Şimdi Ara

Golf 8.5 1.5 Impression vs Egea Sedan 1.4 Limited

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
2.374
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Beyler LPG takıp kullanmak üzere Egea Limited düşünüyorum.


    Egea'nın motorunun uyuz olduğunu biliyorum ama LPG ile de az yakıyor. Yani benim için ekonomik olacak. O yüzden Egea'nın 1.4 atmosferiğinden yana sıkıntım yok. 1.4 atmosferik Egea'yı da şu an 1 milyon lira istiyorlar. Burada ilginç olan kısım şu. Yani Egea'nın Sedan'ı daha çok B-Segment Sedan arabalarla fiyat olarak mücadele ediyordu. Ama Şonk 48'den evvelse aynı paraya denk geliyor. Egea'da far sensörü, yağmur sensörü, otomatik arınç dikiz aynası, geri görüş kamerası var. Bunların hepsi Golf'ün baz donanımında da var. Ek olarak Golf'ün baz donanımını 250.000 lira daha fazlaya veriyorlar. Ve 1.5 turbo motorla alıyorum. 1.4 atmosferik motorla almıyorum. İki araba da 6 ileri ama tabii ki de Golf'ün 6 ileri vites oranları daha uzun daha iyi. Siz olsanız bu durumda ne yapardınız? Golf alırsam PPF kaplamaya yaklaşık 50.000-60.000 lira vereceğim. Egea'da da yine PPF kaplama artı LPG ile 80.000 lira harcayacağım. Golf'e LPG takmayacağım, benzinle bineceğim. Bu da ekonomik olarak beni biraz zorlayacak ama çok yakan bir araba da değil. Egea'da şehir içinde 10 litre LPG yaksa 220 kuruş yakacak. Golf 6 litre benzin yaksa o da 240-250 kuruş yakacak. 30-40 kuruş içinde Egea'yı alıp almamakta kararsız kaldım yani siz ne dersiniz?


    Egea'nın fiyatı yüksek değil mi? Golf ile aynı para neredeyse.



    Golf 8.5 1.5 Impression vs Egea Sedan 1.4 Limited


    Golf 8.5 1.5 Impression vs Egea Sedan 1.4 Limited


    Golf 8.5 1.5 Impression vs Egea Sedan 1.4 Limited


    Golf 8.5 1.5 Impression vs Egea Sedan 1.4 Limited

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • 250bin fark az değil. Mantıklı olan tabii ki egea ama golf de o paralara güzel bir seçenek.

    İkinci el 1000 civarına 2023 focus 1.0 da bulabilirsiniz. İki araca da tercih ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tofaş’ta yüksek mevkide çalışan yakınımın üstüne egea almak için yola çıkmıştım. En fullünü alacaktım. Sonra golf’te %10 indirim kampanyası duydum tv’de. Kerhen gittim. O an şok oldum. Eşim bile aradaki kalite farkını gördüm. Full egea yerine comfort golf aldım çıktım.
    Sonrasında şirket aracı olarak da sıfır egea verdiler. Bir kez daha ne kadar doğru bir karar verdiğimi gördüm.
    Ortada düşünülecek bir şey yok. Aradaki kalite farkı çok fazla.
    Egea kalite olarak vasat. Ergonomisi çok iyi ama yine de bir golf değil. Konforu üzmez. Ama orada da bir golf değil. Kalite farkı çok fazla
    Bu arada şirket aracım 1.4 egea, şahsi aracım 1.4 125 bg tsi idi. O ikisi arasındaki fark bile çok fazlaydı. 1.5 tsi uçurur seni.
    Tüple işim olmaz. O yönünü hiç düşünmedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 30 Ağustos 2024; 14:49:16 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Golf güzel (kullanmadım) araba ama 250 bin de az para değil egea yetiyorsa ihtiyaç olarak 1-2 yaşında ikinci el de alınabilir sanki

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.250₺ dolaylarında otomatik bir araç yok mu? Yoksa sadece bu iki seçenek arasında mı kaldınız?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • İkinci el piyasasında 1 yaşında 10-15 bin kmde çok fazla sayıda Focus 1.0T manuel var. Donanımları Dolu (Titanium Stil, Active Stil) ve Çok dolu (Titanium X, Active X) olarak buluyorsunuz. Kasada HB, SW, sedan olarak her seçenek var. Bir bakmanızı öneririm.

  • MaSaFeL M kullanıcısına yanıt
    Niye focus alsin hocam, hadi otomatik olsa heyse de Manuel focus Manuel golfden iyu değildir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.3 TCE vs 1.5 TSI
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • murattekno kullanıcısına yanıt

    Fiyat-fayda olarak bakıyorum ben. Golf'ün motoru kağıt üstünde daha verimli duruyor, diğer yandan Focus en dolu donanımla alınabiliyor. Focus pahalı bulunuyorsa yani Golf ile aynı paraya geliyorsa kişisel tercihler devreye girer artık.

  • Aradaki fark verilebiliyorsa tabiki Golf alınmalı, ben 1.4 easy kullanıyorum ama tavsiyem 900-950 bin liraya kadar egea almanız, üstünde egea mantıklı değil. Pazarlıkla fiyatı indirebiliyorsanız Egea alınır eyvallah ama 1M TL verilmez.
    Hani mesela şu ilandaki gibi araçlara pazarlık yapıp 925 930a çekerseniz alınır yani.
    https://www.sahibinden.com/s/9fJ8Ao8l

    https://www.sahibinden.com/s/69AUx7k9

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu iki araç arasında kesinlikle Egea alırdım ben.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Madem lpgli olacak ben elantra veya cerato alırdım hemde otomatik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Focus'ların Ecoboost'ları sorun yumağı diyorlar hocam. Titanium X paket ile muhteşem bir araç ama Ecoboost'a güvenemedim.


    1.0 TSi olsa ikinci el Focus alırdım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    Egea'nın Limited paketi bayağı dolu, Golf ile mukayese etmek yanlış ama fiyat olarak çok pahalı olduğu için mukayese edersekte her konuda geride kalıyor.


    Golf'te 1.5 turbo motor var Egea'nın motoru çöp ama LPG ile az yakıyor. Bir de ben güçlü arabayı tehlikeli buluyorum, Golf olsa uzun yolda 180-200 yapıştırırım kesin. Egea 1.4 ile 60-70'le giderim.


    Egea'nın torku çok kafama takıldı. Golf 1500'de 220 N/m veriyor, Egea 4500'de 127 N/m. LPG'de istediğim gibi yakacak mı tam kestiremedim.


    Bir de ikinci elde Golf'e göre hem marka algısı zayıf, hem kasa eski, değer kaybı çok fazla olacaktır. Buna rağmen fiyatları inanılmaz pahalı.


    1.4 Limited'in liste fiyatı 1 milyon 134 bin olmuş, 1.5 Hybrid olanlar 1.5 Hybrid Golf'le aynı para.Golf 8.5 1.5 Impression vs Egea Sedan 1.4 Limited 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Golf alırdım 1,5 turbo benzin + yüksek tork, egea 1,4 atmosferik sanırım ,benzin motorlarında ciddi yağ yakma sorunu var,

  • SHIHAD kullanıcısına yanıt

    O fiyatlara çıkmışken Golf veya Octavia daha mantıklı geliyor, Cerato'da bayilerde yok, X-Ceed fln var.


    Elantra'yı kullandım, son kasası taş gibi araba ama bende Japon-Kore kültürü hiç yok. Daha önce hiç almadım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt

    İstanbulda beyaz var hocam galerici 850 bine bıraktı, araba 25 binde ilk sahibinden almışlar.


    Siz 1.4'e benzinde mi biniyorsunuz yoksa LPG'de mi?


    Bir de alt devirleri çok mu ölü hocam? Yani şehir içinde 2000 devir civarında vites attığınız hiç olmuyor mu?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en düşük golf'ü tercih ederim full egea'ya dediğim gibi. 125'lik golf vardı bende. o bile yapıştırıyordu. ilk turbo arabamdı, testte 1.2 vermişlerdi onunla bile şok olmuştum o ani hızlanmalarla. 1.4 egea biraz nazlı, tüple daha da nazlı olacaktır. güçlü araba değil zayıf araba tehlikeli bence. çift yönlü yollarda sollamalarda sıkıntılı zayıf araba.

  • Bence 850 bin çok iyi fiyat, 25 bin km de güzel bir tek beyaz oluşu biraz can sıkıcı ama olsun fiyat güzel.

    Benzinli biniyorum, dur kalk trafiğe girmiyorum genelde akşam 9'dan sonra çıkarım arabayla gece 2-3 gibi dönerim eve, ortalama tüketimimim 7.2 litre ve her bindiğimde en az 2-3 kez 6500 devirleri görürüm Golf 8.5 1.5 Impression vs Egea Sedan 1.4 Limited  Alt devirler ölü değil, hem vites oranlarının kısalığı hem de motorun orda devir bandının kuvvetli oluşu bunda etkili tabi benim aracım en hafif (Sedan ve Easy) egea versiyonu olduğu ve tek kişi bindiğim için çekişi gayet yetiyor. Düz yolda 2000 devirde gayet de vites atar 1400-1500 devirde 3. 4. viteste gidiyorum hafif (%1) eğimde de gayet o devirde çekiş üretir. Linkteki video iyi kötü fikir verecektir.


    Golf 8.5 1.5 Impression vs Egea Sedan 1.4 LimitedPrésent Autoyoutube
    N'oubliez pas de vous Abonner et partager les amis merci pour votre soutien 👍
    https://www.youtube.com/watch?v=TKnMH2fP_WI

    Bu da devir ve güç eğrisi, 2000 devirde 100 Nm tork üretiyor ki zaten motor toplam 127 Nm üretebiliyor yani torkunun %80'ini veriyor 2000 devirde bu sayede de alt devirlerde gidebiliyor ama üst devirlerde nefesi zayıflıyor yine. Tabi ihtiyaç olursa 6700 devire kadar çevirebiliyor ve çıkarttığı ses bence güzel.

    Golf 8.5 1.5 Impression vs Egea Sedan 1.4 Limited

    Atmosferik aracı atmosferik gibi kullanırsanız aşağıdaki gibi memnun kalırsınız.

    Golf 8.5 1.5 Impression vs Egea Sedan 1.4 LimitedGüven Arabacıoğluyoutube
    1.4 16 v fire motor 205-16-55
    https://www.youtube.com/watch?si=8jKoTR5fj0P6uUfD&v=A0uXl0Fu3nA&feature=youtu.be




  • Şirket aracı olarak 1.3 Multijet Easy Egea'yı uzunca bir süre kullandım, yalnızca iş görüyor, keyif yok. Golf'ü ise bayide inceledim, burada tartışmaya açık bir nokta olduğunu düşünmüyorum, kesinlikle Golf.

  • Şöyle bakın aradaki fark kaç maaşınız ediyor. Eğer 1 2 maaş ise düşünülmeden golf. Bence bütçe varsa her türlü golf de bu golf boş paket mi? Hız sabitlemesi bile olmayan? Öyleyse ben sırf golf almak için golf de almazdım. (Git egea al demiyorum)
    Egea mis görev arabası bu ara 1.0 1.3 cross denk getirirsem benim çok alasım geliyor lakin 1.4 motorunu da almak istemem asla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 5 Eylül 2024; 0:16:44 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.