Herkese merhaba arkadaşlar fujitsu siemens firması hakkında yaşadığım bir sorunu burda dile getirmek istiyorum öncelikle yorumlarınız ve önerileriniz benim için çok önemli ve bahsi geçen anlatacağım konuyu okuyan arkadaşlarada örnek teşkil etmesini diliyorum..
10.07.2006 tarihinde BİMEKS içerenköy mağazasından fujitsu siemens 1655g model notebook satın aldım..
kullanım esnasında bu bilgisayarda ihtiyaçlarımı fazlasıyla rahat bi şekilde karşılayabiliyordum ancak üç kez yaşadığım fan ağrızası gerçekten bu üründen ve markadan soğumama neden oldu..
28.11.2006 tarihinde bilgisayarım ilk ağrızasını yaptı ve bimekse vererek yetkili servis "DATAPRO" firmasına gönderildi yaklaşık bir 17 gün sonra bilgisayarımı bimeksten elden teslim aldım..
Ürünün kapanma nedeninin fandan olduğu anlaşılarak fana bakım yapıldığına dair yazılı bir kağıt aldım ve teslimatta imzaladım..
Cihazım sorunsuz çalışıyordu herşey güzeldi ancak ikinci kez 05.03.2007 tarihinde yine kapanma sorunu ve fandan ciddi mekanik sürtünme sesleri gelmesi üzerine bimeks firmasına yine götürdüm arızanın yine fandan olduğunu anladığım için fanın değişimini talep ettim bimekse verdiğim ürün 1 hafta unutultuğu için boşu boşuna bekledi ve ürün bu sefer yaklaşık 24 gün serviste kaldı.
Değişen parçalar Heatsink cpu Fan Ve LCD ekran
Cihazımı tekrar bimeksten elden teslim aldım ve ürün son kez 12.09.2007 tarihinde format sırasında yine kapanmaya başladı ve yine ürünü bimekse verdim artık bilgisayardan ciddi olarak şikayet ediyor ve söyleniyordum..
Cihazın kontrolü için datapro yetkilisiyle görüştüm kapanma nedeninin fandan olduğu söylendi ve bir kaç gün içinde bitirileceği söylendi bu sürede 17 gün sürdü..
Değişen parçalar Heatsink cpu Ve yine fan :)
Bunun üzerine ürünün garanti belgesinin arkasındaki T.C. Sanayi ve Ticaret bakanlığının verdiği kurallar çerçevesinde bir madde dikkatimi çekti ve bahsi geçen maddede cihaz aynı arızayı 2 den fazla yaptığında ürün değişimi, bedel iadesi ve ayıb oranında indirim hakkımın bulunduğunu ve bunu bilgisayarı toplam 60 gün civarı yararlanmamdan esirgediği için hakkımı kullanmak istedim.. Bimeksten yetkiliyle görüştükten sonra fujitsu siemens' in destek hattından iade departmanını aradım ve durumu açıkladım elimde üç servis kağıdındada fan arızası olduğunu ve cihazımdan yararlanamadığımı ürün iadesi, değişimi yada para iadesi yapılmasını talep ettim hattaki beyin bana söylediği ise üç kez aynı parçanın değişmesi şartıydı şimdi anlamadığım şu ? garanti belgesinin arkasında tc sanayi ve ticaret bakanlığının koyduğu kuralı bir firma kelime oyunu yaparak nasıl işine göre kullanabilir ? kendilerine açıklamaya çalıştım ancak değişim onaylanmadı ve ilgili arkadaşın söylediğinin uluslar arası güçlü bir firma olduklarını ve kendilerinin de yasal yollardan korunduklarını çeşitli haklara sahip oldu vs vs..
Anlamadığım şu ortada bir gerçek var ve bu gerçek benim aynı arızadan 3 kez bilgisayarımı servise yollamam ve geçen zaman.. Fanın değişmesi veya değişmemesinden çok benim bilgisayarımın aynı kapanma "arızasını" yapması ve bilgisayarı kullanamamam..
Bunun üzerine ilgili arkadaşa yasal yollara başvuracağımı ve bu konuda bu saatten sonra resmi hareket etmek zorunda olduğumu ilettim.. Kendileride aynı şekilde savunma hazırlayacaklarını belirtti..
İlk resmi başvurum 14 ekimde T.C. SANAYİ VE TİCARET bakanlığı resmi web sitesinde açılan tüketici şikayetleri ile ilgili açılan bölümdeki formu eksiksiz doldurdum ve dün 17.10.2007 tarihinde ilgili bakanlıktan telefon geldi ve durumu değerlendirdiler ancak görüşme sonunda mal değeri 2 milyar altında olan değerlerdeki ürünlerle ilgili çalışmaları kendilerinin yürütmediği ve belediyeye kaymakamlığa bağlı tüketici mahkemelerine başvurmam söylendi bu konuşma hem beni üzdü hem sevindirdi..
Üzen tarafı tüketici haklarının tek bir çatı bir kurum gibi yürütülememesi idi sevindiren yönü ise bakanlık tarafından telefondan aranmam ve şikayetimin çok kısa bir sürede dikkate alınmasıydı..
Şimdi ne yapacağım durumu ise en kısa zaman tüketici mahkemesine başvurmak ve hakkımı yasal yollardan savunmak...
Bu yazıyı benim gibi sorunlarla karşılaşan arkadaşlar için yazdım sonuç alırım alamam problem değil ama haklı olduğumu bildiğim bir konuda alışıle gelmiş sat sonra unut felsefesine ve anlayışını kınamak bu firmayla bir daha asla bir alış veriş yapmamakla beraber bilgisayar kullanıcılarını da uyarmak istedim sevgiler..
hocam öncelikle çok geçmiş olsun diyorum. işte Türkiye deki umursamazlığın, üçkağıtçılığın, insanlara değer vermemenin en güzel örneğini sen buraya yazmışsın. rezillikten başka hiçbirşey değil sana yaptıkları. birde dünya firmasıymış peh peh peh onu benim külahım anlatsınlar. bendede var bi fucitsu yakında servis yolunu tutucam bilgisayarın haşemat olmadık yeri kalmadı buna fanda dahil. inşallah senin gibi banada çektirmezler
öncelikle cok cok geçmiş olsun.burası Türkiye ne olacagı belli olmuyo.
bende fujitsu siemens almayı düşünüyodum ama durup bi düşünmem lazım heralde. bide bu bilgisayar nasıl?bilgin varsa yorum yaparsan sevinirim.fazla param yok bidahada bilgisayar alamam elimde kalırsa ölürüm.
Fujitsu Siemens Amilo Pro V3545 --- 1.452 ytl
İşlemci Intel Core2 Duo 1.66 GHz Bellek 1024 MB Bellek Türü DDR2 Harddisk 160 GB Optik Sürücü DVD+-RW ekran Boyutu 15.4 inç Ekran Kartı 512MB nVidia GeForce Go 7300 TC Modem 56K Ethernet kartı 10/100/1000 Mbps Garanti Süresi 24 Ay
Tavsiye ETMİYORUM KESİNLİKLE KİMSEYE BUNDAN SONRA FUJİTSU TAVSİYE ETMEM ! yazdıklarımı okuyun arkadaşlar iyice karar verin paranızla rezil olmak isterseniz fujitsu kullanabilirsiniz..