Şimdi Ara

Fren Pedalında Boşluk Var (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
1
Favori
7.651
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    normal motul 5.1, dot4e göre daha düşük viskositesi var.

    rbf660ın ömrünün kısa olduğu söyleniyor birde aracı piste çıkartmadığım için gerek görmedim


    Fren Pedalında Boşluk Var
  • Kaliper pimleriniz arızalı olabilir mi?

  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Megacigim benim symbolde oyle motor rektefe gordu acaba hidroligi mi degistirsem ? Bilemiyorum arac tuvturk muayenesinden gecti, bugun bos yolda test ettim dibine kadar basinca tirt tirtt onden ses geldi abs devreye girdi ani fren yapinca arac frenledi,durdu.


    Fakat eskiden hafif dokununca zamk diye tutardi artik masraf yapmaktan yoruldum araca. Motor yaptirdik su bu derken 8500 tl parami yedi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Belkide normali budur ? Kendi aracımdan örnek vereyim fren pedalım sert ve dokunduğunda algılıyordu. Bi ara motor indi ve fren hidroliği tamamladılar doğal olarak, frenleri test ettiğimde yumuşamış ve biraz ortada kavradığını fark ettim. Sonra usta(sözde) arabayı kaldırdı bana freni pompalattı pompala bırak falan yaptı 3-4 kere. Değişen bişey olmadı ve hiç memnun değildim

    Tuttum yetkili servise gitmek yerine bosch car service e götürdüm sonuçta yetkili servis kadar işlerinin en ehilleri bunlar dedim adam akıllı muamele görmek lazım.

    Arabayı lifte kaldırdılar öncelikle fren hidrolik haznemin kapağını açıp "tıpçıların kalp atışımızı ve nefesimizi kontrol edip dinledikleri o dinleme aletinin bize dokundurdukları kısıma benzeyen" bişey taktılar oda tüp gibi bişeye bağlıydı. Yaklaşık 1 saat veya 1 saatten fazla öyle durdu. bu süre zarfındada 4 lastik çıkarıldı 4 fren hortumundanda pıt pıt pıt fren hidroliği damladı 2-3 kez. Sonrasında işlem tamamdı teste çıktık.

    önceki sözde ustanın yaptığı işlem yerine profesyonelce bi işlem yapıldığı ortada. Fakat teste çıktıktan sonra hissiyatın çok değişmediğini gördüm değişti ama atsan ürküttüğün kuşa değer mi değmez mi o derece bi hissiyat değişikliği. Sonra dedim normali bu herhalde öyle devam ettim.

    Siz bendende öte herşeyi yaptırmışsınız ona rağmen geçmemiş belkide normali buydu. Çok kafaya takmayın frenlemeyi güvenli yapıyor ve titreme vs yapmıyorsa
    Hocam merhaba. Mesajınızı ilgi ile okudum. Bende bugün özel servisten bakım amacıyla teslim aldığım aracımda şöyle bir durum yaşadım. Şimdiye kadar hep yetkiliye gittim. Fren pedalım yumuşacıktı ve hatırladığım kadarıyla hiç boşluk yoktu. Şu an her ne kadar faturada fren hidroliği değişimi yapıldığına dair bir ücretlendirme kalemi göremesemde fren pedalım önceki durumuna göre epey sertleşti, ilk dokunuşta da sanki hafif bir boşluk var. Fren balataları veya diski değişmedi. Fren hidroliği de değiştiyse bilmiyorum zira faturada yazmıyor. Usta kendi test sürüşüne çıkmış ben yokken, kendisi Bursa'da tanınan, kaliteli ve gerçekten profesyonel ve namuslu bir ustadır. Ona göre herşey normal ve olması gerektiği gibi. Ben ise sertleşme hissediyorum. Ne yapacağımı bilemedim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Hocam merhaba. Mesajınızı ilgi ile okudum. Bende bugün özel servisten bakım amacıyla teslim aldığım aracımda şöyle bir durum yaşadım. Şimdiye kadar hep yetkiliye gittim. Fren pedalım yumuşacıktı ve hatırladığım kadarıyla hiç boşluk yoktu. Şu an her ne kadar faturada fren hidroliği değişimi yapıldığına dair bir ücretlendirme kalemi göremesemde fren pedalım önceki durumuna göre epey sertleşti, ilk dokunuşta da sanki hafif bir boşluk var. Fren balataları veya diski değişmedi. Fren hidroliği de değiştiyse bilmiyorum zira faturada yazmıyor. Usta kendi test sürüşüne çıkmış ben yokken, kendisi Bursa'da tanınan, kaliteli ve gerçekten profesyonel ve namuslu bir ustadır. Ona göre herşey normal ve olması gerektiği gibi. Ben ise sertleşme hissediyorum. Ne yapacağımı bilemedim.

    Alıntıları Göster
    Benimde ilk aldığım zaman sertti motor indi bindi olunca yumuşadı ve ortada kavramaya başladı.

    Ben ama sorun olduğundan eminim çünkü el frenini çekip eve çıktığımda ertesi gün fren pedalı sonuna kadar pompalanmış gibi semsert oluyordu. Buda hava kaçırdığına yada aldığına dair işaret.

    Ben arabayı burdan bulduğum bi servisin yanına gittim izah ettim onlarda evet böyle olmaması gerekiyor 2-3 gün araç yatıp bakılacak dendi.

    Benim sorun şundan kaynaklı. Westinghouse a giden vakum hortumlarında bi sıkıntı var. İndi bindi yaparken ya bu hortumlar zarar gördü yada yeterince sıkamadılar mı detayını bilmiyorum.

    Fren pedalı semsertkende balatalarım bitikti yumuşakkende bitik. Motor indi bindi olayı arabayı aldıktan 1 ay sonra oldu bende yani disk ve balatadan olma imkanı yok. Buda vakum hortumlarına işaret ediyor

    Fren Pedalında Boşluk Var

    Bu benim arabaya ait olan. Bide motorun alt kısmına giren kısım var bunun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Benimde ilk aldığım zaman sertti motor indi bindi olunca yumuşadı ve ortada kavramaya başladı.

    Ben ama sorun olduğundan eminim çünkü el frenini çekip eve çıktığımda ertesi gün fren pedalı sonuna kadar pompalanmış gibi semsert oluyordu. Buda hava kaçırdığına yada aldığına dair işaret.

    Ben arabayı burdan bulduğum bi servisin yanına gittim izah ettim onlarda evet böyle olmaması gerekiyor 2-3 gün araç yatıp bakılacak dendi.

    Benim sorun şundan kaynaklı. Westinghouse a giden vakum hortumlarında bi sıkıntı var. İndi bindi yaparken ya bu hortumlar zarar gördü yada yeterince sıkamadılar mı detayını bilmiyorum.

    Fren pedalı semsertkende balatalarım bitikti yumuşakkende bitik. Motor indi bindi olayı arabayı aldıktan 1 ay sonra oldu bende yani disk ve balatadan olma imkanı yok. Buda vakum hortumlarına işaret ediyor



    Bu benim arabaya ait olan. Bide motorun alt kısmına giren kısım var bunun

    Alıntıları Göster
    Anladım hocam. Bende hiçbir motor inme veya fren mekanizması işlem görme durumu olmadı. Tahminim sadece fren hidrolik sıvısını ya değiştirmeleri ya da ilave ederek tamamlamaları.

    Önceki hissiyat çok daha iyiydi valla, çok daha yumuşak ve tepkiseldi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hava var sistemde hocam fren hidroligini değiştikten sonra aynı sorun baş gösterdi 4. Usta da zor hallettirdim her gittiğim usta 2 tekerden almaya çalışıyordu son usta sadece arka sağ tekerden aldı düzeldi artık onunlami alakalı bilmiyorum ama

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thantos7575

    Hava var sistemde hocam fren hidroligini değiştikten sonra aynı sorun baş gösterdi 4. Usta da zor hallettirdim her gittiğim usta 2 tekerden almaya çalışıyordu son usta sadece arka sağ tekerden aldı düzeldi artık onunlami alakalı bilmiyorum ama
    Benim arabada bide hava cihaza bağlanıp alınması gerekiyor yani biri şoför koltuğuna oturacak öbürü dışarda olacak esp ünitesinden hava alınıyor. Tekerlerden hava alınınca gene tam olmuyor benimkinde.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Fren pedalının sert olması iyidir ama. Bende fren pedalım yumuşamadan önce daha tepkisel ve daha iyi güven veriyordu. Zaten hava olması pedalın yumuşadığına delalettir ve fren pedalının yumuşak olması kötüdür.

    Fren hayati önem taşıdığı için sert olması gerekir en ufak basışta bile güven vermesi açısından. Yumuşak fren pedalını ayarlamak zordur çünkü dozajını.

    Yumuşak debriyajlı arabalardan nefret ederim mesela yokuşta kavramayı hayatta hassasiyetle yaptırmaz. Az çeksen kavramaz biraz daha ayağımı bırakayım dersin bu seferde hönk diye öne atlar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Anladım hocam. Bende hiçbir motor inme veya fren mekanizması işlem görme durumu olmadı. Tahminim sadece fren hidrolik sıvısını ya değiştirmeleri ya da ilave ederek tamamlamaları.

    Önceki hissiyat çok daha iyiydi valla, çok daha yumuşak ve tepkiseldi.

    Alıntıları Göster

    hava almanın sırası var. abs beyninden en uzak olan diskten başlayıp en yakına doğru gitmek gerekiyor. yüksek ihtimal hava alma yanlış sırada yapıldığı için hava kalmış sistemde.

  • bence iyi bir şey biraz boşluk olması, yazan herkes sorun gözüyle bakmış ama motor freni yaparak indiğinde fren pedalına az dokunursan balatalar erimemiş olur arkadaki adam da stopların yandığını görünce ona göre takip mesafesini ayarlar.


    dokunmayla durmaya meyilli olması riskli bence. ayrıca aracın karakteri de belki bu şekilde olabilir başka aynı kasa civiclerde deneme şansınız varsa daha iyi anlarsınız..


    birde artık normal, 15 yaşında araç , sonradan yapılan işlemlerle fabrika çıkışı olmasını beklemek doğru olmaz, komple orijinal parçalarla sistem a dan z ye yenilenirse anca ama değer mi değmez tabii ki 3-4cm boşluk için..



    arabayı çok inceleyip dinlememek gerekiyor kafa rahatlığı açısından :) eskiden bende de motoru dinleme hastalığı vardı şimdi ilk işim müziğin sesini açmak Fren Pedalında Boşluk Var 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 1 Temmuz 2021; 23:0:6 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.