F-150 Lightning’te görülen pil sorunu sonrasında Emma Bergg, aracın üretiminin ve sevkiyatının tedbir amaçlı durdurulduğunu, halihazırda yollarda olan araçlardan herhangi bir sorun haberi almadıklarını belirtti. Ayrıca Bergg, aracın satışını durdurma emri vermediklerini de sözlerine ekledi. Bu da sorunun çok ciddi bir güvenlik tehlikesine neden olmadığını gösteriyor olabilir.
Ek olarak bu haftanın başlarında Ford, Michigan’da bir lityum demir fosfat (LFP) pil fabrikası kurmak için 3,5 milyar dolar yatırım yapmayı planladığını ve tesisin 2026’da üretime başlayacağını duyurdu. LFP piller, nikel kobalt manganez (NCM) pillere alternatif olarak sunulacak. Ford'a göre, LFP pillerin üretimi ve bulunabilirliği daha kolay. LFP piller daha dayanıklı ve daha fazla şarj toleransına sahip olsa da NCM piller daha fazla enerji üretebiliyor ve soğuk havada daha iyi performans sergiliyor.