Şimdi Ara

FORD mu bir daha ASLA !!!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.835
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ford Focus 2012 Trend Otomatik Vites Sorunu

    Değerli dostlar son iki haftadır yaşadığım ve bende FORD firmasının adını bile duymak istemediğim aracımın arızasını sizlerle paylaşmak istedim. Aracım başlıkta belirttiğim gibi Ford Focus 2012 Trend otomatik vites araç.
    Aracı yaklaşık bir yıl önce ikinci el olarak satın aldık. Aldıktan sonra araca Atiker sıralı sistem tüp taktırdık. Aracını temiz ve titiz kullanan bir yılların şoförü olarak kullandığım bir yıl içerisinde bir sorun yaşamadım. Ne var ki bir ay önce araç ile şehir içi kullanım sırasında araçta arıza lambası yandı ve “şanzıman ısındı” şeklinde uyarı verdi. Ne oldu ise ondan sonra başladı. Aracın şikayeti bekleme ile düzeldi ancak bu şikayet birden fazla kere olmaya başlayınca yetkili servisi olan Ankara Ford Tur Oto’ya aracımızı bıraktık. Aracı inceleyen servis bize “kavramanın değişmesi” gerektiğini belirtti. Yaklaşık olarak 3 bin TL lik bir masrafı olduğunu belirttiler. Biz yeni olan bir araçta bu hasarın makul olmadığını belirtince yetkili birimler ile görüşüp iyi niyet kapsamında aracın kavramasını değiştireceklerini belirttiler. Yaklaşık bir hafta süre sonunda aracın hazır olduğunu söylediler. Aracı teslim aldık. Teslim aldığımız Cumartesi günü araç akşama doğru tekrar aynı arıza ile durdu ve şanzımanın soğuması için beklemek durumunda kaldık. Firma tekrar hafta başında aracı teslim alabileceğini belirtti ve teslim ettiğimizde yetkili servisin ustası da deneme sürüşünde aynı hatayı gözlemledi. Bize tekrar inceleyeceklerini belirttiler ve beş gün sonra bize aracın yaklaşık 6.500 TL lik masrafı olduğunu belirttiler. Bizim için tam bir hayal kırıklığına dönüşen süreç sonunda yaşadıklarımızı kaleme almaya ve kimsenin aynı mağduriyeti yaşamaması için durumu her türlü platformda dile getirmeye karar verdik.
    Aracın parça garantisi dolalı bir sene olmadan ve hiçbir kazası ve hor kullanımı olmaksızın –ki araç aile arabası olarak şehir içinde kullanılmıştır- daha 4 yıllık iken yaklaşık 10 bin TL değerinde bir hasarının meydana gelmesi bizi son derece üzdü. Daha da kötü olanı ise firma yetkililerinin otomatik vites power shift bir sisteme sahip bu aracın 4 senede müşteri kullanımına bağlı olarak bu arızanın nasıl meydana gelebileceğini izah edememesi oldu. Bir firma düşünün ki kullanımında hiçbir eksiklik ve yanlışlık olmaksızın ürettiği otomobil daha 4. senesinde satış fiyatının beşte biri kadar bir hasar çıkarabilsin.
    Bütün bunların üzerine aracımızın bir de serviste iken tamponunu sürtmüşler ve hatasız boyasız gözümüz gibi baktığımız aracın tamponu boyatılmak durumunda kaldı.
    Bu deneyimden sonra FORD mu bundan sonra ASLA, diyorum. Uzak durun siz de hayal kırıklığına uğramayın.

    NOT: Bu yazımdan sonra, "şikayetvar" da konuları inceledim ve gördüm ki bu serinin içinde çok kişi tarafından aynı sorun şikayet olarak iletilmiş. Kesinlikle fabrika çıkışlı bir hata olduğunu düşünüyorum arkadaşlar. Ben de şikayetvar sitesine aynı konuyu bir başlık olarak açtım. Arkadaşlar almayın bu aracı paranıza yazık etmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr_olfactorius -- 26 Ekim 2016; 23:17:22 >







  • Bu sorunları direk olarak markaya bağlamak yanlış. Aracı ikinci el almışsınız. Önceki sahip veya sahiplerin kullanımı, götürdükleri ustaların bilgisi ve işçiliği, takılan tüplü sistemin kalitesi ve takan ustanın güvenirliği gibi bir sürü etken var bu sorunların çıkabilceği. Bu sorunları 0 arabada yaşasaydınız hak verirdim.

    Umarım en kısa zamanda sorununuz çözülür.
  • Hocam 2012 dediğiniz için bir sorum olcak. Powershift 2013de yeni makyajlı kasada çıktı diye biliyorum. Araç 1.4 benzinli 4 ileri tam otomatik şanzıman olan versiyonmu yoksa, 6 ileri yarı otomatik powershiftmi ? Eğer powershift ise internette powershift hakkında kavrama değişen çok araç gördüm , vwden daha kronik sıkıntıları var fordun bu şanzımanda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Crane61 -- 7 Ocak 2017; 22:57:24 >
  • 0 mercedes alip 1000 km olmadan çalışmayacak şekilde arıza çıkanlar oluyor. yani mercedesler kötüdür mü demek oluyor bu. denk geldi mi geliyor.
  • Ford servisleri pişmanlıktır. Aracımın ESP ve motor lambası yanıyordu, servise gittim. Yazılım güncellendi. Lambalar söndü servisten çıkarken yine yanmayan başladılar. Haftaiçi getirirsiniz dediler. Ne oldu aracım çekici ile servise gitti. Aracımda ciddi bir sorun varsa neden müdahale etmediler,
    Aynı sorunu 2 yıl önce yağmur sonrası yaşadım motor iç tesistatı temizlendi, düzeldi. Bu sefer aracımın gaz pedalı, fren pedalı, motor beyni, motor iç tesisatı değişmesi gerekiyormuş. 9000 masraf çıkardılar, 2 el değeri 56-60.000 olan araca aracın % 15 i kadar masraf. Ve servise aracımı götürmeme rağmen böyle bir sorun çıktı. Aracın sorunu ciddiyse neden müdahale etmediler.
    Bu yetmezmiş gibi aracım çalışıyor bu parçaların bozuk olduğuna inanmıyorum dedim servis müdüründen bu parçaların bozuk olduğuna dair yazı istiyorum dedim, veremem dedi. Daha önce aynı serviste değiştirmedikleri parçanın ücreti faturaya eklenmişti !!!!! Aracın sorunu yağmur ile olmuştu bana da yağmurdan demişlerdi sigortacıma arattım aracın mekanik sorunu var demişler tutanak yazamayız demişler . Bu nedenle sigortayada başvuramadım. Her türlü yalan dolan Ford servislerinde mevcut OTOSAN'a da yazdım hiçbir ücret karşılamadılar. Aracım sanayide yapılamadığı için mecburen indirimli 6000 kusur ücret ödedim. PArçaları aldım bozuk olup olmadığı tasdik ettirip, bozuk değilse OTOAN'a ve FORD servisine dava açacağım. Dediğim gibi daha önce aynı servis aracıma servis işleminde zarar verdi 2 defa hemde, servis faturasına değişmeyen parçayı eklediler.
    Ford bizim ülkemizde pişmanlıktır. Servis sorunları nedeniyle. Başka servislerinede gittim okuduğum yorumlardan da anladığım bu. Şikayet.var.com da müşteri memnuniyeti oranı % 4 zaten !!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fearless_X -- 18 Haziran 2017; 11:15:56 >




  • fearless_X kullanıcısına yanıt
    "2014 model 1,6 dizel verso aracimi 20000 bakimi icin Malatya'da servise biraktim. Servis bakimda yag filtresine conta takmayi unutmus, yag sizmis ve araba yolda giderken motoru kilitledi. (yag uyari lambasi hiç yanmadi) 19Temmuzda gelip cekici ile servise goturduler. Motorun tamamen dagildigi yeni motor siparis edilecegi, Bmw motoru oldugu icin yurtdisindan 15-20 gunde ancak gelebilecegi soylendi. Kiralik arac talep ettik, servis bize '15gun sonra burasi devredilecek bizi mazur gorun arac veremiyoruz' yanitini verdi. Iyi niyetle tamam dedik. 1 agustosta Malatya'daki Toyota servisinin kapandigi aracimizin da Elazig'daki servise cekildigi bilgisi verildi bize. Bugun 2 Eylul ve motorun parcalari hala tam olarak gelmediginden ve Elazig'daki servis "Bu motoru daha önce hiç gormedik nasil toplayacagimizi bilemedigimiz icin eksik parcalari da tespit etmekte zorlaniyoruz" dediginden dolayi aracimi hala teslim alamadim. Aracim gunesin altinda, motor parcalari kolilerle koltuklarin uzerine konulmus vaziyette 1,5 aydir bekliyor. Bu araci size verelim ikinci el fiyatindan, corolla ile takas edelim dedik, 75000TLcivari piyasasi olan aracima 67,500TL verdiler (navigasyonlu paket) gerekce olarak da "bu aracin motoru yapilmis satmakta zorlaniriz" dediler. 70 sayalim dedik kabul etmediler satamayiz diye... Genel mudurluk ile gorustum ve 30 is gununu gectigi icin yasal hakkim olarak sifir arac talep ettim, "oyle bir uygulamamiz yok, size yedek arac verelim, eksik parcalari yurtdisindan isteyelim ve yapip size teslim edelim" cevabini aldim. Bunlar ilk gun yapmaniz gerekenlerdi hukuki yollara basvuracagim dedim, siz bilirsiniz cevabini aldim."

    2,5 ay parça bekleyip sonra aracımı teslim alabildim. Start-Stop çalışmıyordu bir de onun için servise bıraktım 3 gün. Aldığımda yarım depo mazot harcamışlardı gerekçe test etmişler ve 65000TL ye aylarca bekleyip satabildim. 80bin TL'lik araç 65binTL'ye gitti. Toyota daha beter durumda.




  • 307kd kullanıcısına yanıt
    Demek ki, Toyotada hikayeymiş çok güvenirdim. Servislerin hepsi aynı anlaşılan. Fordta çok fazla sorun yaşadım. Eksiksiz her gittiğimde bir sorun oldu diyebilirim. Benim araccında depo doluydu aldığımda yarım depo kalmıştı nasıl bir testse anlamadım . Geçmiş olsun...
  • Aslında şu garanti işi olmasa bakıma tanıdığın bir ustaya kendin gitmen daha mantıklı. Adamlar hangi yağı kullanıyor bilmiyorsun ve 2-3 kat fiyat alıyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bazı arkadaşlar başlarından geçen problemleri anlatmış gerçekten üzücü.

    Fakat şöyle bir durum var. Abime ford b max aldık ikinci eldi. 2014 model. araç 42 bin km de idi. onunda kavrama bozuktu. 3500 lira para istedi servis. Araya adam koyduk falan derken iyi niyet garantisinden değiştirdiler.

    Çevremde o kadar otomatik vites arızası görüyorumki. Arkadaşım 0 Octavia aldı. Araç 6 bin km de kavrama bozuldu.

    Fluence araç var çevremde edc. Şanzıman gitti.

    İşin özü şu arkadaşlar DSG çöp, EDC çöp, Power Shift çöp. Bunları alıyorsanız bir gün mutlaka bozulacak ve masraf açacaktır. Bunu göze alarak bu tür araçlara yönelmek lazım.

    160 bin km de 2012 Audi A4 um vardı. Şanzımanı tıkır tıkır çalışırdı. 86 binde BMW kullanıyorum. Onda da problem yok.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.