Şimdi Ara

getz mi fiesta mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
62
Cevap
0
Favori
17.514
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: firfirfir

    getz dizel kullanıp memnun kalmayan varsa lütfen bu aracın eksilerini yazıversin.

    Alıntıları Göster
    tek eksiği 6'ıncı vitesi olmaması...
    quote:

    Orjinalden alıntı: firfirfir

    getz dizel kullanıp memnun kalmayan varsa lütfen bu aracın eksilerini yazıversin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    quote:

    Orjinalden alıntı: anchorman

    BAK KUŞ.
    SAĞDAKİ BİLDİK TANIDIK ÜNLÜ MARKA BİR OTOMOBİL , FİYATI 28 LİRA ,
    SOLDAKİ İSE AYNI KALİTE VE ÖZELLİKLERE SAHİP BAŞKA BİR OTOMOBİL O DA 25 LİRA.
    SEN OLSAN HANGİSİ ALIRSIN.
    ......................................
    ............KUŞ İŞTE............



    anchorman ; umarım evinde bosch , arçelik , vestel hiç bir ürün yoktur. Tüm beyaz eşyan Regal markadır. eğer evinde bosch, arçelik vestel, sony bir tane bile varsa bunu yazman ikiyüzlülük olmuyor mu? Marka imajı diye bişey var işte. İmajı daha iyi olanı satın alana hakaret etmektense , imajlarını düzeltmeye uğraşsınlar..

    Konuya dönersek hacim olarak getz daha iyi, fiyatı da daha iyi sanırım getzin.

    Ancak getzin iç mekan tasarımı ve malzeme kalitesi makyajlı fiestanın yanına yaklaşamıyor bence.
    Yol tutuşta fiesta yine daha iyi.



    @ steal_heard : Getzin lider olduğu bilgisi kesin mi? 11. ay sonu rakamlarına göre küçük HB segmentinde fiesta öndeydi. Ben aralıkta fiestayı alırken istediğim özellikte fiesta bulamadım (yani araba yok satıyor) ve buna mecbur kaldım. Getz ise kıyamet gibiydi 24 saat içinde teslim ediyorlardı. Eğer getz aralıkta büyük atak yapıp aradaki farkı kapatıp öne geçtiyse helal olsun . Kasım sonu itibariyle fiesta 13.050 getz 12.717 adet satılmıştı. Aralık ayı içindeyse hyundai 2660 ford ise 8100 otomobil satmış. Getzin fiestayı geçmesi zor görünüyor bu durumda . Bilgin kesinse paylaş bizimle.

    Kaynaklar: otomobilgazetesi.com (aralık satışları)
    zaman.com.tr (ocak-kasım model satışları)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Lord of the Potatoes


    quote:

    Orjinalden alıntı: anchorman

    BAK KUŞ.
    SAĞDAKİ BİLDİK TANIDIK ÜNLÜ MARKA BİR OTOMOBİL , FİYATI 28 LİRA ,
    SOLDAKİ İSE AYNI KALİTE VE ÖZELLİKLERE SAHİP BAŞKA BİR OTOMOBİL O DA 25 LİRA.
    SEN OLSAN HANGİSİ ALIRSIN.
    ......................................
    ............KUŞ İŞTE............



    anchorman ; umarım evinde bosch , arçelik , vestel hiç bir ürün yoktur. Tüm beyaz eşyan Regal markadır. eğer evinde bosch, arçelik vestel, sony bir tane bile varsa bunu yazman ikiyüzlülük olmuyor mu? Marka imajı diye bişey var işte. İmajı daha iyi olanı satın alana hakaret etmektense , imajlarını düzeltmeye uğraşsınlar..

    Konuya dönersek hacim olarak getz daha iyi, fiyatı da daha iyi sanırım getzin.

    Ancak getzin iç mekan tasarımı ve malzeme kalitesi makyajlı fiestanın yanına yaklaşamıyor bence.
    Yol tutuşta fiesta yine daha iyi.



    @ steal_heard : Getzin lider olduğu bilgisi kesin mi? 11. ay sonu rakamlarına göre küçük HB segmentinde fiesta öndeydi. Ben aralıkta fiestayı alırken istediğim özellikte fiesta bulamadım (yani araba yok satıyor) ve buna mecbur kaldım. Getz ise kıyamet gibiydi 24 saat içinde teslim ediyorlardı. Eğer getz aralıkta büyük atak yapıp aradaki farkı kapatıp öne geçtiyse helal olsun . Kasım sonu itibariyle fiesta 13.050 getz 12.717 adet satılmıştı. Aralık ayı içindeyse hyundai 2660 ford ise 8100 otomobil satmış. Getzin fiestayı geçmesi zor görünüyor bu durumda . Bilgin kesinse paylaş bizimle.

    Kaynaklar: otomobilgazetesi.com (aralık satışları)
    zaman.com.tr (ocak-kasım model satışları)






    fiesta önde diyosun ama fiesta nın van modelide var dikkatini çekerim.

    çoğu firma artık bu araçları kullanıyor.firmalar bi seferde 50-100 tane birden van fiesta veya palio alıyo.

    ama getz sadece son kullanıcıya hitab ediyor .ticari olarak kullanılan bi araç değil.

    sadece bu civarda dikkatimi çeken çoğu sürücü kursu araç olarak getz tercih etmeye başlamış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    quote:

    Orjinalden alıntı: Lord of the Potatoes


    quote:

    Orjinalden alıntı: anchorman

    BAK KUŞ.
    SAĞDAKİ BİLDİK TANIDIK ÜNLÜ MARKA BİR OTOMOBİL , FİYATI 28 LİRA ,
    SOLDAKİ İSE AYNI KALİTE VE ÖZELLİKLERE SAHİP BAŞKA BİR OTOMOBİL O DA 25 LİRA.
    SEN OLSAN HANGİSİ ALIRSIN.
    ......................................
    ............KUŞ İŞTE............



    anchorman ; umarım evinde bosch , arçelik , vestel hiç bir ürün yoktur. Tüm beyaz eşyan Regal markadır. eğer evinde bosch, arçelik vestel, sony bir tane bile varsa bunu yazman ikiyüzlülük olmuyor mu? Marka imajı diye bişey var işte. İmajı daha iyi olanı satın alana hakaret etmektense , imajlarını düzeltmeye uğraşsınlar..

    Konuya dönersek hacim olarak getz daha iyi, fiyatı da daha iyi sanırım getzin.

    Ancak getzin iç mekan tasarımı ve malzeme kalitesi makyajlı fiestanın yanına yaklaşamıyor bence.
    Yol tutuşta fiesta yine daha iyi.



    @ steal_heard : Getzin lider olduğu bilgisi kesin mi? 11. ay sonu rakamlarına göre küçük HB segmentinde fiesta öndeydi. Ben aralıkta fiestayı alırken istediğim özellikte fiesta bulamadım (yani araba yok satıyor) ve buna mecbur kaldım. Getz ise kıyamet gibiydi 24 saat içinde teslim ediyorlardı. Eğer getz aralıkta büyük atak yapıp aradaki farkı kapatıp öne geçtiyse helal olsun . Kasım sonu itibariyle fiesta 13.050 getz 12.717 adet satılmıştı. Aralık ayı içindeyse hyundai 2660 ford ise 8100 otomobil satmış. Getzin fiestayı geçmesi zor görünüyor bu durumda . Bilgin kesinse paylaş bizimle.

    Kaynaklar: otomobilgazetesi.com (aralık satışları)
    zaman.com.tr (ocak-kasım model satışları)






    fiesta önde diyosun ama fiesta nın van modelide var dikkatini çekerim.

    çoğu firma artık bu araçları kullanıyor.firmalar bi seferde 50-100 tane birden van fiesta veya palio alıyo.

    ama getz sadece son kullanıcıya hitab ediyor .ticari olarak kullanılan bi araç değil.

    sadece bu civarda dikkatimi çeken çoğu sürücü kursu araç olarak getz tercih etmeye başlamış.

    Alıntıları Göster
    @JackDaniels : fiesta alındığı gibi getz de ticari firmalar tarafından alınıyor. Zaten hem getz hem fiesta benim gibi kullanıcılar tarafından değil çok gezen elemanlara verilmek üzere şirketler tarafından alınıyor. Fiesta vanın bu rakamlar içinde olup olmadığın bilmiyorum ama olmadığını tahmin ediyorum. çünkü onlar bildiğim kadarıyla otomobil değil kamyonet sınıfındalar ve mesela 1. köprüden geçemiyorlar. Bunları bineke çevirmek de çok avantajlı olmadığı için fazla talep görmüyor diye düşünüyorum..

    Ancak haklı olabilirsin tabii ki fiestaya van rakamları da dahil olabilir..

    Opel corsa 1.3 dizeli (onda da abs standart) 25200e veriyorlardı aralıkta.

    Ben herşeyde fiestayı tercih ederim ama 1.4 dizeli çok beğenmiyorum o yüzden o segmentte dizel alacak olsam corsa alırdım sanıyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x-rayted -- 4 Şubat 2006 14:28:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    @JackDaniels : fiesta alındığı gibi getz de ticari firmalar tarafından alınıyor. Zaten hem getz hem fiesta benim gibi kullanıcılar tarafından değil çok gezen elemanlara verilmek üzere şirketler tarafından alınıyor. Fiesta vanın bu rakamlar içinde olup olmadığın bilmiyorum ama olmadığını tahmin ediyorum. çünkü onlar bildiğim kadarıyla otomobil değil kamyonet sınıfındalar ve mesela 1. köprüden geçemiyorlar. Bunları bineke çevirmek de çok avantajlı olmadığı için fazla talep görmüyor diye düşünüyorum..

    Ancak haklı olabilirsin tabii ki fiestaya van rakamları da dahil olabilir..

    Opel corsa 1.3 dizeli (onda da abs standart) 25200e veriyorlardı aralıkta.

    Ben herşeyde fiestayı tercih ederim ama 1.4 dizeli çok beğenmiyorum o yüzden o segmentte dizel alacak olsam corsa alırdım sanıyorum..

    Alıntıları Göster
    Bırakın bu eski 4 yıldızı bile zor alan arabaları

    GETZ zaten fiesta ya rakip bile olamaz

    5 yıldızlı FİAT Grande Punto GELİYOR

    daha çıkar çıkmaz almanyada altın direksiyon ödülünü kazandı



    1.3 MULTİJET triger kayışı bile yok arabada ,zincir

    75 hp 190Nm tork ya da 90 hp 200 tork

    ARAŞTIRIN KARŞILAŞTIRIN

    http://www.fiatpunto.it/eng/default.asp







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sephiroth

    Bırakın bu eski 4 yıldızı bile zor alan arabaları

    GETZ zaten fiesta ya rakip bile olamaz

    5 yıldızlı FİAT Grande Punto GELİYOR

    daha çıkar çıkmaz almanyada altın direksiyon ödülünü kazandı



    1.3 MULTİJET triger kayışı bile yok arabada ,zincir

    75 hp 190Nm tork ya da 90 hp 200 tork

    ARAŞTIRIN KARŞILAŞTIRIN

    http://www.fiatpunto.it/eng/default.asp





    Alıntıları Göster
    eyer zamanın varsa bence de bekle 2 tane bomba geliyo g.punto ve clio III...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erreguay

    eyer zamanın varsa bence de bekle 2 tane bomba geliyo g.punto ve clio III...

    Alıntıları Göster
    Evet grande punto piyasaya çıkınca iyi satış yakalayacaga benziyor. bende bu aralar araba alacak olsam grande punto alırdım heralde.
    Ama getzdeki yeni dizel motorlardaki performans bu sınıftaki başka modelde yok heralde.
    88hp 220NM tork ve
    110HP 240NM tork ' a sahip dizel motorlar tam performans canavarı.

    Ama G. Punto ve ClioIII'ü bekleyip görmek lazım bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: firfirfir

    YENİ GETZ İLE ESKİ GETZ ARASINDA NE FARK VAR??
    YENİ FİESTA İLE ESKİ FİESTA ARASINDA NE FARK VAR??

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: firfirfir

    YENİ GETZ İLE ESKİ GETZ ARASINDA NE FARK VAR??
    YENİ FİESTA İLE ESKİ FİESTA ARASINDA NE FARK VAR??



    Eski dizel getzde motor 3 silindirliydi(82HP 200NM tork) Şimdiki dizel getzlerin motoru 4silindirli 88Hp 220NM tork ve 110HP 240NM tork seçenekleri var.
    ayrıca yeni dizel motorda triger kayışı yerine zincir kullanılmış. Bu nedenle periyodik bakımlar eski getzde 10binde birken yeni dizel getzde 15bin de 1 olmuş.
    Başka kasada falan çok önemli bir değişiklik yok. Farların şekli, konsoldaki göstergeler de falan ufak farklılıklar var sadece.

    Fiestayı bilmiyorum, eski-yeni kasa arasındaki farkları.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Se®k@n

    Evet grande punto piyasaya çıkınca iyi satış yakalayacaga benziyor. bende bu aralar araba alacak olsam grande punto alırdım heralde.
    Ama getzdeki yeni dizel motorlardaki performans bu sınıftaki başka modelde yok heralde.
    88hp 220NM tork ve
    110HP 240NM tork ' a sahip dizel motorlar tam performans canavarı.

    Ama G. Punto ve ClioIII'ü bekleyip görmek lazım bence.

    Alıntıları Göster
    getz de aktarma da başarısız

    motor 110 hp 240 tork

    0-100 11.1 sn son hız 180


    punto 90 hp 200 tork ile 0-100 11.9 son hız 175

    punto da ayrıca şanzıman 6 ileri.

    20 hp eksikle aşağı yukarı aynı performansı verip 6 ileri olması sebebiyle yüksek süratte çok daha az

    yakacağı görülüyor.

    hyundai daha dünkü çocuk fiat 100 yılı geçti

    teknik ortada araç ortada

    malesef 130 hp 1.9 mjet punto bir üst vergi dilimine girdiği için buraya gelmez onu söylemeye gerek yok zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sephiroth

    getz de aktarma da başarısız

    motor 110 hp 240 tork

    0-100 11.1 sn son hız 180


    punto 90 hp 200 tork ile 0-100 11.9 son hız 175

    punto da ayrıca şanzıman 6 ileri.

    20 hp eksikle aşağı yukarı aynı performansı verip 6 ileri olması sebebiyle yüksek süratte çok daha az

    yakacağı görülüyor.

    hyundai daha dünkü çocuk fiat 100 yılı geçti

    teknik ortada araç ortada

    malesef 130 hp 1.9 mjet punto bir üst vergi dilimine girdiği için buraya gelmez onu söylemeye gerek yok zaten.

    Alıntıları Göster
    bu fark getzlerin kasasının agır olmasından kaynaklanıyordur muhtemelen. Dizel getzin agırlıgı yaklaşık 1200kg.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Se®k@n

    bu fark getzlerin kasasının agır olmasından kaynaklanıyordur muhtemelen. Dizel getzin agırlıgı yaklaşık 1200kg.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: @ng@r@lı

    bu fark getzlerin kasasının agır olmasından kaynaklanıyordur muhtemelen. Dizel getzin agırlıgı yaklaşık 1200kg.


    g.punto 1.3 multijet 90 hp düz donanım 1150 kg

    donanımıa göre 1200 ü dahi geçebiliyor

    olay şanzıman ve aktarma organlarında



    fiat küçük otomobil uzmanıdır

    ford yeni ka için fiat la ortaklık kurdu


    panda a segment olarak 2004 yılının aracı seçildi

    boşuna almadı o ödülü



    http://www.fiatpunto.it/eng/Cataloghi/Grande_Punto_caratteristiche_tecniche.pdf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sephiroth

    quote:

    Orjinalden alıntı: @ng@r@lı

    bu fark getzlerin kasasının agır olmasından kaynaklanıyordur muhtemelen. Dizel getzin agırlıgı yaklaşık 1200kg.


    g.punto 1.3 multijet 90 hp düz donanım 1150 kg

    donanımıa göre 1200 ü dahi geçebiliyor

    olay şanzıman ve aktarma organlarında



    fiat küçük otomobil uzmanıdır

    ford yeni ka için fiat la ortaklık kurdu


    panda a segment olarak 2004 yılının aracı seçildi

    boşuna almadı o ödülü



    http://www.fiatpunto.it/eng/Cataloghi/Grande_Punto_caratteristiche_tecniche.pdf

    Alıntıları Göster
    Akincl yukarıda verdigin linki acamadım.
    bende fiatın italya sitesine girip Grande punto hakkındaki teknik bilgileri buldum.
    Linki de: punto teknik bilgi
    (17.sayfasında yazıyor.)
    G.punto anasayfasının linki(italya): G.Punto italya anasayfa

    Orda 75HP ve 90HP lik G.puntoların oldugu yazıyor. Türkiyeye hangisi gelecek acaba?

    75HP lik multijet punto 3kapılısı 1090kg 5 kapılısı 1105kg imiş. [0-100km süresi 13,6sn.]
    90HP lik MJ. G.punto 3kapılısı 1130kg, 5 kapılısı 1145kg imiş. [0-100km süresi 11.9sn.]

    Yani getzle aralarında 50kg'a yakın agırlık farkları var. Yani hızlanma testleri de kasanın en hafif haliyle yapılmıştır heralde. Yani 0-100 süresinin aktarmadaki kayıpdan kaynaklandıgını zannetmiyorum, ama 6vites şanzımandaki şanzıman oranlarının 0-100km süresini azalttıgı ortada yani.

    Umarım 90HP ve 6 vites G.punto yu türkiyede de satışa çıkarır FİAT. Ama enson duyduguma gore palionun satışları düşmesin diye G.punto nun ülkemizdeki satışı geciktirilmiş, bekleyenleri dahada bekletmezler umarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Se®k@n -- 5 Şubat 2006 0:39:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Se®k@n

    Akincl yukarıda verdigin linki acamadım.
    bende fiatın italya sitesine girip Grande punto hakkındaki teknik bilgileri buldum.
    Linki de: punto teknik bilgi
    (17.sayfasında yazıyor.)
    G.punto anasayfasının linki(italya): G.Punto italya anasayfa

    Orda 75HP ve 90HP lik G.puntoların oldugu yazıyor. Türkiyeye hangisi gelecek acaba?

    75HP lik multijet punto 3kapılısı 1090kg 5 kapılısı 1105kg imiş. [0-100km süresi 13,6sn.]
    90HP lik MJ. G.punto 3kapılısı 1130kg, 5 kapılısı 1145kg imiş. [0-100km süresi 11.9sn.]

    Yani getzle aralarında 50kg'a yakın agırlık farkları var. Yani hızlanma testleri de kasanın en hafif haliyle yapılmıştır heralde. Yani 0-100 süresinin aktarmadaki kayıpdan kaynaklandıgını zannetmiyorum, ama 6vites şanzımandaki şanzıman oranlarının 0-100km süresini azalttıgı ortada yani.

    Umarım 90HP ve 6 vites G.punto yu türkiyede de satışa çıkarır FİAT. Ama enson duyduguma gore palionun satışları düşmesin diye G.punto nun ülkemizdeki satışı geciktirilmiş, bekleyenleri dahada bekletmezler umarım.

    Alıntıları Göster
    fiestadan uzak dur
    kafan daha rahat olur

    bence yeni getz, cerato veya yeni rio güzel motorlar alınabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Se®k@n

    Akincl yukarıda verdigin linki acamadım.
    bende fiatın italya sitesine girip Grande punto hakkındaki teknik bilgileri buldum.
    Linki de: punto teknik bilgi
    (17.sayfasında yazıyor.)
    G.punto anasayfasının linki(italya): G.Punto italya anasayfa

    Orda 75HP ve 90HP lik G.puntoların oldugu yazıyor. Türkiyeye hangisi gelecek acaba?

    75HP lik multijet punto 3kapılısı 1090kg 5 kapılısı 1105kg imiş. [0-100km süresi 13,6sn.]
    90HP lik MJ. G.punto 3kapılısı 1130kg, 5 kapılısı 1145kg imiş. [0-100km süresi 11.9sn.]

    Yani getzle aralarında 50kg'a yakın agırlık farkları var. Yani hızlanma testleri de kasanın en hafif haliyle yapılmıştır heralde. Yani 0-100 süresinin aktarmadaki kayıpdan kaynaklandıgını zannetmiyorum, ama 6vites şanzımandaki şanzıman oranlarının 0-100km süresini azalttıgı ortada yani.

    Umarım 90HP ve 6 vites G.punto yu türkiyede de satışa çıkarır FİAT. Ama enson duyduguma gore palionun satışları düşmesin diye G.punto nun ülkemizdeki satışı geciktirilmiş, bekleyenleri dahada bekletmezler umarım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: @ng@r@lı

    Akincl yukarıda verdigin linki acamadım.
    bende fiatın italya sitesine girip Grande punto hakkındaki teknik bilgileri buldum.
    Linki de: punto teknik bilgi
    (17.sayfasında yazıyor.)
    G.punto anasayfasının linki(italya): G.Punto italya anasayfa

    Orda 75HP ve 90HP lik G.puntoların oldugu yazıyor. Türkiyeye hangisi gelecek acaba?

    75HP lik multijet punto 3kapılısı 1090kg 5 kapılısı 1105kg imiş. [0-100km süresi 13,6sn.]
    90HP lik MJ. G.punto 3kapılısı 1130kg, 5 kapılısı 1145kg imiş. [0-100km süresi 11.9sn.]

    Yani getzle aralarında 50kg'a yakın agırlık farkları var. Yani hızlanma testleri de kasanın en hafif haliyle yapılmıştır heralde. Yani 0-100 süresinin aktarmadaki kayıpdan kaynaklandıgını zannetmiyorum, ama 6vites şanzımandaki şanzıman oranlarının 0-100km süresini azalttıgı ortada yani.

    Umarım 90HP ve 6 vites G.punto yu türkiyede de satışa çıkarır FİAT. Ama enson duyduguma gore palionun satışları düşmesin diye G.punto nun ülkemizdeki satışı geciktirilmiş, bekleyenleri dahada bekletmezler umarım.




    teknoloji ,güvenlik, tasarım, yol tutuş hiçbir konuda getz ne fiesta ya ne de g.punto ya rakip olabilir

    önce bunu belirtelim.


    getz in 110 hp yi kullanamamasının sebebi başarısız şanzıman ve aktarma.

    önemli olan tekerlere giden güçtür

    getz bu konuda çok başarısız 1.4 benzinli de aynı şekilde.97 hp son hız 170.

    palio, 1.2 16v motor ile bu değerleri yakalıyor

    50kg fark değil

    zaten gidip punto yu dynamic alırsan o fark da kapanıyor

    basın tarafından yapılan testlerde punto nun da ağırlığı 1200 kg civarında çıkmış

    sorularına gelince

    palio bu yıl sonu brezilyada kasa değiştiricek 2007 ortası da bizde komple değişicek

    palio da g.punto platformuna geçiyor.

    grande punto sedan da marea nın yerine geçicek tarih 2007 mart

    tofaş fiyatlandırma ile palio yu yenisi çıkana kadar koruyacak.

    örnek 1.4 fire palio 20 milyar

    ancak 1.4 fire g.punto 25 milyardan başlıyacak

    g.punto satışları gecikmedi

    birçok yol uyum ,yakıt uyum testi yapıldı.

    donanım ve fiyatlandırma yapıldı.

    servis için eğitim yedek parça stoklama

    araç 10 gün sonra piyasaya çıkıcak.

    en büyük rakibi clio 3 den önce çıkıyor

    90 hp 1.3 mjet de geliyor

    6. vites 0-100 için değil ekonomi için .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sephiroth

    quote:

    Orjinalden alıntı: @ng@r@lı

    Akincl yukarıda verdigin linki acamadım.
    bende fiatın italya sitesine girip Grande punto hakkındaki teknik bilgileri buldum.
    Linki de: punto teknik bilgi
    (17.sayfasında yazıyor.)
    G.punto anasayfasının linki(italya): G.Punto italya anasayfa

    Orda 75HP ve 90HP lik G.puntoların oldugu yazıyor. Türkiyeye hangisi gelecek acaba?

    75HP lik multijet punto 3kapılısı 1090kg 5 kapılısı 1105kg imiş. [0-100km süresi 13,6sn.]
    90HP lik MJ. G.punto 3kapılısı 1130kg, 5 kapılısı 1145kg imiş. [0-100km süresi 11.9sn.]

    Yani getzle aralarında 50kg'a yakın agırlık farkları var. Yani hızlanma testleri de kasanın en hafif haliyle yapılmıştır heralde. Yani 0-100 süresinin aktarmadaki kayıpdan kaynaklandıgını zannetmiyorum, ama 6vites şanzımandaki şanzıman oranlarının 0-100km süresini azalttıgı ortada yani.

    Umarım 90HP ve 6 vites G.punto yu türkiyede de satışa çıkarır FİAT. Ama enson duyduguma gore palionun satışları düşmesin diye G.punto nun ülkemizdeki satışı geciktirilmiş, bekleyenleri dahada bekletmezler umarım.




    teknoloji ,güvenlik, tasarım, yol tutuş hiçbir konuda getz ne fiesta ya ne de g.punto ya rakip olabilir

    önce bunu belirtelim.


    getz in 110 hp yi kullanamamasının sebebi başarısız şanzıman ve aktarma.

    önemli olan tekerlere giden güçtür

    getz bu konuda çok başarısız 1.4 benzinli de aynı şekilde.97 hp son hız 170.

    palio, 1.2 16v motor ile bu değerleri yakalıyor

    50kg fark değil

    zaten gidip punto yu dynamic alırsan o fark da kapanıyor

    basın tarafından yapılan testlerde punto nun da ağırlığı 1200 kg civarında çıkmış

    sorularına gelince

    palio bu yıl sonu brezilyada kasa değiştiricek 2007 ortası da bizde komple değişicek

    palio da g.punto platformuna geçiyor.

    grande punto sedan da marea nın yerine geçicek tarih 2007 mart

    tofaş fiyatlandırma ile palio yu yenisi çıkana kadar koruyacak.

    örnek 1.4 fire palio 20 milyar

    ancak 1.4 fire g.punto 25 milyardan başlıyacak

    g.punto satışları gecikmedi

    birçok yol uyum ,yakıt uyum testi yapıldı.

    donanım ve fiyatlandırma yapıldı.

    servis için eğitim yedek parça stoklama

    araç 10 gün sonra piyasaya çıkıcak.

    en büyük rakibi clio 3 den önce çıkıyor

    90 hp 1.3 mjet de geliyor

    6. vites 0-100 için değil ekonomi için .

    Alıntıları Göster
    fiesttaaaaaa




  • iki arabayı da çok iyi biliyorum. fiesta(makyajlıyı görmedim) ve getzin iç mekan kalitesi açısından belirgin bir fark yok kanımca. Ancak yol tutuş açısından fiesta çok belirgin düzeyde önde ve marka olarak da ford daha güven verici.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egekaan

    iki arabayı da çok iyi biliyorum. fiesta(makyajlıyı görmedim) ve getzin iç mekan kalitesi açısından belirgin bir fark yok kanımca. Ancak yol tutuş açısından fiesta çok belirgin düzeyde önde ve marka olarak da ford daha güven verici.
    6. vites 0-100 ü azaltmaktan ziyade genel performansı baya baya azaltır, çünkü 0-100 e 2. viteste çıkılır, genel hızlanmalarda 6 vites olması baya dezavantaj ama EKONOMİ için yapıldığı içni 6. vites koyulmuş araca...

    Yani öncelikli hedef performans değil...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    6. vites 0-100 ü azaltmaktan ziyade genel performansı baya baya azaltır, çünkü 0-100 e 2. viteste çıkılır, genel hızlanmalarda 6 vites olması baya dezavantaj ama EKONOMİ için yapıldığı içni 6. vites koyulmuş araca...

    Yani öncelikli hedef performans değil...

    Alıntıları Göster
    antiochos , abi hangi dizel araçda 2.vitesde 100km ye çıkılıyor. Ben zannetmiyorum. benzinli için diyorsan dogru diyorsun.
    6 vites araçta 5 vites araca gore vites oranları daha kısa tutulabilir. Yani uzun vites oranları ekonominin yanında performans kaybı getiriyor ama vites oranları kısa tutulursa arabanın hızlanması daha iyi oluyor. Bunu sende biliyorsun.
    Yani getz 5. viteste bayılıyorsa 6 vitesli olsaydı 5 vitesde daha iyi performans verirdi mesela.

    Yada soyle ornek vereyim. eski 4 vites şahinlermi daha performanslıydı yoksa 5vitesli şahinlermi. Kıyaslama yapınca anlatmak istedigimi anlarsın umarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Se®k@n

    antiochos , abi hangi dizel araçda 2.vitesde 100km ye çıkılıyor. Ben zannetmiyorum. benzinli için diyorsan dogru diyorsun.
    6 vites araçta 5 vites araca gore vites oranları daha kısa tutulabilir. Yani uzun vites oranları ekonominin yanında performans kaybı getiriyor ama vites oranları kısa tutulursa arabanın hızlanması daha iyi oluyor. Bunu sende biliyorsun.
    Yani getz 5. viteste bayılıyorsa 6 vitesli olsaydı 5 vitesde daha iyi performans verirdi mesela.

    Yada soyle ornek vereyim. eski 4 vites şahinlermi daha performanslıydı yoksa 5vitesli şahinlermi. Kıyaslama yapınca anlatmak istedigimi anlarsın umarım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: @ng@r@lı

    antiochos , abi hangi dizel araçda 2.vitesde 100km ye çıkılıyor. Ben zannetmiyorum. benzinli için diyorsan dogru diyorsun.
    6 vites araçta 5 vites araca gore vites oranları daha kısa tutulabilir. Yani uzun vites oranları ekonominin yanında performans kaybı getiriyor ama vites oranları kısa tutulursa arabanın hızlanması daha iyi oluyor. Bunu sende biliyorsun.
    Yani getz 5. viteste bayılıyorsa 6 vitesli olsaydı 5 vitesde daha iyi performans verirdi mesela.

    Yada soyle ornek vereyim. eski 4 vites şahinlermi daha performanslıydı yoksa 5vitesli şahinlermi. Kıyaslama yapınca anlatmak istedigimi anlarsın umarım.



    Vites oranı kısa olursa daha çabuk vites değiştirmen gerekir, bu da performansı azaltır...

    6 vites olursa 5. vites kısa tutulur , altıya atarsın...

    Hiç dizel araçlarda 0-100 yapmadım ama 0-100 testleri 2. viteste yapılır, çünkü vites değiştirmek nereden baksan 2 sn en az zaman kaybıdır...

    Dediğin doğru olabilir,çünkü dizeller yüksek devirlerde ölüyorlar,3. viteste 0-100 yapılıyordur belki...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    quote:

    Orjinalden alıntı: @ng@r@lı

    antiochos , abi hangi dizel araçda 2.vitesde 100km ye çıkılıyor. Ben zannetmiyorum. benzinli için diyorsan dogru diyorsun.
    6 vites araçta 5 vites araca gore vites oranları daha kısa tutulabilir. Yani uzun vites oranları ekonominin yanında performans kaybı getiriyor ama vites oranları kısa tutulursa arabanın hızlanması daha iyi oluyor. Bunu sende biliyorsun.
    Yani getz 5. viteste bayılıyorsa 6 vitesli olsaydı 5 vitesde daha iyi performans verirdi mesela.

    Yada soyle ornek vereyim. eski 4 vites şahinlermi daha performanslıydı yoksa 5vitesli şahinlermi. Kıyaslama yapınca anlatmak istedigimi anlarsın umarım.



    Vites oranı kısa olursa daha çabuk vites değiştirmen gerekir, bu da performansı azaltır...

    6 vites olursa 5. vites kısa tutulur , altıya atarsın...

    Hiç dizel araçlarda 0-100 yapmadım ama 0-100 testleri 2. viteste yapılır, çünkü vites değiştirmek nereden baksan 2 sn en az zaman kaybıdır...

    Dediğin doğru olabilir,çünkü dizeller yüksek devirlerde ölüyorlar,3. viteste 0-100 yapılıyordur belki...

    Alıntıları Göster
    antiochos , kardeş dizel fazla devir çeviremedigi için 3. vitesde anca 100km ye çıkıyor genelde. Yani benim bildigim 2.vitesde 100km yapan dizel yok, ama bmw de falan belki vardır.
    Yani 3. vites 5vitesli araçda daha uzun tutulmuş olabilir. Ama 6 vitesli araçda 3. vitesde 100km ye daha kolay ulaşılabilir belki. Yani demek istedigim buydu.
    Yoksa 5.vitesli G.punto 13.6 ;6vitesli G.punto 11.9sn de çıkmış.Arada baya fark var bence, tokrlarıda bu kadar yakın olmasına ragmen. Ne kadar agırlık farkı ve motor gucu farkı olsada asıl fark 6vitesli olmasından kaynaklanıyor heralde, ama bende emin degilim.

    6vitesde hem daha performanslı hemde yuksek suratlerde daha ekonomik oluyor. Keşke tüm manuel arabalar 6 vitesli olsa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Se®k@n

    antiochos , kardeş dizel fazla devir çeviremedigi için 3. vitesde anca 100km ye çıkıyor genelde. Yani benim bildigim 2.vitesde 100km yapan dizel yok, ama bmw de falan belki vardır.
    Yani 3. vites 5vitesli araçda daha uzun tutulmuş olabilir. Ama 6 vitesli araçda 3. vitesde 100km ye daha kolay ulaşılabilir belki. Yani demek istedigim buydu.
    Yoksa 5.vitesli G.punto 13.6 ;6vitesli G.punto 11.9sn de çıkmış.Arada baya fark var bence, tokrlarıda bu kadar yakın olmasına ragmen. Ne kadar agırlık farkı ve motor gucu farkı olsada asıl fark 6vitesli olmasından kaynaklanıyor heralde, ama bende emin degilim.

    6vitesde hem daha performanslı hemde yuksek suratlerde daha ekonomik oluyor. Keşke tüm manuel arabalar 6 vitesli olsa.

    Alıntıları Göster
    Biri 70 biri 90 beygir ondan kaynaklanıyor

    Arada çok muazzam bir fark var 20 beygir, 70Bg lik bir araca 20Bg eklediğin zaman yüzde olarak çok büyük bir fark oluyor...


    Manuel arabalar 6 vitesli olsa daha performanslı değil daha ekonomik olur...




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.