Şimdi Ara

Geri vitese geçerken sorun

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
21.365
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.
    2001 model Fiat Bravam var. 1 ay oldu alalı. Geri vitese geçerken genel olarak ses yapıyor. Bazen çok rahat geçiyorum, sorunsuzca. Tabiri caiz ise " yağ gibi ".
    Fakat genel de " garç" şeklinde (tabirimi mazur görün, başka şekilde anlatmak mümkün değil :))ses yapıyor. Ve ben çok rahatsız oluyorum. Servise götürmem gerekir mi?
    Sorun ne olabilir? Bazen ses yapıp bazen yapmaması benim kullanımımla ilgili olabilir mi?
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araç Geri Vitese Geçerken Cırtlama veya Cartlama Sesi

    Bir aracın geri vitese geçerken cırtlama veya cartlama sesi çıkarması yaygın bir sorundur ve çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir.

    Nedenleri:

    • Aşınmış veya Hasarlı Şanzıman Bağlantıları: Geri vites dişlilerini birbirine bağlayan bağlantılar aşınırsa veya hasar görürse geri vitese takıldığında bir cırtlama veya cartlama sesi meydana gelebilir.
    • Düşük Şanzıman Sıvı Seviyesi: Şanzıman sıvısı, şanzıman bileşenlerini yağlar ve soğutur. Düşük şanzıman sıvı seviyeleri, şanzıman parçalarının aşınmasına ve geri viteste gürültüye neden olabilir.
    • Kötü Debriyaj: Debriyaj, motorun gücünü şanzımana aktaran ve vites değiştirirken kullanılır. Kötü bir debriyaj, vites değiştirirken kaymaya neden olabilir ve geri vitese geçerken bir cartlama sesi çıkarabilir.
    • Arızalı Senkronizatörler: Senkronizatörler, vitesler arasında sorunsuz geçişler sağlamaya yardımcı olan cihazlardır. Arızalı senkronizatörler, geri vitese geçerken zorluğa ve gürültüye neden olabilir.

    Çözümler:

    • Aracını bir tamirciye götür ve şanzımanın, debriyajın ve senkronizatörlerin durumunu kontrol ettir.
    • Gerekirse, aşınmış veya hasarlı parçaları değiştir veya şanzıman sıvısını yenile.
    • Debriyaj ayarının düzgün olduğundan emin ol.
    • Sorun devam ederse, daha ayrıntılı bir teşhis ve onarım için bir şanzıman uzmanına başvur.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Dostum imzamdaki araç reno 9 ve 19 gibi yukarı çekme mandallı çoğu zaman debriyaja tam basmama rağmen garç sesini yapıyo sadece geri vitese atarken çok yavaş olman gerekiyo o zaman yapmaz.
  • araç az da olsa hareketliyse yani tekerlekler dönüyorsa geri vites gacırtılı geçer. bilhassa arka arkaya yapılan ai manevralarda her araçta bu ses duyulur. diğer sebebi de debriyajın tam basılı olmamasıdır.

    ama bunların dışında sürekli oluyorsa geri vites dişlisine (sekromenç) baktırmalısınız.
  • Cevaplarınız için teşekkür ederim. Geri vites dişlisine baktırın diyorsunuz. Bu kolay bir işlem midir? Yani servise götürdüğümde kolayca anlaşılabilir mi?
  • kolay bir işlem değil tabi ki şanzuman sisteminin komple inmesi demek bu.

    ama iyi bir usta bu sesi sadece dinleyerek ve deneme sürüşü yaparak teşhis edebilir. eğer değişim gerekiyorsa şanzumanı indirir.

    ondan sonrası biraz maliyetli. inş sorun bu boyutta değildir.

    şanzuman yağını kontrol ettirdinizmi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cga_art

    Merhabalar.
    2001 model Fiat Bravam var. 1 ay oldu alalı. Geri vitese geçerken genel olarak ses yapıyor. Bazen çok rahat geçiyorum, sorunsuzca. Tabiri caiz ise " yağ gibi ".
    Fakat genel de " garç" şeklinde (tabirimi mazur görün, başka şekilde anlatmak mümkün değil :))ses yapıyor. Ve ben çok rahatsız oluyorum. Servise götürmem gerekir mi?
    Sorun ne olabilir? Bazen ses yapıp bazen yapmaması benim kullanımımla ilgili olabilir mi?
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.



    probleminiz bazen olup, bazen olmuyorsa, dişli veya senkromeç problemi bence pek olası değil...

    geri vitese geçmeden önce, sırasıyla 1.,2.,3. viteslere takın. sonra geri vitese takın... sadece 1. ve 2. vitese geçirmek de yeterli olabilir. deneyin...

    bu muhtemelen sorununuzu çözecektir... üstelik masrafsız...

    kolay gelsin...




  • bende geçmeyince aracı 1 e alıp 20 cm ileri gidiyorum sonra vitese normal geçiyor
  • teşekkür ederim deneyeceğim bu dediğinizi.
  • öncelikle dabriyajın altında paspas olmamalıdır araç geri vitese geçmiyorsa ileri hafif haraket etymeli daha sonra geri vitese hemen geçecektir. çoğu arabada bu böyledir
  • bahsettiğiniz sorun oldukça sık rastlanılan bir durumdur.Öncelikle kullanımdan ve bakından dolayı olup olmadığından emin olmak için bazı sorularım olacak

    1-geri vitese takmadan önce rölantinizin düşmesini bekliyor musunuz.
    2-Araçta LPG aksamı takılmış mıdır .cevap evet ise LPG rölantisi benzinden biraz yüksek olabilir bu sorun olabilir.Lpg yoksa aracınzın rölanti devri nedir.
    3-Geri vitese takmadan önce içinizden 1001, 1002,1003 olarak saynanızı öneririm. Bu genelde kullanıcılar tarafından yapılmayan ancak park esnasında acele vites esnasında olmaktadır.
    4-Debriyaja sonuna kadar bastığınızdan emin misiniz.En son debriyaj balatanız ne zaman değişti.
    5-Aracınızı tanımadığım için soruyorum geri vitres için bir yere basmanız veya öekmeniz gerekmekte midir yoksa direk en sağ tarafa ve kendinize çekince geçmekte midir.
    6-Aracınzı geriye takma işlemine başlamadan önce tam olarak durduğunuzdan emin misiniz 2 km/h bile hareket olsa ses olması çok normaldir.

    bütün bu sorulara vereceğiniz cevap olayı net olarak ortaya koyacaktır.iyi sürüşler dileğiyle


    quote:

    Orjinalden alıntı: cga_art

    Merhabalar.
    2001 model Fiat Bravam var. 1 ay oldu alalı. Geri vitese geçerken genel olarak ses yapıyor. Bazen çok rahat geçiyorum, sorunsuzca. Tabiri caiz ise " yağ gibi ".
    Fakat genel de " garç" şeklinde (tabirimi mazur görün, başka şekilde anlatmak mümkün değil :))ses yapıyor. Ve ben çok rahatsız oluyorum. Servise götürmem gerekir mi?
    Sorun ne olabilir? Bazen ses yapıp bazen yapmaması benim kullanımımla ilgili olabilir mi?
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.





  • çozümü ileri sonra geri yaparak halettim ben
  • benimde marea'm var geri vitese çemede problem yaşıyordum en azından öyle sanıyordum. kullanma kitapçığını okuyunca öğrendimki. geri vitese takılabilmesi için (bravadada aynıdır sanırım) debriyaj ın 2 sn basılı olması gerektiği yazıyor. Ayrıca önce 1 e sonra geriye takmayıda tavsiye ederim. pas pas ise aynı mevzu kimisi takılıyor imisi debriyajın tam basmasına engel oluyor dikkat etmek lazım
  • sorun geri vites SEKROMEÇİ....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: osmanli18

    benimde marea'm var geri vitese çemede problem yaşıyordum en azından öyle sanıyordum. kullanma kitapçığını okuyunca öğrendimki. geri vitese takılabilmesi için (bravadada aynıdır sanırım) debriyaj ın 2 sn basılı olması gerektiği yazıyor. Ayrıca önce 1 e sonra geriye takmayıda tavsiye ederim. pas pas ise aynı mevzu kimisi takılıyor imisi debriyajın tam basmasına engel oluyor dikkat etmek lazım



    evet fiat ların özelliği bu sanırım benimkinin kullanma kalvuzundada böyle yazıyor denedim doğru.
  • geremy mutlusun demek,ben de mutluyum. bence debriyaj balatası olabilir.bende polo var 1 ay önce baskı balata değiştirdim, öncesinde 1. vitese geçmede sorun yaşıyordum, vitese geçtiğini zannediyorsunuz, ama ayağınızı debriyajdan kaldırınca cızzz gibi tiz bir ses geliyordu, şu anda yok
  • tam dur önce 1 e sonra geriye tak problem tamamdır.

    Fiatlarda genel problem galiba bizim doblo da da aynısı oluyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aytaklar

    geremy mutlusun demek,ben de mutluyum. bence debriyaj balatası olabilir.bende polo var 1 ay önce baskı balata değiştirdim, öncesinde 1. vitese geçmede sorun yaşıyordum, vitese geçtiğini zannediyorsunuz, ama ayağınızı debriyajdan kaldırınca cızzz gibi tiz bir ses geliyordu, şu anda yok


    MUTLUYUM, MUTLUSUN, DUBLE MUTLU!
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.