Şimdi Ara

Garanti Şatları ve Kullnanıcı Hakları Konusunda. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
3.726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yukardaki arkadaşın işi dikkatimi çektii 3 sefer olayı.

    bakın see de dikkat çekmiş rapor olayı.


    Yani siz arıza yok denilince tekrar göndermeden önce mevcut servis kağıdını alıp, aynı gün ya da 1-2 gün sonra ben tekrar gönderiyorum diyerek servis ya da kargo ft bulundurun.


    Bir de adamlar böyle servis kağıdı yoktu şuydu buydu diyorlarsa buradan ilan edelim arkadaşlar.

    Almayalım o firmalardan. Paramızla rezil olmanın alemi yok.

    Millet çatır çatır 2. el ürün alıp satarken (ki ben de bazen bakıyorum onlara) birinci el ürün alanların günahı ne?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aahastra

    quote:

    Orjinalden alıntı: see1000

    servisteki 30iş günlük süre sizin ürününüzün ilgili servise ulaştığı anda baslar.
    yani misal asus bir anakartınız varsa bu anakart çizgi elektroniğe ulaştığında baslar.(2008 hazirandan itibaren asus anakartlara çizgi elektronik bakıyor bildiğim kadarıyla)

    yada hp bir notebook hp servisine(yada yetkili teknik servisine ulaştığında) servis süresi baslar.

    siz ürünü diyelimki vatan bimeks vs. satıcı bir firmadan aldığınız ve sorunla karşılaştınız.siz aldığınız yere götürdüğünüzde değil ilgili servis firmasına ürün gittiğinde süre baslar.

    bu konuyu sizin takip etmeniz gerekir.bütün büyük firmalrda internet üzerinden arızalı ürün takibi mevcut.
    sizin yapacağınız ürünü verdiğin yerden ilgili firmayı ve ilgili takip numarasını istememiz.böylece ürününüzün ne zaman servise kayyıt alındığını ve ne durumda olduğunu öğrenebilirsiniz.



    arkadaşım neye göre konuşuyorsun,


    Ben ilçe hakem heyetine sordum bunu, firmaya gittiği tarih diyor. Hatta dedi 30 gün içinde ürün gelmezse bize başvurun, o kadar yani.


    Bir de arkadaşlar 30 iş gününe kafam takıldı. Türkiyede firmaların çoğu cumartesi çalışıyor. Hatta bilgisayar piyasasını düşünecek olursa pazar günü de aktif.

    Yani 30 iş günü derken sadece hafta içini ölçü alırsak bu sefer 35-40 günü buluyor.

    Oldu mu şimdi 1,5 ay



    ben ilçe hakem heyeti kadar konuya vakıf olmamakla beraber ,firma dan kasıt servis firması ise doğru ama siz satıcı firmaya ürünü veriyorsanız ve satıcı firma çeşitli nedenlerden dolayı ürünü geç sevk ediyorsa servis firmasının suçu yada sizin suçunuz nedir?

    satıcı 20gün bektettiksen sonra üründe 20gün serviste beklediğine farz edersek(parça beklediğinden) ürün iade düştüğünde ürünün iadesini kim alacak servis firmasımı satıcımı?servis firmasının bu kabul edeceğini sanmam.

    Satıcı firmalarının bizim ürünlerimizi servis firmasına görmek zorunluluğunun olup olmadığını bilmiyorum.ama müşteri memnuniyeti açısından (marka müşteri memnuniyeti bir halkadır.üretici ,distribitör,satıcı ve servis olarak) ürünleri sevk ediyorlar.
    size tavsiyem satıcı firma bilinen büyük ve kurumsal bir firma değil ise ve servis firmasına ulaşmanız çok zor değilse ürünü direk servis firmanıza vermenizdir.

    bildiğim kadarıylada hakem heyetleri öyle profesyonel kişilerden değil.yani konu elektronik bir cihazsa hakem heyeti bu işten anlayanlardan değil.
    o bakımdan sanslıyız genelde hakem heyeti kararları tüketici lehine.

    misal olarak usb portuna siz arızalı bir cihaz taktığınızda güney köprüsü arızalandığında fiziksel olarak usb porunda kırılma vs yoksa tüketici lehine karar çıkar.(bilerek cihazı bozmak ne kadar ahlakı birşeydir oda tartışılmaz)

    Genel olarak bildiğim şey hakkınızı ararsanız gerekirse çirkeflikyaparsanız(ısrarcı olursanız) işiniz çözülür.

    biz türklerin en büyük eksikliği garanti belgesi ve kullanım kitapçığı okumama hastalığıdırve mevcut hakkımızı aramamamızdır.




  • see

    olaya satıcı yönünden bakıyorsun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: see1000


    quote:

    Orjinalden alıntı: aahastra

    quote:

    Orjinalden alıntı: see1000

    servisteki 30iş günlük süre sizin ürününüzün ilgili servise ulaştığı anda baslar.
    yani misal asus bir anakartınız varsa bu anakart çizgi elektroniğe ulaştığında baslar.(2008 hazirandan itibaren asus anakartlara çizgi elektronik bakıyor bildiğim kadarıyla)

    yada hp bir notebook hp servisine(yada yetkili teknik servisine ulaştığında) servis süresi baslar.

    siz ürünü diyelimki vatan bimeks vs. satıcı bir firmadan aldığınız ve sorunla karşılaştınız.siz aldığınız yere götürdüğünüzde değil ilgili servis firmasına ürün gittiğinde süre baslar.

    bu konuyu sizin takip etmeniz gerekir.bütün büyük firmalrda internet üzerinden arızalı ürün takibi mevcut.
    sizin yapacağınız ürünü verdiğin yerden ilgili firmayı ve ilgili takip numarasını istememiz.böylece ürününüzün ne zaman servise kayıt alındığını ve ne durumda olduğunu öğrenebilirsiniz.



    arkadaşım neye göre konuşuyorsun,


    Ben ilçe hakem heyetine sordum bunu, firmaya gittiği tarih diyor. Hatta dedi 30 gün içinde ürün gelmezse bize başvurun, o kadar yani.


    Bir de arkadaşlar 30 iş gününe kafam takıldı. Türkiyede firmaların çoğu cumartesi çalışıyor. Hatta bilgisayar piyasasını düşünecek olursa pazar günü de aktif.

    Yani 30 iş günü derken sadece hafta içini ölçü alırsak bu sefer 35-40 günü buluyor.

    Oldu mu şimdi 1,5 ay



    ben ilçe hakem heyeti kadar konuya vakıf olmamakla beraber ,firma dan kasıt servis firması ise doğru ama siz satıcı firmaya ürünü veriyorsanız ve satıcı firma çeşitli nedenlerden dolayı ürünü geç sevk ediyorsa servis firmasının suçu yada sizin suçunuz nedir?

    satıcı 20gün bektettiksen sonra üründe 20gün serviste beklediğine farz edersek(parça beklediğinden) ürün iade düştüğünde ürünün iadesini kim alacak servis firmasımı satıcımı?servis firmasının bu kabul edeceğini sanmam.

    Satıcı firmalarının bizim ürünlerimizi servis firmasına görmek zorunluluğunun olup olmadığını bilmiyorum.ama müşteri memnuniyeti açısından (marka müşteri memnuniyeti bir halkadır.üretici ,distribitör,satıcı ve servis olarak) ürünleri sevk ediyorlar.
    size tavsiyem satıcı firma bilinen büyük ve kurumsal bir firma değil ise ve servis firmasına ulaşmanız çok zor değilse ürünü direk servis firmanıza vermenizdir.

    bildiğim kadarıylada hakem heyetleri öyle profesyonel kişilerden değil.yani konu elektronik bir cihazsa hakem heyeti bu işten anlayanlardan değil.
    o bakımdan sanslıyız genelde hakem heyeti kararları tüketici lehine.

    misal olarak usb portuna siz arızalı bir cihaz taktığınızda güney köprüsü arızalandığında fiziksel olarak usb porunda kırılma vs yoksa tüketici lehine karar çıkar.(bilerek cihazı bozmak ne kadar ahlakı birşeydir oda tartışılmaz)

    Genel olarak bildiğim şey hakkınızı ararsanız gerekirse çirkeflikyaparsanız(ısrarcı olursanız) işiniz çözülür.

    biz türklerin en büyük eksikliği garanti belgesi ve kullanım kitapçığı okumama hastalığıdırve mevcut hakkımızı aramamamızdır.





    siz firma calısanına benziyorsunuz.... bu yorumu sadece satıcılar yapar ve böyle bir yorumda yoktur...

    ne güzel ben aldıgım urunu aldıgım firmaya yollayayım adam 1 hafta yada 1 ay sonra yolladı diyelim ithalatcıya peki o zaman me olacak....

    bos isler bunlar... magdur arkadas aldıgın bilgisayarcının sana verdigi arıza takip formundaki sure onemlidir....

    digerleri satıcıların uydurdugu maddelerdir..... 30 is gununu doldurdugunda oraya git ve burunlarından getir parasını yada yenisini isteme hakkı sana aittir firmaya degil....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi F.@.T.İ.H -- 14 Eylül 2008; 7:09:11 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: CONSTANTİNE_8905

    quote:

    Orjinalden alıntı: see1000


    quote:

    Orjinalden alıntı: aahastra

    quote:

    Orjinalden alıntı: see1000

    servisteki 30iş günlük süre sizin ürününüzün ilgili servise ulaştığı anda baslar.
    yani misal asus bir anakartınız varsa bu anakart çizgi elektroniğe ulaştığında baslar.(2008 hazirandan itibaren asus anakartlara çizgi elektronik bakıyor bildiğim kadarıyla)

    yada hp bir notebook hp servisine(yada yetkili teknik servisine ulaştığında) servis süresi baslar.

    siz ürünü diyelimki vatan bimeks vs. satıcı bir firmadan aldığınız ve sorunla karşılaştınız.siz aldığınız yere götürdüğünüzde değil ilgili servis firmasına ürün gittiğinde süre baslar.

    bu konuyu sizin takip etmeniz gerekir.bütün büyük firmalrda internet üzerinden arızalı ürün takibi mevcut.
    sizin yapacağınız ürünü verdiğin yerden ilgili firmayı ve ilgili takip numarasını istememiz.böylece ürününüzün ne zaman servise kayıt alındığını ve ne durumda olduğunu öğrenebilirsiniz.



    arkadaşım neye göre konuşuyorsun,


    Ben ilçe hakem heyetine sordum bunu, firmaya gittiği tarih diyor. Hatta dedi 30 gün içinde ürün gelmezse bize başvurun, o kadar yani.


    Bir de arkadaşlar 30 iş gününe kafam takıldı. Türkiyede firmaların çoğu cumartesi çalışıyor. Hatta bilgisayar piyasasını düşünecek olursa pazar günü de aktif.

    Yani 30 iş günü derken sadece hafta içini ölçü alırsak bu sefer 35-40 günü buluyor.

    Oldu mu şimdi 1,5 ay



    ben ilçe hakem heyeti kadar konuya vakıf olmamakla beraber ,firma dan kasıt servis firması ise doğru ama siz satıcı firmaya ürünü veriyorsanız ve satıcı firma çeşitli nedenlerden dolayı ürünü geç sevk ediyorsa servis firmasının suçu yada sizin suçunuz nedir?

    satıcı 20gün bektettiksen sonra üründe 20gün serviste beklediğine farz edersek(parça beklediğinden) ürün iade düştüğünde ürünün iadesini kim alacak servis firmasımı satıcımı?servis firmasının bu kabul edeceğini sanmam.

    Satıcı firmalarının bizim ürünlerimizi servis firmasına görmek zorunluluğunun olup olmadığını bilmiyorum.ama müşteri memnuniyeti açısından (marka müşteri memnuniyeti bir halkadır.üretici ,distribitör,satıcı ve servis olarak) ürünleri sevk ediyorlar.
    size tavsiyem satıcı firma bilinen büyük ve kurumsal bir firma değil ise ve servis firmasına ulaşmanız çok zor değilse ürünü direk servis firmanıza vermenizdir.

    bildiğim kadarıylada hakem heyetleri öyle profesyonel kişilerden değil.yani konu elektronik bir cihazsa hakem heyeti bu işten anlayanlardan değil.
    o bakımdan sanslıyız genelde hakem heyeti kararları tüketici lehine.

    misal olarak usb portuna siz arızalı bir cihaz taktığınızda güney köprüsü arızalandığında fiziksel olarak usb porunda kırılma vs yoksa tüketici lehine karar çıkar.(bilerek cihazı bozmak ne kadar ahlakı birşeydir oda tartışılmaz)

    Genel olarak bildiğim şey hakkınızı ararsanız gerekirse çirkeflikyaparsanız(ısrarcı olursanız) işiniz çözülür.

    biz türklerin en büyük eksikliği garanti belgesi ve kullanım kitapçığı okumama hastalığıdırve mevcut hakkımızı aramamamızdır.





    siz firma calısanına benziyorsunuz.... bu yorumu sadece satıcılar yapar ve böyle bir yorumda yoktur...

    ne güzel ben aldıgım urunu aldıgım firmaya yollayayım adam 1 hafta yada 1 ay sonra yolladı diyelim ithalatcıya peki o zaman me olacak....

    bos isler bunlar... magdur arkadas aldıgın bilgisayarcının sana verdigi arıza takip formundaki sure onemlidir....

    digerleri satıcıların uydurdugu maddelerdir..... 30 is gununu doldurdugunda oraya git ve burunlarından getir parasını yada yenisini isteme hakkı sana aittir firmaya degil....



    umarım aldığın bir üründe sorun yaşamassın. Herkezin hakkını sonuna kadar araması gerektiğini zaten belirttim.

    benzer bir sorun yaşayan biri varsa ve çözümü anlatırsa daha net olacaktır.

    Bu arada ben satıcı değil 2005 kocaeli elo-hab. müh. mezunuyum.Satıcı olsam burda zaman harcayıp yazı yazmam. hiç bir zamanda en doğrusunu biliyorum diye iddada etmem.Yanlışım varsa affola.Saygılarımla.




  • Aynı durumu babama aldığımız plazma tv de şu anda yaşıyoruz. Panelde koca bir çizik çıktığı için servis gelip götürmüş. Daha önce aynı modelde farklı bir sorun çıkmış ve gene değiştirilmişti. İlk tahlilde yeni bir panel verileceğine dair taahüt alınmış ve beklemeye başladık. Şu anda sanırım 50. gündeyiz. 30 iş günü 45 tam güne karşılık geldiği söyleniyor. Aslında tam 45 güne karşılık gelmiyor ama biz gene ipimizi sağlam kazığa bağladık ve 46. gün servisi babam aramış. Önce Konyadaki yetkili servis topu İstanbuldaki ithalatçı firmaya atmış, daha sonra İstanbuldaki firma yeni bir lcd panel verileceğini söylemiş. Babam 45 günlük süreyi hatırlatıp parasının iadesini istemiş. Böyle bir hakkınız yok, biz size yenisi vereceğiz diyerek konuyu kapatmışlar kendi çaplarında. Daha sonra Konya ilçe kaymakamlığımızdan aldığımız bir belgeyi doldurarak Sanayi Bakanlığı'na şikayetimizi yaptık. Akabinde Konyadaki yetkili servisi arayıp ürünü artık istemediğimizi ve kanunun bize verdiği hakları kullanacağımızı söyeldiğimizde, haklı durumda iken haksız duruma düşeceğimize dair uyarıda aldık yetkili servisten. Şu anda sonucu beklemekteyiz.

    Bu tür durumları bir çok kez yaşadık. Özellikle malum bazı internet sitelerinden yaptığımız talihsiz alışverişlerde meblağlar yüksek olmadığı için ahiret hesaplaşmasına bıraktık işi. Lakin burada 3100ytl lik bir tv sözkonusu olunca hakkımızı sonuna kadar kullanmaya niyetliyiz. Bence yetkili firmaların ya da servislerin tüketici yasalarından haberleri yok, haberleri olanlar muhtemelen avukatları. İş mahkemeye düşene kadar hemen hemen hiç bir firma tüketici dostu değil.

    Her tür yola başvuracağız. Belki kanundaki başka açıklar var ve firmalar bu açıkları kullanarak tüketici yasalarını egale ediyorlar. İlk kez ciddi bir şekilde böyle bir durumla karşı karşıya kaldığımız ve böyle bir süreç içerisinde yer almadığımız için sonucun ne olacağını kestiremiyorum.

    Olumlu ya da olumsuz bir sonuç aldığımda burada paylaşırım. Belki akıntıya kürek çekiyoruz belki de şimdiye kadar hiç yapmadığımız ama yapmamız gerekenleri yapıyoruz. Zamanı gelince anlayacağız..




  • Hocam siz tv nin parasını söke söke alırsınz. Ben kadıköy belediyesindeki tüketici m ahkemesine gittim fikir almak için başvurudan 1.5 ay sonra sonuç açıklanıyor dediler. 1.5 ay beklemenin nedeni ise kadıköy yoğunmuş bu aralar. konyada çok daha kısa sürebilir.
  • GARANTİ VE SATIŞ SONRASI SERVİS HİZMETLERİ
    GARANTİ VE SATIŞ SONRASI SERVİS HİZMETLERİ
    Garanti kapsamında bulunan çeşitli elektronik ve elektrikli cihazların servis hizmetleri konusunda Tüketici Hakları Derneği’ne yoğun şikayetler yapılmaktadır. Servis hizmetlerinin süresi uzamakta; yedek parça yokluğu nedeniyle bazen bu süre ayları bulmaktadır. Sık sık tekrarlanan arızalardan dolayı, eğer tüketici de değiştirme ya da iade hakkının olduğunu bilmeden tamir hakkını kullanmaya devam ederse, beklediği yararı görememekle birlikte manevi olarak da sıkıntı çekmektedir.
    GARANTİ KAPSAMINDAKİ MALLARDA HAK VE SORUMLULUKLAR
    Günlük yaşamımızda kullanmak üzere satın aldığımız dayanıklı tüketim malları da denilen buzdolabı, çamaşır makinesi, televizyon, radyo, DVD, VCD, ütü, bilgisayar, cep telefonu gibi elektrikli ve elektronik cihazlar; elektrikli, katı, sıvı, gaz yakıtlı sobalar ve ısıtıcılar; tencere, tava, çaydanlık gibi mutfak eşyaları; metal, ahşap, pvc malzemeli mobilya, kapı ve pencere sistemleri; otomobil gibi motorlu araçlar garanti kapsamındaki mallardır.
    Garanti kapsamına giren mallarda, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’e göre; imalatçı-üretici veya ithalatçı firmalar imal veya ithal ettikleri sözü edilen mallar için garanti belgesi düzenlemek ve Sanayi ve Ticaret Bakanlığına onaylatmak zorundadırlar.
    Yönetmelik hükümlerine göre hazırlanacak garanti belgesinin onaylanarak tüketiciye verilmesini satıcı, bayi sağlamakla yükümlü ve sorumludur.
    Garanti süresi malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıldır. Ancak, imalatçı-üretici ya da ithalatçı firmalar iki yıldan daha uzun süreler için garanti süresi verebilir.
    Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Malın tamir süresi en çok 30 işgünüdür. Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi durumunda, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.
    Garanti süresi içinde, malzeme ve işçilik ile montaj hataları nedeniyle malın arızalanması durumunda; işçilik ve değiştirilen parça bedeli ya da başka bir ad altında tüketiciden hiçbir ücret istemeksizin malın tamirinin yapılması ve yaptırılması yükümlülüğü bulunmaktadır.
    Garanti süresi içerisinde diğer yükümlülükler
    Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına karşın;
    • Belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içersinde; aynı arızanın ikiden çok tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten çok oluşması veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan çok olması,
    • Malın tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
    durumlarında, tüketici malın ücretsiz olarak bir yenisiyle değiştirilmesini ya da bedelini isteyebilir.
    Tüketicinin bu isteklerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı zincirleme olarak tüketiciye karşı sorumludurlar.
    SERVİS İSTASYONLARININ SORUMLULUKLARI
    Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Sanayi Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri Hakkında Yönetmelik’e göre satış sonrası servis hizmetlerinin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki servis istasyonu sorumludur. Tüketiciye en yakın yerdeki servis istasyonunda satış sonrası hizmet verilmesinin mümkün olmaması durumunda; malın firma merkezine ya da diğer bir servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri istenilemez.
    Servis istasyonları servis fişini düzenlemek ve bir nüshasını tüketicilere vermek zorundadır.
    Malın garanti süresi dışında, garanti belgesi ile satılması zorunlu olmayan bir parçasının servis istasyonu tarafından değiştirilmesi ve/veya satılması durumunda, değişen parça için altı aydan aşağı olmamak üzere bir garanti süresi verilir.
    Servis istasyonları, “Yedek Parça Fiyat Listesi”ni, tüketicilerin görebileceği bir yere asmak veya katalog halinde ya da bilgi işlem ortamında ise tüketiciye göstermek zorundadır.
    Servis istasyonları, bakım ve onarımını yaptıkları mallara ait değiştirilen yedek parçaları; garanti süresi içerisinde tüketiciye göstermek, garanti süresi dışında ise iade etmek zorundadır.
    TÜKETİCİLERE UYARI VE ÖNERİLER
    Garanti kapsamındaki mallarda herhangi bir arıza olduğunda tüketiciler arızalanan malı tamir ettirmek zorunda değildirler. Mal arıza yaptığında, malın iade edilerek bedelini ya da yenisiyle değiştirilmesini isteyebilirler.
    Ancak, tüketiciler, bilerek ya da bilmeyerek arıza yapan garanti kapsamındaki malda tamir ve onarım seçeneğini isterlerse, malın daha sonraki arızalarında iade ya da değiştirme seçeneğini kullanabilmeleri için yukarıda “ garanti süresi içinde diğer yükümlülükler” başlığı altında belirtilen koşulların oluşması gerekmektedir.
    Bu nedenle, akılcı olan, garanti süresi içindeki ilk arızada malın bedelini ya da yenisiyle değiştirilmesini satın aldığı firmadan istemek olmalıdır.
    Tüketiciler, garanti kapsamındaki malın garanti süresi içerisinde arızalanması durumunda, malın bedelini ya da ayıpsız olan yenisiyle değiştirilmesini isterler ise, malı teslim ettikleri satıcı ya da serviste bir fiş ya da belge düzenlettirilerek ; bu fiş ya da belgeye “ ben, malın tamirini değil, bedelini ya da yenisiyle değiştirilmesini istiyorum” şeklinde bir not yazıp, belgenin bir suretini alsınlar.
    Tüketiciler, garanti süresi içinde arıza yapan malın bedelini ya da yenisiyle değiştirilmesini satıcıdan istediğinde, eğer olumsuz cevap alırsa, tüketici derneklerine, tüketici sorunları hakem heyetlerine ya da tüketici mahkemelerine başvuruda bulunarak haklarını arayabilirler.
    Tüketiciler, garanti kapsamındaki malları satın alırken, mutlaka mala ilişkin onaylı garanti belgesini, faturayı ve Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzunu istesinler ve bunları saklasınlar.

    Turhan ÇAKAR
    Tüketici Hakları Derneği
    Genel Başkanı


    alıntıdır http://www.tuketicihaklari.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=67



    Garanti ve Tamir Süresi
    Madde 6 — Garanti süresi; malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıl ve/veya ilişik listedeki ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır.
    Garanti süresinin başka bir ölçü birimi ile belirlenmiş olması halinde, malın üzerinde bu ölçü biriminin tespitine yönelik bir düzeneğin bulunması veya yapısının bu değerin tespitine uygun olması gerekir. Aksi halde garanti süresinin 2 yıl olduğu kabul edilir.
    Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.
    Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı- üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar.
    Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı–üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.

    alıntıdır okumak sıkabilir diye ilgili bölümü aldım sadece [link=http://http://www.tuketicihaklari.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=84&Itemid=43]http://www.tuketicihaklari.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=84&Itemid=43[/link]



    özellikle renkli kısımlara bakarsanız ne demek istediğim daha net anlaşılacaktır.Herkez tamamını okursa yararlı olacağına inanıyorum.




  • Sonucu bekleyeceğim. Vazgeçmek yok
  • kardeş sennide anakartdan yana bir yüzün gülmödi inş yenisini alırsın
  • Madem tüketici hakları söz konusu bende bişey sormak istiyorum :)
    Şimdi arkadaşlar bundan 1.5 yıl kadar önce Sapphire marka bir anakart aldım ve ilk aldığımın gecesi biosunu güncellemeyi denerken bozuldu Garantiye gitti yapılmamış yenisi geldi Fakat 6-7 ay gibi bi sürede oda kendiliğinden bozuldu.Gitti yine yapılamamış bu sefer çek verdiler ve ben şansım yokmuş deyip suçu kendime aldım ve anakartın aynısından yine aldım fakat anlıyorum ki o model anakartlarda bir sorun var çünkü 3.cü anakartta benzer bir şekilde bozuldu ve 1 ay kadar önce garantiye gitti tekrar ve 10-15 günde yenisi gelmiş.Erken geldiğine sevindim sistemi baştan kurmak istemedim hem kart aynı diye hemde yakında yeni parça alıp vistaya geçicem diye.Ses kartının programını açtığımda jackların ikisinin dolu gözüktüğünü gördüm ses de vermiyordu.Yazılımsal bi sorun sanıp pek önemsemedim.Birkaç gün sonra sipariş ettiğim sata hdd geldi ama takmaya çalıştığımda 1-4. sata girişleri çalışmadığını farkettim Bu sefer anakartta sorun olduğundan şüphelenip windowsu baştan kurdum ve gördüm ki ses kartı yine aynı durumda.Başladım Sapphire'nin forumuna olayları yazmaya ve tam bitirdim yazıyı yolladım ki bağlantı gitti.Ben modeme söylenirken gördüm ki bu seferde USB'ler bozulmuş vede hala çalışmıyor, ne taksam "aygıt tanınmadı" hatası alıyorum.Aldığım bilgisayarcıya söylediğimde geleli 20 gün oldu ben adamlara ne diyim dedi Bende aldığı ithalatçıya mail attım durumu.Yani garantiye paşa paşa alcaklar Usb yüzünden ama kargo parası fln vermek istemiyorum çünkü daha yeni verdim ve kusurlu bir ürüne yeniden kargo parası vermek enayilik gibi geliyor ki kartı satmaya kalksam 60-70 ytl anca etcek ama suçum olmadığı halde 30 ytl kargo parası vermiş olacağım.Sizce bu durumda neler yapılabilir ?




  • Hocam yukarıda sanayi bakanlığının yazısında kargo ücreti müşteriden talep edilemez diyor. Servisi arayıp söyle ve alıcı ödemeli gönder bence.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ZbrCED

    Hocam yukarıda sanayi bakanlığının yazısında kargo ücreti müşteriden talep edilemez diyor. Servisi arayıp söyle ve alıcı ödemeli gönder bence.


    Kargoya benim bilgisayarcıyıda eklesem iyi olur o zaman :D Önceki yollamada bu şirket kargo alıyor deyip benden kargo parası isteyen oydu çünkü
    Çok saol ZbrCED sayende işin doğrusunu öğrenmiş oldum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .dream. -- 15 Eylül 2008; 22:58:17 >
  • Estağfirullah abi ben de yukarıdaki yazıyı yazan arkadaştan öğrendim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ZbrCED

    Estağfirullah abi ben de yukarıdaki yazıyı yazan arkadaştan öğrendim.



    Onlara da ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum o zaman Yazıyı biraz okumuştum ama tamamını okuma fırsatım olmamıştı neyse dediğin gibi servisler görüşcem bi dahada bilgisayarcıdan parça falan almıycam Ha o yollamış ha ben...Zaten 1-2 güne anakart+işlemci+ram siparişi vericem.Bu arıza olayının üstünde durma sebebimde satmayı düşünmekte olmam yani alan arkdaş magdur olmasın diye.Eğer düşündüğüm gibi olursa ve bu kart sıfır kartla deişirse sıfır satıcam yok çek gelirse parça alırken kullanırım




  • ben şurayı tam anlayamadım, kargo parasını müşteri ödemez....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aahastra

    ben şurayı tam anlayamadım, kargo parasını müşteri ödemez....



    cihazınızda garanti kapsamında bir arıza oluştuğunda .örneğin siz Konya da oturuyorsunuz. ilgili firmanında teknik servisi sadece İstanbul da.bu durumda siz Ürünü kargoyla gönderirken ücret ödemiyorsunuz.yada biten ürünü kargodan teslim alırken.

    fakat siz bulunduğunuz yerde servis firması olduğu halde merkez ofise göndermek istediniz.bu sefer kargoyu siz ödersiniz galiba emin değilim karışık bir durum.sormaklazım.

    satıcı firmaya kargoyla yolladığınızda yine siz ödersiniz gibime geliyor.Ama siz satıcıya elden teslim ettiğinizde kargo parası ödemessiniz (bence)

    ama bazı firmalar monitör firmaları gibi arızayı bildiyorsunuz kargo sizden arızalı ürnü alıyor.servise götürüyor.sonrada işlem bitince size teslim ediyor ve siz kargo ödemiyorsunuz.firmanın birinnin sayfasında okumuştum .tekrar bulursam linki veririm. bunun dışında yeni satılan *****notebooklarda yerinde servis varmış.servis personeli size gelip yanınızda tamir ediyormuş.sadece duyum.reklam olmasın diye markayı yazmadım isteyen olursa pm atarım.




  • Bence şu şekilde olmalı o olay (yada belkide böyledir bilmiyorum her kafadan farklı ses çıkıo ne yazık ki bu ülkede :()
    Ben kargoyu yollarken kargo ücreti vermemeliyim.Eğer sorun garanti kapsamında ise dönüştede firmanın kargoyu ödemesi lazım.Yok garanti kapsamına girmiyorsa ya ürünü yaptıracağım yada geri alacağım.Yaptırırsam kargo ücreti tamir masraflarına eklenir yaptırmazsamda geri yollamada kargo ücretini ben veririm.Bu tarz bişi olsa daha iyi bence.Ki zaten çoğu firma kargo şirketleriyla anlaşmalı olarak çalışıyor.Benim 40ytlye göndericeğim kargoyu şirketler 10-15ytl gibi fiatlara gönderiyorlar.Atıyorum hepsiburada.com dan birkaç ürün alıyorum kargo istanbul-kastamonu arası 3-5 ytl tutuyor.Kendim getirtmeye kalksam 20den aşağı gelmez ki bu fark hafif parçalarda :D Ağır parçalar için bu fark daha da fazla.

    Bu arada 1 hafta kadar önce Datagate'in ana merkezinin mail adresine attığım maile cevap alamadığım için aynı maili birkaç eklemeyle birlikte birde ankara şubesine yolladım ve dün bir cevap aldım.Seri no istediler ve eğer ürün onlardansa ilgilenceklerini söylediler.Sanırım olumlu bir cevap alabileceğim gibi ki zaten ürünün geliş tarihine baktımda firmadan 22 Agustosta çıkmış benim ürünü almam 27sinde fln oldu.Ve şuan bile bir ay süre zarfını geçmemiş durumda kart yani sorun çıkarmamaları lzm bu konuda...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .dream. -- 20 Eylül 2008; 7:13:41 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: FRED BAKER

    arkadaslar ben ekran kartımı fanı cok ses yapkığı ıcın mavı bılgısayara servıse verdım 20 gun sonra servısden urun onarıldı dıye
    mesaj geldı almaya gıttığımde ururnde sorun bulunamadı yazmıslar bende kartı almadan tekrar servıse servıse gıtmesını ıstedım
    ve daha dıkkatlı kontrol edılmesını ıstedım aradan 15 gun daha gectı 2 3 gun once kart onarıldı dıye mesaj yollamıslar bugun kartı teslım aldıgımda uzerındekı fanın eskı fan oldugunu farkettım bılgısayara taktım kartı eskısınden az bısey daha sessız calısıyodu

    buyuk ıhtımalle fana temızleyıcı sprey sıkıp gerı yolladılar

    benım tahmınımce bu kart cok gecmeden yıne aynı sorunu tekrarlayacak bırdakı servıse verısımde aynı arızadan 3. kez servıse gıtmıs olacak

    sımdı benım bıldığıme gore urun aynı arızadan 3 farklı arızalardan 5 kez servıse gıttığınde değıstırılmesı veya ıade edılmesı soz konusu oluyor benım merak ettıgım sey ben 3. kere servıse verdığımde urunun ıadesini taleb edebılırmıyım yoksa 4 kere servıse gıttığındemı taleb edebılıyorum


    Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına karşın;
    Belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içersinde; aynı arızanın ikiden çok tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten çok oluşması veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan çok olması,
    • Malın tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
    durumlarında, tüketici malın ücretsiz olarak bir yenisiyle değiştirilmesini ya da bedelini isteyebilir


    arkadaslar dusunduğum gıbı oldu ve kartın fanı eskısı gurultu yapmaya basladı yonetmelıkte aynı arızayı 2 den fazla tekrarlamıs oluyor ben artık bu kart ıle uğrasma ıstemıyorum
    aslında sorun kucuk altı ustu bı fan belkı bu sefer arızaya verdığımde değişimini yapıcaklar

    ama ben artık ıyı nıyetlı olmak ıstemıyorum basıma ne gelıyosa ıyı nıyetlı olduğum ıcın gelıyo o yuzden kartı ıade etmek ıstıyorum
    yada bana bu kartın muadılı olan guncel yenı bı kart versınler u arada ekran kartım gıgabyte 6600 gt


    bu saatden sonra benım nasıl bır yol ızlemem gerekıyor ?




  • Arkadaşım,servis fişlerin mevcutsa elinde orada arızanın ne olduğu yazıyordur eğer dediğin gibi aynı arıza durumundan bahsediliyorsa servis fişlerinde ve bu 3 kez olduysa ister yenisini isteyebilirsin,ister para iadesi alabilirsin.Servis fişin yoksa elinde ispat bakımından biraz zorlaşır bu durum hatta mümkün olmayabilir.

    Mavi Bilgisayara git direk yetkili kişi ile konuşmak istediğini söyle.Satış elemanları falan gelirse karşına ısrarla yetkili kişiyi iste.Yetkili kişiye yasadaki durumu söyle aksi halde Tüketici Sorunları Hakem heyetine gideceğini anlat.Söke söke alırsın bu servis fişlerini almışsan.Vermezlerse İlçe Kaymakamlığındaki hakem heyetine git bütün harçları masrafları Bakanlık karşılıyor onlar seni yönlendirir.

    Mavi-Vatan bilgisayardan çok şikayet geliyor,ama sen dediğim gibi direk en yetkili kişiyle konuşmayı dene,satış elemanlarının yasadan haberleri dahi yok.Bu arada bu madde de değişecek yakında bilginiz olsun.


    Son olarak para iadesi yapamıyoruz falan filan diyeceklerdir,eğer istersen alırsın paranı seçim sana kalmış onlar ne derlerse desinler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi subsonic -- 25 Eylül 2008; 22:18:32 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.