Şimdi Ara

FORD KUGA POWERSHIFT (80. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.123
Cevap
22
Favori
263.456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7879808182
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cengaver1

    4-)
    verilerle konuşup video gösteriyosunuz ama videolar bir yorumdur,
    ben aracımı alırken yorumları okudum saçma sapan şeylerdi, neymiş kuganın koltuğu kısaymış, "adamın neticesi sığmamış" gibi saçma sapan şeyler
    eğer illa yorum yapılacaksa size bir örnek vereyim, verileri de karşılaştırırken baktığım siteden

    http://www.carbuyer.co.uk/compare-cars/54689%2C19976

    bunlar bile kugaya saçma yorumlar yaparken, tiguanın gerçeklerini yazmışlar
    buna rağmen puanları aynı vermişler, yani bu yorumlara rağmen bile tiguan iyidir diyememişler, sizin kadar objektif olamadılar galiba

    kugaya
    -kullanışlı değil(neye göre kime göre)
    -araziye uygun değil(tabii ki değil, şehir suvu bu, pajero olmuycak haliyle )
    -karşılaştırmalı olarak pahalı( neye göre? nerdeyse benzinli vw ile aynı fiyat sitede daha nolcaktı?)

    ama tiguan için gayet net yorumlar var,
    -alması pahalı
    -Minicik benzinli motor güçsüz
    -Kabin tasarımı en heyecan vericisi değil (golf diyor kısaca)

    objektif bey, rakamlarla konuşuruz ya
    siz benzinlisini 55 e aldığınız arabanın, biz 70 e dizelini aldık, tiguan dizel 90 binden başlıyordu.
    siz dizel alamadınız diye, biz ucuza dizel jip sahibi olduk diye bu hasetlik neden kaynaklanıyor,
    o zaman da bu kadar objektif olsaydınız da alsaydınız
    tüketimler de ortada, fiyatlar da,

    hiç zorunuza gitmesin benzin parası verirken objektif objektif ödersiniz.



    Gelelim benzin olayına ben 55000 e aldığımda kuga 75000 di.Arada 20000 tl fark vardı.

    BU aradaki 20000 tl yi çıkarmak için senede 25000 km ve üzeri yapmak gerekiyor.Ben ise anca 10-15000 yapıyorum.Ok?

    Millette böyle düşündüğü için kuganın dizelide tiguanın dizelide satmadı bu ülkede




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cengaver1

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver
    Vites değiştirirken çok mu yoruldu:)
    Otomatik ise kuga birşey demem ama nasıl vites değiştirmekten yoruldu anlamadım.2 araçlada kalkış,roll vb ne yaparsanız yapın Tİguan boy boy açacaktır.Hantal demeniz tamamen saçma.Çünkü Tİguan sınıfındaki en iyi performanslı motora sahip.Ayrıca en iyi yol tutuşa sahip.Arazide de land roverdan sonra en iyi 2.
    Tüm geyik testlerinde 1. çıkmıştır Tİguan.Biraz daha objektif olun bence siz.İnternette birsürü karşılaştırma var.
    Bütün dizel kullananlar anlık torkun gücüne aldanıp araçlarını uçak zannediyorlar.Fakat olay öyle değil.Devir çeviremediği için dizel araçlar BG gücünde geridirler yani performansı düşüktür.

    Tİguan 0-100 9.5 195
    Kuga 0-100 10.7 183

    Aradaki 1.2 saniyelik fark büyük farktır.Km arttıkçada katlanarak artacak aradaki farkYani hantal dediğiniz aracın anca arkadan plakasını okuyacaksınız.

    Golf ün 4x4 ü olması aracın iyi bir yönüdür.Çünkü GOlf her karşılaştırmada 1. seçiliyor.İngilizlerin fransızların yaptığı testlerde dahil.SInıfının en iyi araçlarındandır Golf.Fakat birşey daha söyleyeyim kugada focus şasisi üzerine oturtulmuştur

    Ayrıca Tiguana sığmayan bagajları siz almışsınız.Arkadaşınızın bagajları çoktu heralde.Çünkü Kuganın bagaj hacmi Tİguandan çok daha azdır.

    Tiguan 470lt

    Kuga 360lt

    Bİraz objektif olmayı deneyin.En azından fabrika verilerie ters izlenimleriniz olmasında objekifliğinize gölge düşmesin.

    2- objektif bey, benzinli ve dizel araç değerlerine karşılatıracak kadar mı objektifsiniz?
    yani ben çıkıp bende "porşe şayen" var 0-100 6 sn, son hız 299 km felan yazsam kıyas olur mu?

    Tiguan 0-100 hızlanma 9.5 son hız 195
    Kuga 0-100 hızlanma 10.7 son hız 183 yazmışsınız, hadi bişiler daha yazalım, mı?

    tabii ki benzinli daha yüksek hızlanma ve son hız değerlerine sahip olacaktır bundan doğal ne var.
    Madem karşılaştırıyoruz, o zaman düzgün karşılaştırın ki objektif sansınlar sizi
    Ama rakam büyük diyosanız size daha büyük bişey göstereyim mi:) ama rakamlar korkutmasın sizi,

    Tiguanın son hızı kugadan sadece % 6,5 fazladır, ve hızlanması da %11,2 düşüktür
    Tiguanın torku 240, kuga 340, kuganın torku % 41,6 daha fazla

    o kocaman kasalar beygirle değil, torkla yürüyor, siz siz olun spor araba değil jip alırken torkuna bakın

    objektif olun diyosunuz ya, alın size oranlar, alın size rakamlar, alın size oran,
    objektifle göremezseniz diye büyüteyim 340 tork, fark %41,6



    BU kadar cahilce bir yorum hakikatten görmemiştim.Arkadaşım otomobilden anlamadığınız daha torkun performansta önemli olduğunu zannetmenizden belli...

    Performansta önemli olan beygir gücüdür.Tork beygir gücüne ulaşmada bir araçtır. (TorkxDevir)/sabit sayı=Beygir gücüdür.Dizel araçlar yüksek tork üretirler fakat düşük devir çevirirler.ORtaya çıkan enerjide düşük kalır.

    En basitinden bugün f1 otomobillerinin torkları 300 nm dir.Yani Kugadan daha düşük.Fakat 18000 devir çevirebildikleri için beygir güçleri 800 leri bulmaktadır.F1 otomobillerinin performansını anlatmama gerek yok heralde.

    Traktörlerinde tam tersi torkları çok ama çok yüksektir fakat performansları ortada.Torku herşey zanneden arkadaşım asıl iyi okuması gereken sensin.

    İSter jip alın ister otomobil eğer karşaılaştıracağınız husus performans ise olay beygir gücüdür ok?

    O yüzden o verdiğin saçma,mantıksız yorumları birdaha düşünün.Öyle yazın.Birde oran falan vermişsiniz.Şu yazdıklarınızı otomobil forumuna koysanız sizinle emin olun dalga geçerler.

    Ayrıca Bagaj hacimleri araçların resmi sitelerinden alıntıdır.Hesaplama yöntemleride aynıdır.BOşuna kendinizi kandırmaya çalışmayın.

    Tam derslik bir yanıt olmuş, ben de çok şey öğrendim




  • Şahane araba yapmışlar yahu.
  • Kuga ve Tiguan'ın satış rakamlarını nasıl karşılaştırabiliyorsunuz anlamıyorum. Tiguan 57.000 den başlıyor, Kuga 95.000. Tabiiki ucuz olan daha çok satar.
    Tiguan almamamın sebeplerinden biri de bence artık ayağa düştü, ayrıca Tiguan bakmaya gittiğimde içine sığamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lemon48

    Kuga ve Tiguan'ın satış rakamlarını nasıl karşılaştırabiliyorsunuz anlamıyorum. Tiguan 57.000 den başlıyor, Kuga 95.000. Tabiiki ucuz olan daha çok satar.
    Tiguan almamamın sebeplerinden biri de bence artık ayağa düştü, ayrıca Tiguan bakmaya gittiğimde içine sığamadım.

    O satış rakamları avrupadaki satış rakamları.Türkiyedeki gibi sadee benzinlisi satılmıyor Tiguanın.Tıpk Kuganın sadece dizelinin satılmadığı gibi.

    Avrupada Tiguanın fiyatarı Kugadan fazladır.Ona rağmen 3 katına yakın satış rakamı farkı vardır.

    Ayrıca.

     FORD KUGA POWERSHIFT

     FORD KUGA POWERSHIFT


    Asıl paylaşım bu şekilde olur.Subjektiflik sadece kompleks tatmin eder...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 27 Aralık 2011; 13:54:22 >




  • Evrensel gerçekleri kendi gerçeklerine göre eğip büküyorsun. Bunun adına heryerde demogoji denir. Şimdi sana uzun uzun tork, beygir gücü, devir falan anlatmayacağım, google'dan binlerce sayfa dokuman bulup kopyala yapıştır marifetiyle burada sana gösterebilirim ama buna gerek var mı?

    Forum köşelerinde daha çok dolaşıp herkese laf yetiştirmek yerine, daha çok çalışarak 20.000 daha denkleştirip bir dizel alabilirsin. Eminim o zaman en büyük tork savunucusu sen olursun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi simsek07 -- 27 Aralık 2011; 15:22:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taylansim

    Evrensel gerçekleri kendi gerçeklerine göre eğip büküyorsun. Bunun adına heryerde demogoji denir. Şimdi sana uzun uzun tork, beygir gücü, devir falan anlatmayacağım, google'dan binlerce sayfa dokuman bulup kopyala yapıştır marifetiyle burada sana gösterebilirim ama buna gerek var mı?

    Forum köşelerinde daha çok dolaşıp herkese laf yetiştirmek yerine, daha çok çalışarak 20.000 daha denkleştirip bir dizel alabilirsin. Eminim o zaman en büyük tork savunucusu sen olursun.


    Evrensel gerçekler zaten benim dediklerim.

    http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/tm.htm

    Alın okuyun.Bari bilginiz olurda öyle cevap vermeye çalışırsınız.

    Size kanıtlarıyla konuşuyorum fakat siz ego tatmin edici cümleciklerle cevap veriyorsunuz.Dünyada performans karşılaşltırmalarında her zaman beygir gücü esas alınır.

    Vw polo 1.6 tdi 230 nm tork a sahip 0-100 11.5 180 son hız(90 bg)
    Vw polo 1.4 gti Tsi 250 nm tork 0-100 6.9 229 son hız(180bg)

    Gördüğünüz gibi torklar neredeyse eşit olmasına rağmen arada uçurum fark var.Neden çünkü beygir gücü Gti ın çok büyük.

    Focus
    1.6L Duratorq TDCi 115PS 270 nm tork 0-100 10.9 son hız 193
    1.6L EcoBoost 180PS 240nm tork 0-100 8.0 son hız 224

    Torku düşük gördüğünüz gibi.Fakat 2 araçla performans denemesi yapın.Dizel olan ecoboostu göremez bile...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 27 Aralık 2011; 15:34:51 >




  • ex-silver Komplex'i bırak.
    gel doğruyu gör, şu eciş bücüş, hilkat garibesi tiguanını sat.Kuga al

    Bu muhteşem Kuga keyfini sende yaşa,
    Bizdende özür dile, seni affedip bağrımıza basalım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pinkfloyd1 -- 27 Aralık 2011; 15:51:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pinkfloyd1

    ex-silver Komplex'i bırak.
    gel doğruyu gör, şu eciş bücüş, hilkat garibesi tiguanını sat.Kuga al

    Bu muhteşem Kuga keyfini sende yaşa,
    Bizdende özür dile, seni affedip bağrımıza basalım..

    Şu yazdıklarınız bile ne kadar kompleksli olduğunuzun kanıtıdır.Size ders niteliğinde bilgiler veriyorum sizin cevabınız ise 5-10 yaş grubu seviyesinde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 27 Aralık 2011; 17:09:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pinkfloyd1

    ex-silver Komplex'i bırak.
    gel doğruyu gör, şu eciş bücüş, hilkat garibesi tiguanını sat.Kuga al

    Bu muhteşem Kuga keyfini sende yaşa,
    Bizdende özür dile, seni affedip bağrımıza basalım..

    Bencede ex-silver Kuga'yı kullandığın zaman bütün bu verilerin önemi kalmıyor.
    Bırak kendini rahatla yahu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: pinkfloyd1

    ex-silver Komplex'i bırak.
    gel doğruyu gör, şu eciş bücüş, hilkat garibesi tiguanını sat.Kuga al

    Bu muhteşem Kuga keyfini sende yaşa,
    Bizdende özür dile, seni affedip bağrımıza basalım..

    Şu yazdıklarınız bile ne kadar kompleksli olduğunuzun kanıtıdır.Size ders niteliğinde bilgiler veriyorum sizin cevabınız ise 5-10 yaş grubu seviyesinde

    Objektif veriler VS ön yargılar ve subjektif algılar...

    Dikkat edersen tüm forumlarda Tiguan tartışılıyor :)

    Bence nefesini tüketme yazdıklarına tek bir yanıt verilememiş...

    Tiguan iç genişlik, hız (gerek 0-100 gerek maksimum hız gerekse de ara hızlanmalarda), malzeme kalitesi, dünya satış rakamları, marka imajı ve en önemlisi güvenlik dahil her konuda Kuga'dan iyidir.

    Kuganın 2003 model Cmaxten kopya iç mekanı bile yeter...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autograph -- 27 Aralık 2011; 19:54:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taylansim

    Evrensel gerçekleri kendi gerçeklerine göre eğip büküyorsun. Bunun adına heryerde demogoji denir. Şimdi sana uzun uzun tork, beygir gücü, devir falan anlatmayacağım, google'dan binlerce sayfa dokuman bulup kopyala yapıştır marifetiyle burada sana gösterebilirim ama buna gerek var mı?

    Forum köşelerinde daha çok dolaşıp herkese laf yetiştirmek yerine, daha çok çalışarak 20.000 daha denkleştirip bir dizel alabilirsin. Eminim o zaman en büyük tork savunucusu sen olursun.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver
    BU kadar cahilce bir yorum hakikatten görmemiştim.Arkadaşım otomobilden anlamadığınız daha torkun performansta önemli olduğunu zannetmenizden belli...
    Performansta önemli olan beygir gücüdür.Tork beygir gücüne ulaşmada bir araçtır. (TorkxDevir)/sabit sayı=Beygir gücüdür.Dizel araçlar yüksek tork üretirler fakat düşük devir çevirirler.ORtaya çıkan enerjide düşük kalır.
    En basitinden bugün f1 otomobillerinin torkları 300 nm dir.Yani Kugadan daha düşük.Fakat 18000 devir çevirebildikleri için beygir güçleri 800 leri bulmaktadır.F1 otomobillerinin performansını anlatmama gerek yok heralde.
    Traktörlerinde tam tersi torkları çok ama çok yüksektir fakat performansları ortada.Torku herşey zanneden arkadaşım asıl iyi okuması gereken sensin.
    İSter jip alın ister otomobil eğer karşaılaştıracağınız husus performans ise olay beygir gücüdür ok?
    O yüzden o verdiğin saçma,mantıksız yorumları birdaha düşünün.Öyle yazın.Birde oran falan vermişsiniz.Şu yazdıklarınızı otomobil forumuna koysanız sizinle emin olun dalga geçerler.
    Ayrıca Bagaj hacimleri araçların resmi sitelerinden alıntıdır.Hesaplama yöntemleride aynıdır.BOşuna kendinizi kandırmaya çalışmayın.

    noldu objektif bakış açınıza da birden objektif olmayan hakarete başladınız?
    siz objektif olmaya giderken, biz geliyoduk ex bey.

    torkun da, beygirin de ne olduğunu iyi bilirim izahınıza gerek yok.
    ama anlayacağınız tarzda tekrar özetleyeyim,
    hızlı bir at ile güçlü bir boğayı karşılaştırmaya benziyor hesabınız.
    at ın sürati iyidir, ama boğa kadar iyi çekmez.
    yanyana gitseler at boğayı geçer, ama birbirlerine bağlasanız boğa atı çeker.

    Şimdi 1600-1700 kiloluk aracı arazide hareket ettirmek için beygir yetmez, tork lazımdır.
    Neticede size örnek verdiğim sitede bile "küçücük benzinli motor güçsüz" yazmış.

    ama işinize gelince objektif olduğunuz gibi, işinize gelmeyince de olabilmelisiniz.
    Yoksa bunun adına objektiflik değil, "keser gibi kendine yontmak" denir.

    bagaj konusunda da bende siteden orjinal yazıyı kopyaladım. Madem hesaplama yöntemleri aynıdır,
    Sizce neden özellikle "kafalıklara kadar" yazdıklarını, objektiflik iddia eden biri olarak düşünmeniz gerekirdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver
    O satış rakamları avrupadaki satış rakamları.Türkiyedeki gibi sadee benzinlisi satılmıyor Tiguanın.Tıpk Kuganın sadece dizelinin satılmadığı gibi.
    Avrupada Tiguanın fiyatarı Kugadan fazladır.Ona rağmen 3 katına yakın satış rakamı farkı vardır.
    Ayrıca.
     FORD KUGA POWERSHIFT

     FORD KUGA POWERSHIFT

    Asıl paylaşım bu şekilde olur.Subjektiflik sadece kompleks tatmin eder...



    Arkadaşım sen kendi kendini rezil ediyosun,
    objektifim diyosun daha kendi paylaştığın verileri analiz edemiyosun

    iç genişlikte kuga ve tiguanın farklı farklı ölçüleri var, ama sen işine gelen rakamları alıyosun
    iç genişliği olarak tiguan fazla yazmış, orayı görüyosun,
    (ki birinin arka koltuğu daha kısa ve geniş, diğerinin uzun ve dar, diğerinin ön koltuğu)

    ama altında hat genişliği olarak kuga fazla görmüyosun,
    onun altında "BREİTE" yazan yani genişlik, kufa fazla onu da görmüyosun
    hatta yukarda dediğim gibi dingil genişliği bile fazla onu da

    sonra da çıkıp objektifim diyosun,
    sen objektifi sadece makinaya takılan lensler sanıyosun bence

    tekrar söylüyorum zoruna gitmesin benzin alırken,
    55 bin liraya benzinli cip alıcağına gidip cadd alsaydın bu kadar zoruna gitmezdi




  • Böyle çırpınmanıza gerek yok

    Torkmuş.Sanki traktör kullanıyorsunuz?Eğer kamyon,traktör almıyorsanız torkun önemi beygir gücünün önemi yanında hiçtir.

    Diyorum ama anlamıyorsunuz.

    Oradaki tork değerleri maximum torku verir.Fakat önemli olan devir,güç,tork eğrileridir.Bu eğriler ne kadar az dik açılı olursa o kadar başarılıdır demektir.Yani önemli olan gücü geniş devir bandına yayabilmektir.

    Kuga 320/1750-2750.Yani maximum torku 1000 devir verebiliyor anca.

    Tiguan 240 / 1500 - 4500.Maximum torkunu 3000 devir boyunca verebiliyor.Yani gücü çok daha geniş bir alana yayıyor.

    Kuga 2750 devirden sonra tiguandan çok daha düşük tork değerlerine geriliyor...

    Yani kuga toplamda 3200 birimlik güç açığa çıkartırken tiguan 7200 lük bir gücü maximum olarak verebiliyor.Bunun sonucunda asıl güç birimi olan beygir gücünde daha yüksek değerlere ulaşabiliyor.Ayriyetten bu beygir gücünü daha geniş bir devir bandına yayıyor.

    Eğer kuga ve tiguanı sadece 1750-2750 devir arasında kullanırsanız tiguan geride kalır.Fakat toplam açığa çıkan güçte tiguan daha başarılı olacaktır.Zaten bu beygir gcünden bellidir.Aynı şey tiguanın dizeli içinde geçerli.

    Millet işte bunları bilmediği için aracını çok güçlü ve hızlı zannediyor.Anlık güce tav oluyorlar.

    Yani şöyle söyleyeyim 180 lik ecoboost(240 torklu) focus ile 115 lik(270 torklu) focusu yokuş yukarı gazlatsanız yine dizel olan ecoboost u göremez.

    Tekrar ediyorum.Bu konuda boşuna benle aşık atmaya çalışmayın.Ciddi olarak bu konuda yetersizsiniz.BUnu hakaret olarak algılamayın ama durum böyle.

    Ayrıca ben 75000 e kugada alabilirdim.O ekonomik rahatlığım vardı.Fakat bunun için bazı hesaplamalar yapmanız lazım.Eğer senede 25000 üzeri yapmıyorsanız dizel almanın hiçbir karı yoktur bu araçlar için.Aradaki bakım,vergi ve alırkenki fiyat farkını çıkaramıyorsunuz...

    Sizi sadece yakıt istasyonlarında tatmin eder eğer şartları sağlamıyorsanız.Alırken verdiğiniz farkı görmessiniz.Siz yakıt istasyonlarında iyi hissetmek istemişsiniz.FAkat aradaki 20000 tl lik farkı zaten ödemişsinizdir.

    Ayriyetten verdiğim fotolar arkadaşa iç genişliklerinin aşşağı yukarı aynı olduğunu göstermekti.Arkadaş tiguana sığamamış ya...Herneyse.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 28 Aralık 2011; 4:12:52 >




  • Ayrıca ben kugayıda beğeniyorum.Yanlış anlaşılma olmasın.Benzinlisi olsaydı belki kuga alacaktım.Çünkü ben az km yapıyorum ve dizel bana uymuyor.Aslında sorun bizim ülkemizdeki vergi sistemi.Avrupada dizel ile benzinli arasında bu kadar fark yok.Orada olsak o zaman kuga veya tiguanın dizeli daha çok tercih edilirdi.Fakat biz TÜrkiye için konuşuyoruz.

    Biz bizim forumda herşeyi konuşuyoruz.Keşke sizde gelip bizim forumda tiguanın kugaya karşı şu eksiği var tiguanda şu yok vs diyebilseniz.Forumun amacıda budur.

    Yoksa herkes kendi bölümünde akşama kadar araçlarını eksiksiz olarak nitelendirme yarışına girerse olayın hiçbir anlamı kalmaz.

    Mesela ben bizim aracın - yönlerini "aracını eleştirecek mert arkadaşlar aranıyor" bölümünde dile getirdim.Soranlarada söylüyorum.Bu şekildede olmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 28 Aralık 2011; 4:19:33 >
  • Tiguan'ın iç mekan genişliği sübjektif olarak (kendi izlenimim) Kuga'ya göre daha geniş hissettiriyor, ölçülerini bilemem.

    Tiguan'ın şapkalığı kaldırmadanki bagaj hacmi Kuga'dan çok daha büyüktür, bunu zaten teknik verilerde de görmek mümkün.

    Aracı tork ittirir beygir gücü önemsizdir, çok talihsiz bir yorum olmuş.

    Son olarak, Kuga'nın yol tutuşu Tiguandan daha iyi gibi gelmişti bana tabi ikisinide kullanalı çok uzun zaman oldu + piste çıkarmadım
  • Bu sabah ilginç bir haber gördüm.

    http://www.haber7.com/haber/20111227/Gece-ucuruma-yuvarlanan-aracta-olduler.php

    Aracın jantlarına bakarak bunun bir Kuga olduğunu tahmin ediyorum. 80 m uçurumdan yuvarlanmış ancak içindekiler sağ kalmış. Sonra da donarak ölmüşler. Üzücü bir olay. Allah rahmet eylesin.

    Ancak aracın 80 m uçurumdan yuvarlanmasına rağmen içindekilerin sağ kalmayı başarması gerçekten önemli.

     FORD KUGA POWERSHIFT




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Böyle çırpınmanıza gerek yok

    Torkmuş.Sanki traktör kullanıyorsunuz?Eğer kamyon,traktör almıyorsanız torkun önemi beygir gücünün önemi yanında hiçtir.

    Diyorum ama anlamıyorsunuz.

    Oradaki tork değerleri maximum torku verir.Fakat önemli olan devir,güç,tork eğrileridir.Bu eğriler ne kadar az dik açılı olursa o kadar başarılıdır demektir.Yani önemli olan gücü geniş devir bandına yayabilmektir.

    Kuga 320/1750-2750.Yani maximum torku 1000 devir verebiliyor anca.

    Tiguan 240 / 1500 - 4500.Maximum torkunu 3000 devir boyunca verebiliyor.Yani gücü çok daha geniş bir alana yayıyor.

    Kuga 2750 devirden sonra tiguandan çok daha düşük tork değerlerine geriliyor...

    Yani kuga toplamda 3200 birimlik güç açığa çıkartırken tiguan 7200 lük bir gücü maximum olarak verebiliyor.Bunun sonucunda asıl güç birimi olan beygir gücünde daha yüksek değerlere ulaşabiliyor.Ayriyetten bu beygir gücünü daha geniş bir devir bandına yayıyor.

    Eğer kuga ve tiguanı sadece 1750-2750 devir arasında kullanırsanız tiguan geride kalır.Fakat toplam açığa çıkan güçte tiguan daha başarılı olacaktır.Zaten bu beygir gcünden bellidir.Aynı şey tiguanın dizeli içinde geçerli.

    Millet işte bunları bilmediği için aracını çok güçlü ve hızlı zannediyor.Anlık güce tav oluyorlar.

    Yani şöyle söyleyeyim 180 lik ecoboost(240 torklu) focus ile 115 lik(270 torklu) focusu yokuş yukarı gazlatsanız yine dizel olan ecoboost u göremez.

    Tekrar ediyorum.Bu konuda boşuna benle aşık atmaya çalışmayın.Ciddi olarak bu konuda yetersizsiniz.BUnu hakaret olarak algılamayın ama durum böyle.

    Ayrıca ben 75000 e kugada alabilirdim.O ekonomik rahatlığım vardı.Fakat bunun için bazı hesaplamalar yapmanız lazım.Eğer senede 25000 üzeri yapmıyorsanız dizel almanın hiçbir karı yoktur bu araçlar için.Aradaki bakım,vergi ve alırkenki fiyat farkını çıkaramıyorsunuz...

    Sizi sadece yakıt istasyonlarında tatmin eder eğer şartları sağlamıyorsanız.Alırken verdiğiniz farkı görmessiniz.Siz yakıt istasyonlarında iyi hissetmek istemişsiniz.FAkat aradaki 20000 tl lik farkı zaten ödemişsinizdir.

    Ayriyetten verdiğim fotolar arkadaşa iç genişliklerinin aşşağı yukarı aynı olduğunu göstermekti.Arkadaş tiguana sığamamış ya...Herneyse.

    senin çapın bana yetersiz demeye yetmez kardeş,
    nihat doğan gibi ancak boş atmasını biliyosun,

    Ekonomik rahatlığın olmasına rağmen 55 bine o arabayı aldıysan,
    bu kerizliktir, ama hala ben akıllıyım diyip geziyosun piyasada.

    meydan burda,
    rakam istedin rakam gösterdik ağzını açamadın,
    kendin paylaştığın verileri okuyamadın, sana öğrettik doğrusunu,
    "breite" dedik, tercüme ettik senin paylaşımlarını yine anlamadın
    daha hala konuşabilmen, yeterlilik değil utanmazlık yani.

    Madem objektifsin,
    anlat bakalım şu "25.000 yapmazsa karlı değil" hikayesini biraz da biz gülelim.
    Yalnız hesabına dikkat et, diğer mevzularda olduğu gibi verilerle renk değiştirme,
    zira o hesabı da iyi yaparım ona göre



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cengaver1 -- 28 Aralık 2011; 9:28:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Ayrıca ben kugayıda beğeniyorum.Yanlış anlaşılma olmasın.Benzinlisi olsaydı belki kuga alacaktım.Çünkü ben az km yapıyorum ve dizel bana uymuyor.Aslında sorun bizim ülkemizdeki vergi sistemi.Avrupada dizel ile benzinli arasında bu kadar fark yok.Orada olsak o zaman kuga veya tiguanın dizeli daha çok tercih edilirdi.Fakat biz TÜrkiye için konuşuyoruz.

    Biz bizim forumda herşeyi konuşuyoruz.Keşke sizde gelip bizim forumda tiguanın kugaya karşı şu eksiği var tiguanda şu yok vs diyebilseniz.Forumun amacıda budur.

    Yoksa herkes kendi bölümünde akşama kadar araçlarını eksiksiz olarak nitelendirme yarışına girerse olayın hiçbir anlamı kalmaz.

    Mesela ben bizim aracın - yönlerini "aracını eleştirecek mert arkadaşlar aranıyor" bölümünde dile getirdim.Soranlarada söylüyorum.Bu şekildede olmalı.


    Bak ex silver,

    Hala konuşuyorsun ama senin 55.000 e aldığın Tiguan o dönemin giriş paketi sport&style fiyatıdır veya 4x2 fiyatıdır. Kuga'nın donanım karşılığı olan fun&function ın (umarım doğru yazdım) fiyatından hiç bahsetmiyorsun. Ayrıca 50-60.000 bandında otomatik suv'mu vardı o dönem. (aracın otomatik olması başlı başına bir tercih nedeni olabilir)

    Mayıs 2011 döneminde senin Kugaya ayar benzinli 67-68000 TL idi. Aynı dönem 72.000 Tl'ye Kuga alan oldu. Kısaca bir yıl sonra almış olsan sanırım kendi yaptığın hesaba göre Kuga alman gerekirdi. Ayrıca google'a "tork, beygir gücü" yazdığınız zaman senin bahsettiğin şeyleri okuyabiliyoruz. Yani hepimizin ulaşabildiği kaynaklardan alıntı yapıp çok biliyormuş gibi davranma. O tork eğrilerini falan TSI motorlu vw ile FSI motorlu aracın karşılaştırmasını ve grafiklerini "ara" tuşuna basarak bizde okuyabiliriz. İnternet harici deneyimin var mı? bize anlatacağın kendi ürettiğin bir şeyin var mı? varsa seve seve dinleriz. Sana internetten anayasa ile ilgili bir sürü veri bulup burada alıntı yapabilirim bu benim anayasa profu olduğumu gösterir mi? ya da vergi mevzuatını tamamen aktarmam mali müşavir olduğumu gösterir mi ? göstermez tabiiki.
    Arkadaşımız hem Kuga'yı hemde Tiguan'ı test etmiş deneyimini anlatıyor. Cevap olarak internetten bir sürü veri bulup çürütmeye çalışmayacaksın. Düşüncesine saygı duyacaksın. Ayrıca alıntı yaptığın kaynakların tamamını koymak zorundasın, cımbızla bir iki noktayı seçersen olmaz.




  • 
Sayfa: önceki 7879808182
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.