Şimdi Ara

GEMİ İLE TİCARET YAPMAK (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
1
Favori
2.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Simdi bilali ariyorum sana donus yapsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Batarsın bro




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkke -- 21 Eylül 2015; 15:11:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkke

    Batarsın bro



    Kötü düşüneceksen bir sürü senaryo var sadece bu değil ki dostum. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • düz hesap yaparak yatırım planlama bence

    meslekteki ilk 3yıl max4bin dolar maaş

    2.kaptan oldun 3yıl max 8bin dolar maaş

    1.kaptan 10bin dolar maaş

    yılda 10ay çalısacaksın maximum(kontratlı calisirsan eger keyif yapmak icin yilin 3-4ayı yattıgın zamanlar olabilir tabii)

    bu 2 ay da ne kadar tatil masrafı olur sen düşün..

    yani 2+milyon dolar biriktiremezsin

    tahmini 1 - max 1.5milyon dolar birikmis olacak 15yılın sonunda; bu parayla da geminin dümenini alırsın

    bu miktarla hisse almak bilmiyorum batma riskine girmeye deger mi

    Bu durumda başka bi yatirima yonelmek daha mantikli olacaktir ki frenchasing gibi garantiye yakın bi yatirim varken

    not: sırf para için dusunuyosan zaten dusunme; simdi sana sacma gelebilir; fakat dusunmeden gidenlerin bi cogu kara sektorunde ve kendi jesleklerinin disinda islerle ugrasiyormus

    bunu ben degil, bu işi birakmis bi abi soyluyor ve suan gemi ve deniz ile alakasiz bi is yapiyor

    en cok ilgimi ceken sozu de şu:

    "bu meslege katlanırım diyorsan degil, bu meslegi severek yaparım diyorsan gemiye çık"

    ek: ben de gemi makine işletme muh. dusunuyorum, hadi hayirlisi az kaldı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osurgan -- 21 Eylül 2015; 21:06:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osurgan

    düz hesap yaparak yatırım planlama bence

    meslekteki ilk 3yıl max4bin dolar maaş

    2.kaptan oldun 3yıl max 8bin dolar maaş

    1.kaptan 10bin dolar maaş

    yılda 10ay çalısacaksın maximum(kontratlı calisirsan eger keyif yapmak icin yilin 3-4ayı yattıgın zamanlar olabilir tabii)

    bu 2 ay da ne kadar tatil masrafı olur sen düşün..

    yani 2+milyon dolar biriktiremezsin

    tahmini 1 - max 1.5milyon dolar birikmis olacak 15yılın sonunda; bu parayla da geminin dümenini alırsın

    bu miktarla hisse almak bilmiyorum batma riskine girmeye deger mi

    Bu durumda başka bi yatirima yonelmek daha mantikli olacaktir ki frenchasing gibi garantiye yakın bi yatirim varken

    not: sırf para için dusunuyosan zaten dusunme; simdi sana sacma gelebilir; fakat dusunmeden gidenlerin bi cogu kara sektorunde ve kendi jesleklerinin disinda islerle ugrasiyormus

    bunu ben degil, bu işi birakmis bi abi soyluyor ve suan gemi ve deniz ile alakasiz bi is yapiyor

    en cok ilgimi ceken sozu de şu:

    "bu meslege katlanırım diyorsan degil, bu meslegi severek yaparım diyorsan gemiye çık"

    ek: ben de gemi makine işletme muh. dusunuyorum, hadi hayirlisi az kaldı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chefarcher -- 25 Eylül 2015; 12:51:18 >




  • Boş Konuşan Adam kullanıcısına yanıt
    Ne kadar da güzel mutluluk dediğin şey bu kadar pahalı olmamalı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10000 dwt bir tanker düşün bu tankerin armatöre günlük maliyeti normal şartlarda 5000 usd.Tankerin fiyatı ise 10-15 milyon dolar.Bu geminin kaptanının maaşı 9 bin usd.Ve bu adam bu parayı 12 ay boyunca almıyor.Deniz kirliliği vs. durumlarında gemiye 80-100 bin usd ceza kesilebiliyor.Yani bir kaptanın gemi alması pek mümkün değil gibi gözüküyor.Herkes karada 4-5 bin TL düzenli maaşım olsa da karaya geçsem diye bakıyor zaten.Kabotaj çalışan küçük gemiler için durum değişebilir marmara adasına çalışan bir ro-ro vardı kaptanları aynı zamanda geminin sahibiydi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • chefarcher C kullanıcısına yanıt
    hesaplamalar yanlışsa, dogrusu nedir? Rutbe atlama, max maaş, max calisma suresi bunlari kendim uydurmadım. Bi basmuhendisin anlattiklarini yazdim. Maaşlar eskisi gibi degilmiş zaten, hele adam gibi sirkete giremeyince yatmama sikintisi bile oluyormus. İnsaallah bizim donemimizde artmaz bu kriz...

    senin hesabınla gemide calısan kaptanlarin-basmuhendislerin ''azıcık kafası calisanlarin '' hepsi milyoner olurdu. Gemide çalısan biri icin armatörluk akla gelmeyecek bi fikir degil (ki senin daha calısmadan aklina gelmis)..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben bu işi biraz araştırmıştım hala param olursa yapacağım kârlı işlerden. Öncelikle 10.000.000 liranın altında bir para ile bu işe başlanmaz onu bir netleştirelim o parayla da 250 konteynırlık bir gemi alabilirsin çalışma ruhsatı en uzak karadenizden rusya akdenizden mısır italya olur.
  • Kaptanlık zor iş öyle gemı alırım armatör olurum demek daha zor Kaptanlar ortalama 20.000tl alır. Tankerde calısılırsa 30.000tl ortalamaya yukselır. Ancak normal bır Kaptan 6 ay calısıp 6 ay izin yapar yani 6 ayda 120.000tl kazanir ama 6 ay izin yapacagı ıcın ayda 10.000tl cıvarı kazanmıs gıbı olur. Ama rüsvet olayı cok fazladır bir geminin bir limanda bir gün fazla kalmasının malıyetı yüzbinlerce Tl dir.(Liman kira ucreti vs.) Kaptanın liman calisanlariyla anlasip gemiyi 1-2 gun fazla limanda tutup bir anda 100-200bin tl kazanması mümkündür. Ancak böyle yapılırsa armatör olabılırsın. Helal parayla zengın olmak cok cok zordur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vitrenco

    Ne kadar da güzel mutluluk dediğin şey bu kadar pahalı olmamalı.

    Dostum mutluluk dediğin şey çok farklı bir şey. :) Dolayısıyla böyle bir konuda mutluluğa benzetilecek bir şey göremiyorum. Ama yorumun için teşekkür ederim. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osurgan

    hesaplamalar yanlışsa, dogrusu nedir? Rutbe atlama, max maaş, max calisma suresi bunlari kendim uydurmadım. Bi basmuhendisin anlattiklarini yazdim. Maaşlar eskisi gibi degilmiş zaten, hele adam gibi sirkete giremeyince yatmama sikintisi bile oluyormus. İnsaallah bizim donemimizde artmaz bu kriz...

    senin hesabınla gemide calısan kaptanlarin-basmuhendislerin ''azıcık kafası calisanlarin '' hepsi milyoner olurdu. Gemide çalısan biri icin armatörluk akla gelmeyecek bi fikir degil (ki senin daha calısmadan aklina gelmis)..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chefarcher -- 22 Eylül 2015; 17:05:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chefarcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: osurgan

    hesaplamalar yanlışsa, dogrusu nedir? Rutbe atlama, max maaş, max calisma suresi bunlari kendim uydurmadım. Bi basmuhendisin anlattiklarini yazdim. Maaşlar eskisi gibi degilmiş zaten, hele adam gibi sirkete giremeyince yatmama sikintisi bile oluyormus. İnsaallah bizim donemimizde artmaz bu kriz...

    senin hesabınla gemide calısan kaptanlarin-basmuhendislerin ''azıcık kafası calisanlarin '' hepsi milyoner olurdu. Gemide çalısan biri icin armatörluk akla gelmeyecek bi fikir degil (ki senin daha calısmadan aklina gelmis)..

    Hesaplamalarınızın (senin ve başmühendisin) yanlış olduğunu düşünüyorum. Bunların doğrularını anlatmak yerine nerede yanlış düşündüğünü söylemeye çalışayım. Bir kaptanın alabileceği en fazla maaş diye bir sınır yoktur dostum. Sınır diye bir şey yok zaten insanız biz ama bu farklı bir konu ve bu konuya girmemeliyim. Sen ortalama en fazla maaştan bahsedebilirsin ancak. Buna da 10.000$ demişsin fakat daha fazlasını almak elbette mümkün. Rütbe atlama olayının yanlış olacağını sanmıyorum. Mezun olduktan 6-7 yıl sonra süvari olabilirsin. En fazla çalışma süresi derken 6 ay çalışıp 6 ay tatil yapıyorlar ve dolayısıyla maaşları da bu oranla azalıyor diye bir şey yok. Armatör olmak gibi bir hedefi olan birisi tatillerine ve kontratlarına dikkat edecek olan kişidir. Sektördeki birçok kaptan ile aynı şeyleri yaparsa onlardan ne farkı kalır ki? Belkide bir yılın 12 ayında da çalışacaktır nereden biliyorsunuz? Buna kontrat ve sinyorita dahil değil.

    Maaşlar konusunda kriz, gereğinden fazla zabit olması gibi şeylere ben fazla takılmıyorum. Sadece bu meslekte değil her meslekte kendini geliştirirsen diğer insanların arasından sıyrılabilirsin ki böyle de yapmalısın zaten. Yaptığın işi o kadar iyi yapmalısın ki sana daha fazla para vermeliler :) Kendini geliştiren bir kaptan bu tür şeylerden etkilenmediği gibi kaliteli bir denizcilik firmasında güzel bir mürettebat ile seferine devam edebilir.

    Not: 2 tane başmühendis, 1 tane kaptan ile görüşme ve aklıma gelen soruları en ince ayrıntısına kadar sorma imkanım oldu. Ben henüz bu sektöre başlayıp başlamayacağımdan emin olmadığım için şuan için sadece araştırmalar yapmakla yetiniyorum. Eğer sen kesinlikle bu sektöre adım atacaksan alanında uzman kaptan ve başmühendisler ile görüşmeni tavsiye ederim. Ayrıca sadece 1 kişiyle görüşüp ona göre yorum yapmamalı, birçok kişiyle görüşüp hepsinden duyduklarını harmanlayıp kendi yorumunu yapmalısın. Ben böyle yapıyorum :) Akıl akıldan üstündür :)

    dostum haklı-haksız durumu yok şuan, ikimizin farkli dusunceleri var onlari aktariyoruz. Devam boyle:-)

    Ben hesaplamayı yaparken maksimum durumu hesapladim zaten. İşe baslarken 4-5bin dolardan fazlasini beklemek sacma. 2.kaptan olunca 8bin dolar gayet yuksek bi rakam. (Bazi sirketler bu parayim1.kaptana veriyor) 1.kaptan olunca ise 10bin dolar en koklu sirketler veriyor, hadi olsun 13bin dolar. Bu sana birkac yil icinde milyonluk kar saglamayacak. Yani hesabimin yanliş olmasi dogal ama 15yıl sonunda abartilacak bi fark olmadigini goreceksin.

    İyi bi calisan elbette olabilirsin; ama piyasada kriz varsa paşa paşa tum sirketler bundan etkilenecek. Senin ne kadar iyi oldugun sadece girecegin sirketi belirler, sana verilecek maaşı degil. Yani senin bi sirkette diger 1.kaptanlardan bi farkın olmayacak. Tabii mesele o sirkete girebilmekte.

    12ay hangi insanoglu calisir yav zaten gemiden 6ay sonra indiginde, kontrat ile calisiyorsan bi şirketin sana ihtiyac duymasini beklersin, sozlesmeli olarak bi sirketin elemaniysan zaten tatil boyunca ben calişcam deme durumun yoktur diye dusunuyorum... Yani 12ay para kascam olayi yok. Birisinin amaci ne olursa olsun zaten 10yil boyunca kopek gibi calismasi akıl karı degil. (Hele ki gemi gibi psikoliji olarak insani etkileyen bi ortamda)
    Zaten hesaplamayı 10ay uzerinden yaptım. 6ay yat 6ay calis sadece uç bi ornekti keyfine duskun calisanlar icin..

    Son olarak tabii ki bi kisiden duyduklarim uzerine sana boş laf yapmam. Kaç tane forum gezdim, kac tane ogrenciyle konustum bunlar hep işin icindeki elemanlar. Suan basmuhendis olanlarda lafı dinlenecek ilk kisiler zaten..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Orijinalden alıntı: osurgan


    Orijinalden alıntı: chefarcher

    Orijinalden alıntı: osurgan

    hesaplamalar yanlışsa, dogrusu nedir? Rutbe atlama, max maaş, max calisma suresi bunlari kendim uydurmadım. Bi basmuhendisin anlattiklarini yazdim. Maaşlar eskisi gibi degilmiş zaten, hele adam gibi sirkete giremeyince yatmama sikintisi bile oluyormus. İnsaallah bizim donemimizde artmaz bu kriz...

    senin hesabınla gemide calısan kaptanlarin-basmuhendislerin ''azıcık kafası calisanlarin '' hepsi milyoner olurdu. Gemide çalısan biri icin armatörluk akla gelmeyecek bi fikir degil (ki senin daha calısmadan aklina gelmis)..

    Hesaplamalarınızın (senin ve başmühendisin) yanlış olduğunu düşünüyorum. Bunların doğrularını anlatmak yerine nerede yanlış düşündüğünü söylemeye çalışayım. Bir kaptanın alabileceği en fazla maaş diye bir sınır yoktur dostum. Sınır diye bir şey yok zaten insanız biz ama bu farklı bir konu ve bu konuya girmemeliyim. Sen ortalama en fazla maaştan bahsedebilirsin ancak. Buna da 10.000$ demişsin fakat daha fazlasını almak elbette mümkün. Rütbe atlama olayının yanlış olacağını sanmıyorum. Mezun olduktan 6-7 yıl sonra süvari olabilirsin. En fazla çalışma süresi derken 6 ay çalışıp 6 ay tatil yapıyorlar ve dolayısıyla maaşları da bu oranla azalıyor diye bir şey yok. Armatör olmak gibi bir hedefi olan birisi tatillerine ve kontratlarına dikkat edecek olan kişidir. Sektördeki birçok kaptan ile aynı şeyleri yaparsa onlardan ne farkı kalır ki? Belkide bir yılın 12 ayında da çalışacaktır nereden biliyorsunuz? Buna kontrat ve sinyorita dahil değil.

    Maaşlar konusunda kriz, gereğinden fazla zabit olması gibi şeylere ben fazla takılmıyorum. Sadece bu meslekte değil her meslekte kendini geliştirirsen diğer insanların arasından sıyrılabilirsin ki böyle de yapmalısın zaten. Yaptığın işi o kadar iyi yapmalısın ki sana daha fazla para vermeliler :) Kendini geliştiren bir kaptan bu tür şeylerden etkilenmediği gibi kaliteli bir denizcilik firmasında güzel bir mürettebat ile seferine devam edebilir.

    Not: 2 tane başmühendis, 1 tane kaptan ile görüşme ve aklıma gelen soruları en ince ayrıntısına kadar sorma imkanım oldu. Ben henüz bu sektöre başlayıp başlamayacağımdan emin olmadığım için şuan için sadece araştırmalar yapmakla yetiniyorum. Eğer sen kesinlikle bu sektöre adım atacaksan alanında uzman kaptan ve başmühendisler ile görüşmeni tavsiye ederim. Ayrıca sadece 1 kişiyle görüşüp ona göre yorum yapmamalı, birçok kişiyle görüşüp hepsinden duyduklarını harmanlayıp kendi yorumunu yapmalısın. Ben böyle yapıyorum :) Akıl akıldan üstündür :)

    dostum haklı-haksız durumu yok şuan, ikimizin farkli dusunceleri var onlari aktariyoruz. Devam boyle:-)

    Ben hesaplamayı yaparken maksimum durumu hesapladim zaten. İşe baslarken 4-5bin dolardan fazlasini beklemek sacma. 2.kaptan olunca 8bin dolar gayet yuksek bi rakam. (Bazi sirketler bu parayim1.kaptana veriyor) 1.kaptan olunca ise 10bin dolar en koklu sirketler veriyor, hadi olsun 13bin dolar. Bu sana birkac yil icinde milyonluk kar saglamayacak. Yani hesabimin yanliş olmasi dogal ama 15yıl sonunda abartilacak bi fark olmadigini goreceksin.

    İyi bi calisan elbette olabilirsin; ama piyasada kriz varsa paşa paşa tum sirketler bundan etkilenecek. Senin ne kadar iyi oldugun sadece girecegin sirketi belirler, sana verilecek maaşı degil. Yani senin bi sirkette diger 1.kaptanlardan bi farkın olmayacak. Tabii mesele o sirkete girebilmekte.

    12ay hangi insanoglu calisir yav zaten gemiden 6ay sonra indiginde, kontrat ile calisiyorsan bi şirketin sana ihtiyac duymasini beklersin, sozlesmeli olarak bi sirketin elemaniysan zaten tatil boyunca ben calişcam deme durumun yoktur diye dusunuyorum... Yani 12ay para kascam olayi yok. Birisinin amaci ne olursa olsun zaten 10yil boyunca kopek gibi calismasi akıl karı degil. (Hele ki gemi gibi psikoliji olarak insani etkileyen bi ortamda)
    Zaten hesaplamayı 10ay uzerinden yaptım. 6ay yat 6ay calis sadece uç bi ornekti keyfine duskun calisanlar icin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chefarcher -- 22 Eylül 2015; 17:05:11 >




  • chefarcher C kullanıcısına yanıt
    ben milyoner olamaz derken 3,4,5+ milyondolar biriktirmeyi kastettim. İlk yazdigim mesajda zaten 1.5 milyon dolar rahatlikla biriktirebilecegini yazmistim. Hesapladigim da buydu zaten.

    ama bu parayla cok daha garanti yatirimlar varken 10kisi bi gemiden hisse almanin mantiksiz oldugunu yazmistim. Yani milyoner olabilirsin.. eger sorun buysa

    son olarak; bu tartisacagimiz son sey olmali yav bi işe baslayalım hayirlisiyla, hadi saglicakla, bol sans

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osurgan

    ben milyoner olamaz derken 3,4,5+ milyondolar biriktirmeyi kastettim. İlk yazdigim mesajda zaten 1.5 milyon dolar rahatlikla biriktirebilecegini yazmistim. Hesapladigim da buydu zaten.

    ama bu parayla cok daha garanti yatirimlar varken 10kisi bi gemiden hisse almanin mantiksiz oldugunu yazmistim. Yani milyoner olabilirsin.. eger sorun buysa

    son olarak; bu tartisacagimiz son sey olmali yav bi işe baslayalım hayirlisiyla, hadi saglicakla, bol sans



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chefarcher -- 25 Eylül 2015; 12:51:52 >
  • chefarcher C kullanıcısına yanıt
    gunumuz için konusursak benim ilk işim burgerking acmak olurdu.. en kral mekan, ortam olacak tabii. Diger burgerlardan farkli olacak.

    Kalan parayla da şuanki sistemde en buyuk açık, evlerde. Simdi gi ev alsan 3-4 yila cok buyuk bi farkla satiliyor. 300-400bin dolar ile de bu isi yapardim.

    Ama 20sene sonra ne olur bilinmez. Belki başka bisey patlar gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osurgan

    gunumuz için konusursak benim ilk işim burgerking acmak olurdu.. en kral mekan, ortam olacak tabii. Diger burgerlardan farkli olacak.

    Kalan parayla da şuanki sistemde en buyuk açık, evlerde. Simdi gi ev alsan 3-4 yila cok buyuk bi farkla satiliyor. 300-400bin dolar ile de bu isi yapardim.

    Ama 20sene sonra ne olur bilinmez. Belki başka bisey patlar gider.

    Aynen öyle gelecekte ne olacağı bilinmez. Başarılar :)
  • Deniz işl. Mezunuyum, o gemi öyle yürümüyo dostum. Şuan limanda çalışıyorum parası güzel ama denizde bir hapis hayatı gibi sıkıntılı işler bunlar, iyi düşün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatalclaude

    Deniz işl. Mezunuyum, o gemi öyle yürümüyo dostum. Şuan limanda çalışıyorum parası güzel ama denizde bir hapis hayatı gibi sıkıntılı işler bunlar, iyi düşün



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chefarcher -- 25 Eylül 2015; 12:52:13 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.