Şimdi Ara

Ford'un kronikleşmiş hatasını kabul etmemesi ve yaralanmam

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
723
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Konuyu okuyup uygun bir başlık tavsiyesinde bulunacak arkadaşların mesajlarını bekliyorum. Konuyu ekşiye de taşıyacağım.

    Merhaba herkese, umarım bu konu biraz ilgi görür zira bu arızayla ilgili internette birçok kişi mağdur olduğunu belirtmiş. Ford yetkili servisini aradığımda da bu arıza ile gelen fazla sayıda müşterilerinin olduğunu belirtti.

    Aracım 2013 model Ford B-max. 87000 kmde. Arabayı çok zorlayarak kullanan birisi de değilim. 1 Kasım’da Ankara'dan Sapanca'ya doğru giderken aracın motor sıcaklık göstergesi yakıt tüketimi 6.5l nin üzerine çıktığında sürekli artmaya başladı. Ben de ısıtmayı sonuna kadar açıp çok basmadan motor sıcaklığını olması gereken yerde tutacak şekilde yer yer 70 80’le Sakarya'ya doğru gittim. 3 Kasım Perşembe günü saat 13:30 civarında Sakarya'dan İstanbul'a giderken aracım düşük yağ basıncı hatası verdi (hararet yok). Aracı kenara çektim. Aracın sağ tekerinin orada yağ izleri vardı ve altından yağ damlatıyordu. Büyük ihtimalle altı vurdum da farkında değilim dedim. Kaputu açıp motor yağ seviyesini kontrol ettim. Çubuğu silip tekrar içeri sokup çıkarttığımda aynı kuruluktaydı. İçeride bir gram yağ yoktu. Motor soğutma suyu haznesine baktığımda ise içinde herhangi bir sıvı göremedim. Kapağını sıkışık mı diye kontrol etmek istediğimde (çeyrek tur bile dönmemiştir) su haznesine dolan motor yağı bir anda suratıma patladı. Şu anda sağ elimde yalnızca iki parmak sargı dışında ve kullanabiliyorum, yüzümde de 1 ayda geçecek yanıklar var. Gözlük olmasa gözüm görmeyecekti. Yanımdaki arkadaşımda da daha az da olsa yanıklar var. Aracı da İzmit’te Ford yetkili servisine çektirdim.

    Ford'un kronikleşmiş hatasını kabul etmemesi ve yaralanmam

    Gerçekleşen şu, yağ adaptörü denilen bir parça var, bu, motor yağını suyla soğutmaya yarıyor. Parça kırılmış ve bütün yağ, su haznesine dolmuş, muhtemelen oradaki suyu da buharlaştırdığı için yüksek basınç oluşmuş. Bununla ilgili yağ adaptörünün bu şekilde arıza çıkartması birçok ford marka araçta çok erken zamanlarda görünmekte. Kendi yetkili servisi de çok fazla bu şekilde arızalanan aracın geldiğini söyledi. Normalde su haznesinin kapağı çift kademedir. Yani hiç bilmeden o kapağı açmak istediğinizde yukarı atıp dönmesini engelleyerek sizin zarar görmenizi engeller ancak adaptör ilk patladığında kapak da ilk kademeyi aşmış, aracın altından ve tekerlekten gelen yağ da bundan dolayı diye düşünüyorum. Benim elimi sürmem son patlamaya sebep olmuş oldu.

    Gelelim işin rezalet tarafına. Ford, bu araçlarda problem olduğunu biliyor. Servisleri farkında ki zaten birkaç servisi arayıp özellikle problemin yaygın olduğunu kendi ağızlarından doğrulatarak konuşmalarımızı da kaydettim. Yetkili servise çektirdiğim araç için önce 4133 tl servis masrafı istediler. Nesi 4133 dediğimde ise soğutucunun 2000 tl civarında olduğunu, gerisinin de işçilik olduğunu söylediler. Beni ford club üyesi yaparak servis ücretini 3177 tl ye indirdiler. Avukatımı arattım, tekrar geri dönüş yaptılar. Kısaca bizi dava etmeyin, Ford müşteri ilişkileri ile görüşün onlar bize ne derse yaparız dediklerinde de onları aradım. Sonraki gün beni aradılar, aracım garanti dışı olduğu için ücreti ödemem gerektiğini söylediler.
    Burada 16 yıldır araçlarımızı götürdüğümüz güvendiğimiz bir servis var. Verdiği fiyatlar da düşük değildir. Sanayide aynı işi daha ucuza yapacak birçok ustayı rahatlıkla bulabilirsiniz. Bu yaşadığım durumla ilgili "1500 civarında bir maliyeti olur" dedi. Şase numarasından kontrol ettik, orijinal parça 550 tl civarındaymış.

    İşin en güzel tarafı da şu, kuzende de dizel fiesta var, onda da hararet başlamış, aynı parça değişimi onda da gerekiyor.

    Kısaca Fordlarda kronik bir yağ adaptörü patlatma problemi var. Yağ, su haznesine dolup basıncını motor tarafından atamayacağı şekilde de su sisteminde kalmış. Aracın beni koruması için dizayn edilmiş su haznesi kapağı görevini yerine getirmiyor ve dokunmamla yüzüme patlıyor. Anladığım kadarıyla 2011 -2015 arası 1.4, 1.6 arası bütün dizellerde bu problem düşük km’deki araçlarda da görünüyor.
    Ford şu ana kadar bununla ilgili bir duyuru, çağrı, bilgilendirme yapmadı. Tek güvendikleri arabası olanların 1 ay araçsız kalmayı göze alıp dava sürecini başlatmamaları diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hades. -- 8 Kasım 2019; 21:11:16 >







  • Geçmiş olsun hocam Allah korumuş. Size bişey olmasın
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.