Şimdi Ara

Golf 7 viraj performansı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
3.582
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Söylendi mi bilmiyorum, 1.2 tsi golflerde torsiyon var; arka süspansiyonlar 1.4tsi golflerdeki gibi bağımsız değil. Bunun etkisi olabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhtemelen viraja girince gaza basıp direksiyon açısını arttırmışsındır, bu tip durumlarda bütün vag mamülleri kafayı açmayı çok seviyor. Belli bir giriş çizigisi-açı seçip öyle girip çıkmak lazım, şasi süspansiyon ayarları viraj içinde oynamaya müsait değil VW'lerde. Jetta dışında bu konuda keyifli, her fırsatta önden kaymayı sevmeyen bir vag aracı henüz görmedim. Lastiklerinde ciddi etkisi olabilir, biraz bile sertleşmişse lastik genelde ön taraf çok erken kayar ve sarar.

    Geçen hafta Golf 7 ile çok zorlamadan viraj kastım, hemde sağlam virajlar. Çok fazla limit zorlamadıkça araba gayet güzel yol tutuyor, sportif demek zor ama dinamik bir araç.
  • Focustan vs inip Golfe binince şikayet edebilirsiniz ama, Fluence'tan inip şikayet ediyorsanız orada bir yamukluk var. Kabak, taşlaşmış lastikler olabilir
  • araba hala sizde duruyorsa bir video çekip yayınlayın da viraja nasıl girdiğinizi bi görelim.
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    Öncelikle değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Evet araç 1.2 tsi ancak lastikler fabrika çıkışı ve araç 10 bin km de daha ve eminim ki o hızlarda o virajın rahat dönülmesi lazım. Galiba tamamen torsiyon barına bağlı bir durum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -- 17 Temmuz 2017; 11:12:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • manisa_tr kullanıcısına yanıt
    Araç bende ancak profesyonel kayıt cihazım yok. Ancak yanımda biri olduğu zaman oba çektirebirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    O anki koşullar neydi, nasıl viraj alıyordunuz, tecrübeniz nedir bilemem, ancak normal şartlarda limitlerinde bile golf oldukça keskin yol alan bir araçtır. Öyle insanı tedirgin edecek bir araç değil. 5-6-7 kasa hepsini kullandım.

    "Çok sert girmememe rağmen 1-2 defa kaydı ve beni tedirgin etti" demişsiniz bu normal bir durum değil. Ya siz çok sert girdiniz kabul etmiyorsunuz, ya da arabanın lastiklerde sıkıntı var. Çünkü bugün bir clio bile çok sert girmedikçe durduk yere virajda arkasını falan atmaz. Sen zorlayacaksın ki araba da atacak, bunun lamı cimi yok.

    Golfte kaymayı tetikleyecek iki durum olabilir, birincisi lastiklerin durumu ikincisi de 1.2lerde arkada bulunan torsiyon barı. Torsiyon barlarının bağımsız süspansiyonlar gibi hızlı tepkilere sahip olmayan ve seri sürüşlerde kontrolü bırakan amortisor sistemi olduğunu biliyoruz. Ama yineliyorum normalde sert girmedikçe torsiyondan kaynaklı bir şey olmaz, çünkü golflerdeki torsiyon sistmei piyasadaki en iyilerden. Mesela aksine leonda çok kötü bir torsiyon sistemi var ve sık sık arkasını atıp tedirgin edebiliyor performanslı sürüşte. Ama iki araç birbirinden baya farklı bı konuda. Benim tahminim hem lastikler biraz aşınmıştı, hem de siz biraz zorladınız torsiyon da dayanamayıp bir iki yerde bıraktı. Bu da normal.

    Karayollarında aracın arkasını attıracak şekilde limitlerinde kullanmanın da bir manası yok bana göre. Yineliyorum yok ben hiç zorlamadım ama araç yine de attı diyorsanız kesin lastiklerde sıkıntı vardır. Normal limitlerde bugün hiç bir araba kolay kolay tedirgin etmez. Yukarıdaki vw kötüleyen arkadaşı dikkate almayınız, kendisi klasik bir japoncu olarak eline fırsat geçtikçe bunu yapmaktadır forumda.

    Sende yürek olsa mention atardın bunu yazarken.

    En az beş tane farklı marka, arkası torsiyon olan araç kullandım. Hiçbirinde de aniden bırakma eğilimi olmadı, kademe kademe geliyorlardı. Limitleri de öyle aşırı düşük değil. Torsiyon demek, limiti düşük demek değildir. Megane RS'de torsiyon. VW , torsiyonlu arka süspansiyonu beceremiyor derseniz daha mantıklı olur. Fiestayı getirin, golften daha hızlı gireyim viraja. Lastiktendir demişsin, adamın arabası 10 bin km'de fabrika çıkış lastikli. O da tutmadı yani.

    Kısacası volkswagen'i kurtaracağım diye kendini komik duruma düşürmene gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 17 Temmuz 2017; 11:33:20 >




  • Daha önce yazdıydım konuya ama imla hatlarından silmiştim.



    Golf7 gayet iyi yol tutuyor sadece arabaya alışmak çok önemli sert tepkilere gelmeyen bir araç.yüksek hızda önden kayma düşük hızdada arkayı bırakma eğilimi var.



    Golf6 dan 7 ye geçtiğimde yemin ediyorum ilk kavşakta arkayı bıraktı bir an soğudum her gün döndüğüm virajda arkayı bırakıyordu ama zamanla arkası çok rahat kontroledilebilir bir hale bürünüyor ve zevk veriyor.ve kesinlikle virajlarda golf6 dan çok daha hızlı.



    Torsiyonu hissetmek çok önemli özellikle ilk 1-2 bin km de anca alışıyorsunuz.torsion bırakıcak gibiysede yüksek devirde kalmak lazım.



    Birde uzun soluklu virajlarda direksiyonu sabit tutunca istediğiniz kadar gaza bassanızda limitleri geçmiyor hissediyorsunuz dıştaki tekerler içten daha fazla dönüyor bunu yaparkende esp devreye girmiyor başka bi sistem var galiba ama emin değilim şu ana kadar uzun soluklu virajlarda daha güvende hissettiğim bir araç kullanmadım.



    Birde 195 ve 205 tabanlı lastiklerin daha fazla yatarak ve esneyerek torsiyon çubuğunu daha kolay etkisiz hale getireceğini düşünüyorum 225 tabanlı lastikler çok daha başarılı olabilir torsiyonda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CaptainBosche -- 17 Temmuz 2017; 16:10:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Süspansiyon konforu ve yalıtım olarak mazda3 ile kıyaslayabilir misiniz? Mazda 3 bu sınıfta herhalde tek test etmediğim araç.
  • Aynı olayı bende yaşamıştım 17 jant lı modelde, pirelli lastiğe bağlamıştım.
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Benim kullanıdğım Golfler 16inç janttı, 1.2 tsi'da 1.4 tsi'da kullandım. Mazdam 18inc, o yüzden çok direkt kıyaslama yapmam. Genel olarak Golf asfaltta daha konforlu ve akıcı, Mazda ise çukurlarda daha iyi darbe emişi daha sessiz. Ben Golfte torsiyon-multilink farkını çok net anlamadım, tek anladığım ya bu adamlar iyi bir torsiyon sistem yapmışlar, ya da kötü bir tam bağmsız. Muhtemelen arabanın üstüne baya çıkınca ve yüklü kullanımda fark net belli oluyordur.

    Rüzgar sesi yalıtımları benzer, hatta bu konuda Mazda daha iyi bence, içeri gelen yol sesi bastırdığı için de bana öyle gelmiş olabilir bilmiyorum. Yol sesi olarak çok çok büyük yalıtım farkı var Golf lehine. Mazda'da bir su birikintisinden geçip de geri kuru asfalta geçince bile lastiğin davlumbazlara attığı kumları sayarsın, değil Golf 7 Golf 4'te bile böyle bişey yok. Mıcırlı asfaltta falan arada Golf ezip geçiyor. Golfün trafikten kabini yalıtması da daha iyi, yüksek hızlarda da hem motor hemde genel izolasyonu daha başarılı. Mazda da yol sesi harici izolasyon konusunda fena değil yalnız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Benim kullanıdğım Golfler 16inç janttı, 1.2 tsi'da 1.4 tsi'da kullandım. Mazdam 18inc, o yüzden çok direkt kıyaslama yapmam. Genel olarak Golf asfaltta daha konforlu ve akıcı, Mazda ise çukurlarda daha iyi darbe emişi daha sessiz. Ben Golfte torsiyon-multilink farkını çok net anlamadım, tek anladığım ya bu adamlar iyi bir torsiyon sistem yapmışlar, ya da kötü bir tam bağmsız. Muhtemelen arabanın üstüne baya çıkınca ve yüklü kullanımda fark net belli oluyordur.

    Rüzgar sesi yalıtımları benzer, hatta bu konuda Mazda daha iyi bence, içeri gelen yol sesi bastırdığı için de bana öyle gelmiş olabilir bilmiyorum. Yol sesi olarak çok çok büyük yalıtım farkı var Golf lehine. Mazda'da bir su birikintisinden geçip de geri kuru asfalta geçince bile lastiğin davlumbazlara attığı kumları sayarsın, değil Golf 7 Golf 4'te bile böyle bişey yok. Mıcırlı asfaltta falan arada Golf ezip geçiyor. Golfün trafikten kabini yalıtması da daha iyi, yüksek hızlarda da hem motor hemde genel izolasyonu daha başarılı. Mazda da yol sesi harici izolasyon konusunda fena değil yalnız.



    Makyajla belki iyileştirme yapmışlardır.



    Yol sesi için yalıtım yaptırılabilir aslında. Hiç araştırdınız mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • commandx C kullanıcısına yanıt
    pm yapalım konuyu dağıttık arkadaşın.
  • bu forum hakikaten çok ilginç
    adam yaşadığı bir şeyi anlatıyor
    cevaplar:
    kafan güzel olabilir
    yok arabaya alışamamışsındır
    sana öyle gelmiştir
    sorun: neden olabileceğini tartışmak yerine sanki kendi malına küfür ermişsin gibi hemen savunmaya geçmek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 22tupac

    bu forum hakikaten çok ilginç
    adam yaşadığı bir şeyi anlatıyor
    cevaplar:
    kafan güzel olabilir
    yok arabaya alışamamışsındır
    sana öyle gelmiştir
    sorun: neden olabileceğini tartışmak yerine sanki kendi malına küfür ermişsin gibi hemen savunmaya geçmek

    tiesayın dizginlenemeyen gücü yüzünden bence, arabaya motor çok geliyor. 1.6 102hp en optimum motor




  • Lastik çok büyük etken. Önceden 17 inç Bridgestone Turanzalar varken her frende, virajda kayıyordum. 18 inç jant spor yay ve Conti SportContact 5 taktırdıktan sonra viraj ve fren performansı çok iyi oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OnurD7 kullanıcısına yanıt
    Jant,lastik ve yay masrafiniz ne kadar oldu :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Golf özel bir seri olmadığı sürece yol tutmuyor malesef ve tüm tutunma karakterini de ESP'ye dayandırarak oluşturan bir araç.

    O sınıfta yol tutan araç kesinlikle focustur. Hatta aralarında öyle bir uçurum var ki Focus 3 tekerli haliyle bile golften iyi yol tutar.
  • Tsi golfler bağımsız hocam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    O anki koşullar neydi, nasıl viraj alıyordunuz, tecrübeniz nedir bilemem, ancak normal şartlarda limitlerinde bile golf oldukça keskin yol alan bir araçtır. Öyle insanı tedirgin edecek bir araç değil. 5-6-7 kasa hepsini kullandım.

    "Çok sert girmememe rağmen 1-2 defa kaydı ve beni tedirgin etti" demişsiniz bu normal bir durum değil. Ya siz çok sert girdiniz kabul etmiyorsunuz, ya da arabanın lastiklerde sıkıntı var. Çünkü bugün bir clio bile çok sert girmedikçe durduk yere virajda arkasını falan atmaz. Sen zorlayacaksın ki araba da atacak, bunun lamı cimi yok.

    Golfte kaymayı tetikleyecek iki durum olabilir, birincisi lastiklerin durumu ikincisi de 1.2lerde arkada bulunan torsiyon barı. Torsiyon barlarının bağımsız süspansiyonlar gibi hızlı tepkilere sahip olmayan ve seri sürüşlerde kontrolü bırakan amortisor sistemi olduğunu biliyoruz. Ama yineliyorum normalde sert girmedikçe torsiyondan kaynaklı bir şey olmaz, çünkü golflerdeki torsiyon sistmei piyasadaki en iyilerden. Mesela aksine leonda çok kötü bir torsiyon sistemi var ve sık sık arkasını atıp tedirgin edebiliyor performanslı sürüşte. Ama iki araç birbirinden baya farklı bı konuda. Benim tahminim hem lastikler biraz aşınmıştı, hem de siz biraz zorladınız torsiyon da dayanamayıp bir iki yerde bıraktı. Bu da normal.

    Karayollarında aracın arkasını attıracak şekilde limitlerinde kullanmanın da bir manası yok bana göre. Yineliyorum yok ben hiç zorlamadım ama araç yine de attı diyorsanız kesin lastiklerde sıkıntı vardır. Normal limitlerde bugün hiç bir araba kolay kolay tedirgin etmez. Yukarıdaki vw kötüleyen arkadaşı dikkate almayınız, kendisi klasik bir japoncu olarak eline fırsat geçtikçe bunu yapmaktadır forumda.

    Sende yürek olsa mention atardın bunu yazarken.

    En az beş tane farklı marka, arkası torsiyon olan araç kullandım. Hiçbirinde de aniden bırakma eğilimi olmadı, kademe kademe geliyorlardı. Limitleri de öyle aşırı düşük değil. Torsiyon demek, limiti düşük demek değildir. Megane RS'de torsiyon. VW , torsiyonlu arka süspansiyonu beceremiyor derseniz daha mantıklı olur. Fiestayı getirin, golften daha hızlı gireyim viraja. Lastiktendir demişsin, adamın arabası 10 bin km'de fabrika çıkış lastikli. O da tutmadı yani.

    Kısacası volkswagen'i kurtaracağım diye kendini komik duruma düşürmene gerek yok.

    Hayırdır birader yağlı güreş mi yapıyoruz ne ayak? "Yürek olsaydı" falan? forum burası düşünce yazıyoruz.

    Al sana yazıyorum işte, varsa yazacağın yaz. Torsiyon barın tam bağımsız kadar hızlı tepkileri olmadığı bir süspansiyon olduğu bilinen bir gerçek neyi kabul edemiyorsun? Ben senden daha fazla sayıda torsiyonlu araba kullandım ne olacak? Sidik yarışı mı yapacağız burada? Senin klasik bir vw çamurcusu, japon övücüsü toyota sevicisi olduğun gerçeğini değiştirmiyor bunlar..

    Forumda senin gibi 10-15 tane tüm mesaisini kuyruk acısıyla bir markaya çamur atmaktan başka işi olmayan adamların yazdıkları artık mide bulandırıyor. İyiye iyi kötüye kötü demeyi kendinize yediremiyorsunuz. Bir siz akıllısınız dünya salak çünkü. O kadar sağlam mühendissen seni audide, bmwde şanzımnan tasarlarken görmek isterdik forum köşelerinde marka kötülerken değil...

    Vw umrumda değil, bana maaş mı veriyor, iyi işine, iyi kötü işine kötü. Algın o kadar mı, bir "lastikten" mi demişim, sürücüden olabilir, lastikten olabilir, ya da torsiyondan olabilir 1.2 motordan dolayı yazmışım. Ama senin anlayışın işine gelene işte. Ben torsiyonundan dolayı olabilir diye de sıkıntısını yazmışım zaten. Sen hadi yap bakalım onu güzide toyotacığına..




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.