Şimdi Ara

# Frenler Hakkında Bilgiler #

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
1
Favori
29.735
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hepinize merhaba, bu konuyu frenler hakkında bilgi almak isteyenlere rehber olması için açıyorum.


    V-FRENLER
    Bisikletlerde uzun yıllardır kullanılan bu sistem en hafif,en uygun ve en az bakım gerektiren frenlerdir ve nispeten ucuz dağ bisikletlerinde v-fren hala kullanılıyor.V-frenler ilk olarak 90'lı yıllarda Shimano tarafından piyasaya sürülen cantiveler frenlerin yeni çeşididir.

    V-frenler pabuçlar ve ayaklar olmak üzere 2 bölümden oluşuyor.

    # Frenler Hakkında Bilgiler #



    CANTİLEVER FRENLER
    Cantivelerin anlamı maniveladır.Karşılıklı iki ayak üzerinde duran manivelaları tarif ediyor.Dağ bisikletlerinde kullanılan en eski tip frenlerdir,çalışma sistemi v-frenlere benzer yani yine elciğin çekilmesiyle hareket eden telin pabuçları janta temas ettirmesi ile çalışıyor.

    # Frenler Hakkında Bilgiler #



    HİDROLİK V-FRENLER
    Bu fren çeşidi diğer(mekanik) v-frenlerden farkı fren kolunu sıktığınız anda oluşan gücü metal teller yerine hidrolik sıvısı ile göndermesidir.Bu frenler mekanik v-frene göre gücü daha iyi olsada çok nadir tercih ediliyor.Sıvıların sıkışmaması prensibine göre pabuçları janta itiyor fren yapmış oluyorsunuz.
    Magura markası bu frenlerde öncüdür.

    # Frenler Hakkında Bilgiler #


    HİDROLİK DİSK FRENLER
    Hidrolik disk frenler ilk çıktığında üst düzey dağ bisikletlerinde kullanılırdı, artık yol ve şehir/trekking/fitness bisiklet türlerinde de görüyoruz. Genel olarak 2 ana parçadan oluşur.

    # Frenler Hakkında Bilgiler #

    En ağır ve bakım gerektiren fren çeşidi budur.Ayrıca frenleme gücü en yüksek frenlerdir.Fren kolunda olan hidrolik sıvısının borudan kalipere doğru hareket ettirilmesi prensibiyle çalışır.
    Disk(rotor) fren esnasında çok yüksek ısılar meydana çıkardığı için delikli yapılıdırlar. Bu fren sisteminin bir diğer avantajı ise hava koşullarından etkilenmemesi (çamur,su vb.) aynı şey mekanik disk için de geçerli tabi.


    MEKANİK DİSK FRENLER
    Mekanik disk frenler hidrolik olanların performansı daha kötü olan çeşididir. Hidrolik kadar güçlü fren yapamazsınız ve sıvı iletkenin verdiği yumuşaklık hissi yoktur.

    # Frenler Hakkında Bilgiler #



    ROTORLAR
    Disk fren rotorları genel olarak 4 farklı çaptan oluşuyor.
    -140 mm
    -160 mm
    -180 mm
    -200 mm
    Bazen 185 mm ve 203 mm kullanılıyor ama standart olarak bu boyutlar.

    # Frenler Hakkında Bilgiler #

    Rotorlar büyüdükçe fren gücü artar.Örneğin downhill bisikletlerinde yüksek hızlarla bisiklet sürüldüğü için genelde 200 mm çaplı diskler tercih ediliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Ege -- 20 Nisan 2018; 18:9:33 >




  • O fotograftaki yol bisikletindeki v brake degil fotograflar mi karisti,acikcasi yol bisikletinde v brake de gormedim hic

    http://www.ecovelo.info/2010/12/21/common-bicycle-brake-types/

    Buradan inceleyebilirsiniz. Orada goremedigim hidrolik v fren yok ona da googledan bakarsiniz
  • Daha sonra düzenleyeceğimi yazdım mesajı yanlışlıkla gönderdim.

    Edit:Düzenledim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Ege -- 24 Ağustos 2012; 10:02:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim bisiklette yağ disk fren var.Yağ olmasının ne gibi avantajları var.Yağ disk fren dediği hidrolik disk fren mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SpyPC

    Daha sonra düzenleyeceğimi yazdım mesajı yanlışlıkla gönderdim.

    çaktırma




    yarış bisikletlerinde kumpas fren var
  • U frende var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: naqıo
    çaktırma




    yarış bisikletlerinde kumpas fren var

    Hakkaten öyle oldu yav



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Ege -- 24 Ağustos 2012; 10:03:02 >
  • Konu nasıl eklemeye gerek var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarış bisikletlerindeki dual pivot frenleri de koyabilirsin ilk fotoğrafta vardı. , eski dağ bisikletlerinde bulunan v-frene bezeyen cantilever frenler var. Göbekten kampana frenleri de kullananlar var.

    Disk frenler için resin ya da metalik balata seçimleri, centerlock & 6 bolt rotorlar ve jant uyumları neye göre nasıl seçilir alınır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mulsanne

    Benim bisiklette yağ disk fren var.Yağ olmasının ne gibi avantajları var.Yağ disk fren dediği hidrolik disk fren mi?

    Yağ disk fren değil hidrolik disk fren tabiri kullanılıyor aslında aynı şeyden bahsediyorsunuz.

    Avantajı nedir?

    1- Sıvılar sıkıştırılamadıklarından sizin hareketinizi direkt kalipere iletirler. Telli frenlerde telin bir miktar esnemesi ya da dış kablodaki sürtünme frenlemeyi negatif etkiler ama bunu gözünüzde büyütmeyin iyi bir v-fren ya da yol bisikletlerindeki dual pivot ortalama bir disk frenden daha iyi frenleme performansı sağlar.
    2- Jantlarınız eskimez eskiyen rotor olur onu da kolayca değiştirirsiniz, tekrar jant örmezsiniz.
    3- Isındığında ya da yanlış ayar sonucu lastiğe zarar vermez. Fazla ısnırsa sorununuz zadece düşen fren performansı olur.
    4- Daha az bakım gerektirdiği söylenir ama bu alacağınız modele bağlı. Avid juicy 3-5 leri her sürüşten sonra ayarlamaktan canım çıktı. Shimano bu konuda oldukça iyi ve yedek parçası da kolay bulunuyor. ak unut tarzında frenler gerçekten.
    5- Tek parmakla rahatça fren yapabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans
    3- Isındığında ya da yanlış ayar sonucu lastiğe zarar vermez. Fazla ısnırsa sorununuz zadece düşen fren performansı olur.


    Bilinenin aksikne hidrolik sıvıları ısındıklarında daha iyi performans verirler. Yani sürtenmeden dolayı ısınan rotor ve balatalardaki ısı kalipere oradan da hidroliğe geçer ki bu da kaynama noktası çok yüksek olan mineral ve dot 5 yağlar için daha fazla performans demektir. Yani ısı arttıkça performans düşmez. Performansın düşmesine neden olan etmen dot 4 ve daha alt seviye yağların kaynaması ve buna bağlı olarak fren sistemininin içinde hava kabarcığı oluşması. Böylece sıvıyı sıkıştırmak için fren koluna daha fazla kuvvet uygulamak gerekmekte, daha sonra havanın alınması ve hidrolik sıvısının takviye edilmesi gerekmektedir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Valorite -- 2 Eylül 2012; 18:51:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Valorite

    quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans
    3- Isındığında ya da yanlış ayar sonucu lastiğe zarar vermez. Fazla ısnırsa sorununuz zadece düşen fren performansı olur.


    Bilinenin aksikne hidrolik sıvıları ısındıklarında daha iyi performans verirler. Yani sürtenmeden dolayı ısınan rotor ve balatalardaki ısı kalipere oradan da hidroliğe geçer ki bu da kaynama noktası çok yüksek olan mineral ve dot 5 yağlar için daha fazla performans demektir. Yani ısı arttıkça performans düşmez. Performansın düşmesine neden olan etmen dot 4 ve daha alt seviye yağların kaynaması ve buna bağlı olarak fren sistemininin içinde hava kabarcığı oluşması. Böylece sıvıyı sıkıştırmak için fren koluna daha fazla kuvvet uygulamak gerekmekte, daha sonra havanın alınması ve hidrolik sıvısının takviye edilmesi gerekmektedir...

    Dusundugunuzun aksine hidrolik sivisindaki isinmadan degil, isinmadan dolayi balatada olusabilecek camlasma kaynakli fren perf dususten bahsettim. Bu derecede jantta bir isinma meydana geldiginde lastige zarar verme riskiniz var. Sanirim daha acik oldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans

    quote:

    Orijinalden alıntı: Valorite

    quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans
    3- Isındığında ya da yanlış ayar sonucu lastiğe zarar vermez. Fazla ısnırsa sorununuz zadece düşen fren performansı olur.


    Bilinenin aksikne hidrolik sıvıları ısındıklarında daha iyi performans verirler. Yani sürtenmeden dolayı ısınan rotor ve balatalardaki ısı kalipere oradan da hidroliğe geçer ki bu da kaynama noktası çok yüksek olan mineral ve dot 5 yağlar için daha fazla performans demektir. Yani ısı arttıkça performans düşmez. Performansın düşmesine neden olan etmen dot 4 ve daha alt seviye yağların kaynaması ve buna bağlı olarak fren sistemininin içinde hava kabarcığı oluşması. Böylece sıvıyı sıkıştırmak için fren koluna daha fazla kuvvet uygulamak gerekmekte, daha sonra havanın alınması ve hidrolik sıvısının takviye edilmesi gerekmektedir...

    Dusundugunuzun aksine hidrolik sivisindaki isinmadan degil, isinmadan dolayi balatada olusabilecek camlasma kaynakli fren perf dususten bahsettim. Bu derecede jantta bir isinma meydana geldiginde lastige zarar verme riskiniz var. Sanirim daha acik oldu.

    Hidrolik fren rotoru sıkar, rotor da göbeğe bağlıdır janta değil. Jant ile bir alakanız yok ısınma hususunda. Yani lastiğe zarar vermeniz neredeyse imkânsız...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Valorite -- 6 Eylül 2012; 7:28:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Valorite

    quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans

    quote:

    Orijinalden alıntı: Valorite

    quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans
    3- Isındığında ya da yanlış ayar sonucu lastiğe zarar vermez. Fazla ısnırsa sorununuz zadece düşen fren performansı olur.


    Bilinenin aksikne hidrolik sıvıları ısındıklarında daha iyi performans verirler. Yani sürtenmeden dolayı ısınan rotor ve balatalardaki ısı kalipere oradan da hidroliğe geçer ki bu da kaynama noktası çok yüksek olan mineral ve dot 5 yağlar için daha fazla performans demektir. Yani ısı arttıkça performans düşmez. Performansın düşmesine neden olan etmen dot 4 ve daha alt seviye yağların kaynaması ve buna bağlı olarak fren sistemininin içinde hava kabarcığı oluşması. Böylece sıvıyı sıkıştırmak için fren koluna daha fazla kuvvet uygulamak gerekmekte, daha sonra havanın alınması ve hidrolik sıvısının takviye edilmesi gerekmektedir...

    Dusundugunuzun aksine hidrolik sivisindaki isinmadan degil, isinmadan dolayi balatada olusabilecek camlasma kaynakli fren perf dususten bahsettim. Bu derecede jantta bir isinma meydana geldiginde lastige zarar verme riskiniz var. Sanirim daha acik oldu.

    Hidrolik fren rotoru sıkar, rotor da göbeğe bağlıdır janta değil. Jant ile bir alakanız yok ısınma hususunda. Yani lastiğe zarar vermeniz neredeyse imkânsız...

    Hidrolik fren rotoru ya da janti sikar, konumuz zaten bu degil. Yazdigimi anlamamissiniz, balata ve rotorda oldugu gibi bir ısınma jantta oldugunda (yani disk yerine cantilever _ vbrake ya da dual pivot vs kullanimi) lastige zarar verebilir dedim.( kolay kolay olacak birsey degil dh yapmiyorsaniz)
    . Neyse ben tam ifade edemedim sanirim muhim degil.

    Bir de bu kadar konustuktan sonra rotorun nereye baglandigini aciklamaniza gerek olmadigini dusunuyorum.




  • Bisikletimde hidrolik disk fren var ve ben hergün işe giderken bayır aşağıya 700-800 metre freni aralıklı aralıklı kullanmak zorundayım. Ancak bu kullanım sonucu düz yola indiğimde fren aksamından ses geliyor. Aşırı ısınma mıdır, arasına toz, kir mi giriyor bilemiyorum, ancak fark ettiğim birşey diskin kendisini sıkan maşalardan birine daha yakın olması . Ayar gerektirdiği ortada, sanırım bu sorunu ustasına göstersem daha doğru olacak.

    Yukardaki kısmı geçersek, asıl öğrenmek istediğim ben haftada bir bisikletime bakım yapmaya çalışıyorum, ancak frenler hassas olduğu için dokunmak istemiyorum o kısma, elimde yağ sökücü spreyler var, diski sıkan maşaların arasına uygulasam doğru olur mu. Çünkü o kısım tozlu gözüküyor, siyah renkli toz zerreleri mevcut. Temizliğini nasıl yapabilirim ?
  • Madem frenler hakkında bilgiler sunuyoruz bende V fren ayarlanmasını anlatayım. Öncelikle fren pabuçlarının jantı ortalayacak şekilde konumlanmış olmasına dikkat edilmeli. Bu şekilde değilse ikinci resimde "C" ile gösterilen ince ayar vidaları sıkılıp gevşetilerek bisiklete önden bakıldığında jantın iki fren papucunun tam ortasında konumlanması sağlanmalıdır.
    Daha sonra ikinci resimdeki "B" ile gösterilen vida gevşetilip fren pabuçları janta hizalanır. Bu işlemi freni sıkıp pabucu gerekli konuma getirdikten sonra vidayı sıkarak yapabilirsiniz.
    Son olarak frenlerinizin sertlik ayarına geçebilirsiniz. İlk resimdeki A vidası B vidası için kilit görevi görür. A vidası gevşetildiğinde B vidasının sıkılıp gevşetilebilir. B sola doğru hareket edecek şekilde çevirilirse vites teli gerilecektir ve daha sert frenleme sağlanacaktır. Tam tersi yapılırsa frenler gevşeyecektir. Bu ayar yeterli sertlik/yumuşaklık sağlamaz ise 2. resimde fren telini tutan A vidası gevşetilerek tel çekilip veya bırakılarak tel boyutunu değiştirme yoluyla sertlik ayarı yapılabilir.
    Bütün bunlar yapıldıktan sonra tekrar fren pabuçlarının jant üzerindeki konumu ve fren pabuçlarının jantı tam ortalayıp ortalamadığı kontrol edilir.

    # Frenler Hakkında Bilgiler #




  • Merhaba. Sonuç olarak f/p oranı en yüksek fren sistemi nedir? Teşekürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mandakulağı

    Merhaba. Sonuç olarak f/p oranı en yüksek fren sistemi nedir? Teşekürler.

    V-frendir.
  • Arkadaşlar frenlerde bişey yoktu bisikletçiye götürdüm sıktı mı ne yaptıysa frenlerı sıkınca cıyak dıe bı ses cıkıyo biri lütfen yardım etsin bu ses direksiyonu kırınca da oluyo bianchi scorpion 2011
  • V Fren'ler Mekanik Disk'ten iyidir demişsiniz. Cannondale'in alt versiyonlarında mekanik disk fren var. V fren daha iyi diye Cannondale'den vaz mı geçeceğiz? :)
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.