Şimdi Ara

Garantiden değişim ve Genpa

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
5.677
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ısık sızması ve olu pixelden urunumun değişimini bekliyorum
    bugun 15 iş gunu dolmasına ragmen hala yenisini bekliyorum.
    genpa ankaraya telefon ettim ve durumu anlattım
    garanti belgesindeki ve yasadaki maddeyi okudum"15 iş gunu icerisinde tamir edilemeyen cihazın yerine muadili verilir"
    genpa yetkilisi apple in muadil telefon vermediğini soyledi.
    bende nasıl vermez iste yasa .yasalara aykırı iş yapıyorsunuz dedim.ve kendilerinden apple in muadil cihaz vermediğini belirten bir yazı istedim.
    gelen cevap oyle bir yazıda veremeyiz oldu.
    bende o zaman tuketici hakem heyetine veya savcılığa suc duyurusunda sizide sikayetimi dahil ederim resmi yoldan o yazıyı veririsiniz dedim.
    gorevliyle 20 dk konustum ve kadın haklısınız dedi durdu.
    sonra apple turkiye ye ulasın dedi.
    tamam olur deyince ama onların telefonu yok mail atına dondu.
    zaten 3 hafta once mail attım ve hala cevap yok.
    peki her telefonun yenisiyle degisimde ben 3-4 hafta beklemek zorundamıyım dediğimde ise.
    utanmadan evet beklersiniz oldu.
    peki ben gelecek hafta yurtdısına cıkıyoryum peki simdi napacaksınız da ise.sustu kaldı.
    yasa masa hakgetire.
    yarın tuketici hakem heyetine sikayette bulunuyorum.apple turkiye de muadil cihaz vermiyormus.
    ne guzel sorunlu urunleri gonder turkiyeye benim guzel halkım yesin.
    isice sogudum iphone dan.genpaya diyorum sadece bir telefon olsa giderim 50 ytl bir tane alırım muadile gerek felan olmaz ama iphone bu diyorum
    piyasadaki en pahalı telefonlardan diyorum ses yok.
    yarın sikayet dilekcemi yazıyorum.1 tane olu pixel icin bu kadar beklemeye deger mi?yapmak istedikleri ısık sızması ve olu pixel olan telefon sahiplerini sindirmek.
    sikayet dilekcesinin ornegini ve olayların gelişmesini buraya yazarım.







  • hayır bide bişey değil yeni gelecek cihazdada muhtemelen bu sorunlar olacak.
    türkiyede bu iş sıkı tutulmuyor güzel ülkem büyük firmaların stok eritme pazarı oluyor
  • Bende 2 gün önce ankara genpaya verdim umarım bugün yarın verirler şehir dışına çıkıcağım çünkü
  • quote:

    GARANTİ BELGESİ
    Madde 13. İmalatçı veya ithalatçılar ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için Bakanlıkça onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Mala ilişkin faturanın tarih ve sayısını içeren garanti belgesinin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi sorumluluğu satıcı, bayi veya acenteye aittir. Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları, Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir.
    Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür.
    Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.
    Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar, iki ve üçüncü fıkra hükümleri kapsamı dışındadır.
    Bakanlık, hangi sanayi mallarının garanti belgesi ile satılmak zorunda bulunduğunu ve bu malların arızalarının tamiri için gereken azami süreleri Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilânla görevlidir.


    SATIŞ SONRASI HİZMETLER
    Madde 15. İmalatçı veya ithalatçılar, sattıkları, ürettikleri veya ithal ettikleri sanayi malları için o malın Bakanlıkça tespit ve ilân edilen kullanım ömrü süresince, yeterli teknik personel ve yedek parça stoku bulundurmak suretiyle bakım ve onarım hizmetlerini sunmak zorundadırlar.
    İmalatçı veya ithalatçıların bulundurmaları gereken yedek parça stok miktarı Bakanlıkça belirlenir.
    İthalatçının herhangi bir şekilde ticari faaliyetinin sona ermesi halinde, kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetlerini, o malın yeni ithalatçısı sunmak zorundadır.
    Bakanlık, hangi mallar için servis istasyonları kurulmasının zorunlu olduğu ile servis istasyonlarının kuruluş ve işleyişine dair usul ve esasları Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilânla görevlidir.
    Garanti belgesiyle satılmak zorunda olan bir sanayi malının garanti süresi sonrasında arızalanması durumunda, o malın Bakanlıkça belirlenen azami tamir süresi içerisinde onarımı zorunludur.


    Garanti ve Tamir Süresi
    Madde 6- Garanti süresi; malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıl ve/veya ilişik listedeki ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır.

    Garanti süresinin başka bir ölçü birimi ile belirlenmiş olması halinde, malın üzerinde bu ölçü biriminin tespitine yönelik bir düzeneğin bulunması veya yapısının bu değerin tespitine uygun olması gerekir. Aksi halde garanti süresinin 2 yıl olduğu kabul edilir.

    Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.

    Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı- üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar.

    Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik

    Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır


    Hakkınızı yasal yollardan arayın muhattap olmayın hiç firma yetkilileri ile...




  • haklısınız hakkımızı yasal yollarla arayacagım ama cok ilginc apple in Turkiyede bir merkezi veya adresi bile yok (genpa tarafından soylenen)

    yazık cok yazık
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sith_master

    haklısınız hakkımızı yasal yollarla arayacagım ama cok ilginc apple in Turkiyede bir merkezi veya adresi bile yok (genpa tarafından soylenen)

    yazık cok yazık

    http://www.apple.com.tr/tur/footer/satisnoktalari/servicepartners.html
  • Öncelikle geçmiş olsun, Genpa denen aksak servisin eline düşmek gerçekten berbat bişey, bazen o kadar umursamaz oluyorlarki insan deliriyor. Ben 6 ay kadar önce başka bir telefon için kendilerini mahkemeye verdim ve kazandım sonunda para iadesi aldım ve o günden sonra özellikle telefon konusunda Genpa ile muhattap olmaktansa doğubanktan almaya karar verdim. Iphane umu 500 liraya almıştım şimdi bozulsada o kadar koymaz diye düşünüyorum.

    aklınızda olsun 30 iş günü dolar dolmaz hiç genpa ile görüşmenize gerek yok direk hakem heyetine baş vurursanız sorunsuz para iadesi alabilirsiniz.
  • ya evet aslında uğraşmak lazım... ama hukuki hak arama kültürü hala bizde oluşmadığından uğraşmak istemiyoruz... bunun sebebi bugüne kadar hakkı hakklıya vermeyen, iş yoğunluğundan yada art niyetli hakimler yüzünden aylarca yıllarca süründüren hukuk sistemimizdir. Şimdi aslında bu durum en azından bu tip durumlarda çok rahat çözülebiliyor fakat biz hala o piskolojiyi yenemedik galiba...

    mesela benim 3g iphonumda 1 ölüpiksel vardı. Daha sonra götürürüm diye önemsemedim sonra 30 cm mesafeden elimden düştü... çıt ekran çatladı...(hemen belirteyim bende 2g iphone da var merdivenlerde yerde sekmesine rağmen hala taş gibi çalışıyo... 3g ler biraz daha hassas 2g ye göre ..)

    Götürdüm genpa etilere bunda ölü piksel var dedim .. o da ekranı çatlak dedi..

    tamam dedim ekran kalsın ölü pikseli düzeltin...

    tabi orda çalışan iyi niyetli bayanlar telefondan pek anlamadıkları için bi kaç saçma savunmadan sonra ölü piksel olduğunu ve değişmesi gerektiğini fakat benimde telefonun ekranını çatladığım için bi bedel ödemem gerektiğini ifade ettiler... değişim yapmadan önce bana fiyatı bildirmeleri ön koşuluyla anlaştık...

    2 gün sonra arayan kişi 760 TL karşılığında telefonu değişeceklerini söyledi... tabi ben itiraz ettim telefonun zaten kusurlu olduğunu ... hatta kusurlu olmasa dahi benden komple telefon parasını değil en fazla ekran parasını isteyebileceklerini söyledim..ellerinde yedek parçasının bulmamasının benim sorunum olmadığını söyledim ... haksızsın demedileri...ama yukarda arkadaşın yazdığı gibi prosedur bu apple şöyle böyle dediler...

    tabi bende uğraşmak istemediğim için telefonu öyle geri aldım biraz daha kullanıp daha da yıpranınca ve sıkılınca parasını verip değiştiricem...

    dediğim gibi hala şu hukuki hak aramak bize eziyet gibi geliyor ... belki bi kaç kişi uğraşsak ve sonuç alsak ki almamamız düşünülemez emsal deyip herkes hakkını alabilecek ama uğraşmıyoruz aslında avukat arkadaşlar belki bu konularda önderlik etseler ve alınan kararlar iyice yaygınlaşsa otamatik olarak bu tip şikayetler ortadan kalkar...




  • Hakem heyetine gidilse ne olucak adamlar kac ay sonraya gun vericek sonra bekle babam bekle.Birde ben bu telefonu ikinci el aldim adam turkcell e soz verip 300 flnda ek para verip bana satti.Simdi ben verdim genpaya bunu olu pikseldengenpada arkadasa yaptigi gibi vermedi bana.Ben hukuki yoldan bunun ne kadarlik ucretini satin alablilirim bunu bilen var mi ?
  • BUNU BAŞKA KONULARDADA SOLEMİSTİM AMA TEKRAR YAZIORM;

    Beyler benim bu abartısız 5.verişim oldu konunun baslarındada verdiğim zamanları yazmıstım.5inci verişime kadar 1 hafta içinde engeç 1,5hafta içinde yeni telefonu(yeni diye kakaladıkları refurbished ürünleri)veriyorlar.Tabi verdikleri telefonları abartısız söyle izah edeyim ; hani ilk girdiğinde bekleme sırası için fiş alırsınya telefon almak için veya arızalı telefon vermek için ben ikisinide alıyyorrmm...vee bana verilen yeni cihazı alıp bakıyorum bi yanlış durum varmı diye(yani telefon acaba düzgün olabilirmi diye) yoksa yani yine bi sorunu varsa diğer fişimle telefonu jelatiniyle birlikte veriyorm şaka gibi dimi yaaa ne kadar güzel.Ve şimdi 5.verişim vereli 15-20gün oldu email attım neden gecikti diye bana 0 cihazların bittiği ve yurtdısından beklendıgı soylendı.İnşallah yurtdışından gelen güzeldir sağlamdır yoksa artık dava açmaya kadar gidebilirim.Ben bu işin peşini asla bırakmıyacam yine lanet bir telefon verirlerse artık telefon arkasını komple çizecem bi anahtarla oyle verecem kullanıcı hatası falan derlersede orayı baslarına yıkacam yeterrr yaa yemin ediyorum telefona almadan once resmen aşıktım aldım 1hafta kullandım oda mal oldugum için.Çünkü ilk kullanmaya basladıgımda bu sorunu anlamamıştım o heyecanla.Allah belalarını versin ya...Keşke ilk telefonumu garantiye hiç vermeseydim çünkü onda en azndan gorunmeyen bı sorun vardı ust tarafında ısık parlıyodu.nese lanet olsun kımseye iphone tavsıye etmıyorum en azndan bu iş çözümlenene kadar.




  • evet ilk alınca heyecanla hataları anlamadım bende.
    sogudum telefondan.
    ama bu iş boyle yurumuz
    genpadaki bayan birde telefon gelince biz burada test ediyoruz dedi.
    bende ben jelatinli sıfır telefon istiyorum.sizin test etmenize ihtiyacım yok dedim.
    ne demek apple fabrikadan cıkmadan test etmiyor gibi birde bunlar buarada biz test ediyoruz diyorlar
    yazık cok yazık
  • apple destek hattını aradım ve verilen cevap "apple in Turkiye de iphone ile ilgili hic bir sorumlulugu yoktur"
    tum sorumluluk turkcell ve vodafone dadır.
    turkcelli aradım adamlar sasırdı.
    ben bu kadar aciz ve sorumsuz insanlar gormedim.
    genpa bi haber
    apple desen banen diyor
    ne kadar guzel reklamı oluyor iphonun
    bunları okuyam yeniden almam
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.