Şimdi Ara

Forum Kullanıcısından Alınan Saat ile İlgili Yaşanılan Sorun!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
1
Favori
592
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhabalar. Forumda yaşadığım bir problemin bilinmesi için açıyorum bu başlığı, biraz uzun olabilir, ve yanlış yere açmış olabilirim neresi doğrudur bilemedim affınıza sığınıyorum.

    Kısa bir süre önce yeni bir kol saati alma amacıyla araştırmalara başladım. Araştırmalarım sonucunda 4 adet saat arasında kaldım forumdaki bilgili kişilerden fikir istemek amacıyla bir mesaj yazdım. Mesajımı gören “yeniay58” nickli kullanıcı özel mesaj ile saati piyasadan daha uygun bir fiyata satabileceğini söyledi. Çok titiz biri olduğum için uzun bir süre sorguladıktan sonra herhangi bir elle tutulur güvence olmamasına rağmen, birazda fiyatından etkilenerek (ki daha önce hiç böyle bir şey yapmadım) forum yönetimine de güvenerek referanslarının olumlu yönde olduğunu görüp 900TL ye casio eqb510 modelindeki saatin siparişini verdim. 2-3 gün içerisinde elime geçen ürün sorunsuz görünüyordu. Tabi ki bende güvenimi boşa çıkarmadığı için hemen olumlu yönde bir referans yazdım.

    İlk defa pahalı bir şey almanın da heyecanıyla çiçek gibi bakıyorum tabi saate, gözüm sürekli üzerinde falan. Aradan 2 hafta geçtikten sonra saatin ana akrep ve yelkovanının çalışmadığını fark ediyorum bir sabah uyandığımda. Daha öncede hatim ettiği kullanım kılavuzunu tekrar tekrar inceliyorum fakat bir sonuç alamıyorum. Daha sonra satıcı ile kontak kurup sorundan bahsediyorum ve bana saati yetkili servise göndermemi tavsiye ediyor. Henüz aldığım fiyatı da yüksek olan bir ürünün daha 2. haftasında sorun çıkarmasına şaşırıp servise yolluyorum. Bilgi almak için servisi aradığımda önce haftaya gönderiyoruz diyorlar, 2. Kere aradığımda ise saatin probleminin düşündükleri kadar küçük olmadığını, mekanizmasının değişeceğini söylüyorlar. Saatin değişimini istediğimde ise aynı sorunu 4 defa çıkarması gerekiyor gibi bir cevapla karşılaşıyorum.

    Tabi ki sonra “yeniay58” nickli satıcıyla tekrar görüşerek henüz aldığım saatin mekanizmasında ciddi bir sorun olduğunu, bunun telafi edilmesini istiyorum. Karşılık olarak “böyle şeylerin olabildiği ve ürün garantisinin bu sebeple olduğu” cevabını alıyorum. Sağlam bir ürünün 2. Haftasında bozulmayacağını, bozulsa bile garantinin henüz satılmış ürünler için değil daha uzun zaman içerisinde (belki birkaç ay) yaşanan talihsizlikler için bir güvence olduğunu anlatmaya çalışsam da kendisi sağlam ve kusursuz ürün sattığını söyleyerek, 2 haftada saati nasıl kullandığımı bilemeyeceğini söylüyor. Benim ödeme yaparken kendisine ve hasiyetine duyduğum güvenin 10 da 1’ ini bana göstermeyerek adeta yalancı yerine konulduğumu hissediyorum. Ürünün garanti kapsamında işleme alınması benden kaynaklı bir sorun olmadığını ortaya koymuyor mu?

    Şöyle belirteyim, ben evi ve işi arasında 100m bulunan, güneydoğuya yeni atanmış, sosyal hayatı şu anda minimum düzeyde bir memurum. Her sabah evden işe işten de eve gitmek dışından merkeze bile çok fazla inmiyorum. Saatle rafting-dağcılık-boks vb hiçbir spor da yapmadım. Sabah işe giderken takıyorum, akşam gelip çıkarıyorum, bu kadar.

    Parasıyla övünen insanlardan nefret eden biri olarak bir ürüne 900TL verdiğim zaten hasarlı ve tamir görmüş değil, sorunsuz ve sıfır bir ürün kullanmak istiyorum. Bunun neresi yanlış. Zaten saat dediğiniz ürünün bir tane mekanizması var, o da bozuk ise bu ürünün ne kıymeti kalıyor? “yeniay58” isimli satıcı hala 2 hafta kullandınız saati artık olmaz, eğer geldiği anda sorunlu olsaydı değiştirirdim diyor. Ve 2 haftanın saat gibi dayanıklı mal grubuna giren bir ürün için uzun olduğunu söylüyor. Sadece gündüzleri taksam ürünü taş çatlasın 12 saatten hesaplayın, 1 hafta ediyor yani. Geri kalan kısmını masa üzerinde geçiriyor ürün.

    Evet sorun çıkabilir fakat çıkan sorun eşdeğeri bir çözüm ile çözülmedikçe çözülmüş sayılmaz, kırık bir tahtayı iple tutturup sorunu çözdüm diyemezsiniz?

    Kusurlu ürün sattığını bir türlü kabul ettiremedim satıcı beyefendiye. Saatin bana geldiğinde çalışıyor olduğunu söylüyor fakat saatin 2 hafta çalışabilmesi bir başarı mıdır Allah aşkına. Bu saatin ancak ve ancak 2 hafta kullanılabilecek kadar sağlam olduğunu göstermekten başka nedir?

    Bana saatin garanti belgesinden başka, kendisinin herhangi bir güvence vermediğini söylemesi de adeta şaka gibiydi ayrıca. Seni hiç bırakmicam denip ertesi gün aldatılan sevgili gibi hissetmedim desem yalan olur

    Yiğidi öldür hakkını ver kısmı:
    Diğer bir yandan “yeniay58” nickli satıcıyla neredeyse bütün gün mesajda konuyu tartıştık. Yani ilgisiz desem ilgisiz değil, inanın kız arkadaşımla o kadar mesajlaşmıyorum yahu. Yine kestirip te atmadı kendisi konuyu. Tartışma üslubumuz kesinlikle bozulmadı, son derece seviyeli bir şekilde konuştuğumuzu da söyleyebilirim ama bir sonuca da bağlayamadık. Yaptığım olumu referansı silmesini istediğimde sistemin buna izin vermediğini ve konu açabileceğimi de kendisi söyledi ayrıca. Şahsen kendisini tanımadığım için bunun "makul" bir insan olduğu için mi yoksa söz meclisten dışarı “yavuz hırsız ev sahibini bastırır” mantığıyla buradaki itibarından güç alacağı için mi olduğunu bilemiyorum.

    Sanki galeriden bir araba alıp dooğru sanayiye tamir ettirmeye gitmişim gibi hissediyorum. Galerici de bana olur öyle, bu şans işi diyor.

    Belki forumda saygın bir satıcı da olabilir ama benim deneyimim bu şekilde. Herkes suç işleyene kadar masumdur. Hapishaneler ilk defa suç işleyen insanlarla da dolu. önceden melek gibi bir insan olmaları mağduriyeti gidermiyor. 2 haftanın 1 haftasını kolumda geçiren saatim yaklaşık 1 aydır teknik serviste arkadaşım.

    Çok uzun oldu, biliyorum herkes okuyamayacak maalesef, ama kısaltarak olayı eksik ve yanlış aktarmak istemedim.

    Bilinsin istedim.







  • frumoos kullanıcısına yanıt
    Gecmis olsun hocam ins sorun en kisa zamanda hallolur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar yukarıda konuya cevabım tamamen yasalara ve yönetmeliklere uygundur.

    Elimden gelmesi mümkün olmayan şeyleri YAPAMAYACAĞIMI herkes bilmelidir.


    Ve bu konuyu buraya açmasını ben teklif ettim YAVUZ HIRSIZLIK DEĞİL, FORUMDAKİ İNSANLARIN ADALETİNE GÜVENDİM.


    İade (cayma) hakkı

    İade (Cayma) Hakkı, tüketicilerin online alışverişteki en önemli haklarından biri olarak nitelendirilebilir. Yönetmelik dikkate alındığı zaman 7. maddeye göre tüketiciler internetten satın aldıkları ürünü 14 gün içinde iade edebiliyorlar. Cayma hakkında tüketici hiçbir sebep göstermeksizin satın aldıkları ürünleri almaktan cayabilir ve iade edebilirler. Burada üzerinde durulması gereken nokta, cayma hakkındaki 14 günlük süreç, ürün kullanıcının eline ulaştıktan sonra başlar. Cayma hakkıyla ilgili daha detaylı bilgiye bu sayfadan ulaşabilirsiniz. Çoğunlukla yanlış bilinen iade ve cayma hakkı süresi, bir tüketici olarak en önemli haklarınızdandır.

    Aşağıdaki resimlere baktığınızda yukarı da bahsi geçen Cayma Hakkından yararlanılamayacağını görebilirsiniz;

    Çünkü bana 2 hafta önce bahsetti ürünün arıza durumundan buda demektir ki 15 Aralık 2015 tarihi gibidir.



     Forum Kullanıcısından Alınan Saat ile İlgili Yaşanılan Sorun!



     Forum Kullanıcısından Alınan Saat ile İlgili Yaşanılan Sorun!



     Forum Kullanıcısından Alınan Saat ile İlgili Yaşanılan Sorun!



    Uzun uzun burada garanti şartlarını açıklamayacağım dileyen linki tıklayarak okuyabilir.

    Kimse bu yasal hakların dışında karşısındaki kişiden bir şey talep edemez maalesef kanunlar bunlar.


    ÜRÜNÜN YETKİLİ BAYİİ VE GARANTİ ŞARTLARI:

    GARANTİ ŞARTLARI LİNKİ


    RESMİ GAZETE GARANTİ ŞARTLARI:

    RESMİ GAZETE LİNK


    MALİYE GARANTİ ŞARTLARI;

    Maliye Linki



    FORUMDONANIM VE SANALPAZAR.COM REFERANS LİNKLERİM:

    Forum Referans Linki


    Sanalpazar Referans Linki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeniay58 -- 29 Aralık 2015; 0:07:14 >




  • tamam hocam, görüşmelerde sanki son derece tüketici yanlısı gibi konuşup ondan sonrada "bana ne bak yasaya uygun bak bak" diye gerekçe göstermeniz, bozuk saati " yaa belki düzelir, adamın canını boşuna sıkmayayım" diye 3 gün bekleten şahsımla aynı duyguları paylaşmadığınızı gösteriyor zaten.ona sözüm yok.nasıl ürün satışından sonra koşa koşa memnuniyet referansı yazdım ise aynı şekilde memnuniyetsizliğimi ve mağdur olduğumu düşündüğüm konuyu da dile getiriyorum sadece.

    yasalar sizin gerçeği söylediğinizi gösterebilir ama bu HAKlı olduğunuz anlamına gelir mi? yasalar adam öldürmeyi serbest kılsa gidip adam öldürmekten sırf yasalar sebebiyle haklı çıkabilir misiniz? bahsettiğiniz yasalardan haberdarım, o yüzden boşuna resmi bir süreç başlatma gereği duymadım zaten. ama durumda da oldukça rahatsızım! size de gerçekten müşterinizi düşündüğünüzü düşündüğüm için başvurdum. sorunumu ilettim, konuştuk, müşterinizin istediği yönde çözemediniz sorunu.olabilir, herkesi memnun edemezsiniz sonuçta. yasal olarak ta sorumluluk yüklenmiyor size. olan sadece benim hevesime ve ürün karşılığı verdiğim parama oluyor. bununda son umurunuzda olma süresinin 15 gün ile sınırlı olduğunu belirttiniz. sıkıntı yok .buralar oldukça net. yanlış anlamayın hala bir şey koparmak gibi bir niyet ile yazmıyorum burada, " nasıl kullandınız nereden bileyim" dediğiniz anda yeni ürün talebinden vazgeçmiştim zaten. para bir yere kadar da, insanlık onuru denen bir şey var. halada aynı niyetteyim efendim. iyi günler




  • 15 günde az bir süre değil ,o yüzden ben burada ne mal aldım yada sattım tecrübem yok ama kendimden yola çıkarak sağlam olarak sattığım bir malın başına 15 günde herşey gelebilir kullancıı tarafından o yüzden arkadaş bu işi bilerek sana sattıysa yazıklar olsun ama seninde bir hatalı kullanımın olabilir ,burda ne yassan 2 tarafıda tanımadığımızdan dolayı karar vermek zor.
  • evet haklısınız. yani gözünüzle görmedikten sonra ispatlanabilecek bir durum değil sanırım. fakat buradan bir alım satım işlemi yapılıyorsa bu karşılıklı güvene dayalı bir alışveriş oluyor. evet dışarıda her türlü üçkağıdı yapan insanlar var sırf sorunları çözülsün diye, ama bu tarz konularda çok hassas biri olarak ben o muameleyle karşı karşıya gelmek zorunda değilim. ben ancak kendimden sorumluyum. şahsım tarafından yapılan bir hata yüzünden sorun yaşasam, kesinlikle yardım isterken bunu dillendiririm. bu yüzden bir çok işimin yarıda kaldığı da olmuştur. bilmem anlatabiliyor muyum. her türlü çıngar çıkarıp işini hallettiren insanlardan da ayrıca nefret ediyorum açıkçası.

    saat ilk geldiği gün tüm kullanım klavuzunu neredeyse ezberlemiş biri olarak saatin yanlış kullanılabileceği bir durumum kesinlikle yaşanmadığını söyleyebilirim. yanlış kullanımdan kastınız sanırım darbe vb durumlar olsa gerek. yoksa kolumuza takıyoruz saati normal olarak saadece :) dediğim gibi kullanıcı hatası olduğu zaman resmi olarak garanti kapsamına alınmıyor ürünler, ki bu ürün garanti kapsamı içerisinde tamir edildi. saatin herhangi bir aksiyon içerisine girebilmesi için çok durgun bir günlük yaşantım var zaten şu anda yukarıda da anlatmıştım biraz.

    son cümlenizde kesinlikle haklısınız, buraya ne yazarsak yazalım klasik "hapishaneler suçsuz insanlarla dolu" repliği yani. nacizhane ne eksik ne fazla, tabiki normal olarak kendi gözümden olayı anlatmaya çalıştım. yalnız dayanıklı mallarda bu süre oldukça kısa bir süredir. umarım karşılaşmazsınız ama başınıza geldiği zaman hak verirsiniz :) saatten daha hassas bir teknolojik alet olan bilgisayarınız, aldıktan 2 hafta sonra çökerse ne kadar sağlam bir ürün üretmişsiniz veya satmışsınız diye gidip tebrik etmezsiniz adamları sanırım :) haklı olarak böyle bir ürünü elinizde tutmayı da istemezsiniz. aynı benim gibi.

    şahsen satıcının bilerek bozuk malı paketleyip gönderdiğini düşünmüyorum. problem olan kısım satış sonrası sorunun çözüm şekli.




  • Maalesef firmaların verdiği garantiler bu gibi durumlar içindir, alıcı arkadaş mağdur olduğu için haklı olarak duygusal yaklaşıyor olaya, 100 bin lira verip aldığımız sıfır arabada bile sorun yaşanabiliyor, bu olayda en önemli sorun saati üreten firmanın saatine sahip çıkmaması, iyi bir firma saatin yenisini vermeli ve müşteriden özür dilemelidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Malesef Şükrü bey, üretici firma ürün 4 defa aynı sorundan garantiye gelirse değişim oluyor diyor. büyük konuşmayayım ama yeni aldığım bir ürün 4 defa aynı sorun yüzünden garantiye gitmek zorunda kalsa o ürünü yakardım herhalde :) 2 dese içim yanmayacak. casio mu? tövbe bir daha...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.