madeden olabilir,
    2 nci maddeden olabilir
    Diye tahmin yürüterek size yardımcı olmaya çalışıyoruz, Oraların kontrol edilmesinde yarar var diyoruz.
    Kesin tanı koyabilmek için ya net çekilmiş resimlerin olması gerekir, yada aracı bizzat elleyerek ve görerek tanı koymamız gerekir, Sistemde hava da kalmış olabilir.
    Bence en doğru olanı servisinize giderek onlardan çözüm istemenizdir,
    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Çok Teşekkürler Faruk ve Recep Beyler.
    Dün yaptığımız bir denemede ilk mesajımda yazdığım ısı ile ilgili cümlelerin yanlış olduğunu gördüm kusura bakmayın. Şöyle ki;
    Dün arkadaşım aracıyla tekrar yanıma geldi araç stop ettikten yaklaşık 8 saat kadar sonra cihazı araca bağladık
    Hava sıcaklığı 13 dereceydi, ilk çalışmada motor sıcaklığı 18 derece.
    Aracı çalıştırıp rolantide yürütmeden ısı yükselmesini ve LPG ye geçiş süresini takip ettik.
    50 sn içinde ECU dan ölçülen dijital motor sıcaklığı 60 dereceye çıktı ve araç LPG ye geçti.
    Fakat bu sürede hararet ibresi yerinden oynamadı (belki de çok belli belirsiz oynadıysa da ben farkedemedim).
    Bu verilere göre aracın "su bağlantısının yanlış olduğunu" söyleyebilir misiniz? Evet derseniz bu cümleyi biraz daha açıp bizi bilgilendirebilir misiniz? Gözle görebileceğimiz bir şey var mı?
    Teşekkürler-Saygılarımla.

    Biz teşekkür ederiz,
    1 nci madeden olabilir,
    2 nci maddeden olabilir
    Diye tahmin yürüterek size yardımcı olmaya çalışıyoruz, Oraların kontrol edilmesinde yarar var diyoruz.
    Kesin tanı koyabilmek için ya net çekilmiş resimlerin olması gerekir, yada aracı bizzat elleyerek ve görerek tanı koymamız gerekir, Sistemde hava da kalmış olabilir.
    Bence en doğru olanı servisinize giderek onlardan çözüm istemenizdir,
    Saygılarımla.






  • Aracın rolantide 50 sn 'de 18 dereceden 60 dereceye çıkması mümkün-doğal bir durum mudur? Yoksa bir yerde bir anormallik var aracın kendi ECU su aldanıp ısındığını mı sanıyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Aracın rolantide 50 sn 'de 18 dereceden 60 dereceye çıkması mümkün-doğal bir durum mudur? Yoksa bir yerde bir anormallik var aracın kendi ECU su aldanıp ısındığını mı sanıyor?

    Merhaba;
    Bu kadar kısa surede sogutma suyu sıcaklıgı o dereceye yukselmez.Motor sogutma suyu sıcaklıgı ortalama olarak 5 sanıyede 1 derece artar yanı dakıkada 12 derece.Bu hesaplamaya gore belırttıgınız sıcaklıga arac 3.5 dakıka cıvarında gelecektır.
    Lpg ısı sensorunu kontrol ettırmenızde fayda var.Sıcaklıgı yanlıs okuyabılır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ford fiesta motor arıza lambası
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Aracın rolantide 50 sn 'de 18 dereceden 60 dereceye çıkması mümkün-doğal bir durum mudur? Yoksa bir yerde bir anormallik var aracın kendi ECU su aldanıp ısındığını mı sanıyor?

    Merhaba;
    Bu kadar kısa surede sogutma suyu sıcaklıgı o dereceye yukselmez.Motor sogutma suyu sıcaklıgı ortalama olarak 5 sanıyede 1 derece artar yanı dakıkada 12 derece.Bu hesaplamaya gore belırttıgınız sıcaklıga arac 3.5 dakıka cıvarında gelecektır.
    Lpg ısı sensorunu kontrol ettırmenızde fayda var.Sıcaklıgı yanlıs okuyabılır.

    Teşekkürler.
    Fakat işin ilginç yanı bizim ölçüm yaptığımız cihaz aracın kendi ECU sundan ölçüyor. Dediğiniz gibi LPG ısı sensörü okuduğu veriyi araç ECUsuna iletip onu da yanıltabilir mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Aracın rolantide 50 sn 'de 18 dereceden 60 dereceye çıkması mümkün-doğal bir durum mudur? Yoksa bir yerde bir anormallik var aracın kendi ECU su aldanıp ısındığını mı sanıyor?

    Merhaba;
    Bu kadar kısa surede sogutma suyu sıcaklıgı o dereceye yukselmez.Motor sogutma suyu sıcaklıgı ortalama olarak 5 sanıyede 1 derece artar yanı dakıkada 12 derece.Bu hesaplamaya gore belırttıgınız sıcaklıga arac 3.5 dakıka cıvarında gelecektır.
    Lpg ısı sensorunu kontrol ettırmenızde fayda var.Sıcaklıgı yanlıs okuyabılır.

    Teşekkürler.
    Fakat işin ilginç yanı bizim ölçüm yaptığımız cihaz aracın kendi ECU sundan ölçüyor. Dediğiniz gibi LPG ısı sensörü okuduğu veriyi araç ECUsuna iletip onu da yanıltabilir mi?

    Hayır Lpg ısı sensörü aracın kendi ecüsüne veri göndermez. Durum anlattığınız gibiyse farklı bir sorun var demektir.




  • Recep bey LPG nin ECU sunu okuduğunuzu zannettiği için öyle yazdı yanıltmasın sizi. Sizin ölçümünüz Motorun kendi sensörünü okur ama hava varsa tesisatta bu yanıltır sizi.

    Bu kadar yazışmaya rağmen niye tesisatta hava varmı baktırmıyorsunuz onuda anlıyamadım.
    Habire obd cihazıyla değer okuyarak arıza bulamazsınız
    Servisinizden destek isteyin.
  • Araç benim değil arkadaşımın. Arkadaşım ise arıza ışığı dışında aracın bu kadar erken LPG ye geçmesinden şikayetçi değil. Bunuilk çalışmada fazla benzin harcamadığından bir avantaj olarak görüyor. Araç sahibi bu konuda çok ilgili olmamasına rağmen ben de aracıma LPG taktırma konusunda kararsız olduğumdan konuyu merak edip bir fikir edinme anlamında sizlere yazıp sordum.
    Ben de sistemde hava olduğu konusunda sizin gibi düşünüyorum. Çünkü araçla 7-8 km lik bir yol gidince motor soğutma su sıcaklığı 110 derece gibi oluyor, bu da normal değil heralde.
    Peki aracı bu şekilde kullanmasının yani LPG ye bu kadar erken geçmesinin / aracın fakşr karışımda çalışmasının motora bir zararı olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Araç benim değil arkadaşımın. Arkadaşım ise arıza ışığı dışında aracın bu kadar erken LPG ye geçmesinden şikayetçi değil. Bunuilk çalışmada fazla benzin harcamadığından bir avantaj olarak görüyor. Araç sahibi bu konuda çok ilgili olmamasına rağmen ben de aracıma LPG taktırma konusunda kararsız olduğumdan konuyu merak edip bir fikir edinme anlamında sizlere yazıp sordum.
    Ben de sistemde hava olduğu konusunda sizin gibi düşünüyorum. Çünkü araçla 7-8 km lik bir yol gidince motor soğutma su sıcaklığı 110 derece gibi oluyor, bu da normal değil heralde.
    Peki aracı bu şekilde kullanmasının yani LPG ye bu kadar erken geçmesinin / aracın fakşr karışımda çalışmasının motora bir zararı olur mu?

    Evet erken geçiş kesinlikle hem fazla yaktırır hemde motora zarar verir, benzinden tasarruf yaptığını zanneden arkadaşınız motora soğuk gaz gönderdiğinde benzinden fazla yakmış oluyor aslında.




  • Değerli Arkadaşlar (özellikle Sayın Faruk Bey)
    Bugün aracın sahibi ile Zavoli yetkili servisine gittik. (Servis aynı zamnda benzinli oto tamircisi)
    Giderken aracı yine cihazımıza bağladık. Şehir içi 8 km kadar bir yol bu arada aracın motor su sıcaklığı 107 dereceye kadar yükseldi.
    Önce aracın sorunu olan arıza lambası yakma olayı ve P0171 arıza kodu okuduğunu , bu kodun fakir karışım dolayısıyla yandığını, bizim arıza tespit cihazıyla kodu silip ışığı söndürdüğümüzü ayrıca aracın rolantide çok hızlı ısınıp çok hızlı LPG ye geçtiğini söyledik.
    Araçta montaj kaynaklı bir hata olup olmadığını kontrol etmelerini, sistemde hava olup olmadığını kontrol etmelerini istedik.
    Servis yetkililerinin Kalibrasyonla olayın düzeleceğini ve bir daha tekrarlamayacağını söylediler.
    Araba LPG cihazına bağlandı ,
    servis yetkilisi aracın LPG ye geçiş için regulatör sıcaklığının 34 dereceye ve 700 devire ayarlı olduğunu bu değerleri kendisinin 35 derece ve 1000 devire getirdiğini
    aracın enjektör çalışma milisaniyelerine bakarak daha önce arıza ışığı yanma sebebinin FAKİR DEĞİL ZENGİN KARIŞIM OLDUĞUNU Söyledi. Biz hata kodunun karşılığının fakir karışım olduğunu söylesek de usta kendinden emin şekilde aracın fakir değil zengin karışımda çalıştığnda ısrar etti ve kendisinin zengin karışımı normale getirdiğini ve artık aracın yakıt tüketiminin de düşeceğini söyledi.
    Ayrıca biz hareket halinde de bazı kalibrasyonlar yapılmasını talep ettik fakat usta kullandıkları proğram gereği hareket halinde kalibrasyona gerek olmadığını söyledi.
    Aracın gaz filtrelerinin ikisi de değiştirildi.
    LPG montajında herhangi bir hata olmadığı, soğutma sisteminde de hava olmadığı söylendi.
    Ustamız ışığın tekrar yanması halinde aracın oksijen sensörü ve-veya benzin enjektörlerinin ford yetkili servisi tarafından kontrol edilmesi gerekeceğini söyledi.
    Servisten çıktık bu sefer trafik biraz daha yoğundu ve motor soğutma sıvı sıcaklığımız 120 dereceye çıktı.
    10 km kadar gittik aracın çekişi çok hafif düştü ve ARIZA IŞIĞI TEKRAR YANDI VE P0171 HATA KODU OKUDUK.
    Önerileriniz bekliyorum. Teşekkürler Saygılarımla.




  • Yola cıkmadan aracın lpg ayarı tamamdır dıyen usta oturdugu yerden kahve falına mı bakıyor!!!
    Tavsıyelerınızı beklıyorum demıssınız...Tavsıyem ;
    USTANIZI DEGISTIRIN...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    Yola cıkmadan aracın lpg ayarı tamamdır dıyen usta oturdugu yerden kahve falına mı bakıyor!!!
    Tavsıyelerınızı beklıyorum demıssınız...Tavsıyem ;
    USTANIZI DEGISTIRIN...



    aynen katılıyorum...

    ve ben bunu nasıl gözden kaçırmışım
    aracınızın gaz enjektörlerinde sıkıntı var.. dengesiz püskürtme yapmaktadır.. serviste enjektör cihazında temizlenip ayarllatırın şikayet devam ederse değiştirin düzelir..
  • Yukarıda yazdıklarıma ek olarak araçta arıza tespit yaptığımız cihaz yakıt tüketimini de ölçüyor. BU cihazla arkadaşım aracı ilk aldığında yazın şehir içinde ama açık yollarda yakıt tüketimi ölçtüğümüzde 7 lt /100 km tüketim çıkıyordu.
    Dün yaptığımız şehir içi sakn trafikte 12 lt/100 km
    şehir içi orta yoğunlukta trafikte 16 lt/100 km,
    şehir dışı 12 lt/100 km
    tüketim değerleri çıkıyor.
    O zamandan bu yana araçta baskı balata biraz zayıfladı, havalar soğudu ama bu kadar fark da anormal değil midir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Değerli Arkadaşlar (özellikle Sayın Faruk Bey)
    Bugün aracın sahibi ile Zavoli yetkili servisine gittik. (Servis aynı zamnda benzinli oto tamircisi)
    Giderken aracı yine cihazımıza bağladık. Şehir içi 8 km kadar bir yol bu arada aracın motor su sıcaklığı 107 dereceye kadar yükseldi.
    Önce aracın sorunu olan arıza lambası yakma olayı ve P0171 arıza kodu okuduğunu , bu kodun fakir karışım dolayısıyla yandığını, bizim arıza tespit cihazıyla kodu silip ışığı söndürdüğümüzü ayrıca aracın rolantide çok hızlı ısınıp çok hızlı LPG ye geçtiğini söyledik.
    Araçta montaj kaynaklı bir hata olup olmadığını kontrol etmelerini, sistemde hava olup olmadığını kontrol etmelerini istedik.
    Servis yetkililerinin Kalibrasyonla olayın düzeleceğini ve bir daha tekrarlamayacağını söylediler.
    Araba LPG cihazına bağlandı ,
    servis yetkilisi aracın LPG ye geçiş için regulatör sıcaklığının 34 dereceye ve 700 devire ayarlı olduğunu bu değerleri kendisinin 35 derece ve 1000 devire getirdiğini
    aracın enjektör çalışma milisaniyelerine bakarak daha önce arıza ışığı yanma sebebinin FAKİR DEĞİL ZENGİN KARIŞIM OLDUĞUNU Söyledi. Biz hata kodunun karşılığının fakir karışım olduğunu söylesek de usta kendinden emin şekilde aracın fakir değil zengin karışımda çalıştığnda ısrar etti ve kendisinin zengin karışımı normale getirdiğini ve artık aracın yakıt tüketiminin de düşeceğini söyledi.
    Ayrıca biz hareket halinde de bazı kalibrasyonlar yapılmasını talep ettik fakat usta kullandıkları proğram gereği hareket halinde kalibrasyona gerek olmadığını söyledi.
    Aracın gaz filtrelerinin ikisi de değiştirildi.
    LPG montajında herhangi bir hata olmadığı, soğutma sisteminde de hava olmadığı söylendi.
    Ustamız ışığın tekrar yanması halinde aracın oksijen sensörü ve-veya benzin enjektörlerinin ford yetkili servisi tarafından kontrol edilmesi gerekeceğini söyledi.
    Servisten çıktık bu sefer trafik biraz daha yoğundu ve motor soğutma sıvı sıcaklığımız 120 dereceye çıktı.
    10 km kadar gittik aracın çekişi çok hafif düştü ve ARIZA IŞIĞI TEKRAR YANDI VE P0171 HATA KODU OKUDUK.
    Önerileriniz bekliyorum. Teşekkürler Saygılarımla.

    Zengin karım olarak algıladığı aracı dahada fakirleştirdiği için arıza lambasının yanması kaçınılmazdı malesef. Su tesisatı içinde söyledikleri inandırıcılığını yok ediyor bu durumda.

    Ustanızı değiştirmenizi öneririm.




  • Teşekkürler üstad.
    Denizli'de iki Zavoli servisi daha var, onları deneyeceğiz o zaman.
    İşin can sıkıcı tarafı aracı çalıştırdık, laptopa bağlı içeriye oturduk.
    Ustamız çok kendinden emin şekilde ekrandaki enjeksiyon sürelerini göstererek "şundan şundan dolayı bu araç zengin karışım çalışıyor, şu değer şöyle olsaydı o zaman fakir olurdu"... gibi sözlerle bizi ikna etti.
    Tabi işin içinde biri olmadığı için değerleri hatırlamıyorum ama enjeksiyon süreleri milisaniyeler üzerinden bize açıklamalar yaptı. Ekranda lambda değeri ile ilgili bir veri yoktu lambda:n/a gibi bir ifade yazıyordu.
    Kenimizce adam konuya halim, neyi neden yaptığını biliyor, bize de izah ediyor diye mutlu mesut oradan ayrılmıştık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 15 Aralık 2011; 16:01:17 >
  • Yazmayı unuttuğum bir konu daha var.
    Bizim sorunu çözemeyen usta "enjektör hortumlarının gereğinden fazla uzun olduğunu müsait bir zamanda kısaltılırsa iyi olacağını, ama teferruat bir mesele olduğunu, bu şekilde de bir zararı olmadığını .... vs" söyledi.
    Bu durumun da FAKİR KARIŞIM sorunuyla bir alakası olabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Yazmayı unuttuğum bir konu daha var.
    Bizim sorunu çözemeyen usta "enjektör hortumlarının gereğinden fazla uzun olduğunu müsait bir zamanda kısaltılırsa iyi olacağını, ama teferruat bir mesele olduğunu, bu şekilde de bir zararı olmadığını .... vs" söyledi.
    Bu durumun da FAKİR KARIŞIM sorunuyla bir alakası olabilir mi?

    Resim yükleyebilirseniz yardımcı olmaya çalışırım ,
    Ama fakir karışımla alakası yok, sadece gaz a geç tepki verir yada stop sorunu yaşatır. (Aşırı uzunsa)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.