Şimdi Ara

Tekerleğin içinde bulunan ve 347 beygir güç sunan yenilikçi elektrikli araç motoru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
1.631
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tekerleğin içinde bulunan ve 347 beygir güç sunan yenilikçi elektrikli araç motoru
    CES 2025’te detaylarına bu haftanın başında yer verdiğimiz Verge Motorcycles’ın bir yan kuruluşu olan Donut Lab’ın ikinci nesil göbeksiz motoru sergilenirken benzer bir girişim de Elaphe Propulsion Technologies’den geldi. Firma, yeni nesil in-wheel motoru (tekerlek içi motor) Sonic.1 ile yüksek bir performans sunarken bunu geleneksel standartlara uyarak yapıyor.



    Sonic.1, standart 21 inçlik bir jantın içerisine 400 mm’lik bir fren diski entegre edecek şekilde tasarlanmış durumda. Şirket, Sonic.1'in yüksek performanslı frenlerle uyumlu dünyanın ilk ve tek doğrudan tahrikli tekerlek içi motoru olduğunu söylüyor. Firmanın çözümü fuarda Italdesign Quintessenza aracının üzerinde sergilendi. İtalyan firmaya göre Quintessenza, kombine olarak 1.600 kW'a (2.145 hp) kadar güç sunuyor.



    Elektrikli araçlara yüksek performans verebilir



    Tekerleğin içinde bulunan ve 347 beygir güç sunan yenilikçi elektrikli araç motoru



    Sonic.1, tekerlek başına 200 kW'lık (272 HP) sürekli bir çıkış sağlayabilirken zirve noktada ise 255 kW'a (347 HP) kadar ulaşabiliyor. Bu haliyle Sonic.1, tekerlek başına 1.000 Nm sürekli tork, zirve noktada ise 1.700 Nm tork sunabiliyor. Aktarılanlara göre arkadan çekişli konfigürasyonlarda 1 MW'a kadar güç sunabilir. Bu arada tekerlek başına ağırlığının 40kg olduğunu da belirtelim.



    Ayrıca Bkz.Elektrikli araçlara çağ atlatacak motor tasarımı: İşte detaylar



    Sonic.1’in en dikkat çekici yönlerinden biri, fren sistemiyle doğrudan entegre bir yapıya sahip olması. Şirket, bu özelliğin sektörde bir ilk olduğunu vurguluyor. Ayrıca motorun direkt olarak tekerlek içine yerleştirilmesi, aracın kontrol kabiliyetini artırıyor ve geleneksel elektrik aks sistemlerine göre daha hızlı tepki süreleri sunuyor. Firma, ‘Elaphe Traction Control' sayesinde, yeni tekerlek içi motorun geleneksel e-akslara kıyasla yüzde 10 daha hızlı hızlanma ve yüzde 15 daha kısa durma mesafesi sağladığını da söylüyor.



    Tekerleğin içinde bulunan ve 347 beygir güç sunan yenilikçi elektrikli araç motoru
    Sonic.1 gibi motorlar elektrikli araçların geleceği için büyük bir yenilik olarak kabul edilse de, her tür araç için mükemmel bir çözüm olmayabilirler. Tekerlek içi motor merkezi tahrik ünitelerine olan ihtiyacı ortadan kaldırarak daha az hareketli parçaya sahip bir yapı sunuyor. Bu durum, bakım maliyetlerini düşürme potansiyeli taşıyor. Geleneksel elektrikli araçlara kıyasla daha az karmaşık bir yapı, üretim maliyetlerini de azaltabilir ve bu da üreticilerin daha uygun fiyatlı elektrikli araçlar sunmasına olanak tanıyabilir.



    Özellikle ticari araçlar, teslimat kamyonları veya traktörler gibi ağırlığın daha az sorun teşkil ettiği uygulamalarda avantajlar daha da büyük olabilir. Bu nedenle Ford'un bunları F-150 Lightning'in gelecek versiyonlarında kullanmayı düşünebileceğine dair söylentiler var.




    Kaynak:https://cleantechnica.com/2025/01/09/in-wheel-electric-motors-from-donut-labs-elaphe-debut-at-ces-2025/
    Kaynak:https://www.italdesign.it/en/italdesign-quintessenza-ces-2025-in-las-vegas/
    Kaynak:https://in-wheel.com/en/







  • Dar alanda motor daha çabuk ısınmaz içten yanmalı değil elektrikli bu motor zaten teker dışarıda sürekli hava alıyor

    Darbelere karşı dayanıksız demişsin motor jantta değil göbete olacak en berbat çukurda bile en fazla jant yamulur daha ömrümde çukurun göbeğe zarar verdiğini görmedim ayrıca her ülke tr gibi çukur kaynamıyor

    Tekerleklerin çalınma ihtimali yok sanki eskisi gibi bijonla mı kilitlenecek şuan nasıl arabaların kaputu açılmıyorsa ona da yaparlar birşey.

    Balataları değiştirmek için motor 'inmek' zorunda nasıl bir ifade sanki bana V12 motor indiriyorda bağlantılarını sökecek elektrikli motor bu en fazla jakı çıkarırsın tekeri çektin mi gelir

    Torkla fren disklerinin ve balataların ne alakası var dostum tork kalkış ve çekişle ilgili bir şey fren durmakla. Ayrıca elektrikli araçlar motor freni yapıp elektrik üretiyor ve balatasız durabiliyor balatalar tamamen ani fren için.Normal araçlara göre kat kat az balata yiyorlar.


    En saçmaladın konu ise motor takozu ve titreşim
    Yahu dizel motor mu bu elektrikli motordan insan zerre kadar anlamaz mı bizim insanımız hiç bir bilgisi olmadığı konu hakkında ne kadar güzel saçmalıyor.
    Güzel saçmalayınca maalesef doğru olmuyor vs. vs.
  • çok avantajlı hem arac ici hacim artar hemde süspansiyon esneme payı artar yani aracın herhangi bir durumda yerden kesilme ihtimalini azaltır çünkü tekerler agır.daha birsürü avantaj sayabiliriz ama teker patladığında o sarsılmaya o kompanentler dayanabilecek mi ?

  • Işte bu yüzden elektrikli araba için çok erken. Her gün yeni bir teknoloji ve iyileştirme çıkıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bir carpmada ne olur

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu sistem compact şekilde diğer otomobil üreticilerine de satılabilir, aracı üret bunları bağla yazılımı ayarla tamam.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • wolferto kullanıcısına yanıt
    Göbeksiz motorlar da üretilmeye başladı, ileride jantın (göbek) sabit kalıp sadece lastiğin döndüğü araçlar da görebileceğiz. :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yarış pistinde kullanılır bu anca.

    Yolda yandan gelen bir taş/kazık/çamur yeter ömrünü yemeye

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • oblyss kullanıcısına yanıt
    Fakir düşünce yapısı işte. Adama sormuşlar görünmezlik pelerin var ne yaparsın diye metroya akbilsiz binerim demiş. Aynı hesap.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Dar alanda motor daha çabuk ısınır ve o gücü tam kapasite veremez. Ayrıca ısındığı için ömrüde kısa olur.

    Darbelere karşı dayanıksız. Yoldaki çukurlar zamanla motorun dengesini bozar.

    Tekerleklerin çalınma ihtimali çok yüksek.

    Balataları değiştirmek için motor 'inmek' zorunda.

    1000nm torklu bu araba fren disklerini ve balataları çok çabuk bitirir.

    Eş kaza yarış felan yapmaya kalkarsan ısınan fren diski motora da sirayet eder. Kol gibi masraf açar.

    Zorlu yol koşullarına karşı dayanıksız olur.

    Motor takozunun görevini görecek bir sistem olmadığı için hem motorun titreşimleri hemde yoldan aldığı darbeler kabine kolayca yansır. Özel süspansiyon geliştirmeleri şart.

    vs. vs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bio technolog kullanıcısına yanıt

    Hay ağzına sağlık, ben de mesajı okuyunca adamın düşündüğü şeye bak demiştim. Aynı konuyu işleyen bir başka topikte adam rulmanları düşünüyordu.


    Nedense toplumca kafa yapımız hep olumsuzluklara çalışıyor, sürekli bardağın boş tarafına saplanıp kalıyoruz.

  • bio technolog kullanıcısına yanıt

    Bunun adı öngörülebilirliği ve dayanıklılığı öncelemektir. Bunları öncelemeyenler altlarında *porsche ile gezmiyorlarsa söylediklerinin bir önemi yoktur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mystiery_ kullanıcısına yanıt
    Dar alanda motor daha çabuk ısınmaz içten yanmalı değil elektrikli bu motor zaten teker dışarıda sürekli hava alıyor

    Darbelere karşı dayanıksız demişsin motor jantta değil göbete olacak en berbat çukurda bile en fazla jant yamulur daha ömrümde çukurun göbeğe zarar verdiğini görmedim ayrıca her ülke tr gibi çukur kaynamıyor

    Tekerleklerin çalınma ihtimali yok sanki eskisi gibi bijonla mı kilitlenecek şuan nasıl arabaların kaputu açılmıyorsa ona da yaparlar birşey.

    Balataları değiştirmek için motor 'inmek' zorunda nasıl bir ifade sanki bana V12 motor indiriyorda bağlantılarını sökecek elektrikli motor bu en fazla jakı çıkarırsın tekeri çektin mi gelir

    Torkla fren disklerinin ve balataların ne alakası var dostum tork kalkış ve çekişle ilgili bir şey fren durmakla. Ayrıca elektrikli araçlar motor freni yapıp elektrik üretiyor ve balatasız durabiliyor balatalar tamamen ani fren için.Normal araçlara göre kat kat az balata yiyorlar.


    En saçmaladın konu ise motor takozu ve titreşim
    Yahu dizel motor mu bu elektrikli motordan insan zerre kadar anlamaz mı bizim insanımız hiç bir bilgisi olmadığı konu hakkında ne kadar güzel saçmalıyor.
    Güzel saçmalayınca maalesef doğru olmuyor vs. vs.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • onnokaro O kullanıcısına yanıt

    Bol şans.


    Tekerleğin içinde bulunan ve 347 beygir güç sunan yenilikçi elektrikli araç motoru

    Isı geçirgenliği konusunu araştırın.


    Daha fazla test görmek gerekli.


    Sanayide kazıkçılara ithafen söylenmiştir.


    Şöyle düşün; eline çay kaşığı mı düşse daha çok acıtır yoksa balyoz mu? Hangisini havada yakalamak daha çok enerji gerektirir? Temel fizik dersi konusudur bunlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • omanner kullanıcısına yanıt

    yine birsey degismiyor teker patladı mı süspansiyon sadece araca bagli oldugu icin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • wolferto kullanıcısına yanıt
    Değişen şu oluyor, jant kısmı daire şeklinde motor oluyor, motor ekstra yer kaplamıyor. Tekerleğin içinde bulunan ve 347 beygir güç sunan yenilikçi elektrikli araç motoru
    Şunun gibi.
    Jant sabit, dönen lastik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omanner -- 12 Ocak 2025; 6:52:33 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • motor bunun icinde mi ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında hibrit araçlar için yeni bir tasarıma öncü olabilir. Zaten Çinli hibritlerin çoğunda içten yanmalı motor pili doldurmak için kullanılıyor. Dört tekere tak elektrikli motoru, aktarma organlarını devreden çıkar, pili içten yanmalı motorla doldur. Böylece 2000km menzillere rahat ulaşılır. Şarjını yap, ihtiyaç olduğunda yolda jeneratörle doldur, yola devam et. Durmak yok, yola devam :))). Böylece pilli arabaların en büyük handikaplarından biri elemine edilmiş olur. Geriye de en büyük sorun güvenli pil üretmek kalır. Bir de ağa bağlı olmak zorunda olmayan pilli araba lazım gelir.

  • yerdavader kullanıcısına yanıt

    Sen almaz yeni teknoloji beklerken km başına 4 lira maliyete katlanirsin rakibin 1 liraya meseleyi çözer X3 fark atar senin önüne geçer.


    Teknolojinin durağı yok zaten


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi iş olmaz abi. İlk lastik patlamasında bizim lastikçi Engin motoru dağıtır. Kafama yatmadı 😊

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • wolferto kullanıcısına yanıt

    Daha ağır jant ve lastiğin hiçbir avantajı yok.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.