Şimdi Ara

FS 2004-FSX YARDIM BAŞLIĞI-TÜM SORULAR BURAYA (Başka konu açmayın) (35. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.397
Cevap
11
Favori
106.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhantiryaki1


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhantiryaki1

    Arkadaşlar ben arkadaşımla oynamaya çalışınca ikimizdede friends session not found hatası veriyor ne yapmamız gerek?

    Yardim edin lutfen oynayamiyoruz arkadasimla.

    Neden kimseyardim etmiyor kimse yokmu yardim edebilecek

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhantiryaki1


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhantiryaki1


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhantiryaki1

    Arkadaşlar ben arkadaşımla oynamaya çalışınca ikimizdede friends session not found hatası veriyor ne yapmamız gerek?

    Yardim edin lutfen oynayamiyoruz arkadasimla.

    Neden kimseyardim etmiyor kimse yokmu yardim edebilecek

    Bilgili birisi mutlaka olacaktır. VATSIM'de denediniz mi? Ancak bunu oyun olarak görürseniz VATSIMde başaramazsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twincharged Injection

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhantiryaki1


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhantiryaki1


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhantiryaki1

    Arkadaşlar ben arkadaşımla oynamaya çalışınca ikimizdede friends session not found hatası veriyor ne yapmamız gerek?

    Yardim edin lutfen oynayamiyoruz arkadasimla.

    Neden kimseyardim etmiyor kimse yokmu yardim edebilecek

    Bilgili birisi mutlaka olacaktır. VATSIM'de denediniz mi? Ancak bunu oyun olarak görürseniz VATSIMde başaramazsınız.

    Biliyorum adı üstünde simulator zaten.Oyundan pek anlamıyorum VATSIM nedir açıklayabilir misiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhantiryaki1

    quote:

    Orijinalden alıntı: Twincharged Injection

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhantiryaki1


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhantiryaki1


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhantiryaki1

    Arkadaşlar ben arkadaşımla oynamaya çalışınca ikimizdede friends session not found hatası veriyor ne yapmamız gerek?

    Yardim edin lutfen oynayamiyoruz arkadasimla.

    Neden kimseyardim etmiyor kimse yokmu yardim edebilecek

    Bilgili birisi mutlaka olacaktır. VATSIM'de denediniz mi? Ancak bunu oyun olarak görürseniz VATSIMde başaramazsınız.

    Biliyorum adı üstünde simulator zaten.Oyundan pek anlamıyorum VATSIM nedir açıklayabilir misiniz?

    VATSIM Flight Simulator'de Uluslararası online uçuş'tur bir çok havayolu bulunur bunlara Virtual Airlines denir simulasyonu iyicene çözdükten sonra herhangi birine başvurabilirsin ve havayoluna bağlı uçabilirsin detaylı bilgi sitesindende alabilirsin; http://www.vatsim.net/
    bunun aynısı ama değişik olan FSAIRLİNES ta var onu tercih edersen; www.fsairlines.net




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhantiryaki1

    quote:

    Orijinalden alıntı: Twincharged Injection

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhantiryaki1


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhantiryaki1


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhantiryaki1

    Arkadaşlar ben arkadaşımla oynamaya çalışınca ikimizdede friends session not found hatası veriyor ne yapmamız gerek?

    Yardim edin lutfen oynayamiyoruz arkadasimla.

    Neden kimseyardim etmiyor kimse yokmu yardim edebilecek

    Bilgili birisi mutlaka olacaktır. VATSIM'de denediniz mi? Ancak bunu oyun olarak görürseniz VATSIMde başaramazsınız.

    Biliyorum adı üstünde simulator zaten.Oyundan pek anlamıyorum VATSIM nedir açıklayabilir misiniz?

    VATSIM gerçek havasahalarını simule eder. Tanımadığınız kişiler olur mesela, gerçekteki gibi vpilotlar bağlanırlar. ATC olur. Ama önce ilerlemeniz gerek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher
    Erken ya da geç teker koyma sıkıntısı ILS sırasında yaşanıyorsa mutlaka yaklaşma ve iniş hızlarınızda hata vardır. Düzgün şekilde ayarlanmış bir otopilot ile ILS prosedüründe pürüz çıkmasının tek yolu bu. Manuel inişte pratik yapmaya devam. Kendinizi gözlemleyin nerede yanlış yaptığınızı bulmaya çalışın. Gıcık olunacak bir şey değil bu işin eğlencesi burda. 40 yıllık deneyimli kaptan pilot gibi uçabiliyor olsanız zaten burda işiniz ne gidin pilot olun Eğlenin, hata yapın, gülün! Ama gözlemleyin de. "Hmmm pisti kaçırcam diye korktum erken alçaldım", "hmmm fazla hızlı yaklaştım", "hmmm fazla yüksekten yaklaştım" gibi gözlemde bulunun. Bir dahaki sefere daha düzgün yapmaya çalışın. Mümkünse bir inişinizi kaydedip youtube'a koyun beraber inceleyelim. Options bölümünde video kaydetme seçeneği var.

    Aynen haklısın.

    Bugün Logitech Attack 3 joystick aldım. Az önce 2 uçuş yaptım. Alışana kadar zorlandım fakat alışınca çok rahat oldu. LTBA'ya güzel bir ILS iniş yaptım B737-800 ile. Antalya'ya Learjet 45 ile Attack 3 desteğiyle birlikte güzel bir manuel iniş daha oldu. İşin içinde FSAirlines.net gibi bir sistem olunca da tadından yenmedi :)

    Logitech Attack 3'te yaw (dümen) kontrolleri yok. Dümen kontrollerini neyle yapıyorsun klavye? Denemedim ama teoride olabilir diye düşünüyorum: direksiyon setlerinin pedalları joystick ile birlikte kullanılıp dümen kontrolü olarak kullanılamaz mı acaba? Gerçekçiliğe gerçekçilik katar... Tüm uçaklarda ve helikopterlerde dümen kontrolü pedalla malum... Deneme imkanın varsa tecrübelerini paylaşmanı bekliyorum merakla.

    Dümenden kastın uçaklardaki pedal tarzı olan şeyler mi? Eğer oysa ben onu normalde klavyeyle oynarken bile kullanmıyordum :)

    Attack 3'te gaz, fren, sağ-sol-yukarı-aşağı, flaps, lastikler gibi kontrolleri yapıyorum. Kalanları klavye desteğiyle.




  • Ben de attack 3 kullanıyorum, üzerinde bir sürü atayabileceğim tuş var ama her tuşu atamaya kalktığımda bir sonraki simulasyona girdiğimde tüm tuşlar yine eski default haline dönüyor. Ben de kalvye+ jostick idare ediyorum. Kısayolları da yavaş yavş öğrenmeye başladım. Yalnız bu joystick tavsiyemdir. hem uygun fiyatı hem de fsx ile çok güzel uyum sağlıyor.

    Bunun gibi joystickle oynayabileceğim uçak oyunu var mıdır?
  • merhaba benim vor to vor ile alakalı bir sorunum var. cessna kullanırken böyle bir sorunum olmamıştı. b737 ile esenbogadan ataturk 36r'ye ıls ile inmek istiyordum fakat esenbogadan havalandıktan sonra uçak bir türlü rotaya girmiyo radyoda nav1 kısmını ve course kısmını hallettim sonra vor loc'a bastım fakat hiç bir şey olmuyor uçakta acaba neyi yanlış yapıyorum yardımcı olabilirseniz sevinirim teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sungur 13

    Ben de attack 3 kullanıyorum, üzerinde bir sürü atayabileceğim tuş var ama her tuşu atamaya kalktığımda bir sonraki simulasyona girdiğimde tüm tuşlar yine eski default haline dönüyor. Ben de kalvye+ jostick idare ediyorum. Kısayolları da yavaş yavş öğrenmeye başladım. Yalnız bu joystick tavsiyemdir. hem uygun fiyatı hem de fsx ile çok güzel uyum sağlıyor.

    Bunun gibi joystickle oynayabileceğim uçak oyunu var mıdır?

    joystick konusunda bütçe uygunsa saitek'in ürünlerini ben daha başarılı buluyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drillroid

    merhaba benim vor to vor ile alakalı bir sorunum var. cessna kullanırken böyle bir sorunum olmamıştı. b737 ile esenbogadan ataturk 36r'ye ıls ile inmek istiyordum fakat esenbogadan havalandıktan sonra uçak bir türlü rotaya girmiyo radyoda nav1 kısmını ve course kısmını hallettim sonra vor loc'a bastım fakat hiç bir şey olmuyor uçakta acaba neyi yanlış yapıyorum yardımcı olabilirseniz sevinirim teşekkürler


    ap açık mı :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enreka_tr


    quote:

    Orijinalden alıntı: drillroid

    merhaba benim vor to vor ile alakalı bir sorunum var. cessna kullanırken böyle bir sorunum olmamıştı. b737 ile esenbogadan ataturk 36r'ye ıls ile inmek istiyordum fakat esenbogadan havalandıktan sonra uçak bir türlü rotaya girmiyo radyoda nav1 kısmını ve course kısmını hallettim sonra vor loc'a bastım fakat hiç bir şey olmuyor uçakta acaba neyi yanlış yapıyorum yardımcı olabilirseniz sevinirim teşekkürler


    ap açık mı :)

    ap açık radyodan mors alfabesi sinyali alıyorum herhangi bir problem olmaması lazım fakat birşeyi kaçırıyorum demekki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher
    Erken ya da geç teker koyma sıkıntısı ILS sırasında yaşanıyorsa mutlaka yaklaşma ve iniş hızlarınızda hata vardır. Düzgün şekilde ayarlanmış bir otopilot ile ILS prosedüründe pürüz çıkmasının tek yolu bu. Manuel inişte pratik yapmaya devam. Kendinizi gözlemleyin nerede yanlış yaptığınızı bulmaya çalışın. Gıcık olunacak bir şey değil bu işin eğlencesi burda. 40 yıllık deneyimli kaptan pilot gibi uçabiliyor olsanız zaten burda işiniz ne gidin pilot olun Eğlenin, hata yapın, gülün! Ama gözlemleyin de. "Hmmm pisti kaçırcam diye korktum erken alçaldım", "hmmm fazla hızlı yaklaştım", "hmmm fazla yüksekten yaklaştım" gibi gözlemde bulunun. Bir dahaki sefere daha düzgün yapmaya çalışın. Mümkünse bir inişinizi kaydedip youtube'a koyun beraber inceleyelim. Options bölümünde video kaydetme seçeneği var.

    Aynen haklısın.

    Bugün Logitech Attack 3 joystick aldım. Az önce 2 uçuş yaptım. Alışana kadar zorlandım fakat alışınca çok rahat oldu. LTBA'ya güzel bir ILS iniş yaptım B737-800 ile. Antalya'ya Learjet 45 ile Attack 3 desteğiyle birlikte güzel bir manuel iniş daha oldu. İşin içinde FSAirlines.net gibi bir sistem olunca da tadından yenmedi :)

    Logitech Attack 3'te yaw (dümen) kontrolleri yok. Dümen kontrollerini neyle yapıyorsun klavye? Denemedim ama teoride olabilir diye düşünüyorum: direksiyon setlerinin pedalları joystick ile birlikte kullanılıp dümen kontrolü olarak kullanılamaz mı acaba? Gerçekçiliğe gerçekçilik katar... Tüm uçaklarda ve helikopterlerde dümen kontrolü pedalla malum... Deneme imkanın varsa tecrübelerini paylaşmanı bekliyorum merakla.

    Dümenden kastın uçaklardaki pedal tarzı olan şeyler mi? Eğer oysa ben onu normalde klavyeyle oynarken bile kullanmıyordum :)

    Attack 3'te gaz, fren, sağ-sol-yukarı-aşağı, flaps, lastikler gibi kontrolleri yapıyorum. Kalanları klavye desteğiyle.

    Arabadaki gaz fren pedallarının bir benzeri de uçaklarda mevcuttur. Bu ayak pedalları kuyruk dümenini (dik duran kanat) kontrol eder ve uçağı yana yatırmaksızın burnunu sağa ve sola döndürür. Kullanım alanları temelde düzeltme amaçlıdır. Örneğin piste tam 0 derece ile değil de birkaç derece farklı bir açıdan yaklaştınız. Pisti hizalamak için uçağı yatırmak zaman ister. Piste çok yaklaşmışsanız ve uçağı yatırarak lokalize olmaya vakit kalmamışsa kuyruk dümeni ile hafif ayar vererek uçağı hizalayabilirsiniz. Ayrıca kuyruk rüzgarının sert olduğu ve "crabbing" denen inişlerde uçak piste lokalize olmuş olmasına rağmen yandan vuran rüzgar uçağın burnunu çevirir. Buna karşı koymak için kuyruk dümeni ile ayar vermeniz gerekir. (Varadero crosswind görevini indirip oynayın demek istediğimi anlayacaksınız. Expert ve güzel görevdir. Mümkün olan en zorlu iniştir diyebilirim). Bir diğer kullanım da motor arızası durumunda ortaya çıkar. Motorlardan herhangi biri arıza yaptığında kanatlardaki itiş gücü dengesizliğinden ötürü uçak kendi kendine dönmeye başlar. Otopilotta bırakılır veya müdahale edilmezse fazla yana yatıp dalışa bile geçebilir. (747 test flight bölümü buna güzel örnektir). Bu durumda itiş gücü farkından kaynaklanan dönüşü ortadan kaldırmak için dümen kullanılır. Sürekli pedallara basmak pilotun bacaklarında kramplara neden olacağından bu noktada "rudder trim" ayarı kullanılması daha doğru olur.

    Kısacası dümen kullanmamak olmaz. Dümen çok önemlidir. Akrobasi uçuşlarında gelişmiş numaraları yapmak için vazgeçilmezdir. Dümen arızası nedeniyle düşen uçaklar mevcuttur. Dümensiz olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thunderwatcher -- 30 Haziran 2012; 19:35:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drillroid

    merhaba benim vor to vor ile alakalı bir sorunum var. cessna kullanırken böyle bir sorunum olmamıştı. b737 ile esenbogadan ataturk 36r'ye ıls ile inmek istiyordum fakat esenbogadan havalandıktan sonra uçak bir türlü rotaya girmiyo radyoda nav1 kısmını ve course kısmını hallettim sonra vor loc'a bastım fakat hiç bir şey olmuyor uçakta acaba neyi yanlış yapıyorum yardımcı olabilirseniz sevinirim teşekkürler


    NAV/GPS anahtarının doğru konumda olduğuna emin olun. Seyrüsefer (navigasyon) için GPS seçeneğini seçmeniz gerekir. NAV1 radyosuna girilen koordinata direkt uçuş ve ILS iniş içinse NAV konumunda olması gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: drillroid

    merhaba benim vor to vor ile alakalı bir sorunum var. cessna kullanırken böyle bir sorunum olmamıştı. b737 ile esenbogadan ataturk 36r'ye ıls ile inmek istiyordum fakat esenbogadan havalandıktan sonra uçak bir türlü rotaya girmiyo radyoda nav1 kısmını ve course kısmını hallettim sonra vor loc'a bastım fakat hiç bir şey olmuyor uçakta acaba neyi yanlış yapıyorum yardımcı olabilirseniz sevinirim teşekkürler


    NAV/GPS anahtarının doğru konumda olduğuna emin olun. Seyrüsefer (navigasyon) için GPS seçeneğini seçmeniz gerekir. NAV1 radyosuna girilen koordinata direkt uçuş ve ILS iniş içinse NAV konumunda olması gerekir.

    Sorun onunla alakalıda değil anahtar nav konumundaydı, hala çözemedim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drillroid

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: drillroid

    merhaba benim vor to vor ile alakalı bir sorunum var. cessna kullanırken böyle bir sorunum olmamıştı. b737 ile esenbogadan ataturk 36r'ye ıls ile inmek istiyordum fakat esenbogadan havalandıktan sonra uçak bir türlü rotaya girmiyo radyoda nav1 kısmını ve course kısmını hallettim sonra vor loc'a bastım fakat hiç bir şey olmuyor uçakta acaba neyi yanlış yapıyorum yardımcı olabilirseniz sevinirim teşekkürler


    NAV/GPS anahtarının doğru konumda olduğuna emin olun. Seyrüsefer (navigasyon) için GPS seçeneğini seçmeniz gerekir. NAV1 radyosuna girilen koordinata direkt uçuş ve ILS iniş içinse NAV konumunda olması gerekir.

    Sorun onunla alakalıda değil anahtar nav konumundaydı, hala çözemedim

    doğru zamanda bastığınızdan ve doğru irtifada olduğunuzdan emin olun




  • Ya bilen varsa birşey sormak istiyorum oyun sırasında hata çıkıyor sorunları ayrıntılı bak tıklayınca bunlar çıkıyor bir dosya falanmı eksik ne yapmam gerek

    weather.dll diyor onu sileyimmi daha mı büyük sorun çıkar ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Boeing737 -- 30 Haziran 2012; 15:43:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher
    Erken ya da geç teker koyma sıkıntısı ILS sırasında yaşanıyorsa mutlaka yaklaşma ve iniş hızlarınızda hata vardır. Düzgün şekilde ayarlanmış bir otopilot ile ILS prosedüründe pürüz çıkmasının tek yolu bu. Manuel inişte pratik yapmaya devam. Kendinizi gözlemleyin nerede yanlış yaptığınızı bulmaya çalışın. Gıcık olunacak bir şey değil bu işin eğlencesi burda. 40 yıllık deneyimli kaptan pilot gibi uçabiliyor olsanız zaten burda işiniz ne gidin pilot olun Eğlenin, hata yapın, gülün! Ama gözlemleyin de. "Hmmm pisti kaçırcam diye korktum erken alçaldım", "hmmm fazla hızlı yaklaştım", "hmmm fazla yüksekten yaklaştım" gibi gözlemde bulunun. Bir dahaki sefere daha düzgün yapmaya çalışın. Mümkünse bir inişinizi kaydedip youtube'a koyun beraber inceleyelim. Options bölümünde video kaydetme seçeneği var.

    Aynen haklısın.

    Bugün Logitech Attack 3 joystick aldım. Az önce 2 uçuş yaptım. Alışana kadar zorlandım fakat alışınca çok rahat oldu. LTBA'ya güzel bir ILS iniş yaptım B737-800 ile. Antalya'ya Learjet 45 ile Attack 3 desteğiyle birlikte güzel bir manuel iniş daha oldu. İşin içinde FSAirlines.net gibi bir sistem olunca da tadından yenmedi :)

    Logitech Attack 3'te yaw (dümen) kontrolleri yok. Dümen kontrollerini neyle yapıyorsun klavye? Denemedim ama teoride olabilir diye düşünüyorum: direksiyon setlerinin pedalları joystick ile birlikte kullanılıp dümen kontrolü olarak kullanılamaz mı acaba? Gerçekçiliğe gerçekçilik katar... Tüm uçaklarda ve helikopterlerde dümen kontrolü pedalla malum... Deneme imkanın varsa tecrübelerini paylaşmanı bekliyorum merakla.

    Dümenden kastın uçaklardaki pedal tarzı olan şeyler mi? Eğer oysa ben onu normalde klavyeyle oynarken bile kullanmıyordum :)

    Attack 3'te gaz, fren, sağ-sol-yukarı-aşağı, flaps, lastikler gibi kontrolleri yapıyorum. Kalanları klavye desteğiyle.

    Arabadaki gaz fren pedallarının bir benzeri de uçaklarda mevcuttur. Bu ayak pedalları kuyruk dümenini (dik duran kanat) kontrol eder ve uçağı yana yatırmaksızın burnunu sağa ve sola döndürür. Kullanım alanları temelde düzeltme amaçlıdır. Örneğin piste tam 0 derece ile değil de birkaç derece farklı bir açıdan yaklaştınız. Pisti hizalamak için uçağı yatırmak zaman ister. Piste çok yaklaşmışsanız ve uçağı yatırarak lokalize olmaya vakit kalmamışsa kuyruk dümeni ile hafif ayar vererek uçağı hizalayabilirsiniz. Ayrıca kuyruk rüzgarının sert olduğu ve "crabbing" denen inişlerde uçak piste lokalize olmuş olmasına rağmen yandan vuran rüzgar uçağın burnunu çevirir. Buna karşı koymak için kuyruk dümeni ile ayar vermeniz gerekir. (Varadero crosswind görevini indirip oynayın demek istediğimi anlayacaksınız. Expert ve güzel görevdir. Mümkün olan en zorlu iniştir diyebilirim). Bir diğer kullanım da motor arızası durumunda ortaya çıkar. Motorlardan herhangi biri arıza yaptığında kanatlardaki itiş gücü dengesizliğinden ötürü uçak kendi kendine dönmeye başlar. Otopilotta bırakılır veya müdahale edilmezse fazla yana yatıp dalışa bile geçebilir. (747 test flight bölümü buna güzel örnektir). Bu durumda itiş gücü farkından kaynaklanan dönüşü ortadan kaldırmak için dümen kullanılır. Sürekli pedallara basmak pilotun bacaklarında kramplara neden olacağından bu noktada "rudder trim" ayarı kullanılması daha doğru olur.

    Kısacası dümen kullanmamak olmaz. Dümen çok önemlidir. Akrobasi uçuşlarında gelişmiş numaraları yapmak için vazgeçilmezdir. Dümen arızası nedeniyle düşen uçaklar mevcuttur. Dümensiz olmaz.

    Şu dakikadan sonra daha yolun çok başında olduğumu ve uçak uçurmanın henüz %4-5 kadar kısmını öğrendiğimi anladım. Daha öğrenecek çooook şey var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher
    Erken ya da geç teker koyma sıkıntısı ILS sırasında yaşanıyorsa mutlaka yaklaşma ve iniş hızlarınızda hata vardır. Düzgün şekilde ayarlanmış bir otopilot ile ILS prosedüründe pürüz çıkmasının tek yolu bu. Manuel inişte pratik yapmaya devam. Kendinizi gözlemleyin nerede yanlış yaptığınızı bulmaya çalışın. Gıcık olunacak bir şey değil bu işin eğlencesi burda. 40 yıllık deneyimli kaptan pilot gibi uçabiliyor olsanız zaten burda işiniz ne gidin pilot olun Eğlenin, hata yapın, gülün! Ama gözlemleyin de. "Hmmm pisti kaçırcam diye korktum erken alçaldım", "hmmm fazla hızlı yaklaştım", "hmmm fazla yüksekten yaklaştım" gibi gözlemde bulunun. Bir dahaki sefere daha düzgün yapmaya çalışın. Mümkünse bir inişinizi kaydedip youtube'a koyun beraber inceleyelim. Options bölümünde video kaydetme seçeneği var.

    Aynen haklısın.

    Bugün Logitech Attack 3 joystick aldım. Az önce 2 uçuş yaptım. Alışana kadar zorlandım fakat alışınca çok rahat oldu. LTBA'ya güzel bir ILS iniş yaptım B737-800 ile. Antalya'ya Learjet 45 ile Attack 3 desteğiyle birlikte güzel bir manuel iniş daha oldu. İşin içinde FSAirlines.net gibi bir sistem olunca da tadından yenmedi :)

    Logitech Attack 3'te yaw (dümen) kontrolleri yok. Dümen kontrollerini neyle yapıyorsun klavye? Denemedim ama teoride olabilir diye düşünüyorum: direksiyon setlerinin pedalları joystick ile birlikte kullanılıp dümen kontrolü olarak kullanılamaz mı acaba? Gerçekçiliğe gerçekçilik katar... Tüm uçaklarda ve helikopterlerde dümen kontrolü pedalla malum... Deneme imkanın varsa tecrübelerini paylaşmanı bekliyorum merakla.

    Dümenden kastın uçaklardaki pedal tarzı olan şeyler mi? Eğer oysa ben onu normalde klavyeyle oynarken bile kullanmıyordum :)

    Attack 3'te gaz, fren, sağ-sol-yukarı-aşağı, flaps, lastikler gibi kontrolleri yapıyorum. Kalanları klavye desteğiyle.

    Arabadaki gaz fren pedallarının bir benzeri de uçaklarda mevcuttur. Bu ayak pedalları kuyruk dümenini (dik duran kanat) kontrol eder ve uçağı yana yatırmaksızın burnunu sağa ve sola döndürür. Kullanım alanları temelde düzeltme amaçlıdır. Örneğin piste tam 0 derece ile değil de birkaç derece farklı bir açıdan yaklaştınız. Pisti hizalamak için uçağı yatırmak zaman ister. Piste çok yaklaşmışsanız ve uçağı yatırarak lokalize olmaya vakit kalmamışsa kuyruk dümeni ile hafif ayar vererek uçağı hizalayabilirsiniz. Ayrıca kuyruk rüzgarının sert olduğu ve "crabbing" denen inişlerde uçak piste lokalize olmuş olmasına rağmen yandan vuran rüzgar uçağın burnunu çevirir. Buna karşı koymak için kuyruk dümeni ile ayar vermeniz gerekir. (Varadero crosswind görevini indirip oynayın demek istediğimi anlayacaksınız. Expert ve güzel görevdir. Mümkün olan en zorlu iniştir diyebilirim). Bir diğer kullanım da motor arızası durumunda ortaya çıkar. Motorlardan herhangi biri arıza yaptığında kanatlardaki itiş gücü dengesizliğinden ötürü uçak kendi kendine dönmeye başlar. Otopilotta bırakılır veya müdahale edilmezse fazla yana yatıp dalışa bile geçebilir. (747 test flight bölümü buna güzel örnektir). Bu durumda itiş gücü farkından kaynaklanan dönüşü ortadan kaldırmak için dümen kullanılır. Sürekli pedallara basmak pilotun bacaklarında kramplara neden olacağından bu noktada "rudder trim" ayarı kullanılması daha doğru olur.

    Kısacası dümen kullanmamak olmaz. Dümen çok önemlidir. Akrobasi uçuşlarında gelişmiş numaraları yapmak için vazgeçilmezdir. Dümen arızası nedeniyle düşen uçaklar mevcuttur. Dümensiz olmaz.

    Şu dakikadan sonra daha yolun çok başında olduğumu ve uçak uçurmanın henüz %4-5 kadar kısmını öğrendiğimi anladım. Daha öğrenecek çooook şey var

    Güzel yanı da o zaten 10 yıl boyunca FPS oynasan daha iyi bir asker olmazsın, 10 yıl Need for Speed oynasan daha iyi bir sürücü olmazsın ama 10 yıldır FSX ile uçuyorsan çok kolay pilot olabilirsin. Buna resmen "FAYDALI" denir.

    EDIT NOT: Ayrıca bir önceki mesajda saymayı unutmuşum, kalkışta uçak pist üzerinde geziniyorsa (sağa sola kayıyorsa) bunu düzeltmek için de dümen kullanılır. Özellikle küçük uçaklarda ve yandan sert esen rüzgarda kalkış sırasında çok lazım bir özellik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thunderwatcher -- 1 Temmuz 2012; 9:40:27 >




  • Kuyruk dümeninin azami ölçüde kullanımına bir örnek: Hong Kong Kai Tak havaalanına inen bir JAL (Japanese Airlines) 747'si, lokalizasyonda başarısızlık, pisti kaçırıyor, düzeltmeye çalışırken crosswind vuruyor ve dehşet anları başlıyor ama biraz sert teker koysa da dümen sayesinde yine iyi indi pilot tebrik etmek lazım. Meşhur videodur, paylaşımımdır efennim...

    JAL 747 KAI TAK CROSSWIND TIKLA!

    Tam pist üzerine gelirken sola doğru yaptığı dönüş ile teker koyduktan sonra pist üzerinde burnunu sola doğru düzeltmesi hep dümen sayesinde. Sağdan çok sağlam CW alıyor ama yine de berbat yaklaşma. KAI TAK dünyanın en tehlikeli havaalanlarından biri ve daha önce kapatıldı güvenlik gerekçesiyle. Bu notu da düşmüş olalım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    Kuyruk dümeninin azami ölçüde kullanımına bir örnek: Hong Kong Kai Tak havaalanına inen bir JAL (Japanese Airlines) 747'si, lokalizasyonda başarısızlık, pisti kaçırıyor, düzeltmeye çalışırken crosswind vuruyor ve dehşet anları başlıyor ama biraz sert teker koysa da dümen sayesinde yine iyi indi pilot tebrik etmek lazım. Meşhur videodur, paylaşımımdır efennim...

    JAL 747 KAI TAK CROSSWIND TIKLA!

    Tam pist üzerine gelirken sola doğru yaptığı dönüş ile teker koyduktan sonra pist üzerinde burnunu sola doğru düzeltmesi hep dümen sayesinde. Sağdan çok sağlam CW alıyor ama yine de berbat yaklaşma. KAI TAK dünyanın en tehlikeli havaalanlarından biri ve daha önce kapatıldı güvenlik gerekçesiyle. Bu notu da düşmüş olalım...

    Evet aynı böyle birşeyin görevi var 747 ile Singapur Changi havalimanına çok kötü hava şartlarında ils iniş istiyor yer zaten 100 feet'de görülüyor birde ils çok zor yakalıyor zaten kontrolü ben aldınca anca indirebildim kaçırıyorduk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Boeing737 -- 1 Temmuz 2012; 10:23:12 >




  • 
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.