Şimdi Ara

Geleceğin motor tasarımı , 6 zamanlı motorları hakkında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
3
Favori
10.735
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hocam bu kadar eski bir bilgi niye hayata geçemiyor hala sizce ? oysaki buluş mantık kapılarını çok rahat geçmesi lazım, elimizde fazladan dışarı atılan bir ısıl enerji var ve biz bunu kullanmak istiyoruz. 3D prototipler hazırlanmış teorikte çalışan bir sistem fakat sizin konunuzun üstünden 2 yıl geçmesine rağmen tesadüfen görüyorum ve bundan haberi olmayan milyonlarca insan var. şimdiye kadar pratik olarak niye hiçbir deneme yok görünende. başarızmı ? yada bütçemi yok ?(burası saçma cncde 1 ayda hazırlanıcak bir motor sonuçta, beyinin hazırlanması belki uzun sürer başkada engel yok bunlarda fazla bi para değil otomotiv sektörüne göre. yoksa yanlışmıyım )

    benim komplo teorim ise zaten hibritlere geçiceğimiz için, elektriğe geçeceğimiz için içten yanmalılara yatırım yapılmıyor.
    sizin fikirleriniz neler peki ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    hocam bu kadar eski bir bilgi niye hayata geçemiyor hala sizce ? oysaki buluş mantık kapılarını çok rahat geçmesi lazım, elimizde fazladan dışarı atılan bir ısıl enerji var ve biz bunu kullanmak istiyoruz. 3D prototipler hazırlanmış teorikte çalışan bir sistem fakat sizin konunuzun üstünden 2 yıl geçmesine rağmen tesadüfen görüyorum ve bundan haberi olmayan milyonlarca insan var. şimdiye kadar pratik olarak niye hiçbir deneme yok görünende. başarızmı ? yada bütçemi yok ?(burası saçma cncde 1 ayda hazırlanıcak bir motor sonuçta, beyinin hazırlanması belki uzun sürer başkada engel yok bunlarda fazla bi para değil otomotiv sektörüne göre. yoksa yanlışmıyım )

    benim komplo teorim ise zaten hibritlere geçiceğimiz için, elektriğe geçeceğimiz için içten yanmalılara yatırım yapılmıyor.
    sizin fikirleriniz neler peki ?


    Feasible degil. Ya uretim maliyeti cok yuksek, ya bakim maliyeti yuksek, ya da dayanikliligi yetersiz vs.

    Dediginiz gibi zaten trend de baska yone kaydi bu saatten sonra kim ugrasacak bununla.




  • teknoloji ile piyasa arasındaki anlamsız çekişmenin sonucu olabilir. ona bakılırsa elektirk motorları varken verimi bizim 4 zamanlı motrların kat ve kat üstündeyken ve bu verime diğer alternatifler ile zor ulaşılabilirken halen buna geçilememiş olmasının nedenleri ile benzerlik taşıdığını sanıyorum.

    Değişim seri üretim maliyetlerinde ciddi riskler barındıran bir noktadır . Bu prototip boyutunda kolayca kabullenebilirken seri üretim ve dünyadaki bakım maliyetleri ve alışılmışın dışına çıkılması koşulları olduğunda hep önümüzde bir direnç olmaktadır. Bugune kadar yakıt görece olarak dünyada çok ucuzdu .Siz bakmayın türkiyedeki fiyatlara ,şu anda bile yakın komşularımızda Rusya ,iran ,suriye ve ırakta yakıt bedava sayılacak düzeydedir.imdi kuruş tasarruf yapmak için yeni teknolojileri kullanmalarını bekleyemeyiz buralarda .Belki diyeceksiniz ki Avrupada böyle değil .Ama orada da kazanç miktarları yüksek . YAni sonuç olarak kazancın içinden yakıt giderlerine ayırt edilen parasal miktar yüksek olamadıkça yeni teknolojilere geçiş maalesef zor olmaktadır.

    Ama artık devir değişiyor .Kyoto protoküllen sonra ,işler değişiyor ve emisyonlara sınırlamalar getiriliyor. Dünya da buna paralel olarak emisyon değerlerini sağlayabilmek için motorlarda önce geçici sonra devreimsel bulauşlar veya eski defterleri karıştırmak zorunda kalmaktadır. Bunun ilk aşaması dizel ve enjektörler yakıt pompasının basıncı artırrılması ile yapılduı. sonra konvertörler ile dışarıya salınan değerleri kontrol altına çekmeye geçildi şimdi yakıtı azaltmak için 6 zamanlı motorlar veya hibritler devreye alınacak ama son nokta sıfır emisyon olan elektrikli araçların finali ile olacaktır. herşey zaman meselesi ve yakıtların yani ham petrol fiyatının artması ile çarpık denklemlerin bir sonucu gibi görünmekte diye düşünüyorum.
    quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    hocam bu kadar eski bir bilgi niye hayata geçemiyor hala sizce ? oysaki buluş mantık kapılarını çok rahat geçmesi lazım, elimizde fazladan dışarı atılan bir ısıl enerji var ve biz bunu kullanmak istiyoruz. 3D prototipler hazırlanmış teorikte çalışan bir sistem fakat sizin konunuzun üstünden 2 yıl geçmesine rağmen tesadüfen görüyorum ve bundan haberi olmayan milyonlarca insan var. şimdiye kadar pratik olarak niye hiçbir deneme yok görünende. başarızmı ? yada bütçemi yok ?(burası saçma cncde 1 ayda hazırlanıcak bir motor sonuçta, beyinin hazırlanması belki uzun sürer başkada engel yok bunlarda fazla bi para değil otomotiv sektörüne göre. yoksa yanlışmıyım )

    benim komplo teorim ise zaten hibritlere geçiceğimiz için, elektriğe geçeceğimiz için içten yanmalılara yatırım yapılmıyor.
    sizin fikirleriniz neler peki ?




  • su buharı korozyon ve yağlama konuları aklıma geliyor hemen...

    Böyle birşey olursa piston tasarımları değişecektir.
  • korozyon önemli motor problemlerinden biridir ama metal alaşımları ve yüzey kaplama ile çözüm bulunabilir. Yağın içine konulacak katkılar ile de bu tür sorunlar çözülecektir. Dünyada her buluşun artı ve eksi yönleri vardır. Bir şeyden kazanırken başka problemler çıkarak artının büyüklüğünün bitrraz azaltır nemli olan elde kazanç adına kalanlar olacaktır. radyatörün kaldırılması büyük bir kazançtır eğer ciddi verim artışı olursa silindir gömlek kullan at tarzı ileri düzey tasarımla bile çözüm bulunabilir herşey bir birikimdir çözüm sonra gelir.

    mesela buzdolaplarını ele alalım , 1980 öncesi olanlar o kadar çok eenrji tüketiyor ki bugunun yeni nesi dolaplarını sıfırdan alarak birkaç senede sadece tüketilen enerji ile kendini amorti edebiliyorsa , ne yapalım 40 yıllık sağlam motorun tasarımını . Benzer konular yeni nesil motorlarda da yapıldı tüketimler aşırı düştü verim artışı oldu ama geldik sınıra dayandık. İşi bilienler eski motorların daha dayanıklı olduklarını biliyorlar ama şimdi tüketilen yakıtı ele alınca dünyanın en kaliteli motoru bile olsa (eskiden rolls royce iyidir diye bilirnirdi , efsane işte daha motoru görmeden efsanesi dolaşırdı) bile tüketim ve güç performansları yeterli olmuyor

    Şimdi varsayalım 6 zamanlı motor devri başladı artık eski sistemin zor pahalı motor modifikasyonları yerine daha hafif güçlü malzemeden kolayca sökülüp değiştirebilen tasarımlar yapan firmaların motoru ve araçları daha iyi piyasada satış rakkamları bulacaktır. Bu nedenle buluşların esas gücü gerçeten harbi bir buluş ise çevresinde büyük bir yenilenme ve değişim sağlamasının , devinimin hızının ölçülmesi , sağlayan etkisidir.

    ilk CD çıktığında bilim ve teknik dergisinde bunun büyük bir değişim getireceği müzük dünyasını değiştireceğinden bahseden yazısını dün gibi hatrlıyorum. Ama ilk kopyalar 30-40 Dm dan aşağı değişdi., gelişim öylesine hızlı oldu ki şimdi kimse LP ve teyp kayıt cihazlarını hatırlamıyor bile. Hatta cd da tarih oldu işte motor ve araç işi de bu değişimden payını alabilmesi için ilk önce 4 zamanlı motıordan kurtulmalı sonra elektrik motorlu ama pillere bağımlı olmaktan kurtulacak buluşların atılımı yapılması gerekmektedir. Ara seçenekler asla hatırlanmaz hibrit motor da böyle birşey (eski VHS - beta kaset çatışmasını kim hatırlıyor )

    hep yazarım ama yazılarımı okumayanlar için tekrar yazacağım. Sonuç hidrojen kullnımına gidene kadar bu ara basamakları geçilecektir. hidrojen artık daha kolay üretilebilir ve saklanabilir olana dek tasarımlar neden bu işe geçiş bu kadar zor oldu cinsinden gelecek nesilleri üzerinde düşündürtecektir.




  • İşte bir solukta okuduğum enfes bir konu. Teşekkürler Vezir hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zengin_47

    İşte bir solukta okuduğum enfes bir konu. Teşekkürler Vezir hocam.

    ben de daha önce neler yazmışım gözden geçirme frısatı buldum
    zaman ne kadar çabuk geçiyor , bunu en iyi kendi yazılarımı geri dönüp okuyunca görüyorum.
  • Mühendis değilim. Ancak anladığım kadarıyla basit ve mantıklı bir şey. Kendi çapımda bu konulara meraklıyım ve ne bulursam okuyorum. Ancak bugüne kadar 6 zamanlı motorlarla ilgili bir şeye rastlamadım. Daha da garibi bu teknolojinin büyük firmaların dikkatini çekmemiş olması.


  • Ben de şimdi bakıyorum da, o gün 4 zamanlı ve 2 zamanlı motorların çalışma prensiplerini öğrenmiş, sular seller gibi ezberlemiştim

    İşin güzel yanı hala da hepsini hatırlıyorum, 'şu gelişme olmuş' ve ya 'şöyle yapılmış' diye muhabbet edecek bu forumdakilerden başka kimseyi bulamasam da

    @vezir hocam, çok teşekkür ederim her şey için
  • bu konudan pek anlamam ama pistonu 6 zamanlı yapmak yerine çıkan ısı enerjisini hidro elektrik santralindeki(su pistonların dışında bir kapta bulunacak buhar kazanı da diyebiliriz) gibi bir şaftı döndürmek için kullansak aynı anda bu şaftın olduğu bölümün sonu dışarıdan hava ile temas etse ve radyatör görevi görse şaftın kinetik enerjisini jenaratör yardımıyla elektriğe çevirmek bu enerjiyi hybrid arabalardaki gibi depo etsek sonra kullansak(elektrik motoruyla) veya suyu elektrolize edip çıkan hidrojenin bir kısmını motorda kullanmak veya turbo için kullanmak (egsoz daki hava akımı + elektrik motoru olabilir) ayrıca su yerine kaynama noktası daha düşük olan bir sıvı misal alkol kullanmak daha iyi olmazmıydı.ayrıca duyduğuma göre içten yanmalı motorların verimi %30-%40 , elektrik motorlarının(fırçasız elektrik motoru) verimi %80-%90 imiş bu durumda içten yanmalı motorların verdiği ısı enerjisi yaklaşık %60-%70 değilmidir eğer öyle ise ve bu enerjinin yaklaşık %50'sine yakınını tekrardan kinetik enerjiye çevirsek arabanın perfonmansını iki kat attıramazmıyız??? anladığım kadarıyla son iki zamanda pistonda su , su buharına dönüşecek ama bu ne kadar iyi bir soğutma sağlar ki???




  • 6 zamanlı makinenin Sonsuza dek çalışan enerji istemeyen makineler gibi sunulması ve insanlarda heyecan yaratması anlaşılabilir.Ancak incelediğinizde birazcık bilginiz de varsa saçma ve gereksiz olduğunu görüyosunuz.Yanma odası 2000 derecelere kadar çıkarken aynı yanma odasına su püskürtmek evet teoride yapılabilir ancak buna dayanabilcek sorun çıkarmıcak malzeme yok.Onu geçtim yağlama problemleri ortaya çıkacak.Ayrıca suyun buhara dönüşmesiyle pistona itki kuvveti oluşturmasıyla yakıt tasarrufu sağlanır denmiş evet doğrudur suyun buhar halindeki özgül hacmi sıvı fazının 1600 katıdır ancak bu yakıtın özgül hacmi karşılaştırıldığında devede kulak kalır.Bugün böyle saçmalıklarla ilgilenen yok .Geliştirilebilir olan ve üniversitelerde araştırılan silindir içerisine emisyon değerlerini azaltmak için bir miktar su püskürtülmesidir.Bu da sıcaklığı düşürceği için bir miktar daha çok yakıt püskürtülmesine sebep olsa da emisyon değerlerini düşürür ki bugün bütün dünya emisyon değerlerini düşürmeyi araştırıyor.Yani suyun buharlaşıp pistona itki kuvveti oluşturması falan filan hikaye.Bununla uğraşanlar gidip enerjisi tükenmeyen makine icat ettim diye patent almaya başvursun




  • Konunun ayrıntıları önemli değil fikir için yatırım yapılabilip yapılamayacağı önemli , petrol fiyatları yüksek iken mantıklı olabilir.

    özetle radyatörün devreden çıkartılarak ısı kaybının Hp olarak motordan geri alınmasından başka temel olarak farklılığı yoktur .

    Yani zihni sinir buluşu değildir ve termodinamik prensipleri ile uyumludur .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PROFESOR_X

    6 zamanlı makinenin Sonsuza dek çalışan enerji istemeyen makineler gibi sunulması ve insanlarda heyecan yaratması anlaşılabilir.Ancak incelediğinizde birazcık bilginiz de varsa saçma ve gereksiz olduğunu görüyosunuz.Yanma odası 2000 derecelere kadar çıkarken aynı yanma odasına su püskürtmek evet teoride yapılabilir ancak buna dayanabilcek sorun çıkarmıcak malzeme yok.Onu geçtim yağlama problemleri ortaya çıkacak.Ayrıca suyun buhara dönüşmesiyle pistona itki kuvveti oluşturmasıyla yakıt tasarrufu sağlanır denmiş evet doğrudur suyun buhar halindeki özgül hacmi sıvı fazının 1600 katıdır ancak bu yakıtın özgül hacmi karşılaştırıldığında devede kulak kalır.Bugün böyle saçmalıklarla ilgilenen yok .Geliştirilebilir olan ve üniversitelerde araştırılan silindir içerisine emisyon değerlerini azaltmak için bir miktar su püskürtülmesidir.Bu da sıcaklığı düşürceği için bir miktar daha çok yakıt püskürtülmesine sebep olsa da emisyon değerlerini düşürür ki bugün bütün dünya emisyon değerlerini düşürmeyi araştırıyor.Yani suyun buharlaşıp pistona itki kuvveti oluşturması falan filan hikaye.Bununla uğraşanlar gidip enerjisi tükenmeyen makine icat ettim diye patent almaya başvursun

    Hiç buhar türbünlerini incelediniz mi? Veya buhar makinelerindeki ısıları?

    2000°C'nin çok daha üzerindeki sıcaklıklardaki suyun çözücülüğüne dayanabilecek malzemeler neredeyse yüz senedir mevcuttur. Halihazırda su buharı bütün yanma olaylarında açığa çıkar, jet motorlarındaki kompreyon havayı içindeki buhar ve suyla beraber 450°C'ye çıkarıyor (737-800 serisindeki motorlar nesela), yanma kesinsitiz 1700°C sıcaklıkta, kompleks geometrili türbinler bu ısıya dayanıyor.

    Daha yüksek sıcaklardaki buharlar da kullanılır, termik santrallerde mesela. Hatta endüstride "kuru buhar" diye tabir edilir. Yağlama sorunları da aşılabilir, suyla emülsifiye olabilen endüstriyel yağlayacılar vardır. Malzemenin yetmediği yerde soğutma yapılabilir.

    Su püskürtme dört zamanlı Pratt-Whitney uçak motorlarında 1940'lardan beri kullanılıyor. Yani bu "hikaye" dediğinz itki ikinci dünya savaşında pratik olarak kullanıldı. Zamanları ayırmak (6 Zamanlı mesela) bunu daha verimli bir hale getirir sadece. Supüskürtmeyle ilgili olarak üniversitelerde emisyondan çok farklı konular da incelendi. 1990 sonrası yayınları takip etmenizi tavsiye edebilirim, çok araştırma var çünkü.

    * * *

    Bence bu projenin ar-ge safhası çoktan bitmiş, 'ürün-geliştirme'si kalmış. Konu 1970'lerdeki ilk petrol krizinden itibaren gündemde. Üzerinde Hollanda'lılar da çalışmıştı diye hatırlıyorum. Pazar şartları uygun olduğunda çekmeceden çıkarılabilecek bir projeye benziyor. Önemli olan kimin çekmecesinden çıkacak.




  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
  • Buhar türbinlerinde yanma odasında 2000 dereceye çıkan sıcaklık türbin kanatlarında 950 derecelerdedir. Bunu sağlayan da soğutma havasıdır. Aksi takdirde 950 derecenin üzerine çıkarsa sıcaklık kanatlarda çatlamalar gerilmeler meydana gelir. Yanma odasındaki sıcaklıkla kanatlardaki sıcaklığı karıştırmayalım.İyi günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PROFESOR_X -- 21 Mayıs 2016; 13:36:09 >
  • Mazda nın skyactive teknolojisi ile ürettiği benzinli ve dizel motorları ekteki linkten çalıştırarak inceleyelim. Dizel sıkıştırma oranlarını 14 :0 yaparak ilginç geliştirmeler yapmışlar .benzinde de 14 sıkıştırma oranı ile iddialı bir tasarım olmuş. Yorumlarınızı bekliyorum.

    http://www.mazda.com.tr/mazda-spirit/skyactiv-technology/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 21 Mayıs 2016; 14:16:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mazda 2.2 litre skyactive düşük sıkıştırmalı dizel moor tasarım detayları ve nedenleri

    https://www.youtube.com/watch?v=g_y1D_UXcgw

    https://www.youtube.com/watch?v=V20rhOTa-Ys
  • özel tasarlanmış enjektörlerin neden fark yarattığının test ortamında değerlendirilmesi

    https://www.youtube.com/watch?v=fDFgiLrEX1o
  • Vezir hocam verdiğiniz bilgiler gerçekten çok değerli. Usanmadan baştan sona kadar okudum. Skyaktive teknolojisinde enjektörlerlerde 4, 5 küçücük delikler var, bunlardan bir yada birkaçı tıkanırsa araba sapıtır diye düşünüyorum. Bu durumda kaliteli mazot ve mazot filtresinin değişimini uzatmamak gerekir. Doğru mu?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.