Şimdi Ara

FS 2004-FSX YARDIM BAŞLIĞI-TÜM SORULAR BURAYA (Başka konu açmayın) (31. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.397
Cevap
11
Favori
106.228
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hiç bilmiyorum, bir saniye bile mouse ile uçuş yapmadım. bence yukarıda sayılan eklentileri edinmeden önce gaz kolu ve rudder özelliği olan bir joystick alın. mouse ile aldığınız zevk 1 ise joystick ile 10 olur.
  • Benim oyunda şuan crack'li ama 1 ay sonra gold edition orjinal gelicek. O gelene kadarda eksik şeyleri tamamlayacağım bende. Joystick ve yukarıdaki eklentileri alacağım,ama o eklentileride satın almak istiyorum internette artık ara ara bulamıyorum bulsamda işe yaramıyor inmiyor,virüs gibi şeyler çıkıyor.
  • Arkadaşlar ben auto pilotu rahatlılıkla kullanıyorum. İls ilede 50 den fazla inişim var ama bir türlü şu heading in ne işe yarar ne zaman ve nerede kullanılır çözemedim Yardımcı olursanız çok sevinirim.
  • Arkadaşlar bir şey soracağım ben ils inişte hız ve flap sorunu yaşıyorum bir tek bildiğim boeing 737-400 inişinin hızı ve flap'i . 200 kt-15 flap'ten 180 kt-25 flap oluyor 155 kt-30 flap ve en son 140 kt-40 flap oluyor ve gayet rahat iniyorum ama öbür uçaklarda böyle olmuyor zahmet olmassa bir kaç soracağım uçağın iniş hız ve flap'lerini söyleyebilirmisiniz yani diğer uçaklarda piste varmadan çakılma sorunu çok oluyor flap'i erken falan açıyorum.Birde boeing'te flapler airbus'tan daha farklı 1-5-10-15-25-30-40 boeing flapleri oluyor genelde airbus'ında 20-40-60-88-100 gibi tam ayarlamıyorum airbus'ta :S galiba .sorularım:

    Airbus 320-200
    Airbus 340-300
    Airbus 330-200
    Airbus 380-800
    Boeing 737-800
    Boeing 747-400

    Kusura bakmayın çok uzun soru oldu yani zahmet olmassa cevaplarsanız çok teşekkür ederim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperen3425

    Arkadaşlar ben auto pilotu rahatlılıkla kullanıyorum. İls ilede 50 den fazla inişim var ama bir türlü şu heading in ne işe yarar ne zaman ve nerede kullanılır çözemedim Yardımcı olursanız çok sevinirim.

    Heading bu saydıklarin arasında en kolayidir, uçağın hangi dereceye ucacagini heading ile ayarlarsin ,
    Bunu yapmadan nasıl auto pilotu ve ils yi kullandığını anlayamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperen3425

    Arkadaşlar ben auto pilotu rahatlılıkla kullanıyorum. İls ilede 50 den fazla inişim var ama bir türlü şu heading in ne işe yarar ne zaman ve nerede kullanılır çözemedim Yardımcı olursanız çok sevinirim.

    Heading uçağın burnunun baktığı açısal yöndür. Heading 000 olarak ayarlanmışsa uçak tam olarak kuzeye, 180 olarak ayarlanmışsa tam olarak güneye gidiyor demektir. 1 derecelik kademelerle ayarlanır. Türkçesi "baş" olarak tercüme edilir. 120 baş dendiğinde uçağın burnu 120 derecede anlamına gelir. Otopilot kullanımında ise GPS/NAV düğmesi GPS olarak ayarlanmışken heading düğmesinin ve ayarının kullanılması, uçağa flight plan dışında kalan doğrultulara dönme komutunu verir. Örnek:

    003 yönlü bir pistten kalktınız ve normal uçuş planınız 095 dereceye doğru çizilmiş. Ancak kuleden "Turn right heading 065...." komutu geliyor. Bu durumda MECBUREN 065 heading dönmek zorundasınız. Kafanıza estiği gibi devam edip 095 dereceye dönemez ya da otopilotu nav konumuna alıp normal uçuş planınıza devam edemezsiniz. Ne zaman ki "Turn right heading 095 resume own navigation" komutu gelir, ancak o zaman otopilot navigasyonuna geçebilirsiniz. Bu prosedürün amacı havaalanı çevresindeki trafiği düzenlemek, aşırı yakınlaşmaları önlemek ya da sizi iniş için lokalize etmek olabilir. Sebepler kule prosedürleriyle ilgili. Bunları şimdilik bilmenize gerek yok. Tek bilmeniz gereken KULENİN SÖZÜ ALLAHIN EMRİDİR kuralıdır.

    Ayrıca uçuş planı her zaman makul bir rota izlemez. Bir vadinin içinde uçarken uçuş planında tanımlanmış olan yol vadiyi izlemek yerine dağların tepelerin üzerinden aşmış olabilir. Vadi içinde uçarken otopilot kullanmanın erdemi tartışılabilir olsa da bu durumda heading ile uçmak durumundasınız. FSX'de Whiteout görevi buna güzel bir örnek. Yoğun siste uçuyoruz ve nehri takip etmemiz isteniyor ancak uçuş planı dağların tepelerin üzerinden aşıyor. Bulut tabanı alçak olduğundan 3000-4000 feet'ten fazla yükselemiyor ve çevredeki dağlar bundan daha yüksek olabiliyor. İşte bu durumda otopilotla uçmak istiyorsanız heading kullanarak nehri takip ettirebilirsiniz. Umarım yeterli yanıt olmuştur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    Arkadaşlar bir şey soracağım ben ils inişte hız ve flap sorunu yaşıyorum bir tek bildiğim boeing 737-400 inişinin hızı ve flap'i . 200 kt-15 flap'ten 180 kt-25 flap oluyor 155 kt-30 flap ve en son 140 kt-40 flap oluyor ve gayet rahat iniyorum ama öbür uçaklarda böyle olmuyor zahmet olmassa bir kaç soracağım uçağın iniş hız ve flap'lerini söyleyebilirmisiniz yani diğer uçaklarda piste varmadan çakılma sorunu çok oluyor flap'i erken falan açıyorum.Birde boeing'te flapler airbus'tan daha farklı 1-5-10-15-25-30-40 boeing flapleri oluyor genelde airbus'ında 20-40-60-88-100 gibi tam ayarlamıyorum airbus'ta :S galiba .sorularım:

    Airbus 320-200
    Airbus 340-300
    Airbus 330-200
    Airbus 380-800
    Boeing 737-800
    Boeing 747-400

    Kusura bakmayın çok uzun soru oldu yani zahmet olmassa cevaplarsanız çok teşekkür ederim :)

    Her uçağın ağırlığına, kanatlarının ürettiği kaldırma kuvvetine vs. bağlı olarak farklı flap hızları vardır. Ayrıca en iyi tırmanma, en iyi süzülme, belirli yük ve yakıt miktarlarına göre farklı hızlar söz konusudur. Uçuş sırasında Shift+F10 tuşlarına basın ve kneeboard penceresini görüntüleyin. Reference sekmesi altında kullandığınız uçağa ilişkin tüm bu verileri bulabilirsiniz. Piste varmadan çakılma sorunu diye bir şey olmaması lazım. Windshear (rüzgar kesmesi) olmaksızın piste varmadan çakılma, glideslope içine girmeden iniş başlattığınızda ya da hızı fazla kestiğinizde gerçekleşir. 737-800 için yaklaşma hızı 180 kts iniş hızı ise yük ve yakıt durumuna göre genelde 140 knot seviyesindedir. Yani Glide slope içine girene kadar 180 knot, iniş esnasında ise 140 knot süratiniz olmak durumunda. Ayarlamaları buna göre yaparsanız "kısa düşme" sorunu yaşayacağınıza ihtimal vermiyorum. Hız ve flap ayarlarını tamamen glideslope'a uygun yapmanız gerekiyor. GS kaçıyorsa bir noktada yanlışlık var demektir. Havaalanı civarındayken iniş sırasında pilotların gaz kesip kaz verdiklerini duyabilirsiniz. Yani iniş sırasında fazla yavaşlamışsanız gaz vermenizde sakınca yoktur (olan şeyler bunlar normaldir).




  • Beyler joystick ihtiyacı olan varsa joystickimi satıyorum. saitek pro flight yoke system alıcam.
     FS 2004-FSX YARDIM BAŞLIĞI-TÜM SORULAR BURAYA (Başka konu açmayın) FS 2004-FSX YARDIM BAŞLIĞI-TÜM SORULAR BURAYA (Başka konu açmayın) FS 2004-FSX YARDIM BAŞLIĞI-TÜM SORULAR BURAYA (Başka konu açmayın)
    fiyat olarak 50 tl istiyorum. 1 sene daha garantisi var. ilgilenenler pm.

    saitek pro flight yoke system türkiyede nerede bulabilirim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cannavaro1903 -- 14 Mayıs 2012; 17:34:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    Arkadaşlar bir şey soracağım ben ils inişte hız ve flap sorunu yaşıyorum bir tek bildiğim boeing 737-400 inişinin hızı ve flap'i . 200 kt-15 flap'ten 180 kt-25 flap oluyor 155 kt-30 flap ve en son 140 kt-40 flap oluyor ve gayet rahat iniyorum ama öbür uçaklarda böyle olmuyor zahmet olmassa bir kaç soracağım uçağın iniş hız ve flap'lerini söyleyebilirmisiniz yani diğer uçaklarda piste varmadan çakılma sorunu çok oluyor flap'i erken falan açıyorum.Birde boeing'te flapler airbus'tan daha farklı 1-5-10-15-25-30-40 boeing flapleri oluyor genelde airbus'ında 20-40-60-88-100 gibi tam ayarlamıyorum airbus'ta :S galiba .sorularım:

    Airbus 320-200
    Airbus 340-300
    Airbus 330-200
    Airbus 380-800
    Boeing 737-800
    Boeing 747-400

    Kusura bakmayın çok uzun soru oldu yani zahmet olmassa cevaplarsanız çok teşekkür ederim :)

    Her uçağın ağırlığına, kanatlarının ürettiği kaldırma kuvvetine vs. bağlı olarak farklı flap hızları vardır. Ayrıca en iyi tırmanma, en iyi süzülme, belirli yük ve yakıt miktarlarına göre farklı hızlar söz konusudur. Uçuş sırasında Shift+F10 tuşlarına basın ve kneeboard penceresini görüntüleyin. Reference sekmesi altında kullandığınız uçağa ilişkin tüm bu verileri bulabilirsiniz. Piste varmadan çakılma sorunu diye bir şey olmaması lazım. Windshear (rüzgar kesmesi) olmaksızın piste varmadan çakılma, glideslope içine girmeden iniş başlattığınızda ya da hızı fazla kestiğinizde gerçekleşir. 737-800 için yaklaşma hızı 180 kts iniş hızı ise yük ve yakıt durumuna göre genelde 140 knot seviyesindedir. Yani Glide slope içine girene kadar 180 knot, iniş esnasında ise 140 knot süratiniz olmak durumunda. Ayarlamaları buna göre yaparsanız "kısa düşme" sorunu yaşayacağınıza ihtimal vermiyorum. Hız ve flap ayarlarını tamamen glideslope'a uygun yapmanız gerekiyor. GS kaçıyorsa bir noktada yanlışlık var demektir. Havaalanı civarındayken iniş sırasında pilotların gaz kesip kaz verdiklerini duyabilirsiniz. Yani iniş sırasında fazla yavaşlamışsanız gaz vermenizde sakınca yoktur (olan şeyler bunlar normaldir).

    Cevap için teşekkür ederim :) Glideslope dediğiniz ufuk çizgisinin mi ortalanması oluyor (altitude'un yanında) ? yada APP alıp altitude çıktıktan sonramı ? veya en başta ILS frekansını falan girerkenmi ? kusura bakmayın terimsel şeylerde biraz zorlanıyorum , çok soru sordum ama bilmemezliğime verin :) Sorun Boeing 737-400 ve Boeing 777-300ER'de olmuyor diğerlerinde ayarlayamıyordum bir dahaki uçuşta Shift + F10 danda bakacağım tekrar teşekkürler :)




  • arkadaşlar selamlar.

    fsx'i en son 2008 yılında oynamıştım. daha sonradan merak sardı. bir kaç sorum olacak oyun hakkında. malum aradan 4 sene geçtikten sonra bazı unutmalar olabiliyor.

    birinci sorum bende fsx sp1 yüklü. eğer sp2'i yüklersem oyunda ne gibi değişiklikler olur?
    ikinci sorum ise uçakların texturelerini bir türlü halledemiyorum. internetten videolar eşliğinde bile yaptım ancak oyunda free flight modunda hala görünmüyor yüklediğim uçaklar. bu sorunu sp2 yükleyerek halledebilir miyim ya da nasıl halledebilirim?
    üçüncü ve en son sorum ise kırmızı yazılar vardı outside kamerasında. bu yazılarda uçağın tüm bilgileri vardı hızından yüksekliğine kadar. bunu hangi tuşla açıyorduk?

    tüm bu sorularıma yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    Arkadaşlar bir şey soracağım ben ils inişte hız ve flap sorunu yaşıyorum bir tek bildiğim boeing 737-400 inişinin hızı ve flap'i . 200 kt-15 flap'ten 180 kt-25 flap oluyor 155 kt-30 flap ve en son 140 kt-40 flap oluyor ve gayet rahat iniyorum ama öbür uçaklarda böyle olmuyor zahmet olmassa bir kaç soracağım uçağın iniş hız ve flap'lerini söyleyebilirmisiniz yani diğer uçaklarda piste varmadan çakılma sorunu çok oluyor flap'i erken falan açıyorum.Birde boeing'te flapler airbus'tan daha farklı 1-5-10-15-25-30-40 boeing flapleri oluyor genelde airbus'ında 20-40-60-88-100 gibi tam ayarlamıyorum airbus'ta :S galiba .sorularım:

    Airbus 320-200
    Airbus 340-300
    Airbus 330-200
    Airbus 380-800
    Boeing 737-800
    Boeing 747-400

    Kusura bakmayın çok uzun soru oldu yani zahmet olmassa cevaplarsanız çok teşekkür ederim :)

    Her uçağın ağırlığına, kanatlarının ürettiği kaldırma kuvvetine vs. bağlı olarak farklı flap hızları vardır. Ayrıca en iyi tırmanma, en iyi süzülme, belirli yük ve yakıt miktarlarına göre farklı hızlar söz konusudur. Uçuş sırasında Shift+F10 tuşlarına basın ve kneeboard penceresini görüntüleyin. Reference sekmesi altında kullandığınız uçağa ilişkin tüm bu verileri bulabilirsiniz. Piste varmadan çakılma sorunu diye bir şey olmaması lazım. Windshear (rüzgar kesmesi) olmaksızın piste varmadan çakılma, glideslope içine girmeden iniş başlattığınızda ya da hızı fazla kestiğinizde gerçekleşir. 737-800 için yaklaşma hızı 180 kts iniş hızı ise yük ve yakıt durumuna göre genelde 140 knot seviyesindedir. Yani Glide slope içine girene kadar 180 knot, iniş esnasında ise 140 knot süratiniz olmak durumunda. Ayarlamaları buna göre yaparsanız "kısa düşme" sorunu yaşayacağınıza ihtimal vermiyorum. Hız ve flap ayarlarını tamamen glideslope'a uygun yapmanız gerekiyor. GS kaçıyorsa bir noktada yanlışlık var demektir. Havaalanı civarındayken iniş sırasında pilotların gaz kesip kaz verdiklerini duyabilirsiniz. Yani iniş sırasında fazla yavaşlamışsanız gaz vermenizde sakınca yoktur (olan şeyler bunlar normaldir).

    Cevap için teşekkür ederim :) Glideslope dediğiniz ufuk çizgisinin mi ortalanması oluyor (altitude'un yanında) ? yada APP alıp altitude çıktıktan sonramı ? veya en başta ILS frekansını falan girerkenmi ? kusura bakmayın terimsel şeylerde biraz zorlanıyorum , çok soru sordum ama bilmemezliğime verin :) Sorun Boeing 737-400 ve Boeing 777-300ER'de olmuyor diğerlerinde ayarlayamıyordum bir dahaki uçuşta Shift + F10 danda bakacağım tekrar teşekkürler :)

    PM




  • Teşekkürler Reference bölümü inişte çok yardımcı oldu 737-800 ile 158 knot-40 flap ile iniyorum biraz sert iniş oluyor ama tecrübe gerekiyor heralde,daha bir sürü iniş yapmam gerek :) kalkış ve tırmanışı tam anlayamadım biraz karışık geldi reference bölümü o yüzden deneye deneye anlamaya çalışacağım :)
  • abiler ezdok kurdum şöyle bir sıkıntım var cyborg evo flight stick in yön tuşları ile gezinebiliyordum normalde ama bunda pilot eye da hangi ayarlar aktif olacak normal kullanabilmem için anlamadım kesik kesik dönüyor kamera virtual cocpit kamerasında?
    kısaltmalar ne anlama gelmekte?
     FS 2004-FSX YARDIM BAŞLIĞI-TÜM SORULAR BURAYA (Başka konu açmayın)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enreka_tr -- 20 Mayıs 2012; 16:07:06 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar iki sorum olacak yardım edermisiniz?
    1-) Ben speed reference eklentisi indirmek istiyorum hiç bir uçakta yok inişte hız ve flap sorunu yaşıyorum. A320-A330-B777/300 'ün falan önemli uçakların olabilirmi ?
    2-) Arkadaşlar normal bir uçak 36.000-40.000 feet'de 530 knot falan gidiyor ama bu fsx'te çok düşük 340 knot tan sonra overspeed diyor fsx'te böylemi yoksa ayarlanabilirmi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Boeing737 -- 23 Mayıs 2012; 19:46:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    Arkadaşlar iki sorum olacak yardım edermisiniz?
    1-) Ben speed reference eklentisi indirmek istiyorum hiç bir uçakta yok inişte hız ve flap sorunu yaşıyorum. A320-A330-B777/300 'ün falan önemli uçakların olabilirmi ?
    2-) Arkadaşlar normal bir uçak 36.000-40.000 feet'de 530 knot falan gidiyor ama bu fsx'te çok düşük 340 knot tan sonra overspeed diyor fsx'te böylemi yoksa ayarlanabilirmi ?

    Önce şunu söylemek gerekiyor sanırım. FLIGHT SIMULATOR BİR OYUN DEĞİLDİR.. Önce bunu kabul edersek, karşılaşacağımız sorunlara da daha mantıklı yaklaşıp doğru cevapları kolay buluruz. Şunu unutmamak gerekiyor, Flight Simulator, bir simulatör programı olduğı için, gerçekleri "olabilecek en gerçekçi" şekilde simule etmeye dayanır. Sizin buradaki hız durumunuz (probleminiz demiyorum, çünkü bu bir problem değildir) birazcık bilgi eksikliğinden kaynaklanıyor. O nedenle de ben hep derim ki, önce yoğun bir bilgi edinilmeli, sonra da küçük bir uçakla pratik kazanılmalıdır.

    Hız konusuna gelince; Uçaklar bilindiği gibi hava içinde (havaya sürtünerek) yol alırlar. Uçaktaki hız göstergesi de, bu hava yoğunluğunda ve sürtünme şartlarında çalışır. Uçaklardaki IAS göstergesi böyledir. Siz 40.000 feet, de gittiğiniz hız ile 10.000 feet'de gitmeye kalkarsanız uçağın en büyük parçası olarak tekerler kalır.

    29.000 feet den sonra ses hızı ile alakalı olarak mach kullanınız. Bu konular çok kapsamlı ve uzun. Ancak bu kadarını söylemek istedim.

    İyi uçuşlar, Nice Flights ...




  • Merhaba arkadaşlar

    FSX'te iki arkadaş birimiz kaptan birimiz yardımcı olacak şekilde uçuyoruz fakat levye kontroli ve gaz kolu kontrolü yanlızca kaptan pilotta bulunuyor acaba bu geçiş nasıl sağlanır... Yani levye ve gaz kolu kontrolünü nasıl el değiştirebiliriz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: alperen3425

    Arkadaşlar ben auto pilotu rahatlılıkla kullanıyorum. İls ilede 50 den fazla inişim var ama bir türlü şu heading in ne işe yarar ne zaman ve nerede kullanılır çözemedim Yardımcı olursanız çok sevinirim.

    Heading uçağın burnunun baktığı açısal yöndür. Heading 000 olarak ayarlanmışsa uçak tam olarak kuzeye, 180 olarak ayarlanmışsa tam olarak güneye gidiyor demektir. 1 derecelik kademelerle ayarlanır. Türkçesi "baş" olarak tercüme edilir. 120 baş dendiğinde uçağın burnu 120 derecede anlamına gelir. Otopilot kullanımında ise GPS/NAV düğmesi GPS olarak ayarlanmışken heading düğmesinin ve ayarının kullanılması, uçağa flight plan dışında kalan doğrultulara dönme komutunu verir. Örnek:

    003 yönlü bir pistten kalktınız ve normal uçuş planınız 095 dereceye doğru çizilmiş. Ancak kuleden "Turn right heading 065...." komutu geliyor. Bu durumda MECBUREN 065 heading dönmek zorundasınız. Kafanıza estiği gibi devam edip 095 dereceye dönemez ya da otopilotu nav konumuna alıp normal uçuş planınıza devam edemezsiniz. Ne zaman ki "Turn right heading 095 resume own navigation" komutu gelir, ancak o zaman otopilot navigasyonuna geçebilirsiniz. Bu prosedürün amacı havaalanı çevresindeki trafiği düzenlemek, aşırı yakınlaşmaları önlemek ya da sizi iniş için lokalize etmek olabilir. Sebepler kule prosedürleriyle ilgili. Bunları şimdilik bilmenize gerek yok. Tek bilmeniz gereken KULENİN SÖZÜ ALLAHIN EMRİDİR kuralıdır.

    Ayrıca uçuş planı her zaman makul bir rota izlemez. Bir vadinin içinde uçarken uçuş planında tanımlanmış olan yol vadiyi izlemek yerine dağların tepelerin üzerinden aşmış olabilir. Vadi içinde uçarken otopilot kullanmanın erdemi tartışılabilir olsa da bu durumda heading ile uçmak durumundasınız. FSX'de Whiteout görevi buna güzel bir örnek. Yoğun siste uçuyoruz ve nehri takip etmemiz isteniyor ancak uçuş planı dağların tepelerin üzerinden aşıyor. Bulut tabanı alçak olduğundan 3000-4000 feet'ten fazla yükselemiyor ve çevredeki dağlar bundan daha yüksek olabiliyor. İşte bu durumda otopilotla uçmak istiyorsanız heading kullanarak nehri takip ettirebilirsiniz. Umarım yeterli yanıt olmuştur.

    Hocam çok güzel açıklamışşsın sağol gerçekten artık heading ile rahatlıkla uçuyorum.. :D :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alperen_Scream

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: alperen3425

    Arkadaşlar ben auto pilotu rahatlılıkla kullanıyorum. İls ilede 50 den fazla inişim var ama bir türlü şu heading in ne işe yarar ne zaman ve nerede kullanılır çözemedim Yardımcı olursanız çok sevinirim.

    Heading uçağın burnunun baktığı açısal yöndür. Heading 000 olarak ayarlanmışsa uçak tam olarak kuzeye, 180 olarak ayarlanmışsa tam olarak güneye gidiyor demektir. 1 derecelik kademelerle ayarlanır. Türkçesi "baş" olarak tercüme edilir. 120 baş dendiğinde uçağın burnu 120 derecede anlamına gelir. Otopilot kullanımında ise GPS/NAV düğmesi GPS olarak ayarlanmışken heading düğmesinin ve ayarının kullanılması, uçağa flight plan dışında kalan doğrultulara dönme komutunu verir. Örnek:

    003 yönlü bir pistten kalktınız ve normal uçuş planınız 095 dereceye doğru çizilmiş. Ancak kuleden "Turn right heading 065...." komutu geliyor. Bu durumda MECBUREN 065 heading dönmek zorundasınız. Kafanıza estiği gibi devam edip 095 dereceye dönemez ya da otopilotu nav konumuna alıp normal uçuş planınıza devam edemezsiniz. Ne zaman ki "Turn right heading 095 resume own navigation" komutu gelir, ancak o zaman otopilot navigasyonuna geçebilirsiniz. Bu prosedürün amacı havaalanı çevresindeki trafiği düzenlemek, aşırı yakınlaşmaları önlemek ya da sizi iniş için lokalize etmek olabilir. Sebepler kule prosedürleriyle ilgili. Bunları şimdilik bilmenize gerek yok. Tek bilmeniz gereken KULENİN SÖZÜ ALLAHIN EMRİDİR kuralıdır.

    Ayrıca uçuş planı her zaman makul bir rota izlemez. Bir vadinin içinde uçarken uçuş planında tanımlanmış olan yol vadiyi izlemek yerine dağların tepelerin üzerinden aşmış olabilir. Vadi içinde uçarken otopilot kullanmanın erdemi tartışılabilir olsa da bu durumda heading ile uçmak durumundasınız. FSX'de Whiteout görevi buna güzel bir örnek. Yoğun siste uçuyoruz ve nehri takip etmemiz isteniyor ancak uçuş planı dağların tepelerin üzerinden aşıyor. Bulut tabanı alçak olduğundan 3000-4000 feet'ten fazla yükselemiyor ve çevredeki dağlar bundan daha yüksek olabiliyor. İşte bu durumda otopilotla uçmak istiyorsanız heading kullanarak nehri takip ettirebilirsiniz. Umarım yeterli yanıt olmuştur.

    Hocam çok güzel açıklamışşsın sağol gerçekten artık heading ile rahatlıkla uçuyorum.. :D :D

    Eyvallah. Sorun çözülmüş olduğuna göre daha mutlu bir insanım 5 dakika öncesine göre




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The_North_Face

    Merhaba arkadaşlar

    FSX'te iki arkadaş birimiz kaptan birimiz yardımcı olacak şekilde uçuyoruz fakat levye kontroli ve gaz kolu kontrolü yanlızca kaptan pilotta bulunuyor acaba bu geçiş nasıl sağlanır... Yani levye ve gaz kolu kontrolünü nasıl el değiştirebiliriz...

    Hmm... Doğru mu anladım bilmiyorum ama sanırım iş paylaşımınızda bir hata var. Şunu deneyin: Kalkış öncesinde tüm kokpit kontrolü kaptanda olsun ve yardımcı pilot checklist okusun, yakıt ve yük miktarlarını ayarlasın, kule konuşmalarını yapsın, kabin anonsunu yapsın vs.. Kalkışta kontrol yine kaptanda olsun ve yardımcı pilot V1, V2, "pozitive rate, gear up", "flaps up" gibi komutları versin. Telsiz konuşmalarını kontrol etsin. Kontrolü devretmek istediğinizde standart prosedür "kontrol bende" yada "I've got the con" demektir. Bu "sen kontrolleri bırak ben devralıyorum" anlamına gelir. Ya da "take the con" veya "kontrol sende" dersiniz ve yanınızdakine devredersiniz. Bundan sonra roller değişir. Örneğin arada tuvalete gitmeniz lazımsa bunu uygularsınız. Ya da kaptan kalkış sonrasında kabine anons yapmak isterse (anonsu ille kaptan yapacak diye bir kaide yok) kontrolü devredip anons yapabilir. Veya sık rastlanan bir diğer durumda yardımcı pilotun eğitimi amacıyla kaptan iniş kalkışı ya da herhangi bir aşamayı yardımcı pilota devredip denetmen görevine geçebilir. Tüm bunlar standart kontrol devretme cümleleriyle yapılmalıdır. "Kontrol sende" gibi. Buna karşılık diğer pilot "anlaşıldı, kontrol bende" şeklinde geri bildirimde bulunmalıdır. Ufak detaylar olsa da bunlar çok önemlidir ve mutlaka uygulanması gereklidir. Acı tecrübelerin neticesi... Her zaman olduğu gibi Joystick+Klavye+Mouse kullanılması neredeyse şart gibi... 2 kişi uçarken karmaşayı önlemenin daha etkili bir yolu yok. Cevap verebildim mi bilmem çünkü soruyu tam anlayamadım. Daha başka sorularınız olursa cevaplamaya çalışırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    Arkadaşlar iki sorum olacak yardım edermisiniz?
    1-) Ben speed reference eklentisi indirmek istiyorum hiç bir uçakta yok inişte hız ve flap sorunu yaşıyorum. A320-A330-B777/300 'ün falan önemli uçakların olabilirmi ?
    2-) Arkadaşlar normal bir uçak 36.000-40.000 feet'de 530 knot falan gidiyor ama bu fsx'te çok düşük 340 knot tan sonra overspeed diyor fsx'te böylemi yoksa ayarlanabilirmi ?

    Dostum şöyle yanıt vereyim:

    1) Eklentiyi boş geç. Gerçek hayatta olsan elinde sadece uçağın kitapçığı olacaktı. Eklenti falan değil. Sen de aynı yoldan gidip uçağın kitapçığını indir. A320 için 112 ile 147 kts (full flap) arasında değişiyor iniş hızı. Her zamanki gibi rüzgar, rakım (basınca göre), ağırlık, hava sıcaklığı gibi etmenlere göre değişiyor bu hızlar. Kullandığın ayarları bilmeden kesin bişey söylemek zor.

    2) Bu farklılık TAS/IAS farkından kaynaklanıyor. TAS (True Air Speed) gerçek hava hızıyken, IAS (Indicated Air Speed) gösterilen hava hızıdır. Uçak IAS gösterir ve doğrusu da budur. Bunu kullanmak lazımdır. TAS/IAS ayarı options bölümünde var. Realism ayarlarında olacaktı sanırım. Ama bence IAS olarak bırak. Böylesi daha gerçekçi olur. TAS/IAS dönüşüm formülü yüksekliğe (altitude) ve bir kaysayıya göre hesaplanır. Fazla detaya girmeyeceğim ama lazımsa kaynak verebilirim. Yani bir hata yok. 30.000 feet'de 340 IAS = 544 TAS eder. Tabi bunlar tahmini ve yaklaşık değerler olup değişebilir. Uçak biliyor, uçağa güven




  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.