Mondeo hem tasarımıyla hem de üstün yol tutuşuyla yeni bir karaktere bürünmüş. Mondeo’nun sportif ve dinamik görüntüsünün arkasında ise 125 HP güce sahip son derece etkin bir motor var
Diğer Resimler İçin Tıklayın
Önemli bir toplantıya katıldığınızda herkesin içinde kendinize tanıdık bir yüz ararsınız sürekli. Çünkü bu tür toplantılarda ortamın yarı-resmi olmasından dolayı herkes bir miktar gergindir. Fakat arkadaş grubunuzu bulduğunuzda ise değmeyin keyfinize! Bazen böyle toplantılar öncesi ayaküstü sohbet ederken birden toplantıyı tertip eden şirketin yöneticilerinden biri size doğru yaklaşır ve siz çok fazla samimi olmanıza rağmen ceketinizin önünü ilikleme ihtiyacı duyarsınız. Bir süre sonra koyu bir sohbete dalacağınızı ve esprilerin havada uçuşacağını bilmenize rağmen tamamen doğal olarak bu tavrı sergilenirsiniz. Çünkü karşınızdaki insana içten bir saygı duyar ve aynı zamanda gıpta edersiniz. Aslında onun sizden böylesi bir saygı beklemediğini de bilirsiniz ama ilk tanışmanız ve daha sonraki ilişkileriniz sizi ister istemez bu çizgiye getirmiştir. Buradaki saygı; karşınızdakinin bilgi, görgü ve sosyal zekâsına olan hayranlığınızdan kaynaklanan tamamen içgüdüsel bir tavırdır. En nihayetinde karşınızdaki sohbetiyle, duruşuyla ve diğer insan ilişkileriyle sizden biridir ama aynı zamanda sizi sürekli daha iyiye, daha kaliteliye ve daha mükemmele çeken bir duruşu temsil eder.
İnsanlar ve otomobiller o kadar birbirine benziyor ki artık bu beni daha çılgın düşüncelere sevk ediyor. Sanki otomobiller onları tasarlayan ve üretiminin her aşamasında bulunan tüm insanların kişiliğinden ve karakterinden bir parça taşıyor. Ama özellikle stratejistler ve tepe yöneticileri bir otomobile kişilik katma hususunda herkesten daha fazla kafa patlatıyorlar. Onların çizdiği sınırlar bir otomobilin karakterinin yapı taşlarını oluşturuyor. Bu noktadan hareketle baktığımda bazı otomobillerin çok silik ve sıradan bazılarınınsa tamamen nev-i şahsına münhasır olduğunu görüyorum. Tabii bu öyle bir şey ki zaman zaman kişiliksiz olmakla eleştirdiğimiz modeller kendini geliştirip bambaşka bir halet-i ruhiye’ye bürünüyor. İşte Yeni Mondeo’da böyle bir otomobil. 90’lı yılların sonundan beri sürekli adı var olan ama bir türlü kendi gibi olamayan Mondeo nihayet kabuğunu kırmış görünüyor. Bu haliyle Mondeo insanda müthiş saygı uyandırıyor ve bu kesinlikle hak ettiği bir saygı. Yazımın başında bahsettiğim insanlar gibi Mondeo’ya da bambaşka bir ruh kazandırılmış, diğerlerinin arasından hemen sıyrılıyor. Tabii bunda Ford’un “Kinetik Dizayn” felsefesinin etkisi kesinlikle yadsınamaz. Eski tepeden bakan tavrından eser yok ama saygınlığı bir kat daha artmış. Her şeyden önemlisi de tamamen özgün bir karaktere bürünmüş.
Yeni Mondeo’yu yolda gördüğünüzde ilk anda bir şaşkınlık geçiriyorsunuz. Çünkü önden ve yandan bir sedan otomobille karşı karşıya olduğunuzu anlamanız çok kolay değil. Ancak yanınızdan şöyle bir geçip rüzgârıyla sizi savurduğunda anlayabiliyorsunuz onun bir sedan olduğunu. Aslında tasarımdaki bu ince ayrıntı bile başlı başına incelenmesi gereken bir vaka! Bu muhteşem tasarım daha otomobili ilk gördüğünüzde sizi vuruyor. Önde üst ızgara ve ters trapezoid formundaki alt ızgara ile büyük farlar Mondeo’nun saygın duruşuna işaret eden ilk unsurlar olarak göze çarpıyor. Çöldeki kumların rüzgârla şekil alarak kat kat çizgiler oluşturmasından esinlenen ve “Kinetik Dizayn” felsefesinin bir sonucu olan katlı çizgiler Mondeo’nun görünümünü müthiş sportif ve aynı zamanda dinamik hale getirmiş. Büyük sis farları ile daha da pekişen atletik yapı Mondeo’nun tasarımında ne kadar detaycı davranıldığının en büyük işareti. Kapı üzerindeki çıtalar ve alaşım jantlar Mondeo’nun prestijli duruşuna önemli katkıda bulunuyor. Arkadan yatık konumlandırılan cam sportif görünüme önemli katkıda bulunurken büyük arka lambalar ön taraftaki farlarla bütünsellik oluşturarak prestije vurgu yapıyor.
Yeni Mondeo’nun boyutları eski versiyona göre biraz daha büyümüş. Mondeo’nun boyu 113mm uzayarak 4844mm’ye, genişliği 74mm uzayarak 1886mm’ye, yüksekliği 71mm uzayarak 1550mm’ye uzarken dingil mesafesi de 99mm artarak 2850mm’ye çıkmış. Tüm bunların sonucunda Mondeo’nun hem ön hem de arkasında geniş bir oturma alanına sağlanmış. Mondeo’nun iç tasarımı da tek kelimeyle eşsiz, sanki evinizde gibisiniz. Sürücü koltuğuna oturduğunuz anda otomobil hareket etmese bile kendinizi koltuğa yapışmış gibi hissediliyorsunuz. İnsanı saran koltuk yapısının yanı sıra kaliteli koltuk döşemeleri de konforu bir hayli arttırıyor. Görüş açıları tamamen sorunsuz olan Mondeo’nun gösterge paneli ve diğer kumanda düğmeleri ile orta konsolun konumu işlevsellik göz önünde bulundurularak tasarlanmış. İçeride şık ama abartısız tasarım dışarısı ile tamamen uyumlu. Direksiyon üzerindeki kumandalar sayesinde gözünüzü yoldan ayırmanıza gerek kalmıyor, ayrıca bu kumandaların tasarımı da çok şık. Tüm hareketleri gösterge panelinin tam ortasındaki dijital ekranda izleyebiliyorsunuz. Akıllı anahtar sistemi sayesinde siz otomobilin yanında ayrılmadığınız sürece kapılar kilitlenmiyor. Ayrıca start-stop düğmesi sayesinde anahtara gerek kalmadan otomobili çalıştırabiliyorsunuz ama bazı markalardakinden farklı olarak elinizi düğmenin üzerinde biraz daha uzun tutmanız gerekiyor.
Yeni Mondeo’ da 1.6lt 125HP Ti-VCT benzinli motorun yanı sıra 2.0lt 140HP TDCi ve 130HP TDCi dizel motorlar da bulunuyor. Test ettiğimiz 1.6lt benizli motor vergi avantajı sebebiyle tercih edilmiş. Tabii bu motor ürettiği 125HP güç ve 160Nm tork ile eski nesil 2.0 motorlardan bile daha güçlü. Otomobilin ağırlığı 1449kg olmasına rağmen 1.6lt motor bu kasayı rahatlıkla taşıyor. Özellikle yüksek devirlerde bu gücü hissetmeye başlıyorsunuz. Tabii bu motor ve bu kasanın bileşiminden çok düşük bir yakıt tüketimi beklememeli.100km’de 7,4 litre yakıt tüketen 1.6lt motor bu kasaya göre normal sayılabilir. 0-100km hızlanmasını 12sn civarında tamamlayan Mondeo 100-0km fren mesafesini de 40m civarında tamamlıyor. Yine otomobilin boyutları dikkate alındığında bu değerler makul sayılabilir.
Yeni Mondeo ile sürüş çok keyifli, sanki rallideymiş gibi bir his veriyor insana. Bunu koltuğa oturup kaza basmadan direksiyonu tuttuğunuz anda anlıyorsunuz. Çünkü otomobilin sınıfına ve boyutlarına baktığınızda ve hatta ilk anda 1.6lt motoru duyduğunuzda hantal bir otomobil bekliyorsunuz ama hiç de öyle olmadığını hemen anlıyorsunuz! Hem düz yollarda hem de viraj da sanki kompakt bir alt sınıf otomobildeymişsiniz gibi yola adeta yapışan bir otomobille karşılaşıyorsunuz. Süspansiyonlar güvenli yol tutuşuna önemli katkı sağlasa da bu kadar sert olmasa daha iyi olurdu diye düşünüyoruz. Mondeo ile yolda ilerken canımızı en fazla sıkan ve anlam vermediğiniz şey ise mekanik tıkırtılar oldu!
Son söz olarak diyebiliriz ki Mondeo artık eskisi gibi değil, hem daha saygın hem de daha dinamik. Rakipleri yeni Mondeo’yu gördükten sonra yeni model hazırlıklarını hızlandırmış olabilir.
ERKAN YAVUZ
Genel Değerlendirme İşçilik 8 İşçilik Ford kalitesini yansıtıyor Görüş 9 Görüş açıları sorunsuz Performans 8 125 HP'lik motor yeterli performası gösteriyor Tüketim 7 Yakıt tüketimi bu kasaya göre makul Konfor 8 Beklenen konforu sağlıyor Frenler 7 Frenler yeterli ama daha iyisi olabilirdi Yalıtım 7 Yalıtımda genel bir sorun yok Donanım 8 Yeterli donanıma sahip Fiyat 8 Performans ve tasarıma göre makul (49.954 YTL) Sonuç 7.7 Mondeo öncelikle tasarımıyla ve daha sonra da sürüş dinamikleriyle gerçekten saygıdeğer bir otomobil. Hem yol tutuşu hem de güçlü motoru Mondeo’nun sportif ve dinamik görüntüsünün sadece şekilde kalmadığının en büyük kanıtı. 1.6lt motoru beklenenin de üzerinde performans gösteriyor. Her şeyden önemlisi Mondeo’nun koltuğuna oturduğunuzda güven duyuyorsunuz. Hem koltukların sizi saran yapısı hem de otomobilin yol tutuşu sizi güvende hissettiriyor. Sınıfına göre makul sayılabilecek fiyatı ile eskimeye yüz tutan rakiplerinin önünde Mondeo bir değil birkaç adım öne çıkıyor.
Teknik veriler Motor: 1596 cc, Ti-VCT Yakıt tüketimi Maksimum güç: 125 HP – 6300 d/d Şehiriçi: 10,3/100km Maksimum tork: 160 Nm – 4100 d/d Şehirdışı: 5.7/100km Maksimum hız: 195 km/s Ortalama: 7,4 lt/100 km
0-100 km/s hızlanma: 12.3 sn Boyutlar (u/g/y): 4844/1886/1500 mm Ağırlık: 1449 kg Aktarma: Önden çekişli Şanzıman: 5 ileri manuel
ilan ara + Otomobil İlanı Ara + Motosiklet İlanı Ara
ilan ver + Otomobil İlanı Ver + Motosiklet İlanı Ver
Umarım yardımcı olmuştur.
BEN TEST ETTİM, HERYERİ TIKIRDIYORDU ARABANIN...
quote:
Orjinalden alıntı: alibekir
BEN TEST ETTİM, HERYERİ TIKIRDIYORDU ARABANIN...
Nisan ayı autocar dergisinde aracın içinden birtakım sesler geldiğini yazdılar seninki de muhtemelen odur
quote:
Orjinalden alıntı: alibekir
BEN TEST ETTİM, HERYERİ TIKIRDIYORDU ARABANIN...
tıkırdaması demek aracı kalitesiz olması demek anlamında değil ayrıca mondeo testlerde işçilik ve malzeme kalitesinden çok övülüyor bu ayki autocar dergisinde bmw ve mercedesin ardından 3.sıraya yerleşti üstelik bunu a4 2.0 tdi ve passat 2.0 tdi geride bırakarak başardı hatta mondeo bmw ve mercedesin 170hp civarı dizellerine karşı 2.0 140hp dizelle savaştı fakat mondeo gamına yeni eklenecek olan 2.2 tdci 175hp ve 420nm tork üreten yeni motor bu sorunuda halledecektir..
bir takım tıkırtılar testlerde yansıyor ama bu otomobilin kalitesiz olduğu anlamına gelmez malzeme ve işçiliği ile çok övünen vw'nin test yıllıklarımda passat için eksi bölümünde küçük işçilik sorunları yazıyordu fakat bunlar göz ardı edilecek şeyler büyütülecek şeyler değil..
d sınıfı 60 bin liralık 0 araba alacaksınız içerden tıkırtılarla seyahat edeceksiniz? yakışmamış mondeoya...
bende test ettim hiç tıkırtı mıkırtı gelmedi yağ gibi kayıyordu..
Beğenmediğim tarafları motorları, düzgün bir benzinli seçeneği yok, opelin Vw nin Honda nın yanında hala onlar gibi düzgün yeni nesil benzinli turbolu bir motor geliştirmemeleri gözümden düşürüyor onları..
walla benim kankanın arasındanda hiç tıkırtı gelmiyor.tasarımda aşmış bir araç bence.bu araç sportif motora sahip olmamasına rağmen 4000 dewirden sora çok orjinal bir motor sesine sahip.
volkan_kolay arkadaşım,tıkırtı gelmesi aracın kalitesizliğinin göstergesi olmadığını bende biliyorum fakat autocar testine pek güvenmedim neden?Çünkü yeni audi a4 ü geçebilicek bir araç değil diye düşünüyorum.Motor olarak kalite olarak tasarım imaj olarak audi bmw mercedes bir üst gömlek oldular bence.
ewet arkadaşa katılıyorum tıkırtılar arbanın kalitesiz olduğunu belirlemz.bence çok kaliteli,sağlam,yol tutuşu iyi bir araç
Genel Değerlendirme İşçilik: 8 :İşçilik Ford kalitesini yansıtıyor Görüş : 9 :Görüş açıları sorunsuz Performans: 8 : 125 HP'lik motor yeterli performası gösteriyor Tüketim : 7 :Yakıt tüketimi bu kasaya göre makul Konfor: 8 :Beklenen konforu sağlıyor Frenler : 7 :Frenler yeterli ama daha iyisi olabilirdi Yalıtım : 7 :Yalıtımda genel bir sorun yok Donanım: 8 : Yeterli donanıma sahip Fiyat :8 : Performans ve tasarıma göre makul (49.954 YTL) Sonuç : 7.7 : Mondeo öncelikle tasarımıyla ve daha sonra da sürüş dinamikleriyle gerçekten saygıdeğer bir otomobil. Hem yol tutuşu hem de güçlü motoru Mondeo’nun sportif ve dinamik görüntüsünün sadece şekilde kalmadığının en büyük kanıtı. 1.6lt motoru beklenenin de üzerinde performans gösteriyor. Her şeyden önemlisi Mondeo’nun koltuğuna oturduğunuzda güven duyuyorsunuz. Hem koltukların sizi saran yapısı hem de otomobilin yol tutuşu sizi güvende hissettiriyor. Sınıfına göre makul sayılabilecek fiyatı ile eskimeye yüz tutan rakiplerinin önünde Mondeo bir değil birkaç adım öne çıkıyor.
quote:
Orjinalden alıntı: Sygncn
volkan_kolay arkadaşım,tıkırtı gelmesi aracın kalitesizliğinin göstergesi olmadığını bende biliyorum fakat autocar testine pek güvenmedim neden?Çünkü yeni audi a4 ü geçebilicek bir araç değil diye düşünüyorum.Motor olarak kalite olarak tasarım imaj olarak audi bmw mercedes bir üst gömlek oldular bence.
nedir bu bizim millette bmw mercedes audi takıntısı anlamıyorum diğer marka en iyisini yapsada halen daha aynı plağı çalıyoruz bmw mercedes vs.....bügünün kompakt sınıfları eski mercedes bmw audilerden daha güvenli olmasına rağmen bana gelipde eski bir mercedesi çok güvenli diyen var..bu uzun mevzu..
autocar testleri mantığa dayalıdır duygulara değil, mondeo a4'ü geride bırakmışsa bu bir başarıdır ayrıca aynı testte önden çekişli olmasına rağmen mercedesden sonra en iyi sürüşü olan otomobil olduğunuda yazıyor, bmw ve mercedesi farklı kılan şey arkadan itişin verdiği zevkdir..
ben artık bu dönemin ve geleceğin eskisi gibi kolay olmadığını görüyorum yani aralarında kapışan bmw mercedes audi artık kendi aralarında kapışmakdan ziyade çok ciddi rakipleri olmaya başladı, artık diğer markalarda bu sınıfa büyük yatırım yapıyor bizde o eskiden kalma bir fikir olduğu için hala öyle düşünüyoruz ama artık bmw mercedes audi yalnız değil, hatta mondeonun sürüş zevki a4 den bile daha iyi..
galiba mondeo passat vs gibi orta segment ciddi rakiplerin bizlere yaranabilmesi için birde ağzıyla kuş tutması lazım..
quote:
Orjinalden alıntı: volkan_kolay
quote:
Orjinalden alıntı: Sygncn
volkan_kolay arkadaşım,tıkırtı gelmesi aracın kalitesizliğinin göstergesi olmadığını bende biliyorum fakat autocar testine pek güvenmedim neden?Çünkü yeni audi a4 ü geçebilicek bir araç değil diye düşünüyorum.Motor olarak kalite olarak tasarım imaj olarak audi bmw mercedes bir üst gömlek oldular bence.
nedir bu bizim millette bmw mercedes audi takıntısı anlamıyorum diğer marka en iyisini yapsada halen daha aynı plağı çalıyoruz bmw mercedes vs.....bügünün kompakt sınıfları eski mercedes bmw audilerden daha güvenli olmasına rağmen bana gelipde eski bir mercedesi çok güvenli diyen var..bu uzun mevzu..
autocar testleri mantığa dayalıdır duygulara değil, mondeo a4'ü geride bırakmışsa bu bir başarıdır ayrıca aynı testte önden çekişli olmasına rağmen mercedesden sonra en iyi sürüşü olan otomobil olduğunuda yazıyor, bmw ve mercedesi farklı kılan şey arkadan itişin verdiği zevkdir..
ben artık bu dönemin ve geleceğin eskisi gibi kolay olmadığını görüyorum yani aralarında kapışan bmw mercedes audi artık kendi aralarında kapışmakdan ziyade çok ciddi rakipleri olmaya başladı, artık diğer markalarda bu sınıfa büyük yatırım yapıyor bizde o eskiden kalma bir fikir olduğu için hala öyle düşünüyoruz ama artık bmw mercedes audi yalnız değil, hatta mondeonun sürüş zevki a4 den bile daha iyi..
galiba mondeo passat vs gibi orta segment ciddi rakiplerin bizlere yaranabilmesi için birde ağzıyla kuş tutması lazım..
+1
Mercedes-Bmw yi yenilmez ilahlar olarak görenler 40 yaş üzeri kesim.
Yeni nesil duygularından ziyade daha bilinçli ve gerçekleri okuyarak takip edebiliyorlar.
Bende Lag II varkende 78 Model Mercedes li tanıdığım iddia ederdi;ikisi çarpışsa Renault darmaduman olur Mercedes tekinin burnu bile kanamaz diye
Bu ve benzeri kişiler artık fikirlerini değiştirmenin çok zor olduğu yaşlı kişiler.
quote:
Orjinalden alıntı: esmerce
quote:
Orjinalden alıntı: volkan_kolay
quote:
Orjinalden alıntı: Sygncn
volkan_kolay arkadaşım,tıkırtı gelmesi aracın kalitesizliğinin göstergesi olmadığını bende biliyorum fakat autocar testine pek güvenmedim neden?Çünkü yeni audi a4 ü geçebilicek bir araç değil diye düşünüyorum.Motor olarak kalite olarak tasarım imaj olarak audi bmw mercedes bir üst gömlek oldular bence.
nedir bu bizim millette bmw mercedes audi takıntısı anlamıyorum diğer marka en iyisini yapsada halen daha aynı plağı çalıyoruz bmw mercedes vs.....bügünün kompakt sınıfları eski mercedes bmw audilerden daha güvenli olmasına rağmen bana gelipde eski bir mercedesi çok güvenli diyen var..bu uzun mevzu..
autocar testleri mantığa dayalıdır duygulara değil, mondeo a4'ü geride bırakmışsa bu bir başarıdır ayrıca aynı testte önden çekişli olmasına rağmen mercedesden sonra en iyi sürüşü olan otomobil olduğunuda yazıyor, bmw ve mercedesi farklı kılan şey arkadan itişin verdiği zevkdir..
ben artık bu dönemin ve geleceğin eskisi gibi kolay olmadığını görüyorum yani aralarında kapışan bmw mercedes audi artık kendi aralarında kapışmakdan ziyade çok ciddi rakipleri olmaya başladı, artık diğer markalarda bu sınıfa büyük yatırım yapıyor bizde o eskiden kalma bir fikir olduğu için hala öyle düşünüyoruz ama artık bmw mercedes audi yalnız değil, hatta mondeonun sürüş zevki a4 den bile daha iyi..
galiba mondeo passat vs gibi orta segment ciddi rakiplerin bizlere yaranabilmesi için birde ağzıyla kuş tutması lazım..
+1
Mercedes-Bmw yi yenilmez ilahlar olarak görenler 40 yaş üzeri kesim.
Yeni nesil duygularından ziyade daha bilinçli ve gerçekleri okuyarak takip edebiliyorlar.
Bende Lag II varkende 78 Model Mercedes li tanıdığım iddia ederdi;ikisi çarpışsa Renault darmaduman olur Mercedes tekinin burnu bile kanamaz diye
Bu ve benzeri kişiler artık fikirlerini değiştirmenin çok zor olduğu yaşlı kişiler.
Ben kesinlikle audi bmw mercedes takıntılı olan biri değilim hatta mercdes bir kaç aracı hariç genellikle sewmediğim araçlardır.Ben A4 ün sadece tasarım, iç mekan kalitesi,ve marka imajı olarak mondeodan üstün olduğunu yazdım.Tabiki her aracın başka araçlara göre artıları vardır.Kesinlikle audi merso bmw taraftarlığı falan yapmıyorum.Bende aldım okudum autocar testini.Adamlar Mondeo nun yol tutuşuna resmen hayran kalmışlar.Bunu yapan ford u kutlamak lazım.
evet arkadaşlar bende zaten tıkırdıyor dedim sadece, kalitesiz demedim...ama takdir edersinizki daha 3000 km deki test aracının içinden sağından solundan tıkırtılar duyunca; bu kalemde bir arabayı kaliteli bile olsa sırf bu yüzden almam....