|
golf 6 lambda sensörü giderilmeyen problem
-
-
Bence hatanız benzinde iken arıza lambasının çözümünü bulmadan LPG taktırmanız olmuş. Sorun şimdi LPG den mi motorun kendisinden mi tespit etmek daha da zorlaşacaktır.
VW ler sorunsuzluğu ile değil, yumuşak plastiği ve tok kapısı ile nam salmış bir marka olmasına rağmen. 1.6 8V 102 hp namı değer hitler motoru VW en sorunsuz lpg ile en uyumlu motorudur.
Öyle bu araç ta arıza lambası yanar diyip işin içinden sıyrılmak ustanın bilgisizliğini gösterir.
Sizin şuan yapmanız gereken iyi bir özel servis bulup arıza kodunu okuyarak hatanın sebebini bulmaktır. -
quote:
Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ
Bence hatanız benzinde iken arıza lambasının çözümünü bulmadan LPG taktırmanız olmuş. Sorun şimdi LPG den mi motorun kendisinden mi tespit etmek daha da zorlaşacaktır.
VW ler sorunsuzluğu ile değil, yumuşak plastiği ve tok kapısı ile nam salmış bir marka olmasına rağmen. 1.6 8V 102 hp namı değer hitler motoru VW en sorunsuz lpg ile en uyumlu motorudur.
Öyle bu araç ta arıza lambası yanar diyip işin içinden sıyrılmak ustanın bilgisizliğini gösterir.
Sizin şuan yapmanız gereken iyi bir özel servis bulup arıza kodunu okuyarak hatanın sebebini bulmaktır.
Soylediginize katiliyorum ama iyi usta bulmak gercekten cok zor bulabilsem aninda yaptiricagim lakin iyi usta bulmak
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam konuyu hortlatmak gibi olacak ama aynı sorun bende de var. OBD den yalnızca P0420 (Katalizör, Bank 1) arızası alıyorum. Başka bir kod yok ve arıza lambası sürekli yanıyor. Siz soruna çözüm bulabildiniz mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yok hocam çok iyi ustalara goturdum çözüm bulamazsın sensör değişse bile yine yapıyor dedi sensörü pahaliydi bende degismedimquote:
Orijinalden alıntı: Guest-3D1FD9229
Hocam konuyu hortlatmak gibi olacak ama aynı sorun bende de var. OBD den yalnızca P0420 (Katalizör, Bank 1) arızası alıyorum. Başka bir kod yok ve arıza lambası sürekli yanıyor. Siz soruna çözüm bulabildiniz mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam iyi bir egzozcuya götür aracı, usta kameran var mı katalizöre bir bakabilir misin ben çatlak ya da kirden şüpheleniyorum de. Büyük ihtimalle katalizör içinde ki seramikte kırık çatlak falan vardır. Parça biraz pahalı, temizleyen yerler var onlara bir götür istersen ama bana kalırsa komple değiştir o katalizörü gitsin. İçini boşaltayım abi öyle kullan hede hödö derse yok de net cevabın hayır olsun. İptalinin aslında sağlam cezası var, kimse anlamaz belki ama etrafa da zararı var çevreyi kirletiyor çünkü, bir de motorda back pressure yapamayacağından alt devirlerin cansız olur üst devirlerin ise azıcık daha iyileşir . Tamamen gereksiz.
Eğer sorun katalizörde değilse lambda sensöründe büyük ihtimalle problem vardır, orijinal ile değiştir gitsin.
Bu ilk kamera olayına genelde üşenir ustalar bakmazlar boşuna ekstra ekstra para vermene gerek yok emin olup öyle parça değiştirmiş olursun.
Not: Aynı hatayı senelerce alıp sensörden ya yapıyo işte falan dediler daha sonra abi bi kamerayla bak ben paso arıza sildiriyorum bezdim dedim. katalizörde minnacık bir yerde bir çatlak vardı, komple parçayı orijinalle değiştirdim araba taş gibi takılmaya devam etmişti :D .
-
Konuyla ilgili durum güncellemesi paylaşayım. Önce aracın bakımını yaptırdım, bujiler ve buji kablosu da değişti. Aracın ön lambda sensörünü değiştirdim. Sonra LPG bakımını yaptırdım. Onun da filtresi değişti. Akabinde aracı egzozcuya götürdüm. Kamera ile katalizöre baktı. Hiçbir sorun çıkmadı. Hatta söktü katalizörü birlikte inceledik ama çatlak patlak bişi yoktu. Arıza kodunu sildi ve aracı benzinde kullan. Hiç LPGye geçirme dedi. Zaten sensör yeni olduğu için en ufak arızayı yakalayacaktır dedi. Benzinde 500 km kullandım ve gerçekten dediği gibi de oldu. Araç arızaya düşmedi aracım. Dün bir deney yapayım dedim ve aracı LPGye aldım. 2 kilometre gitmeden arıza lambası yandı.
Bu işi çözmek için oksijen sensörü yanıltıcısı alıp deneyeceğim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
LPG ayarın bozuk yani -
Arkadaşlar bugün LPGciye gittim. Ayarı hallettirdim lakin dedi ki bunun sorunu katalizörden, boşa uğraşma. Ben de başka egzozcuya gittim. Durumu anlattım 2 kere kamera saldılar ama sağlammış vs. vs. anlattım. Dedi ki: Kamerayı katalizörün arkasından saldıkları için arka çıkış kısmını gösterir (Kolonoskopi gibi düşün dedi). Bir de ön tarafına bakmak lazım dedi yani Endoskopi yapmak lazım dedi. Onun için de katalizörü komple indirmemiz lazım dedi. Dediğini yaptık. Katalizör kenarlardan erime yapmış, yaklaşık olarak 5 cmlik kısım ince bir şekilde kopmuş. Bu yüzden de katalizörü değiştirdim. Sorunum çözüldü. Arıza lambası da yakmıyor. LPG ile yaklaşık 100 km yaptım sorun yok şimdilik.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2 yıl sonrada tekrar ben hortlatacam konuyu ama idare edin:) benim aracımda 2011 golf 6 trendline uzunca bir süredir benim aracımda yakıyor. ustam cihaza taktı baktı ve katalizör arızası oksijen sensörünü değiştirelim dedi. bende kafaya koydum değiştirmek istiyorum bıktım o sarı ışıktan aracım son zamanlarda normal rolantide calışırken hemen anlık 1 2 saniyeliğine gaz verip kesiyor. hatta gazı kestinde bir kaç seferinde stop bile ettirdi. ustaya anlattığımda oksijen sensöründendir dendi. benim aracımda tüpte yok eğer senin anlattığın benim araç içinde olursa oksijen sensörü güzel bir çözüm olacak. ben o yüzden merak ettim bu kamera salıp bakma olayı nasıl oluyor hocam. senin sorunun tamamen düzeldi mi? katalizör taktırdım diyorsun yan sanayi bir katalizörmü taktılar? bilgi verebilirsen çok sevinirim.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X