Şimdi Ara

Ford Otosan’ın geliştirdiği F-MAX'e büyük ödül! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
6.753
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Türkiye'de olmayan bir arabayı niye tartışayım ki ? Senin söylediğin daha kötü bir şey. Ibiza FR ile Fiesta ST aynı fiyata olsa laf atmayacaksın sanki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otobilge

    Hocam bu sektördesiniz bişey sormak istiyorum, sektör olarak yerli motor için çaba varmı peki
    Hocam malesef, keske olsa boyle bi girisim bizde muhendislik yapsak ...

    Degil motor uretmek aracin sasisini uretmek bile soz konusu degil butun sasi ve yuruyen aksam zf ten satin alinarak araclar uzerine yapilandiriliyor yani sasi yapmaktan aciz bi sektor var. Fordun 12.7 litrelik motoruda american ford trucks dan alinan gelistirilerek 7.3 ve 9 litrelik motorun tekrardan revize edilip gelistirilmis hali yani oylr sifirdan tasarlanip uretilen bi motor yok turkiyede



    Ana tedatikci man cummins ve daf

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otobilge

    Hocam bu sektördesiniz bişey sormak istiyorum, sektör olarak yerli motor için çaba varmı peki
    Hocam malesef, keske olsa boyle bi girisim bizde muhendislik yapsak ...

    Degil motor uretmek aracin sasisini uretmek bile soz konusu degil butun sasi ve yuruyen aksam zf ten satin alinarak araclar uzerine yapilandiriliyor yani sasi yapmaktan aciz bi sektor var. Fordun 12.7 litrelik motoruda american ford trucks dan alinan gelistirilerek 7.3 ve 9 litrelik motorun tekrardan revize edilip gelistirilmis hali yani oylr sifirdan tasarlanip uretilen bi motor yok turkiyede



    Ana tedatikci man cummins ve daf

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu kabini türkiyede A dan Z ye tasarımlayabilecek CAD çizeri varmı? Ben bilgisayarcıyım ve boyle bir adamla henuz karşılaşmadım ülkede. Ben CAD uzmanıyım diye işe gelenler gelip en basit şeyi bile biz IT cilere soruyor. Bizim işimiz olmadığı halde bir çok özelliği adamlara biz gösteriyoruz. Sonra benim bu aracı Türkiyede yapıldığına ikna olmamı bekliyorlar.
  • Arkadaşlar bu işler öyle kolay işler değil,

    Bir satır yorumla, Scaina'ya benzemiş Daf'a benzemiş yok bilmem neresi Volvoymuş. Yok efendim Türkiye'de sadece ticari araç üretiyormuş Otosan. Ford Otosan'a binek araç üretebilirsin dedikten sonra Koç ailesi seve seve bu işe girer. Ancak ford pek çok modelin üretimini durduruyor. Avrupa'da ise %12 oranında işten çıkarma oldu. Aklı çalışan adamlar Türkiye'de bu işin yapılmasından ve projede çalışan mühendisler ile gurur duymalı. Bu adamlar da ülkeyi terk ederse, yakacak kına bile bulamazsınız.

    Mantıklı düşünün kamyonda kullanılan parça sayısı 30.000 civarında. Tabi ki parçaların bir kısmı farklı araçlardan alınacak. Bir kısmı yerli bir kısmı ithal olacak. A dan Z ye tamamını üreten bir firma yok. Aşın artık bu kafaları. Ülkede üretim yapan Tofaş Renault Honda Karsan Temsa Mercedes BMC Toyota Ford'un ülkede ürettiği modellerin kolay yapıldığını mı sanıyorsunuz.

    Hayatında makarna pişirmemiş adamlar, ortaya çıkan dünya'nın en verimli ticari çekicilerinden birini sadistçe eleştiriyor.

    Bırakın kamyoncular ve işi bilenler eleştirsin bu iş daha iyiye gitsin.

    Helal olsun Otosan'a, helal olsun Koç'a

    ve daha ülkemde taş üstüne taş koyan herkese

    Saygılarımla





  • Ford bir Amerikan markasıdır ama Amerika'da kamyon fabrikası yoktur arkadaşlar. Ford'un dünyada iki kamyon fabrikası vardır, Brezilya ve Türkiye. Ford marka kamyonlar, tüm dünyaya bu iki fabrikadan dağılır. Fakat Brezilya'daki fabrika Türkiye'de geliştirilen kamyonları üretir, yani bir nevi montaj fabrikasıdır. Anlayacağınız Eskişehir İnönü, Ford'un kamyon geliştirme ve üretim merkezidir. Aynı şekilde Kocaeli Gölcük'teki fabrika da hafif ticari araç geliştirme ve üretim üssüdür. Ford Transit, Courier ve Custom modelleri de burada geliştirilip üretilir. Amerika'da satılan Transit'ler ise ABD Kansas'ta bulunan montaj fabrikasında üretilmektedir. Parçaların büyük bir kısmı Türkiye'den gider. Yani Ford Amerikan markasıdır, ama Türkiye'nin geliştirdiği ve parçalarının büyük kısmını Türkiye'den aldığı aracın montajcısıdır. 150'den fazla mühendisin çalıştığı, İstanbul Kartal'daki Ford-Otosan AR-GE merkezi, Türkiye'nin en büyük, dünyanın sayılı AR-GE merkezlerinden biridir.?
    https://www.youtube.com/watch?v=eD5GSTtJxZQ





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-EB7CBB545

    Parçalar ithal et, burada topla
    Üretim için Makina ve teçzihatı ithal et
    Enerjiyi ithal et
    Üstüne TÜRK işçiliği kat alın size yerli milli sanayi
    Ülkeye tek katma değer katan insanımızın alın teri ,

    AR-GE yok ,patent yok ,özgün tasarım yok,
    Savunduğumuz sanayiciler Türkiye'yi
    avrupa 'nın F A S O N üretim merkezi yaptı


    40 yıldır bu ülkede çalışan emekçilerin hakları hep geriye gitmiştir
    ileriye hiç bir zaman gitmemiştir ,
    her daim patronlar kollanmış ve gözetilmiştir
    ülke bu kafayla bir adım ileri gidemeyecek ,
    eleştirmeyin sorgulamayın çünkü; ekmek yiyeceğiz...

    Alıntıları Göster
    Çok emin konuşmuşsunuz da , yanlış konuşmuşsunuz. Babam 21 senedir çalışıyor. Bence biraz araştırın öyle yazın hocam . Böyle dediğiniz sürece gelişmeyiz zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-EB7CBB545

    Haberde Ford Otosan Türk mühendislerinin katkıları ile kamyon üretmiş
    ve bu ürün ödül almış, heberle ilgili şu serzenişte bulundum,
    Her ne kadar Türk mühendisi ve işçisinin katkısı da olsa , tüm patent
    tasarım sinai hakları FORD'a ait işin kaymağı FORD yiyor, ameleliğini
    bizler yapıyoruz ,yarın ford fabrikayı kapatıp gitse tasarımını da alır gider,
    hiç bir hak talebinde bulunamayız.

    Cumhuriyetimizle neredeyse yaşıt KOÇ grubunu eleştirdim, neden hala montaj işiyle
    uğraştıklarını , risk alarak tasarımı patenti bize ait otomobil yapmadıklarını sorguladım,
    hak vereceğinizi düşünüyorum en iyi alt yapı onlarda,
    50 li 60 yıllardan beri otomobil işindeler ,
    son olarak da
    BMC vE TUĞRA'sına atıp tutanları bu konuya da bekleriz dedim.



    BMC motorunu şanzımanını şasisini kendisi üretiyor, diye bir söylemim var ?

    Hangi şirketi ilahlaştırmışım ?

    Hangi konuda yalan yanlış ahkam kesmişim?

    Bmc'yi ve Temsa'yı eleştirmiş siniz hakkınızdır ve doğrudur,
    hiç birini savunmuyorum,keşke bir iki kelam da ford otosan la ilgili yaza bilseydiniz...

    Alıntıları Göster
    Yanlış ve uydurma bilgiler bunlar.
    Bu kamyonların motorları da dahil olmak üzere bütün fikri ve sınai hakları Otasana aittir. Ford bir süre önce kamyon bölümünden çekildi. Otosan da bunun üzerine Ford ile anlaşarak kamyon üretimine devam etti. Zamanı gelip yeni ürünler hasıl olduğunda Ford destek vermediği için önceki nesil Ford Cargo ve yeni çıkan F-Max tamamen gelişim ve mühendislik olarak motorları da dahil olmak üzere Otosan tarafından üretildi. Zaman içinde Türkiye de başlayan bu süreç diğer ülkelere da yayılmış ve Otosan sahibi olduğu "Ford Trucks" markası ile diğer ülkelere de distribütörlük vermeye ve üretim için lisans anlaşmaları yapmaya başlamıştır. Bilginize.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    Tesla semi basa cikar ancak bununla bosversene
    Mercedes önce Volvoyu bi geçsinde ondan sonra teslaya kafa tutsun.
    Mersodan inip Volvoya geçen adamın dibi düşüyor buda anca google dan fotoğraf paylaşıyor. Cahillik gerçekten çok kötü ya şu adamın mesajları gördükçe anne babalara seslenesim geliyor.
  • HondatugraL kullanıcısına yanıt
    Ben de babayim seslen bakayim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    Ben de babayim seslen bakayim
    Bu konularda çocuğunu sakın kendine benzetme
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    Bu konularda çocuğunu sakın kendine benzetme

    Alıntıları Göster
    Seni alakadar etmez siniri asma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    O çocuk için üzüldüm şahsen....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mıknatıs20 M kullanıcısına yanıt
    Kendine uzul...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mıknatıs20

    O çocuk için üzüldüm şahsen....
    şu forumda yalnız olmadığımın okadar farkındayım ki
  • 650milyon dolarlık global proje kuş gibi bir hale geldi. Olmadı başka projelere artık.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.