Şimdi Ara

Geleceğin motor tasarımı , 6 zamanlı motorları hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
3
Favori
10.725
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2 ve 4 zamanlı motorları duymuştuk ama 6 zamanlı olanlarını bilmeyenler vardır diye motorlarda devrimsel çalışmaların devam ettiğini sizlerin huzuruna sunmak istiyorum.Konu ile ilgili olarak linklere göz atmanızda fayda var. Dört zamanlı motora en olarak motora su püskürtülerek verimin yükseltilmesi thermodinamik açıdan bilinenlerin kullnılması söz konusu. Petrol fiyatları arttıkça böyle her yakıtla çalışabilecek yeni nesil motorları yakında seri üretilmiş görürsek şaşırmayın

    http://en.wikipedia.org/wiki/Six_stroke_engine

    Crower tasarımı (yeni buluş)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Crower_six_stroke#Possible_engine_configurations_and_applications



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 19 Kasım 2008; 14:00:58 >







  • Vezir hocam ellerine sağlık bu konuda da bilgi sahibi olduk sayende.
    Acaba bu motorlar gelecekte nasıl dengelenecek?
    4 zamanlılara göre daha üst harmoniklerde dengeleme problemleri meydana çıkıyorsa gelecekte eşsiz bir konfora sahip oluruz
  • selam helisel hocam ,

    Bu halen geliştirme safhasındaki motorlarda soğutma sistemin kayıpları bize yakıt tasarrufu olarak geri dönecek .Ben olayı uzun uzun anlatmak yerine link verdim herkez okusun haberi olsun diye ama vaktim oldukça olayın kritik noktalarına dönük vurgulama yapacağım.Bu 6 zamanlı motorlar motor tarihinin dönüm noktalarından biri olacaktır.Ancak pratikte ne gibi görünmeyen eksiklikleri var ancak prototip motorların uzun süren testlerinden sonra ortaya çıkar.

    Crower six stroke engine
    Main article: Crower six stroke
    In a six-stroke engine developed in the U.S. by Bruce Crower, fresh water is injected into the cylinder after the exhaust stroke, and is quickly turned to superheated steam, which causes the water to expand to 1600 times its volume and forces the piston down for an additional stroke. [9] This design also claims to reduce fuel consumption by 40%.

    The Crower six stroke engine was invented in 2004 by 75 year old American inventor Bruce Crower who has applied for a patent on a design involving fresh water injection into the cylinders. As of May 2008, no patent has been awarded. [10] ([2]) Mr. Dyer invented the first six-stroke internal combustion water injection engine in 1915, which is very similar to Crower's design. [11] Crower's six stroke engine features:

    No cooling system required
    Improves a typical engine’s fuel consumption
    Requires a supply of distilled water to act as the medium for the second power stroke




  • Bu sistemde radyator ve soğutma elemanları olmayacaktır ancak 6 zamanın son ikisinde sisteme su püskürtülerek hacminin 1600 kat genişlemesinin artı etkisinden yararlanacak ve güç e döndürülerek yakıttan yüzde 40 lara varan oranda tasarruf yapılabilmesinin mümkün olduğu belirtilmiş.Sistemin en büyük farkı suyun bir döngü ile hem silindiri soğutması hem de bunun enerjisinin krank ekipmanına iletilmesidir.Halbukiş klasik 4 zamanlılarda bu işlem radyatör tarafından yapılmakta ve suyun büyük enerjisi fan vasıtasıyla çevreye atılmaktadır. Yani dolaylı yoldan dünyayı bedavaya ısıtmaktadır..

    Mucit ama bizim mucitler gibi değil harbi MUCİT Bruce Crower sanırım patent almaya çalışıyor alırsa ve uygulanırsa yeni geleceğin zenginleri arasında yer alır sanırım. Aynen microsoft patronu gibi




  • orjinal patent ve ilgili detaylar ektedir.

    http://www.google.com/patents?id=ME53AAAAEBAJ&dq=1339176

    pdf dökümanını download edip olayı anlamak mümkün.patent no : 6571749

    bana göre oldukça devrimsel sayılabilecek ve patent alınmış olan ayarlanabilir sıkıştırma oranlı 6 zamanlı motor hakkında ilgili patent ekte bu motor ile yapılamıyacak şey yoktır neden seri üretime geçmemiş ilginç.

    http://www.google.com/patents?id=8Fs7AAAAEBAJ&dq=1339176

    Engine with a six-stroke cycle, variable compression ratio, and constant patent no : 4736715 nolu patent



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 20 Kasım 2008; 10:15:07 >




  • aslında yazıları okuyunca çok karmaşık birşey zannedilsede video ile olayı anlamak veya parçalaerı görmek gerçekten güzel. Parçalar devrimsel bazı yenilikleri motora sokacağı kesin.Bize yeniden motoru öğretecekler yani .Bol bol usta hatası görürsek şaşmam.

    http://www.youtube.com/watch?v=erZqWCMdJdo&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=2Hc2Xi5TU2k&eurl=http://peswiki.com/index.php/Directory:Crower's_Six-Stroke_Engine

    bu da 8 silindirli 6 zamanlı bir motorun animasyonu

    http://www.youtube.com/watch?v=bt9NGA0GhQo&feature=related

    bu da klasik V8 animasyonu ,
    http://www.youtube.com/watch?v=aATDsYVVcRM&feature=related

    sanırım artık herkez fikir sahibi olmuştır .Farkı anlayabileneler için gerçekten önemli bir buluş demek gerekli sanırım.






  • Vezir hocam detaylı bilgiler ve özellikle videoların linki için çok teşekkürler.
    8 silindirli 6 zamanlı motorun çalışma animasyonu beni oldukça etkiledi açıkçası.
    Krank üzerinde resmen bir çeşit pistonlu pompa mekanizması monte ederek 6 zamanı elde edebilmeyi başarmışlar.
    İlginç bir düşünce, ilginç bir mühendislik tabii..
    Ancak günümüzdeki motorların metalürjik yapısını düşündüğümde yanma odasının içerisine su verilmesinin doğurabileceği sonuçları düşünüyorum da,
    Çok daha değişik ve ısınmaya-soğumaya dayanıklı bir metal malzeme keşfetmeleri gerek sanırım.
    Ya da bunu keşfettiler ve biz daha bilmiyoruz.
    Sonuçta yüksek ısılara çıkmış metalin aniden soğumasıyla tanecik sınırlarına biriken martenzitik kalıntılar metal malzemeden istenilen tokluk özelliğinin zamanla kaybedilmesi bu da gevrekleşen malzemede zamanla mukavemet problemlerinin yaşanmasına mutlaka neden olacaktır diye düşünüyorum
    Ayrıca enjektör işemesi gibi durumlarda yakıtın bile pistonlara ne kadar zarar verebildiğini düşünürsek, sanırım su en ufak bir problemde çok daha büyük hasarlara neden olacaktır.
    Yine de belkide aklımın ermediği birçok faktör vardır tabii.. Sonuçta aşamayacakları bir durum olsa geliştirme süreci bu kadar ciddi olmazdı diye düşünüyorum.
    Ancak çok şaşırdım açıkçası.
    Tekrar teşekkürler bilgiler için saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helisel -- 20 Kasım 2008; 15:35:38 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • helisel hocam ,

    quote:

    Sonuçta yüksek ısılara çıkmış metalin aniden soğumasıyla tanecik sınırlarına biriken martenzitik kalıntılar metal malzemeden istenilen tokluk özelliğinin zamanla kaybedilmesi bu da gevrekleşen malzemede zamanla mukavemet problemlerinin yaşanmasına mutlaka neden olacaktır diye düşünüyorum


    malzemenin aniden soğuması diye birşey sözkonusu olmayacaktır.Bileceğin üzere ısı transferinde conduction ve convection ile ısı iletimi söz konusudur .Suyun aniden buharlaşması silindir içi ortalama ısısını belirli bir değerin altına düşürmemesi için ne kadar su enjekte edilebileceği hesaplanabilir.Sizin bahsettiğiniz durum ancak conduction ile ısı trafferinde söz konusu olacaktır ki zaten bu koşullara ulaşacak su damlacıkları sistemden alınıp bir kısır döngü sağlanmaktadır. yani kapalı bir çevirim vardır.Olayı basitleştirirsek oda içine buyun buhar fazında püskürtülmesi işiyle benzer bir yaklaşım vardır.Odamızın duvalarının soğuması için yeterli zaman olmayacaktır ama tabiiki silindirin yüzeyi belirli bir sıcaklıkta stabil tutulacaktır.Sadece farkı ortalama silindir gömlek sıcaklıkları sağlamak için kullandığımız kasik soğutma sistemini kullanmayacağız.Ama motor en az hatta fazlasıyla 4 zamanlıdan karışık bir çalışma mekanizmasına sahip.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: helisel

    Vezir hocam detaylı bilgiler ve özellikle videoların linki için çok teşekkürler.
    8 silindirli 6 zamanlı motorun çalışma animasyonu beni oldukça etkiledi açıkçası.
    Krank üzerinde resmen bir çeşit pistonlu pompa mekanizması monte ederek 6 zamanı elde edebilmeyi başarmışlar.
    İlginç bir düşünce, ilginç bir mühendislik tabii..
    Ancak günümüzdeki motorların metalürjik yapısını düşündüğümde yanma odasının içerisine su verilmesinin doğurabileceği sonuçları düşünüyorum da,
    Çok daha değişik ve ısınmaya-soğumaya dayanıklı bir metal malzeme keşfetmeleri gerek sanırım.
    Ya da bunu keşfettiler ve biz daha bilmiyoruz.
    Sonuçta yüksek ısılara çıkmış metalin aniden soğumasıyla tanecik sınırlarına biriken martenzitik kalıntılar metal malzemeden istenilen tokluk özelliğinin zamanla kaybedilmesi bu da gevrekleşen malzemede zamanla mukavemet problemlerinin yaşanmasına mutlaka neden olacaktır diye düşünüyorum
    Ayrıca enjektör işemesi gibi durumlarda yakıtın bile pistonlara ne kadar zarar verebildiğini düşünürsek, sanırım su en ufak bir problemde çok daha büyük hasarlara neden olacaktır.
    Yine de belkide aklımın ermediği birçok faktör vardır tabii.. Sonuçta aşamayacakları bir durum olsa geliştirme süreci bu kadar ciddi olmazdı diye düşünüyorum.
    Ancak çok şaşırdım açıkçası.
    Tekrar teşekkürler bilgiler için saygılar..


    benzer sorular değilse bile güzel sorular var işte cevapları

    Q/A with Crower
    Mr. Crower phoned on March 27 to provide answers to a few questions Sterling Allan had. The responses are as follows.

    Q. What do you do when the engine is cold?
    Answer: The water does not start being injected until the engine reaches ~400 F.
    Q. What about rust?
    Answer: Engine will run for 30 sec without water before shutting off.
    Q. When will it hit the market?
    Answer: We're waiting for someone like Ford to step forward to engineer for production. Many companies have approached us.
    Q. How much water will it use?
    Answer: We will cycle the water in a closed-loop system, running it through a condensor.
    Q. How will you heat the cabin?
    Answer: There will be plenty of heat coming off the condensor coil.


    nasıl güzel sorular değil mi bizim aklımıza neler geliyor ama esas basiti görmek en önemlisidir.En çok arabayı nasıl ısıtacağız sorusu beni güldürdü, hayat aslında çok basit sorulardan oluşuyor ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 20 Kasım 2008; 16:10:57 >




  • super super super
    sagolasin vezir
    iste uzun zamandir aklimi kurcalayan motordaki atil isiyi nasil mekanik enerjiye nasil ceviririzin cevabi
    bir ara egzoz önü buhar türbin konusu gecmişti
  • Merhaba vezir hocam.Forumda sizi çok övdüler.Ben de mesajınızı ayda yılda bir görüyorum.Az önce motorla ilgili herşeyi okudum ve mühendislik hayalim pekişti.helisel hocamın dediği metale aşırı sıcaklıkta su verilmesi sonucu olumsuz etkilerin bir deneyi yapılmış mı?Ayrıca suyun motor içine nasıl verileceini düşündüm de.Bu mekanizma nasıl bir tip motor üstüne kurulacak ve su nereden püskürtülecek.Ayrıca turbo sistemine olumlu ve ya olumsuz etkileri var mı?
  • Sayın Power ,

    iltifatlarınız için teşekkür ederim.

    Aslında motor olayı olunca bir sürü parametrenin birlikte düşülmesi gerekiyor. zamanlı tasarımı yapan kişi de temeldeki yaklaşımında radyatör sistemini kaldırmayı hedeflemiş. Tabii ki bunun avantajlarının olması gibi bazı dezavantajlarına da çare bulması gerekecektir.



    http://www.google.com/patents?id=VfMzAAAAEBAJ&printsec=abstract&zoom=4&dq=1339176#PPA3,M1
    nozzlle 5 , su püskürtme aparatıdır.




  • olayın filozofisinde bir karışıklık olduğunu sanmıyorum tüm mesele uygulandığında yaşayacağımız sorunlardır.

    sistem 4 zamanlı bir motorla farkı 6 zamanlı olması ve fazladan bir çevirim yapmasının dışında ciddi bir fark yoktur. Ancak kullılan elemanlar ve bir sürü kontrol mekanizmasının gerekeceği aşıkardır.

    http://www.google.com/patents?id=JfIJAAAAEBAJ&printsec=abstract&zoom=4&dq=1339176#PPA3,M1

    fig 3 bakınız . Burada su püskürtme çevirimi 5 ve 6 cycle da yapılmaktadır. Bir kayma söz konusu olacaktır.

    Olayın detayları için cidd ithermodinamik bilgisi gerekmektedir.Ancak basitçe yapılan benzin tasarrufu ve karın nasıl olduğu akılınızda kalması için summery of invention kısmını dikkatlice okunmasında fayda vardır.

    Burada sistemin fakir karışımı kullanarak homojen bir yakıt yakmasından faydalandığını belirtmektedir. Ancak fazkir karışımda istemediğimiz atıkgaz parametreleri bozulmamakta , hem az yakıt yakıt hem de fakir karışımla seyir ediebildiği için bana göre devrimsel bir buluş özelliğini barındırmaktadır.

    Sistemin kullılması özünde her zaman hedeflediğimiz stokiometrik karışımın sağlanmasını teşvik etmektedir.Ancak 45 zamanlı motorlarda gaza basılfığı an sistem stokimetri ideal karıiımdan uzaklaşrak bizim anlık sarfıyatımızın aşırı artmasına neden olmaktadır. Düşünsenize araç hızlanırken dahi ideal karışım ile bunu başarabilirseniz araç dur kalk olaylarında cidd ibir tasarruf söz konusu olacaktır.Belki de yüzde 50 den de çok bir kazanç söz konusu olacaktır. Çünkü bu hızlanmaslarda radyatörünüz ve su soğutma sisteminize maksimum yük gelmektedir.Bununhepsi cebinize kar olarak kalacaktır.




  • Hocam pardon ama ne ingilizcem ne de %100 bilgim var.Ben anlayamıyacağım için susayım.Siz nerde,hangi bölümde okuduğunuzu falan yazarsanız çok makbule geçer.
  • sayın power,

    kurura bakmayın dökümanlar ingilizce olduğu için aynen koydum , belki çevirisini yapsam daha iyi olurdu ama olayın özünden sapardık ve belki de çeviri hatası olurdu yanlış anlaşılma vuku bulabilir idi.

    Benim bu konuları ısrarla yazmam sadece bilenlerin konuşması için değil,olaylar hakkında bilgisi olmayanların teknolojinin nereye gidebileceği hakkında kabaca bilgi sahibi yapmaktır. Sonuçta birisi bu foruma girip birşeyler yazıyorsa illa ki ya bir olayın doğrusunu öğrenmek istiyordur veya bir sorunu vardır çare arıyordur.

    Bu nedenle asla susmayıp sistemetik şekilde bilgi edinme çabasını bırakmamalısınız.

    Hazır ürünü kullanmak dünyanın en kolay işidir, parayı verirsin ürünü kullnırsın ama ürünün nasıl çalıştığını ve hangi mühendislik tecrübelerinin kullnıldığını anlayabilmek söz konusu olduğunda büyük bir çaba sarfetmek gerekir.Temel kavramların eksikliğini tamamlayamamış gençlerimiz aslında biraz çaba ile edinebilecekleri bilgiden korkarak veya bir fanatik maç kavgası gibi bitmek bilmeyen kısır tartışmalarla bilgiden uzaklaşmakta ve markaların esiri olmaktadırlar.Aslında tüm marka ve son ürünler bir arge ve mühendislik çalışmasının bir sonucudur ve gelişme asla bir anda olmaz. Adım adım özümseyerek olmaktadır.Her seferinde karşılaşılan sorunları bitmek ve tükenmek bilmeyen bir azimle gögüs gerebilen bireyler topluluklar ve uluslar bu yarışta ayakta kalabileceklerdir.Söylemlerin ve sözlerin futursuzca ve benimsemeden kullanıldığı tüketim çağımızda , her başarısızlık da fanatikçe yerden yere vurulmakta olaylardan ders alınmamakta ve bilimsel ve kültürel ilerleme hedef yapılmamaktadır.

    Aslında gelişmiş toplum diyebileceğiniz tüm ülkeler başarısızlıklarını araştırma konusu yapıp bundan netice çıkararak bir daha tekrar etmemek için bunu bir basamak olarak kullanmaktadırlar. Bizim ülkemizde ise başarısızlık ve bilgisizlik korkulacak ,
    veya uzak durulması gerekn bir öcü gibi algılanmaktadır.Bu nedenle ilk önce yapmamız gereken şeyy ferdlerimizin bu ürkekliğini üzerinden atacak cesarete ama aynı zamanda bilginin ve tecrübenin önünde de eğilmeyi utanılacak birşey olmadığını içimizde kabul etmeye başlamamızın büyük bir adımımız olacağını ,naçizane bir fikrim olarak söylemeyi, kendimde borç görüyorum.

    Aslında edinilmiş bilgiyi diğer ferdlerle paylaşmayan ve bunu kendisini ilerletecek bir şey sanan tüm bireyler, birgün kendilerininden daha fazla bir bilgi ve tecrübe gördüklerinde sinirlenme ve çaresizlik içinde davranışlarlara girmeleri çok doğal bir insan davranışıdır.Halbuki bunu kendisini bir adım ileriye götürecek bir fırsat olarak değerlendirebilen ferdler ,gerçek başarı ve mutluluğu , kötü tecrübe yaşamadan sahip olduklarında anlayacaklardır.

    Unutmayalım ki tecrübe denilen şey ,yaşanmış kötü veya istenmeyen olayların,vakaların bir bütünüdür.




  • anlamadığınız konuları madde madde iletirseniz yanıtlamaya çalışacağım. Okul ODTÜ bölüm Makina idi. 18 senelik mühendisim okul yılları uzatmaları hariç.(benim bölümü zamanında bitirebilen pek çıkmaz)

    Ancak hangi okul veya bölümü bitirirseniz bitirin sadece olayları kabaca anlayabilmeniz mümkündür , tecrübeyi kazanmadan bilginin olgunlaşması ve kök salmasının mümkün olmadığını öğrendim ve halen öğreniyorum. Öğrenmenin gerçekten sonu yok , internet sağolsun benim içimdeki araştırma arzusunu canlı tutuyor.Bu olmasa yaşlanan ağaç gibi kuruyarak çevre şartlarına karşı daha kırılgan hale gelirdim. Birçok okuldan eski arkadaşım çok büyük mevkilere gelselerde bilgilerini tazelemedikleri için sadece yöneticilik yapmaktadırlar ama ben kendime yeni bir şey öğrenmediğim günü boşa geçirilmiş bir gün olarak görüyorum .Bu nedenle de aranızdayım.Yoksa başka bir çıkarım olamaz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: .:Power:.

    Hocam pardon ama ne ingilizcem ne de %100 bilgim var.Ben anlayamıyacağım için susayım.Siz nerde,hangi bölümde okuduğunuzu falan yazarsanız çok makbule geçer.




  • Sağolun.Ben sizi otomotiv mühendisliği mezunu sanıyordum.O yüzden sordum.Ama bu kadar bilgiyi bu bölüm dışında da öğrenebiliyormuşuz.
  • vezir hocam

    çok güzel bir konu emeğinize sağlık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batu7814 -- 27 Ekim 2010; 1:32:04 >
  • videolarda elementlerin hareketlerini göstermediğinden zamanları anlayamıyorum. fakat anladığım kadarıyla ilk 4 zaman klasik motor zamanları bundan sonra ise motor 2 zaman olarak su devir daimi yapıyor silindirlere.

    yanlış anladım heralde ?
  • konuyu uzun zaman önce yazmıştım bu ndenele detayları hatırlayamıyorum ama özetle bu sistemde yüksek sıcaklıktaki slindirin ısısını suyu ısıtarak radyatörden atmak yerine bunu silindir içine su püskürterek (2 zaman buna harcanıyor) sistemden ısıyı çekmek ve bunu HP veya işe dönüştürmekle verim artışı sağlanıyor. Bir nevi ,

    sistemin atık ısısını silindirlere yönlendirmek gibi düşünebilirsiniz. Zaten yoktan enerji var edilemiyeceğine göre elimizde olan yakıtı son kuruşuna kadar WORK yani ''İŞ ENERJİSİNE'' dönüştürme fikri ve uygulamnası kesin sonuca ulaşacaktır. Tüm ek sistemlerin artı yanları olduğu gibi eksi yanları da olması muhtemeldir. Ama önemli olan burada artıların eksilerden fazla çıkarak bize kazanç olarak dönmesidir ki zaten gerçek buluş da budur.Yani fikri ürüne çevirebilmek ve güncel hayatta çalıştırabilmek.

    Bileceğiniz üzere otomotiv işlerinde piyasada kendilerinin ürününün daha iyi verim ve yakıt tasarrufu sağlayacağını iddia eden birçok saçma sapan ürün bulunmaktadır. Prensiplerini güzelce açıklayan bu ürünlerin birçoğu FAKE ürünlerdir ve yaradan çok zarar getirmesi de muhtemeldir. Bir şeyin buluş olabilmesi için katma değer veya İŞ olarak fazladan enerji üretmesi veya enerjileri yönlendirmesi gereklidir ki bu ince noktaya kadar güzel pazarlama teknikleri sunan ürünler son aşamada nalları dikmektedirler. Ama ölçülmesi veya ispat edilmesi için satıcının değil alıcının şartlarını zorlayacak olan ürün bana göre faydalı ürün katagorisine girmemektedir. Belki nötr veya zararlı ürün katagorisine girebilir.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.