Şimdi Ara

Geely Galaxy Starship 7 PHEV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
383
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Geely Galaxy Starship 7 PHEV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Geely'nin geçtiğimiz hafta duyurduğu, termal verimliliği, yakıt tüketimi ve toplam menzil gibi değerleriyle öne çıkan NordThor 2.0 şarj edilebilir hibrit (PHEV) sistemini kullanacak ilk model tanıtıldı. Geely Galaxy Starship 7 adı verilen model, 8 Kasım'da Çin'de ön siparişe açılacak.



    Çinli üreticinin GEA platformunu kullanan yeni Galaxy Starship 7; 4740 mm uzunluğa, 1905 mm genişliğe, 1685 mm yüksekliğe ve 2755 mm aks mesafesine sahip. Bu kapsamda, BYD'nin PHEV modeli Seal U DM-i'dan 35 mm daha kısa olduğunu söyleyebiliriz. Otomobilin kuru ağırlığı ise tercih edilen versiyona göre 1790 kg'a kadar çıkıyor.



    Otomobilin ismi her ne kadar fütüristik bir tasarıma çağrışım yapsa da Galaxy Starship 7'nin gövde tasarımı oldukça sade ve geleneksel bir yapıda karşımıza çıkıyor. Öyle ki günümüzde sık sık gördüğümüz gizli kapı kolları bile bu modelde kullanılmamış. Buna rağmen otomobilin aerodinamik yapısı oldukça iyi. Düşük sürtünme için gövdesinde en az 20 özel dokunuş barındıran modelin hava sürtünme katsayısı 0.288 Cd olarak açıklandı.



    Geely Galaxy Starship 7 PHEV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Galaxy Starship 7'de yüzde 46,5 termal verimliliğiyle öne çıkan 100 beygirlik 1.5 litre atmosferik motor görev yapıyor. Bu motora P1 ve P3 adı verilen elektrik motorları eşlik ediyor. Söz konusu modeldeki elektrik motorlarının gücü açıklanmadı fakat PHEV sistemin tanıtımında P3 motorun 150 kW güç ürettiği açıklanmıştı.



    19.09 kWsa ve 28.94 kWsa kapasiteli lityum demir fosfat bataryalarla tercih edilebilen modelin saf elektrikli sürüş menzili de buna göre sırasıyla 101 km ve 150 km olarak değişiyor. Galaxy Starship 7, 0-100 km/s hızlanmasını 7,5 saniyede tamamlıyor.



    Ayrıca Bkz.Yeni Skoda Kylaq tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri



    Otomobilin iç mekanında açık ve koyu renklerden oluşan çift renkli tema, konsol ve kapı panelleri boyunca uzanan ambiyans aydınlatması ile kombine edilmiş. Sürücünün hemen önünde altı tamamen düz ve iki kollu bir direksiyon simidi ile birlikte küçük bir dijital gösterge ekranı bulunuyor. Merkezde ise Galaxy Flyme Auto işletim sistemi üzerinde çalışan 14.6 inçlik büyük bir dokunmatik tablet ekran görev yapıyor.



    Bunlara ek olarak 13.8 inç head-up display, yapay zeka destekli sesli asistan, 16 hoparlörlü ses sistemi, ısıtma, soğutma ve masaj özellikli ön koltuklar, 50W kablosuz cep telefonu şarj ünitesi gibi donanımlar da mevcut.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Geely Galaxy Starship 7 PHEV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri PHEV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Geely Galaxy Starship 7 PHEV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri PHEV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Geely Galaxy Starship 7 PHEV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri PHEV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Geely Galaxy Starship 7 PHEV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri PHEV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Geely Galaxy Starship 7 PHEV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri PHEV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Geely Galaxy Starship 7 PHEV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri PHEV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Geely Galaxy Starship 7 PHEV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri PHEV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri



    Kaynak:https://www.galaxy-geely.com/p145







  • 150km saf elektrik için iyi bir değer.

  • Sadelik ve şıklık bu araçta buluşmuş resmen.

    Çok hoşuma gitti...

  • Çok güzel duruyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Galaxy Starship çok garip bir isimlendirme.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yine uzaktan iç geçirerek bakacağımız bir araç daha...

  • Galaxy Starship 7'de yüzde 46,5 termal verimliliğiyle öne çıkan 100 beygirlik 1.5 litre atmosferik motor görev yapıyor. Bu değerle verimlik rekoru kıran Geely, Almanların son kalesi içten yanmalı motor üstünlüğünü de ele geçiriyor. Verimlilik yüksek olunca daha az yakıtla daha çok km gidiliyor.

    Benzinli motorların maksimum ısıl verimliliği genellikle %30 ila %40 arasındadır. Isıl verimi %30 ila %40 bazında %1 oranında artırmak motor mühendisleri için son derece zordur. Peki enerjinin geri kalan %50~60'ı nereye gidiyor?
    Motor, termal enerjiyi mekanik enerjiye dönüştüren bir makinedir. Termodinamik kanunlarına göre termal enerji %100 diğer enerji türlerine dönüştürülemez. Tüm makinelerde sürtünme kaçınılmazdır ve sürtünme direncinin tükettiği ısı ortadan kaldırılamaz. Ayrıca motorun belirli bir sıcaklık ve hacmi koruması gerekir ve süresiz olarak artıp azalamaz, dolayısıyla soğutma kaybı kaçınılmazdır. Yakıtın tamamen yanmasının imkansızlığı, pompa gazı kaybı vb. gibi diğer faktörlerle birleştiğinde motorun termal verimliliği %100 olamaz.

    Motor ilk doğduğunda maksimum ısıl verim %20'nin altındaydı. Yüz yıl sonra, nesiller boyu otomotiv mühendislerinin sürekli çabaları sayesinde, otomobil motorlarının maksimum termal verimliliği yalnızca %40'ın üzerine çıkarıldı. Bu zaten dikkate değer bir başarıdır. Mevcut teknolojiyle motor ısıl verimliliği sınıra yakındır. Her yüzde artış büyük bir teknolojik ilerlemedir.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Togg a benziyor ama Togg dan daha hoş duruyor

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.