Şimdi Ara

Tekerleğin içinde bulunan ve 347 beygir güç sunan yenilikçi elektrikli araç motoru (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
1.548
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Real RocknRolla R kullanıcısına yanıt

    suspansiyonu sirf yerden kesilmesin diye yumusatiyorlar fakat suspansiyon mesafesinide arttirmalari gerekiyor .cunku cukurda ve yerden kesilme aninda rampada yltekerin hizlica yeri tutması gerekiyor bu yuzden kavrama icin teker agirligi fayda ederken performans olarak avantajsiz oluyor .burda motor agirlik etkeni oldugu icin toplam agirlik degismiyor bu yuzden agirlik olarak dezavantaj olmazken suspansiyon icin avantajli oluyor .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • wolferto kullanıcısına yanıt

    Yanlış düşünüyorsunuz. Evet, aracın toplam ağırlığı değişmiyor, fakat bu ağırlığın aracın gövdesinden alınıp tekerleğe alınması her şekilde negatif sonuçlanıyor kısacası.


    Bahsettiğiniz, süspansiyon sisteminin altında kalan bütün ağırlık "unsprung mass" olarak geçer. Jant, lastik, frenler, akslar vs...


    Bunlar ne kadar ağırsa, sürüş performansı düşer, sürüş konforu düşer, yol tutuşu düşer. Çünkü daha ağır bir tekerlek süspansiyonun daha zorlu şartlarda çalışmasına neden olur. Eğer daha ağır - daha iyi yol tutuşu gibi bir durum olsaydı, insanlar binlerce euro harcayıp daha hafif olan karbon seramik fren sistemlerini satın almazdı.

  • Real RocknRolla R kullanıcısına yanıt

    ya hala aynı yerdesin aracın frenlemesi zaten motor üzerinden yapılacak enerji geri dönüşümü sağlanacak seramik sistem ısıya dayanıklılığı için tercih ediliyor.daha agır tabikide daha iyi değil ama aracın agırlıgının azalması ve bunun tekere verilmesi avantaj gidipte tekerlere beton koyalım tekerleri agirlastiralim değil.toplam agirligi azaltmak tabiki önemli bu yapilamiyorsa tekerleklere tasımak daha mantıklı.durduk yerde toplam agirligi sabit tutup tekerlere agirlik yuklemiyoruz sonucta.aracın ne kadar agirligi suspansiyonu zorluyorsa tekerin agirligida zorlayacak zaten aracın agirligindan avantaj sagliyoruz.suspansiyona dusen toplam yuk azaliyor buesneticingüce donusuyor. arazi aracini dusun tekerler yere daha cok temas etmek istiyor neden agır fakat motor icerde dahada agır.yinede off-road araclarda gövde tekerlek agirligi daha orantilidir.sen tekerde gitmiyorsun aracda yolculuk ediyorsun.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • wolferto kullanıcısına yanıt

    Zihnimde simüle ettim. Ağır tekerlerin kopup fırlama , hem kendini hemde diğer araçları tehlikeye atma ihtimalleri de çok yüksek. Krank milini kıran motora sahip renault scenic aklıma geldi bak birden. Bu ihtimali arge aşamasında bertaraf etmeye uğraşmaları şart. Her ne kadar bertaraf ettiklerini söyleselerde Türkiye yollarında o ağır tekerler kopup fırlayacaktır mutlaka.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • wolferto kullanıcısına yanıt
    Kompanse edilemeyen ağırlığın artması sürüş konforunda, yol tutuşta, frende kısacası sürüş dinamiklerinin hepsinde olumsuz sonuçlar doğurur.

  • yerdavader kullanıcısına yanıt
    İçten yanmalı motorlu araçlarlar da hiç gelişim yenilik olmadı da direkt çıktıkları gibi son seviyede mi oldular?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • wolferto kullanıcısına yanıt

    "Unsprung mass" nedir araştırın lütfen. İyi günler.

  • Güzel bir buluş yanlız kaza yüzdesi gozönune alınırsa sagve sol ön arka lastiklerden darbe alan araç oynamaz hafif bir kazada gidebilen bir araç ufak bir çarpışmada yerinke kalabilir ve kalacaktır bakım maliyeti düşük diyorlar bence yüksek olur her kazada sistemi komple deyisim isterse tamir ve bakımı uygun olmassa ne olacak yüksek tork diyorlar ucaklami yarışacak yolumu var hız yapacak arkadaşlar binek araçlar için deyil formulo araçlar için olmalı ve uçaklar için bence iyi bir buluş yanlız halka arz edilirse sömürge için olur hizmet için olmaz bugün bir kış lastiği yedin TL iken aracın komple bir lastik motorunun dörtyüz elli beşyüz bine verebileceklerini düşünelim zor ama verdiler diyelim bu zenginin parasini zahmetsizce cebinden alır orta halli bir aileyi bitirir kasko ve sigorta bu tür kazaları icerirse fiyatını tahmin edemiyorum olumlu bakiyorum formula araçları özel uçaklar ve uçaklar için yapsınlar bence insan için binek araçlar için uygun deyil





  • Tekerlekte motor olur mu? Türkiye yollarını bilmiyormuş gibi yapmayın. Ankara da bile okul binalarının önünden geçen cadde ve sokaklarda ki dev yarasa kasisleri hiç mi görmüyorsunuz? En az iki kez egzoz borusu bile (askıları koptuğu) için patlamıştı. Ancak ve ancak çok yumuşak paletli bir sistem olmalı. Motor sabit olur, palet esneyerek tekerlek yerine kullanılabilir. Belki de o zaman lastik patlama sorunu bile ortadan kalkar. O da hızı azaltır mı? Hıza uyumlu Palet sistemi geliştirilirse belki. Sevgiler...

  • Real RocknRolla R kullanıcısına yanıt

    la alakası yok hala aynı yerden bakıyorsunuz.süspansiyonu tasarlayan ilk önce tekeremi odaklanır yoksa aracın agırlık dağılımına mı ? agırlık yüksekten alınıp aracın tabanına 4 köşeye gidiyor. ve 4 motordan aradaki tüm bileşenlerden kurtulan bir arac olacak karsinda fren bile dinamo direnci olacak.manyetik bir direnç ve bu enerjiye dönüşecek. tabiki agırlığı en aza indirmeleri gerek her halukarda araç icinde motoru nekadar hafifletirsen hafiflet aradaki bilesenleri saglamlık gerekcesi ile hafifletemezdin ve artık onlar yok bu sistemde.tekerler birbirinden bagımsız süspansiyon bagımsız.evet süspansiyon hafif tekeri daha kolay iter hafif teker daha avantajlı . bu sistemde ortak bir çatı bağlantısına gerek yok bunlar suspansiyonun bir parcası degilmi yani e bunlarda yaysız kütleye dahil sayılır.peki araba agir suspansiyon dahada sertlesecek bir engel sert suspansiyonu daha az sıkıştıracaktı ve araba dahada yukselecekti teker kesildiginde o mesafeyi ha hafif teker ile hizli bir sekilde kapatti. ha arac az yukseldi suspansiyon teker kesildigindeki az mesafeyi yavas bir sekilde kapattı :) orantilarsak iki durumda birbirini goturuyor.icten yanmali bir aracta aracin agirligina ve yol sartina göre suspansiyon sertligini ayarliyorsun.burda da öyle bir durum var demekki ayarlanılabilir.yinede ne kadar hafifletirlerse okadar iyi şu durumda bile aradaki tüm bilesenlerden kurtuluyoruz burada yaylı ve yaysız agırlık matematiği biraz farklılaşıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • FaLCoN^ kullanıcısına yanıt

    muhtemelen bu teknolojiye gecilecek hepsini hallettiler diyelim tek dertleri o motorun ömrü olmayacak mı? o gün geldiğinde sence saydigin sorunlar kalacak mı ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • wolferto kullanıcısına yanıt
    Ne alakası var söylediğim şey ile? Mühendis misiniz mühendis olsanız böyle şeyler yazmazdınız gerçi.

  • Bu tekerlek içi motor çok yarıda bırakır yolda her değdiği taşta her tümsekte tekerlek yüksek bir çarpma etkisi ile içerde devamlı motoru dağıtır

  • Tekerin içinde 40 kg ağırlık motorun maliyet açısından hiç bir verimliliği olamaz.. Buna azıcık mühendislik bilgisi olan hiç kimse inanmaz. Kazayı saymıyorum bile çukurlara gir çık dağılır.

  • FaLCoN^ kullanıcısına yanıt

    Boşver hocam, vakit harcamaya değmez. Yazış stilinden belli, "haklısın, bilmiyordum" diyecek bir tip değil. Boşa vakit kaybı, engelledim gitti. "Daha ağır, yere daha iyi basar" diyor, öyle zannetsin. Yarın olur da bir arabaya sahip olursa gider lastiğini suyla doldurur yolu daha iyi tutsun diye  

  • tekerleğin ağırlığı artacak. hem de 40 kg civarı iken 80 olacak. eğer ki dönüşü bu ağırlığın tamamı yapacaksa verimli olmaz. ama motor aksa yük bindiriyorsa verimli ve güçlü olabilir. motor da teker ile dönüyo mu acaba.

  • engelleyip gececeksin tabi icten yanmalıdaki tüm bileşenler yaysız yük katagorisine giriyor.her teker ayrı motorla bagimsiz bilesenlerle calısacak mors olunca engelle gec sanayide öğrenilmiyor hersey :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suanlık motorla beraber 40 kg.arkadasin ingilisce soyledigi sey yaysız yuk suspansiyonun hareketli parcalari geriside arac yani yaylı yük.yaysız yük dedigimizde nasil normal bir aracta sadece tekeri ele alamiyorsak burdada teker ile motoru ayrı ele alamayacagız motor dönmemeli ki teker dönsün .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.