Şimdi Ara

General Motors : Google otomotiv endüstrisinde ciddi bir rekabet tehdidi oluşturabilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
677
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • General Motors : Google otomotiv endüstrisinde ciddi bir rekabet tehdidi oluşturabilir





    Son dönemde otomotiv endüstrisinde sürücüsüz araç teknolojileri yükselen bir ivmeye sahip ve Google, Volvo, Nissan gibi pek çok firma bu alanda ciddi çalışmalar içerisinde. Sürücüsüz araçların en az on sene yaygın kullanıma geçmeyeceği düşünülse de General Motors aynı fikirde değil.




    Firmanın başkan yardımcısı Mark Reuss yaptığı açıklamada Google'ın sürücüsüz araçlarının otomotiv sektörü için ciddi bir rekabet tehdidi oluşturabileceğini belirtti. Google'ın kendi sürücüsüz aracını da oldukça hoş bulan Reuss, yeterli zaman ve para olduğu için Google'ın önemli işler başarabileceğini ifade ediyor. 




    General Motors da dahil olmak üzere Volvo, Nissan gibi firmalar uzun süredir kendi sürücüsüz araçlarını geliştiriyor. Ancak bu konuda en hazır firma Google konumunda ve ilk sürücüsüz araçları Eylül ayında şehir trafiğinin arasına karışacak. 




    Sürücüsüz araçların son kullanıcıya hitap eder bir hale gelmesi analizlere göre 2025 yılından sonra olacak. Fiyatları 7 000$-10 000$ arasına gerileyecek olan sürücüsüz araçlara imkanı olan herkes ulaşabilecekken bu sayede 2035 yılında 11 milyon sürücüsüz araç trafikte olacak. 2050 yılında ise tüm araçların sürücüsüz hale geleceği tahmin ediliyor.  

     

     







  • Çokta lazim bir teknoloji degil

  • Google, GM kadar know-how sahibi değil. İkisi de çok buyuk şirketler ancak. Google kendi araç tesislerini açması için daha uzun bir sure beklemesi gerektiğinden GM elini çabuk tutmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doble yol var ne gereği var ki sürücüsüz aracın hüloğğğğ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semih4444 -- 30 Mayıs 2014; 15:43:59 >
  • istanbul trafiği ve sürücüsüz araç?????????????????????????

  • cilalıİboPatch_v1.2

    - makas added
    - driving in the opposite direction added
    - speed limit removed
    - following distance removed
    - fixed to pass at yellow light
    - option for aragaz at red light
    - mega pack bonus with including 10 different apache spin shows
  • Google de para var. araç üretmek içi 4-5 yıla bakar.Para oldu mu yapabilirsiniz.Ve iyi mühendisler toplarsınız.GM bile korkutmuşlar :D :D

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • GM Nexus 1.6 dizel :D

  • 01001101 kullanıcısına yanıt
    cilalıİbo
  • soru klasik buyuk laptop ureticilerin kaci tablet pazarinda varlik gosteriyor. degisen gelisen teknolojiyle kullanim aliskanliklari ve sekilleri degistiginde eski teknolojide senedir konservatif urunler yapan buyuk firmalar bir anda uyum sagliyamiyabiliyorlar. apple in iphone u gibi google in yeni arabasi bir anda sehir ici ulasim seklini degistirirse aynisi araba ureticilerinde basina gelebilir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brk_^^
    Çokta lazim bir teknoloji degil

    Ben de aynı fikirdeyim.

    "Çok da gerekli bir teknoloji değil"

    Ha ama aynı teknolojiyi tren ve tramvaylar için kullanmaya gelince sonuna kadar desteklerim.

    Bize ve herkese lazım olan 200 küsür yıl önce keşfedilmiş olan raylı sistemlerdir.

    “ A good horse on an ordinary turnpike road can draw two thousand pounds, or one ton. A party of gentlemen were invited to look upon the experiment, that the superiority of the new road might be established by ocular demonstration. Twelve wagons were loaded with stones, till each wagon weighed three tons, and the wagons were fastened together. A horse was then attached, which drew the wagons with ease, six miles in two hours, having stopped four times, in order to show he had the power of starting, as well as drawing his great load.”

    Amcanın 200 küsür yıl önce söylediği bugün de geçerli. Aynı at düz yolda 1 ton yükü çekebiliyorken, raylı yolda 36 ton yükü çekebilir. (Üstelik dur-kalk da yaparak, 2 saat boyunca ve rahatlıkla...)




  • otomatik vitesli araçlar bile piyasada fazla tutulmamışken otomobilin tamamen kendi kendine gitmesi ne kadar tercih sebebi olabilir bilmiyorum. Kazalarda ölümlerde sorumlu kim olacak ?
    Ayrıca araç sürmek keyif işidir bunu insanın elinden aldığında geriye birşey kalmaz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatik sürüşün şöyle avantajı olur,mesela ; gideceğiniz güzergahı belirleyeceksiniz ve özel bir kapsule uzanıp güvenli şekilde yolculuk yapıyorsunuz.İnsan hatası minimum,herşey sistem tarafından kontrol ediliyor.

  • araba kullanmak bence çok keyifli ama eğer bunu yapacak olurlarsa o yolda gidecek bütün araçlarda olmalı bence yanlış bi hesaplama zincirleme kazaya sebeb olabilir bence

  • GM guncelleme vermez.. ben Mercedes Nexus 250CDI i bekliyorum :D

  • İstanbul trafiği gibi sıkıcı ortamlarda bence kurtarıcı olabilir, çünkü dur kalk 1 dk bekle döngüsü ile araba kullanmak ne kadar zevkli orası tartışılır. Böyle en azından gideceğin yere ulaşana kadar arka koltuğa yayılırsın
  • Gayet güzel teknoloji. Arabalar elektrikli motora geçince asıl o zaman şahlanacak bu teknoloji de. Yoldaki tüm araçlar da böyle olursa trafik meselesine epey çözüm getirir.
  • 1977 model kuş serisi bile hala kullanılıyorken 2050 de tüm araçların sürücüsüz olacağını söylemek bana pek mantıklı gelmedi.

  • Bir de şunlar var,

    Sistem takıldı, kitlendi, sapıttı

    Veya sisteme virus bulaştı...

    Bunların hepsi ihtimal dahilinde olan şeyler. Araba dediğin uçak veya gemi gibi değil ki...

    Bu teknoloji daha ziyade askeri amaçlıymış gibi geliyor bana. Önce pilotsuz uçaklar şimdi de sürücüsüz araçlar tanklar...

    Hem içinde personel olmadığı için araç vurulsa bile sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kımyasal

    Otomatik sürüşün şöyle avantajı olur,mesela ; gideceğiniz güzergahı belirleyeceksiniz ve özel bir kapsule uzanıp güvenli şekilde yolculuk yapıyorsunuz.İnsan hatası minimum,herşey sistem tarafından kontrol ediliyor.

    Bunun dezavantajı da olur yalnız. Örneğin günümüzdeki araçlarda hidrolik direksiyonların elektrik motorları kimi zaman arıza yapıyor ve direksiyon kontrol edilemez hal alıyor. Her şey otomatikleşince mükemmelleşmiş olmuyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.