Şimdi Ara

General Motors iflas başvurusunda bulundu.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir dönem ABD ekonomisinin güç sembolü olan 100 yaşındaki otomotiv devi General Motors, koruma amaçlı iflas başvurusunda bulundu. GM küçülerek yeniden yapılandırılacak, şirketin yüzde 60’lık hissesi kamuya geçecek.

     General Motors iflas başvurusunda bulundu.


    ABD'li otomotiv devi General Motors (GM) bugün koruma amaçlı iflas başvurusunda bulundu.

    100 yıllık geçmişiyle ABD ekonomisinin güç ve dinamizm sembolü olan General Motors, küresel kriz ile birlikte dibe vurmuştu. Şirket için gündeme gelen tüm çözüm önerileri başarısız olunca General Motors için koruma amaçlı iflasını kabul etme dışında bir seçenek kalmadı.

    Şirket, iflas başvurusu ile ABD hazinesinden 30 milyar dolarlık fon alacak ve ABD yönetiminin talepleri doğrultusunda kendisini yeniden yapılandıracak. General Motors’un yeniden yapılanma sürecinin 60 le 90 gün sürmesi bekleniyor. General Motors’un iflas başvurusu, ABD sanayi tarihinin en büyük iflasını oluşturuyor.

    "Bizi zor günler bekliyor"

    Gelişmelerle ilgili bir açıklama yapan ABD Başkanı Barack Obama, GM'nin iflas sürecinden hızla çıkacağından emin olduğunu ifade etti ve öngörülen planın başarı sağlayacağına tam güven duyduğunu vurguladı.

    Obama, “Açıkladığım adımların eski bir General Motors’un sonuna ve yeni bir General Motors’un da başlangıcına damgasını vurucağı konusunda güvenim tam. Yarının yüksek kaliteli, güvenli ve yakıt tasarrufu sağlayan otomotiv üretimini yapabilen bir General Motors, Amerika’yı enerjiden bağımsız bir geleceğe taşıyabilir ve yeniden Amerika’nın başarısının sembolü olabilir” dedi. Ancak Obama, Amerikan halkını zor günlerin beklediğini de sözlerine ekledi:

    Bir devin yıkılışı

    ABD'li otomotiv devi, en başarılı yılları olan 1950’lerde, 514 bin işçi çalıştırıyor ve ABD'deki otomotiv üretiminin yüzde 50’sini gerçekleştiriyordu. General Motors bugün ise ABD’de 92 bin kişiyi istihdam ediyor. İflasın ardından ABD’deki 11 fabrikanın kapatılması ve istihdamda 21 bin kişilik indirime gidilmesi öngörülüyor.

    Yeni plan ile General Motors’un daha küçük ancak rekabet edebilir bir otomotiv şirketine dönüşmesi hedefleniyor. Yeni şirket, dört çekirdek birimi olan Chevrolet, Cadillac, Buick ve GMC'ye ağırlık verecek.

    Yüzde 60'ı kamuya geçecek

    Şirketin yeniden yapılandırılması için ABD vergi mükelleflerinin cebinden toplam 50 milyar dolar çıkacak. General Motors hisselerinin yüzde 60’ı kamuya geçecek. Kanada, 9,5 milyar dolar ile şirketin yüzde 12'lik hissesine sahip olacak. General Motors'da yüzde 17,5'lik hisse işçilerin, yüzde 12'lik hisse de diğer ortakların olacak.

    General Motors'u yeniden yapılandırma süreci, Obama yönetimi için de büyük bir sınav olarak görülüyor. Gözlemciler, General Motors yöneticilerine büyük tepki duyan yönetimin isteksiz bir şekilde şirketi kurtarma planını kabul ettiğini, bunda sosyo-ekonomik kaygıların belirleyici olduğunu belirtiyorlar. General Motors, 92 bin kişiye istihdam sağlamasının yanı sıra, 500 bin emekliden sorumlu bulunuyor.

    IHS Global Insight adlı ekonomik ve mali analiz şirketinin uzmanlarından Aaron Bragman, Obama yönetiminin yaklaşımının riskler taşıdığını, ancak gelinen aşamada General Motors'un tümüyle çökmekten kurtarıldığını söyledi. Uzman Bragman , “General Motors'un sağlıklı bir şirket olarak yeniden yapılanması şansı, altı ay öncesiyle kıyaslandığında bugün daha yüksek” değerlendirmesini yaptı.

    Reuters / AA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Güneydoğu -- 2 Haziran 2009; 19:50:18 >







  • Lütfen batınca konu açın fuzüli heyecan yaratmayın battı batıyor batıcak
  • iyice dramatikleşti bu konu en iyisi dh olarak aramızda para toplayalımda kurtaralım şu GMyi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: quiet_dead

    iyice dramatikleşti bu konu en iyisi dh olarak aramızda para toplayalımda kurtaralım şu GMyi

    Türkiye kadar büyük bir firmayımı?
    quote:

    Chevrolet, Cadillac, Buick ve GMC


    Zaten bu markalarda ciddi manada değişim yaşanıyor yıllardır. Özellikle Cadillac'ın yeni modelleri gayet başarılı ve ses getiren cinsten oldu. Bence isabetli bir karar olmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 2 Haziran 2009; 9:48:43 >
  • Yahoo! ana sayfamı açınca yine 8 silindir 6 litre motorlu ama 200 HP motorlu koca koca arabalar kamyonetler çıkıyor, hem mde fiyatları 12.000 dolardan başlıyor, burada 250.000 TL'lik araba orada en fazla 30.000 dolar, benzin desen glikozlu sarı su gibi zaten, dünyada benzin ve otomobil heryerde çok pahalıyken Amerika'da her ikisinin de çok ucuz olması ve oradaki insanların da ŞIMARTILMIŞ olmasının sonucu 3 büyüklerin BIG THREE iflas etmesi.

    Hoşgeldiniz Amerikalılar 1.6 litre ligine!
  • bir efsane tarih olcak anlşılan ama yavru bir sürü şirketin yakında piyasayı saracağının da habercisi. Kimis sırf hibrit yapcakatır kimisi elektrikli, kimisi pick up vb şekilde piysadaki ihtiyacı ve yönelimi belirleyeceklerdir. Standart oil firmasının dağılması ve tekel davaları sonrasında kendi kendini lav etmesi sonrasında bugunün tanınmış chevron ,texaco , exxon mobil gibi devlerin çıkması olayını andırıyor.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Standard_Oil
  • Opel'in kurtulması iyi oldu. Gerçi diğerleri de kurunun yanında yaşta yanacak hesabı oldu ama m alesef şartların gerektirdiği buydu demekki.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Sartlar boyle gerektirdi gibi bi durum sanmıyorumki soz konusu olsun. Barack Amca ve arkasındakiker isteselerdi, batıyoruz lafı bile cıkmadan sirketi kurtarırlardı. Demekki gozden cıkarmıslar. Dramatiklestiriyorlar...

    Hicbirsey gorundugu gibi degildir...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BLoWeR

    Sartlar boyle gerektirdi gibi bi durum sanmıyorumki soz konusu olsun. Barack Amca ve arkasındakiker isteselerdi, batıyoruz lafı bile cıkmadan sirketi kurtarırlardı. Demekki gozden cıkarmıslar. Dramatiklestiriyorlar...

    Hicbirsey gorundugu gibi degildir...

    Gene işin ilginci, firmayı kamusallaştırıyorlar.
  • beni ilgilendiren opeldi oda kurtulduğuna göre sevindim bu işe corçlar binsinler şimdi 8 silindirli 6 litre motorlu arabalara görelim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kubi lay -- 2 Haziran 2009; 11:58:28 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: newmonarch


    quote:

    Orjinalden alıntı: BLoWeR

    Sartlar boyle gerektirdi gibi bi durum sanmıyorumki soz konusu olsun. Barack Amca ve arkasındakiker isteselerdi, batıyoruz lafı bile cıkmadan sirketi kurtarırlardı. Demekki gozden cıkarmıslar. Dramatiklestiriyorlar...

    Hicbirsey gorundugu gibi degildir...

    Gene işin ilginci, firmayı kamusallaştırıyorlar.

    %80 amaç oydu zaten. Opel'i beklemişte olabilirler tabi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz


    quote:

    Orjinalden alıntı: newmonarch


    quote:

    Orjinalden alıntı: BLoWeR

    Sartlar boyle gerektirdi gibi bi durum sanmıyorumki soz konusu olsun. Barack Amca ve arkasındakiker isteselerdi, batıyoruz lafı bile cıkmadan sirketi kurtarırlardı. Demekki gozden cıkarmıslar. Dramatiklestiriyorlar...

    Hicbirsey gorundugu gibi degildir...

    Gene işin ilginci, firmayı kamusallaştırıyorlar.

    %80 amaç oydu zaten. Opel'i beklemişte olabilirler tabi.

    Benim bu konuda fikrim şu, Abd'de de pazarın Japonlara kaptırılması, Amerikalılar ciddi manada milliyetçi insanlardır. Keza , Gm'nin son 2 yılda çıkardığı yeni modeller GAYET BAŞARILI. Ayrıca gene Gm'nin sitelerinde sürekli Japon markalarıyla bir kıyas var. Buick'in sitesine girin mesela, Enclave ile direk Lexus'u hedef almış adamlar onla ilgili testleri siteye koymuşlar. Adamların amaçları bariz belli.
    quote:

    corçlar binsinler şimdi 8 silindirli 6 litre motorlu arabalara görelim


    Olayın bununla alakası yok. Çünkü Abd'de Avrupalı üreticilerde büyük hacim kullanır. Mesela Audi A3 3.2 , Mercedes E350 ( Bunun altında E serisi satmıyor Abd'de ), Passat 2.0 TFSİ ( 200 Hp'lik Passat'ın altında Passat alamıyorsunuz ), S550 ( 5.5 Litre V8 motorun altında S kasa yok orada, bizdeki S350'ler, S320 Cdi'lar filan orada yok, adamlar gülüyor ) , Bmw 5.28 ( Bunun altında araba yok gene )

    Herkes büyük hacim kullanıyor, keza ağzınıza sakız ettiğiniz 8 silindirli 6 litre motorların kullanımıda artık ciddi manada azaldı. Ki adamlar gene bizden ciddi manada iyiler, 1.6 litre motorlara Amerikalının bineceğini düşünenler MALESEF ciddi hayal dünyası içerisindeler. O ancak petrol krizi olduğunda olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 2 Haziran 2009; 12:19:06 >




  • GM çatısı altında içlerinde birtek Cadillac'a üzülürüm.Evvelden beri hoşuma gider Cadillac.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bianconera

    GM çatısı altında içlerinde birtek Cadillac'a üzülürüm.Evvelden beri hoşuma gider Cadillac.

    Sen birde bana sor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: newmonarch


    quote:

    Orjinalden alıntı: bianconera

    GM çatısı altında içlerinde birtek Cadillac'a üzülürüm.Evvelden beri hoşuma gider Cadillac.

    Sen birde bana sor.

    Mutlulugu tanırsın mutsuzlugu bana sor Cadillac




  • İngilizce bilenler için

    An Open Letter from GM Chief Executive Fritz Henderson

    Today marks a defining moment in the reinvention of GM. In the face of an economic crisis that has caused enormous disruption in the auto industry, we have reached ground-breaking agreements with the U.S. Treasury, the Canadian and Ontario governments, and the UAW and CAW unions, and we have the support of a substantial portion of GM’s bondholders. These agreements allow us to launch a leaner, quicker, more customer-focused and cost-competitive New GM. The court-supervised process we are pursuing to launch the New GM provides us with powerful tools to accelerate and complete our reinvention, as well as strong safeguards for our customers and our business. Worldwide, GM dealers are open for business, offering competitive financing options on our award-winning vehicles, continuing to honor our industry leading warranty coverage, and providing outstanding service. Furthermore, the U.S. and Canadian governments have issued their own strong votes of confidence by backing GM’s vehicle warranties. Further, customers and dealers have access to financing from a stronger GMAC. The New GM will have a dramatically stronger balance sheet, with far less debt, which will allow us to better invest in our business and our future. It will have fully competitive labor costs and the ability to generate sustained and positive bottom-line performance. From day one, the New GM will be well-positioned to capitalize on the award-winning vehicles we have developed and launched during the past few years, and on our investments in exciting new technologies like the extended range electric Chevy Volt, so that we can build and return value to our customers and to the millions who will have a stake in our success. As a long-term global leader in the development of fuel-efficient and advanced technology vehicles, the New GM will contribute to the development of advanced engineering and manufacturing capabilities in the United States and Canada, which are critical to the future of our economies. We recognize the sacrifices that so many have been asked to make as we have worked to reinvent GM and the automobile. GM deeply appreciates the support and the demonstration of confidence in our future by President Obama, the Presidential Task Force on Autos, the Canadian and Ontario governments, American and Canadian taxpayers, a substantial portion of our bondholders, the UAW and CAW and their leadership and the men and women of GM, including our retirees. You have enabled us to carry out this vital transformation for the good of GM, our customers and the economy, and we are working to justify your trust each day. Our products are our future, and our lineup of new cars and crossovers are a great foundation for success. We are focused on the job at hand, for the benefit of our customers, employees, dealers, suppliers, retirees, taxpayers, investors and other stakeholders. The New GM is here to stay.




  •  General Motors iflas başvurusunda bulundu.


    Almanyanın opel için ayırılan 1.5 milyar euroluk kredi kaynağından, 300milyon eurosu opelin hesabına geçmiş.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BLoWeR

    Sartlar boyle gerektirdi gibi bi durum sanmıyorumki soz konusu olsun. Barack Amca ve arkasındakiker isteselerdi, batıyoruz lafı bile cıkmadan sirketi kurtarırlardı. Demekki gozden cıkarmıslar. Dramatiklestiriyorlar...

    Hicbirsey gorundugu gibi degildir...


    Katılıyorum, yakında yeni oluşumlar ile daha küçük ancak daha işlevsel firmalar ile geri döner.

    Aklıma şu söz geliyor...
    "Dünyanın sonu geliyor diyorlarsa sana gevrek satmak istiyorlardır.Ama paniğe gerek yok diyorlarsa durum ciddi demektir."

    quote:

    Orjinalden alıntı: newmonarch
    Benim bu konuda fikrim şu, Abd'de de pazarın Japonlara kaptırılması, Amerikalılar ciddi manada milliyetçi insanlardır. Keza , Gm'nin son 2 yılda çıkardığı yeni modeller GAYET BAŞARILI. Ayrıca gene Gm'nin sitelerinde sürekli Japon markalarıyla bir kıyas var. Buick'in sitesine girin mesela, Enclave ile direk Lexus'u hedef almış adamlar onla ilgili testleri siteye koymuşlar. Adamların amaçları bariz belli.


    Burada da aklıma Deming'in 1950'lerde Japonya'da söylemiş olduğu sözler geliyor...
    “Eğer beni dinlerseniz beş yıl içinde dünyayı yakalayabilirsiniz; dinlemeye devam ederseniz, dünya sizi yakalamaya uğraşır”


    Ne olursa olsun, bu iflası artık daha iyisi için bir fırsat olarak görüyorum. Obama'da bu iş için "sanal para" basımına başlamıştır.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.